joi, 19 februarie 2009

Formaţia Trooper va concerta în Galaţi

Formaţia vocal-instrumentală de heavy metal Trooper va susţine un concert.
În continuare citat din ştirea postată de metalhead.ro :
Casa de Cultura a Studentilor Galati in colaborare cu revista online Metal Act prezintă pe 20 februarie 2009, la Club S, concertul de lansare al celui de-al patrulea album al celei mai cunoscute formatii de hard-rock din noul val, TROOPER.

Consideraţi de către fani si presa deopotriva “urmaşii Iris”, Trooper au lasat in urma cel mai bun an al carierei, un an în care faima lor a crescut de la titlul de “cea mai cunoscută trupa rock din underground” pana la nivelul de certitudine. Incredibila sansa de a fi fost alesi de trupa britanică Iron Maiden sa deschida concertul de la Bucuresti i-a adus pe cei cinci targovisteni in atentia presei, primind numeroase invitaţii la emisiuni TV.

Aşadar, carevasăzică, o trupă în creştere vine să cânte într-un oraş din care concertele de rock/metal au cam lipsit în ultima vreme.
Formaţia Trooper s-a constituit mai mult în joacă (după cum chiar ei spuneau în DVD-ul lansat) şi se consideră o trupă ce cântă "pentru publicul de rock" şi nu pentru o oarecare nişă de tipul "publicul de black", "publicul de death", etc.
Am mai pus un clip al formaţiei Trooper pe acest blog în articolul legat de Poşta Română. Atunci am pus videoclipul piesei "Strigăt". Acum, vă invit să ascultaţi piesa "Tari ca munţii":

Despre trupele ce vor concerta în deschidere, Vepres şi X-Plod, vă mărturisesc că nu ştiu mare lucru.
Am căutat pe "bătrânii" youtube şi Google câte ceva despre aceste trupe ca să ştiu şi eu la ce să mă aştept.
Despre trupa Vepres am aflat că există încă din 2000 şi că sunt din Galaţi şi au la "activ" două demo-uri: În puterea nopţii în 2001 şi Broken Whisper în 2003. Se pare că nu au colaborat cu nicio casă de discuri iar pe un forum am citit că marele lor minus a fost că nu au fost suficient de mediatizaţi.
Genul de muzică practicat de ei este Death Metal-ul iar temele abordate în versurile lor sunt manipularea maselor de către religie şi societatea coruptă (sună interesant).
Iată şi un pseudo-videoclip al formaţiei(sunetul este înregistrat în sala de repetiţie dar vă puteţi face o idee):

Despre X-Plod... ei bine aici treaba este mult mai complicată. Nu am reuşit să aflu din ce oraş sunt însă am reuşit să conşitentiezez numele. Plod vine (cred eu) chiar de la componenţa trupei care este din ... plozi.
Când au început ei să cânte aveau cam 7 ani şi trupa era compusă din doi fraţi. Ulterior au cooptat şi un tobar şi un basist.
Recent au lansat primul lor album iar în toamna acestui an se preconizează lansarea celui de-al doilea. Le-am ascultat câteva din piesele lor pe pagina lor de MySpace şi nu pot spune că sună chiar atât de rău având în vedere că e vorba totuşi de nişte copilaşi. Instrumentalul este chiar foarte bun dar la voci se vede clar că încă nu sunt pregătiţi pentru duritatea rock-ului, cel puţin dacă chiar vor vrea să meargă pe această cale a heavy-metal-ului.
Reprezentaţiile lor ce pot fi vizionate pe youtube sună (cel puţin unele dintre ele) chiar foarte rău. Cine ştie? Poate pe viitor chiar vor fi o trupă bună.
Părerea mea este că o trupă formată din membri atât de tineri nu este pregătită pentru această lume dură a concertelor de prin cluburi. Totuşi, să nu fiu prea dur având în vedere că, cel puţin la chitară, eu sigur n-aş putea face ce fac membrii acestei trupe :)
Băieţii au apărut destul de mult (a se citi foarte mult) pe la TV în cadrul diferitelor emisiuni de divertisment nu neapărat pentru că auditoriul ar pricepe ce cântă ei ci pentru că în prezent e foarte "fain" să vezi nişte copii "zăngănind" sau îngânând ceva. Raportându-ne la succese infecte precum "Vreau să fiu mare vedetă" unde erau promovaţi tinere talente şi mai mult netalente sau mai vechea "Ploaia Steluţelor" eu zic că cine i-a învăţat, i-a învăţat de bine.
Dacă e să raportăm la alţii copii de pe scena muzicală, de exemplu Cleopatra Stratan, eu unul devin fan înfocat X-Plod, dacă ar fi să aleg.
Suficient cu vorbăria, vă invit să vedeţi un filmuleţ cu o reprezentaţie dată de ei... nu ştiu unde dar în cadrul unei campanii anti-Sida sau ceva de genul acesta căci în fundal se vede o imensă fundă roşie. Audiţie plăcută.


Voi reveni, cel mai probabil, sâmbătă seara cu filmări şi poze de la manifestarea din Club S din Galaţi.
Pentru cei din Bârlad: Trenul pleacă la ora 14:12 şi ajunge la 18:13 în Galaţi. Cine vrea să mă însoţească, ne găsim în gară.

Actualizare 21.09.2009: Am ajuns acasă. Voi scrie în această noapte (cel mai probabil după ora 00:00). Drumul dus a fost cel mai dificil. Vor fi două sau trei părţi despre acest eveniment.

4 comentarii:

  1. "Totuşi, să nu fiu prea dur având în vedere că, cel puţin la chitară, eu sigur n-aş putea face ce fac membrii acestei trupe :)"
    Zau, pe bune???

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi ce-ai vrut până la urmă să spui?
    Da, pe bune. Chiar nu aş putea. La voce, pe de altă parte, cred că aş putea mai mult. Dar ce relevanta are asta ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu te prea cunosc dar stiu ca n-ai treaba cu niciun instrument muzical. Normal ca n-ai putea sa faci nimic din ce face chitaristu de la X-plod. Nici chitaristu de la Vepres nu poate sa faca ce face chitaristu de la X-plod.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ei da! De-acum nici chiar Petrucci nu poate face ce face plodul de la ... X-Plod.
    In fine... nu am apucat sa-i vad pe cei de la X-Plod din mai multe motive... o sa scriu toata povestea. Deocamdata, pana la un viitor concert, tu ai dreptate pentru ca n-am vazut eu cu ochiul meu ce pot baietii ;)

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails