joi, 8 ianuarie 2009

O lună în lumea blogurilor

Astăzi, la împlinirea a 17 ani de la stabilirea relaţiilor diplomatice între România (Fosta RSR) şi Federaţia Rusă (fosta URSS), unii români(dar măcar şi unguri) mor de frig în zonele Covasna, Harghita, Tg. Mureş sau Sălaj din cauza sistării gazului rusesc. Ce aniversare.
Tot astăzi, Agenţia de presă ROMPRES aniversează 19 ani de existenţă, de când Consiliul Frontului Salvării Naţionale decreta înfiinţarea ei peste fosta Agerpres.
Ei bine, astăzi când multe evenimente majore sunt de sărbătorit sau comemorat eu sărbătoresc o lună de la pătrunderea mea în această lume virtuală a blogurilor.
Nu am fost niciodată bun la analiza integrală a activităţii unei instituţii de presă, a unui site, a unei mişcări şi deci nu ştiu cum să-mi fac o autoanaliză care să fie corectă. Totuşi, ca să suplinesc acest handicap m-am gândit să aplic principiul din fotbal "Nu contează cât de bine joc, importante sunt rezultatele".
Aşadar, nu contează cât de corecte gramatical sunt articolele mele, cât de frumos aşezat este blogul sau de cât de inexact poate fi conţinutul unor articole, e important numărul de vizite şi reacţiile, sau cum mai nou le place românilor "ierupenizaţi" să spună: "să vedem feedback-ul dom'le!".
Pentru a surprinde cât mai bine aceste reacţii am adăugat şi posibilitatea de-a vota articolele cu "interesant", "corect" şi "slab". Totodată am permis postarea comentariilor atât ca Anonim cât şi ca open ID pentru a nu supune pe toată lumea la corvoada de a-şi face cont.
Bun, să începem aşadar să înşiruim cifre:
De la înfiinţare şi până în prezent blogul are o medie de 11,93 vizitatori unici pe zi fiind până în momentul postării acestui articol vizitat de 382 de ori iar astăzi de pildă 4 oameni au vizionat deja conţinutul acestui blog.
Vizitatorii au provenit în mare parte din Bârlad însă oraşe precum Bucureşti, Iaşi, Suceava, Satu Mare, Oradea sau Galaţi au apărut pe lista oraşelor din care provin vizitatorii din acest blog. Totodată s-au înregistrat deja şi vizite de peste hotare din ţări precum SUA, Canada, Regatul Norvegiei, Spania, Polonia sau Regatul Unit al Marii Britanii.
În ceea ce priveşte reacţiile, articolele postate au fost de 25 de ori notate ca fiind "corecte", de 26 de ori ca fiind "interesante" şi de nu mai puţin de 41 de ori ca fiind "slabe". Articolele cu fumatul şi caracterul specific naţional mi-au stricat cifrele însă nu e asta o problemă.
Situaţia în ceea ce priveşte etichetele stă în felul următor:
Nu mai puţin de 24 de etichete au trebuit create pentru a clasifica într-un mod cât mai clar conţinutul articolelor pe care le-am scris. Primele 5 etichete cele mai folosite sunt după cum urmează:
1. Realitate (20)
2. Analiză (18)
3. refelexie (15)
4. scoala (12)
5. refulare (11)
Conform acestei situaţii se pare că titulatura de "Blog de reflexie asupra problemelor apăsătoare" se justifică şi a fost respectată.
Cam atât cu cifrele. Ce spun ele ? Las pe alţii să discute pe tema asta.
Eu vreau doar să remarc faptul că mi-am atins până acum scopul de a exprima interpretări şi de a reflecta asupra unor probleme mai puţin abordate de colegii de generaţie.
Ce-mi doresc pe viitor ? Îmi doresc să nu mai am de-a face cu prostia şi relativismul (asta aşa ca dorinţe de tip S.F.) şi să am parte de un "feedback" cât mai bogat (nu obligatoriu numai pozitiv) şi să fiu contrazis cât mai des, dar totodată punctual şi logic argumentat.
Îmi doresc ca acest blog să atingă cifra de 800 de vizitatori până la un viitor articol de tipul acesta şi îmi doresc de asemenea să am posibilitatea de a scrie mai multe articole cu etichete de tipul "fotbal", "muzică" sau "filosofic" (ştiu n-au legătură între ele dar pot scrie despre ele).
La final doresc celor ce măsoară timpul după calendarul Iulian un crăciun pletos şi un revelion pe cinste :D .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails