marți, 16 decembrie 2008

Incompetenţă la Poşta Română

Acest post vine ca o descărcare după ani de umilinţe pe la ghişeele oficiului poştal nr.1 Bârlad, din strada Republicii nr. 277!
A trebuit să trimit un colet către o persoană fizică ce-şi are domiciliul în capitala României. Coletul avea o valoare pe care eu doream ca destinatarul s-o achite la ridicarea coletului. Bun... deci colet poştal cu valoare şi ramburs, completat un formular şi atât. Sau nu ?...
M-am dus frumos cu măgăoaia* de 4,305 kg şi 90x90x15 cm, cam pe la ora 14:00, din vârfu dealului până într-acolo, fericit nevoie mare după nota obţinută în teza de la Limba şi Literatura Română.
Mă duc, nu era nimeni. Sunt invitat să stau la rând. De ce ? N-am prea înţeles ... În fine, îmi pune în faţă un formular (văzându-mă cu măgăoaia în mână) şi se apucă de următorul din spatele meu căci între timp se adunaseră vreo trei.
Mă apuc să completez, eu calm, şi o întreb ce scriu la tipul coletului ca să îmi vină banii pe el ? răspuns: veniţi când l-aţi terminat de completat! Mergeţi în sală şi completaţi. Vedeţi că sunt modele acolo. Se pare că în sală înseamnă de fapt în mijlocul sediului oficiului poştal la semi-măsuţele alea din jurul stâlpilor de susţinere ai clădirii. Mă rog... mă uit la modelele care de fapt erau unul singur (am sesizat dezacordul) şi mă apuc să completez după acela. Scriu, îl cântăresc (cum spuneam măgăoaia avea 4,305kg), mă duc la ghişeu, plătesc 10 lei niscai taxe (printre care 0.8% din valoarea declarată), întreb în cât timp ajunge, îmi spune zâmbitoare că în maxim 2 zile şi dau să plec... dar mă pune naiba şi întreb: Şi să vin eu peste două zile sau îmi vine hârtie din aia acasă ca să viu să-mi ridic banii? la care tanti, foarte mirată îmi spune aaa, păi di ci n-ai spus că vrei ramburs ?? Nu, nu-ţi vine niciun ban !. Încerc să-i explic că eu vreau aşa, că aşa i-am spus din prima secundă şi că dacă tot s-a comis o greşeală să anuleze expedierea şi să fac alt forumular din ăla dar de-această dată cum trebuie.
Începe să-mi spună că aşa ceva nu se prea poate, dar după câteva insistenţe şi nişte priviri mai puţin ortodoxe mă trimite la capătul clădirii la şefa de ghişeu să fac o cerere în acest sens.
Mă duc la capătul clădirii şi ghici ce ? Nu era nici dracu la ghişeu ! Le spun celorlalte doamne/domnişoare de-acolo, dânsele strigă o dată "IRINAAAA" şi atât. Mai stau.
După circa 10 minute mă adresez din nou angajatelor şi cer cu şefa de ghişeu întrucât nu dispuneam de întreaga zi pentru poştă. Sunt rugat să mai aştept puţin şi după alte 10 minute mi se spune foarte senin că a plecat acasă puţin mai devreme astăzi. Dar salariul sunt convins că şi-l va lua întreg.
Mă întorc la tantea de la mesagerie, îi explic cele întâmplate, o mai întreb o dată dacă nu se poate un pic mai repede, mai ales că era vorba de greşeala lor că aveau modelele greşite şi/sau incomplete, şi mă trimite din nou acolo că va veni adjuncta.
Revin în capătul clădirii, timp în care dânsa îi face o vizită dirigintelui poştei în legătură cu cazul meu. (Deci vă daţi seama ca să anuleze un rahat de formular trebuia întrebat dirigintele !!!)
Sunt chemat DIN NOU la mesagerie pentru a intra în biroul dirigintelui şi a mi se explica ce este de făcut. Mi se spune că se poate însă numai prin eliberarea unei noi fişe de expediţie (adică formular din ăla de-ţi dă să completezi când vrei să trimiţi colet) şi cu pierderea taxelor plătite, adică 10 lei urmând a se duce pe apa sâmbetei.
Încerc să-i explic dirigintelui poştei că angajata din subordinea domniei sale a fost cea incompetentă şi că modelele de pe pereţi sunt incomplete şi inexacte iar domnia sa îmi zice păi da' dacă pe păreti scrie o prostie, dumneata o copii? Păi măi omule dar de unde să ştiu eu ? Eu dau bani pentru un serviciu, nu trebuie ca TU să mă informezi ? Nu e interesul tău ca eu să vin şi altădată la tine ?
În fine, momentul 0 a fost când mi s-a spus că trebuie să achit 12.5 lei pentru a putea trimite până la urmă coletul aşa cum doresc eu şi nu cum fusese greşit expediat (expediat doar virtual căci efectiv coletul nu părăsise clădirea). Eu luasem la mine doar 20 de lei căci nu mă puteam gândi că o să coste mai mult, de fapt chiar aveam dreptate dacă nu erau angajaţii incompetenţi !!!!
Încerc să le explic că nu am suficienţi bani la mine, ei ridică din umeri că altfel nu se poate. Din acel moment vocabularul meu s-a alterat iar cuvintele academice erau din ce în ce mai rare iar procentul de fraze începute în "vă bag în" şi terminate în "zdă" creştea dramatic.
Păi cum dom'le să dau tot eu bani pentru incompetenţa angajaţilor tăi ? întreb eu furios pe diriginte. Eu am greşit din cauza modelelor puse aiurea tot de voi! Eu de unde să ştiu că nu-s poştaş de meserie?! adaug eu. Momentul zero s-a acutizat când tovarăşu diriginte (pentru că şi gândirea, şi exprimarea şi totul erau comuniste, în sensul rău al cuvântului, la el) a replicat Dom'le ai greşit, plăteşte !
Văzând că n-o scot la capăt şi se apropia vertiginos ora 16:00 când coletele plecau şi astfel ajungeam să devin un bun creştin trimiţând ACEL colet fără valoare. O sun pe mama şi o rog să coboare pân' la poştă să-mi aducă 2.5 lei, cât îmi mai trebuiau şi în fine am strecurat alte sfinţiri şi nişte mântuitori la adresa Poştei Române!
Mai aştept încă 20 de minute ca să îmi dea altă hârtie, mă apuc să copii şi deşi mama nu s-a grăbit, tot a trebuit să aştepte şi ea lângă mine până când i-am plătit dobitoacei şi acei 12.5 lei şi în sfârşit am avut confirmarea că-mi vin acasă banii pe colet în maxim 2 zile şi că totul va fi în regulă. Ora ? 15:45 !
Aşadar 105 minute din viaţa mea, momente în care îmi venea să le dau cu capul de pereţi, să mă dau cu capul de pereţi, momente în care am înjurat fiecare angajat al poştei de cel puţin 200 de ori, atât pentru episoade de tipul ăsta din trecut cât şi pentru faptul că încă o doamnă aştepta o factură pentru nişte timbre de cam 100 de minute...
E incredibil ! Se mişcă în reluare TOŢI angajaţii poştei române !!!
Mai mult decât atât, tot eu a trebuit să plătesc incompetenţa lor, că şi-aşa n-o plăteam destul prin taxele şi impozitele pe care le plătesc la tot pasul acestui stat care parcă nu se mai stabilizează din '90 încoace.
Chestia e că mi-a cerut înapoi chitanţa de 10 lei şi mi-a dat altă chitanţă pe care scrie 18.3 lei, deşi eu în total am plătit Poştei Române 22.5 lei !
Sunt convins că până la urmă va anula acea chitanţa şi diferenţa şi-o va trage pe turta ei. Stai-ar pe piept şi să fie atât de puţini încât nici lumânare să nu-şi poată cumpăra !
Eu aş fi fost de acord să fi plătit din prima 35 de lei... 40 de lei... dar să fie unu' care să dea relaţii ca lumea, eventual să completeze el conform dorinţelor mele că eu nu-s scrib şef şi nici nu văd suficient de bine la lumina aia chioară şi mirosul de ţigan nespălat. Să dau dom'le mai mult dar să le mărească salariile şi astfel să crească competitivitatea şi competenţa! Ia să vezi că nu s-ar mai mişca în reluare !
De exemplu pe vremuri, când luam alocaţie, trebuia să mă duc la poştă, cel puţin după 2006. Până în 2006 a existat şi varianta cu reprezentanţele Banc Post. Când mă duceam la poştă să-mi ridic dreptul acela infim ce mi se cuvenea, bani cu care nu puteam oricum să-mi cumpăr nici măcar 10% din cele trebuitoare şcolii, trebuia să stau la coadă. De ce ? Că erau mulţi dom'le. Erau mulţi, drept e, dar era un ghişeu deschis, iar uneori erau două, cel de-al doilea fiind la etaj dar nesemnalizat şi la care se duceau doar "cei cu experienţă". Dacă ar fi fost toate cele 7 ghişee deschise şi angajatele s-ar fi mişcat ceva mai repede de stadiul "în reluare", aş mai fi stat câte 2 ore la coadă ? Mă îndoiesc.
La Banc Post se duceau o bună parte din cei din zona gării (o zonă populată cu tineret din Bârlad). Şi acolo nu era aglomerat ? Ba da! Dar Banc Post avea profit de 1% din fiecare alocaţie distribuită ! Şi în funcţie de viteza de lucru angajatul primea sporuri şi credeţi-mă c-am nimerit momente când coada era aproape până la uşă... dar niciodată n-am aşteptat mai mult de 20 de minute. Se compară ?
Pentru faza cu acea chitanţă s-a găsit şi mama în drum spre casă să mă acuze de neatenţie, lucru perfect adevărat în acel moment, dar momentul fusese foarte prost ales căci după ce te toacă sistematic 105 minute un angajat incompetent al statului... parcă nu-ţi mai arde să te mai toace şi unul din propria ta familie.
Mă rog,.... am ieşit din poştă abia după ce am mai blagoslovit instituţia cu nişte cristoşi, dumnezei, rude ale unui oraş din Croaţia, fraze terminate în "zdă", câte ceva legat de activităţile recreative ce le-aş întreţine cu familiile unora dintre angajaţii poştei (ah şi la poştă aşa !!!), câte ceva despre a lor muie... etc.
Pe de altă parte vor salarii mai mari şi vor nu ştiu ce concedii ! Şi salariul minim pe economie e prea mult la cum se mişcă şi cum se comportă cu clientul !
În final o piesă heavy metal autohtonă ce parţial conţine sentimentele pe care le-am trăit eu în groaznicele momente de la Poşta Română. Aşadar, conform principiului cap ai, minte ce-ţi mai trebuie ? Hai să ne angajăm cu toţii la poştă.

Ma`ntreb ce`a mai ramas
Din chinul tau pe cruce
Ma`ntreb ce`a mai ramas
Din timpul meu ïn lume

Trooper ( România - Heavy Metal) - Strigăt

9 comentarii:

  1. Foarte adevarat ce zici,de multe ori am patit si eu asa cu primirea unui colet.Imi amintesc clar cand trebuia sa primesc un tricou comandat pe internet si din cauza incompetentei postei stiam ca imi va veni adeverinta dupa o zi ,doua, de la primirea coletului si am sunat la sediul lor intreband de acel colet,angajata a zis ca a venit pachetul si am fugit spre posta.Acolo era doar un ghiseu deschis.O coada foarte mare la intrare de vreo 12 insi.Am asteptat vreo 15 minute si cand ajuns la mine respectiva angajata a primit un telefon de la fica ei.M-am uitat la ceas gandind ca nu va dura mult dar am asteptat vreo 30 de minute pentru ca angajata discuta despre nepotul ei,nu inteleg ce treaba avea cu coletul meu,in sfarsit o inchis telefonul si am putut sa ridic tricoul plecand furios acasa incercand in zadar sa ma calmez.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) mda, tare chestia. tragica, dar tare. ce sa-i faci, se mai intampla si de astea uneori. pentru ca uneori mergem noi la posta, dar lor li se intampla zilnic si au capatat o durere-n ... maciuca, stii? e bine totusi ca le-ai povestit oleaca despre religie, despre mantuitori si sfinti, poate asa o sa se gandeasca data viitoare macar 0,00000001% la patania ta. in rest ce sa zic, bafta la asteptat. chiar crezi ca 2 zile vor trece pana ajung si banii tai? eu am trimis un colet de 2 ori pentru ca ei sunt incompetenti. si tot l-am primit inapoi. pe drum ce sa zic...a stat cam 40 de zile :). si a fost trimis prin curierul lor rapid. deci... daca un curier rapid duce un colet de 2 ori dus-intors in 40 de zile, fa-ti o idee cam cat dureaza la tine pentru ca a fost trimis "normal".

    RăspundețiȘtergere
  3. Of mai Lucian... crezi tu ca mintea omului se schimba si mai ales a celor de la posta!!! Nu cred ca or sa se miste mai repede , vreodata .. chiar si in Bucuresti! Si in Bucuresti deh , la capitala.. mai cu pretentii! As de unde! La fel!
    Iti urez , rabdare.. si .. tutun..:P
    Z.

    RăspundețiȘtergere
  4. pot spune ca sunt incompetenti..si redusi mintal! clar! vor sa faca profit si PROFITA CU NESIMTIRE ca nu exista alta solutie (o alta posta romana, sau un echivalent..mai accesibil)
    nici nu am ce sa adaug in plus, cred ca toti barladenii sunt convinsi de asta, iar cei care nu-s or sa se convinga "la nevoie".
    am patit-o si eu desigur...si mi-e urat s-o mai relatez, desi nu vreau revin la vorbele domnului profesor de matematica n-am altceva de zis "luati primul avion si plecati de aici!".

    RăspundețiȘtergere
  5. Hai sa ne imbatam, luam un casetofon, punem Sex Pistols la maximum si aruncam cu sticle incendiare in sediu, ca si la mine au facut figuri. Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nici facultatea nu mai e ce a fost!! e cam greu sa ai colegi care nici nu shtiu care e capitala Greciei si apoi.. sa pretinda ca vor sa studieze.. PSIHOLOGIA!! ( nici o legatura intre geografie si psihologie ce-i drept) Ideea era ca ma intreb cum o sa ajunga o colega de-a mea sa consilieze ea macar daca deja in 3 ani de zile eu nu am vazut sa invatz ceva in facultatea asta.. Slab rau de tot!! Sa ma laud ca am numa 10 pe linie?? Ca ce chestie?? Ca oricum nu am invatat nimic! merg mai departe , iau diploma , dau masterul, fac formare( acolo cat de cat mai inveti ceva).. Si pretind apoi ca shtiu fenomenul , si sa am capacitatea sa indrum oamenii sa iasa din impasuri precum anxietatea, depresia si altele de genul... problemele de cuplu si familie.. etc,, si amd.. Jalnic deocamdata! Nu am uitat vremurile din prima facultate, dar cand imi aduc aminte imi revine in minte filmul cu 432... infiorator !! Daca nu ai vazut filmul, tu care te-ai nascut in '89 ( Lucian).. o sa te infiori..
    Eu m-am oripilat!.. Dar e infiorator de exact..

    RăspundețiȘtergere
  7. Am vazut filmul 432 si am despre el o parere infecta. Poate candva am sa scriu despre el desi mi se pare injositor sa scriu despre asemenea "productii".
    E povestea cuiva care nu stia sa se descurce. PUNCT!
    Drame similare sau chiar mai oripilante se intampla si astazi numai ca astazi lingem intre fese democratia inexistenta si refuzam sa acceptam totalitarismul mult mai crunt de astazi. Acesta este si motivul pentru care astfel de drame nu mai sunt relatate cu asa patos in comparatie cu cele intamplate pe vremea regimului pe care 10 agentii secrete straine s-au chinuit sa-l darame.
    "Agenturili straine stau la granita tarii si asteapta sa ne destrame!" -> Iti spune ceva asta? Mai gandeste-te.
    Oricum, nu are nicio legatura cu posta romana :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ei, Lucian , daca ai fi trait tu sa fii student pe vremea aia si, femeie, iti spun eu ca perceptia era un deja vu! Daca iti spun e identic cum era atmosfera in caminele studentesti din Galati sau Bucuresti sau Iasi. Intreaba pe mama-ta care shtie. Nu ma refeream la actiune in sine, ci la perceptia realitatii filmului si la ce a vrut regizorul sa transmita in film. Faptul e banal si azi se petrec multe si mai rele. Nu asta e ideea filmului. Ci perceptia atmosferei din vremea aceea. Nu shtiu ,eu asta am perceput ca regizorul a prins perfect atmosfera perioadei si a mentalitatilor de atunci. Si ceea ce se petrece mai mult e dedus decat aratat, ceea ce incarca si mai mult atmosfera ca nivel psihologic. Chiar prosti n-au fost aia de i-au dat premiu lui Mungiu , zau. Dupa mine filmul e foarte bun, dar infiorator de exact in perceptia a ceea ce transmite. De aia e bun. Am vazut un interviu cu el la TVR Cultural si ceea ce voia el sa transmita se potriveste exact cu ceea ce eu am perceput. Numai bine. Z.

    RăspundețiȘtergere
  9. Daca filmul ala cu Kevin Costner ar fi viitorul, m-as inrola de acum in armata holnista numai de dragul de a impusca postasii.
    Este de-a dreptul amuzant ca Romania are coduri postale din 6 cifre, de par'ca ar fi de dimensiunile Rusiei, Braziliei sau Indiei, tari de care nu stiu sigur daca toate au coduri postale de 6 cifre, dar stiu sigur ca sunt de cel putin 10 ori mai mari ca Romania. Cu toate astea, postasul nu-mi aduce facturile la timp, le aduce pe toate odata cand pot sa le transform in hartie igienica, pentru ca mai era o zi si mi-ar fi taiat telefonul sau lumina daca asteptam dupa ele.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails