marți, 17 februarie 2009

Apă nu-i, căldură nu-i... ştim noi ce să facem în Vaslui

Zicala din titlu este o reproducere în stil formal a unei zicale datând încă din vremea desfiinţării judeţului Tutova şi mutării reşedinţei de judeţ de la Bârlad la Vaslui.
În camera de unde postez nu s-a putut rezolva o altă formă de încălzire decât cea electrică. În ultima lună mi s-a întrerupt alimentarea cu energie electrică aproape zilnic câte cel puţin două ore. Ba a fost accident şi a "ondulat" unul cu botul maşinii un stâlp, ba a fost revizie pe sistem naţional, ba au schimbat stâlpii, ba s-au desprins lipiturile de stâlp... etc. În zilele cu revizii şi alea alea am stat câte 9 ore pe zi de luni până vineri, timp de două săptămâni, fără energie electrică. Şi de-aici partea cu "căldură nu-i".
Partea cu "apă nu-i" e o poveste ce ţine de multă vreme (din 1996 o conştientizez eu). Există un tronson, de circa 50 de metri, pe strada 1 Decembrie pe care sparge ţeava ce alimentează cartierul cu apă. De cel puţin 5 ori pe an rămân fără apă câte două-trei zile.
Mai demult, am rămas fără apă, pe timp de vară (la +35 de grade celsius) vreme de 5 zile. Abia după un telefon la Secretariatul General al Guvernului şi după ce i-am filmat cu beau bere şi se uitau în spărtura din asfalt şi-am trimis imaginile la presă şi Consiliul Judeţean s-au mişcat de în două ore au făcut ce n-au reuşit în 5 zile.
Dar să revenim la prezent.
În data 12 februarie anul curent (adică joia trecută) sintagma cu "apă nu-i" a fost valabilă în întreg municipiul Bârlad. La ora 17:00 s-a reluat alimentarea cu apă a populaţiei mai puţin a cartierului Bariera Puieşti.
Am sunat la AquaVas şi Primăria Municipiului Bârlad şi într-un final mi-au zis că în acea seară sigur nu mai văd apă şi că "de'acu mâine dom'le c-am terminat programul".
A doua zi am stat toată ziua cu mâna pe telefon sunând atât la AquaVas, Consiliul Judeţean, Primăria Bârlad, etc. etc.
Ce-au făcut, ce n-au făcut dar tot n-am avut apă.
Sâmbătă dimineaţă eram hotărât să dau telefon la Secretariatul Guvernului când colo... surpriză! Apa curgea.
A curs până pe la două dimineaţa căci duminică la 8 dimineaţa iarăşi... "apă nu-i, căldură nu-i..."(era oprit şi curentul dar a revenit în 40 de minute).
Ieri toată ziua am sunat în stânga şi în dreapta şi am auzit probabil cea mai de porc scuză: "Dom'le nu avem ţeavă... ne trebuie 6 metri de ţeavă". Mă trăiv-ar familia da' eu trebuie să vă aduc ţeavă ? Eu dacă spun că n-am bani şi plătesc factura luna viitoare îmi tăiaţi apa... dar dacă voi n-aveţi... eu ce trebuie să fac ? Să strâng apă de la ploaie şi să torn în WC nu ?
Atunci am decis să apelez unul din vicepreşedinţii Consiliului Judeţean (căci de când e cu AquaVas nu mai e conducerea la Bârlad - RAGCL cum era pe vremuri, ci toată spuma e acum în oraşul ăla de 10 ori mai mic ca Bârladul, cum îi zice? aşa... Vaslui). Domnia sa a fost foarte amabil şi a promis că va presa pe AquaVas.

Prima poză este groapa săpată în locul unde este spartă ţeava în jurul orelor 22:00, aseară.
A doua poză reprezintă aceeaşi groapă astăzi dimineaţă la ora 8:00.
Practic nicio modificare.
După alte telefoane şi presiuni, astăzi la ora 13:30, pe când reveneam de la un studio de televiziune, groapa arăta cam aşa:
Observaţi că nu mai era plină cu apă şi o bucată de ţeavă uzată e în afara gropii... deci... au găsit brusc ţeavă.
În timp ce redactam acest articol s-a reluat alimentarea cu apă după alte trei zile de mormanul de farfurii din chiuvetă se apropia de tavan (e o hiperbolă desigur) iar intestinele mele s-au aşezat cruciş evitând să folosesc WC-ul ştiind că dup-aia oricum n-am cu ce trage apa.
În această perioadă apa a curs râu pe stradă. Pierderi ? Pfoai... la greu !
Cine le plăteşte ? Păi cum cine? Tot noi ăştia fraierii de stăm fără apă Ţ zile. Şi bătută şi... f...aradtă şi cu banii luaţi. Exact cam aşa.
Acum, de 10 minute, e bine. Curge apa la WC, mormanul de vase murdare a dispărut ... diseară cu siguranţă mă voi putea spăla... şi asta până când? Până când se va sparge din nou.
A, inutil să vă spun că strada a fost asfaltată de mai multe ori în ultimii 14 ani dar ţeava tot aia e. Şi la prima avarie ce facem? Păi spargem asfaltul proaspăt turnat şi reparăm.
Şi dup-aia iar bani de la buget pentru asfaltare ... şi tot aşa. Parcă nu se mai termină. Treabă românească!
Domnii de la AquaVas au nevoie de impulsuri "extracurriculare" pentru a-şi face treaba iar Primăria nu poate interveni (prea mult) căci marea descentralizare i-a lăsat pe cei de la Apă, Zoaie şi Rahat (sau RAGCL, AquaVas... cum s-or mai numi) autonomi. Practic primăria e legată de mâini şi de picioare.
Nu iau apărarea nimănui dar dacă Primăria ar aştepta asfaltările după fundul celor de la AquaVas probabil că Bârladul ar arăta a comună şi în prezent. Aşa... nu aşteaptă dar banu contribuabilului se duce exact pe apa sâmbetei.
Frumoasă ţară, păcat că-i locuită.
Vă invit să ascultaţi un cântecel.

altar - la noi
P.S. La 10 minute de la publicarea articolului E-on Moldova m-a binecuvântat din nou cu o pană de curent de 30 de minute.
Afară-i frig, în casă-i frig
Deschid fereastra larg şi strig
"Îţi mulţumesc partid iubit,
Că ne-ai călit!"

5 comentarii:

  1. asta patesc si eu aproape in fiecare luna de vreo 4 luni incoace. si costurile reparatiilor am inteles ca trebuiesc suportate de locatari. ca na..primaria n-are treaba cica.
    si culmea,dupa ce se repara "teava sparta" peste o luna trebuie reparata iar. alti bani din nou si vreo cateva zile fara apa...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma uitam la pozele postate mai sus si ma intrebam daca le-ai facut tu sau le-ai luat de pe internet. Faza este ca noi avem un proiect numit Sociologie vizuala, si incercam prin poze sa aratam problemele din diferite locuri. Incercam prin asta sa ajungem la cei de sus, conducatorii, poate mai rezolvam cate ceva. Iti spun asta ca m-ar interesa sa stiu daca la voi sunt multe probleme are ar putea fi fotografiate pentru ca incercam sa mergem in cat mai multe orase, am inceput cu bucurestiul si poate ajungem si pe acolo. Daca te intereseaza subiectul te invit sa vezi site-ul www.sociologie.vizuala.ro . Poate o sa ti se para interesant si gasesti lume sa faceti si voi ceva asemenator. Sper ca nu te-am plictisit cu chestia asta. Te salut.Veverita...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Poezele postate sunt făcute de mânuţa mea.
    Nu am niciun fel de pretenţie pentru ele (dacă aveam îmi puneam watermark) şi le poţi folosi oricând şi la orice dacă îţi vor trebui.
    Am încercat să mă uit pe marele site pe care mi l-ai recomandat şi am primit ceva de tipul "This Account Has Been Suspended" aşa că am mari îndoieli în ceea ce priveşte îndrăzneţul vostru proiect.
    Vă doresc succes şi vă pun la dispoziţie liber orice poză pe care o voi face în viitor şi comenta pe prezentul blog.
    Nu am să mă stresez să adun oameni să fac ceva asemănător însă dacă veniţi prin municipiul Bârlad voi fi bucuros să vă duc în stânga şi-n dreapta să vedeţi ce veţi dori.
    Baftă.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut!
    Mie imi lipseste aparatura necesara sa va pun la dispozitie zilnic imagini de pe faimoasa strada DECEBAL din Barlad...Si ce frumos pavata era strada cand eram eu copila...cand traiam intr-o epoca "cenusie", urata, cand nimeni nu avea grija de noi, cand eram saraci si ne-europeni, s.a..m.d. Acum fac parte din "Marele Soviet"= UNIUNEA EUROPEANA si sunt absolutamente fericita (sic!)
    Nu vii sa faci niste poze cu imagini de pe strada mea? Tu, Veverita de la Bucuresti, sau altii... De fapt, nici nu le mai vad rostul, ca strada tot asa va fi: GAURITA! FARA CANALIZARE! dar cu apa curgatoare, ca doar de aia se sparg tevile: sa nu ne mai plangem noi ca nu avem apa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Numar de telefon AQUAVAS 0235419990, la interior 59 este uzina de apa.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails