miercuri, 25 februarie 2009

Numai în România: Optică medicală în 4 metri pătraţi !

Mai întâi de toate doresc să mulţumesc şi astăzi companiei E-on Moldova pentru cele 9 ore şi 45 de minute de lipsă a alimentării cu energie electrică.
Bun. Şi-acum să purcedem în articol.
Din câte ştiu eu, "optică medicală" este denumirea generică pentru acel loc în care se acordă consultaţii oftalmologice şi/sau se execută/repară ochelari de vedere. Ştiu eu oare greşit ?
În dimineaţa în care am ajuns de la Galaţi după concertul Trooper, despre care am povestit în articolele precedente, m-am întâlnit cu un cititor înrăit al prezentului blog. Cititorul m-a condus o parte din drum spre casă cu scopul de a-mi arăta o "gheretă", căci altfel nu-i pot spune, pe lângă care am trecut de sute de ori până acum dar niciodata nu am ştiut şi nici nu mi-am pus vreodată întrebarea ce se execută acolo. Iată poze:



"Super tare" nu ?
Cititorul care m-a făcut atent asupra acestui loc mi-a povestit că într-o zi era într-un taxi pe strada Republicii (stradă aflată foarte aproape de această unitate de optică medicală) şi a văzut fum ieşind din această coşmelie.
A crezut iniţial că este vorba de un incendiu căci nu se vedea şi hornul de la eventuala sursă de încălzire dar de fapt nici nu avea ce vedea căci hornul era de fapt constituit dintr-o gaură în acoperiş (urmele de arsuri din stânga celei de-a treia poză sunt elocvente).
Am vrut să mai fac şi alte poze dar a ieşit proprietarul întrebându-mă foarte indignat "cine îţi dă voie dom'le să faci poze?". I-am răspuns cu aceeaşi frază cu care răspunsesem cu aproape 24 de ore în urmă şi domnilor de la Poliţia T.F. şi aceea că pe domeniul public pot să fac poze până când mi se umple cardul de memorie.
Domnia sa a insistat să-mi spună că ceea ce fotografiez eu este proprietate privată. Am încheiat scurt conversaţia cu un apăsat îndemn: "Dă-mă-n judecată!" şi mi-am continuat drumul spre casă.
În drum spre casă stăteam şi mă întrebam: Oare Oficiul pentru Protecţia Consumatorului pentru ce este oare el consituit ? Pentru că n-au pus etichete pe brânză OPC s-a autosesizat şi a amendat ţăranii dar oare pentru o unitate medicală de nivelul Evului Mediu nu se poate autosesiza ? Întreb şi eu ca simplu cetăţean.
Cei care mă cunosc ştiu că sufăr de o boală ereditară la ambii ochi şi deci sunt dependent de astfel de unităţi şi le vizitez de cel puţin două ori pe an.
Nu am făcut poze înăuntrul unităţii pentru că acolo într-adevăr era domeniu privat însă la cum arată pe-afară şi la cum se pare că este încălzită unitatea mă îndoiesc că voi găsi cine ştie ce tehnologie de tipul CAD-CAM (asta ca să-l citez pe domnul ce-a ţinut o lungă şi uşor incoerentă prelegere la Colegiul Codreanu; voi posta întregul său discurs când voi reuşi să-l convertesc).
Dacă mă duc cu o prescripţie de ochelari cu dioptriile de care am eu nevoie cred că-mi va răspunde: "Dom'le, e prea complicat! N-avem"... completarea mea ironică ar fi: "dar vă place cum suntem organizaţi?".
Din spusele unor cetăţeni se pare că în această unitate, nu numai neeuropeană dar şi inumană de la un punct încolo, se repară ochelarii cetăţenilor în vârstă şi care sunt mulţumiţi că după ce s-au aşezat cu fundul pe ochelari ei încă mai pot să-i folosească sau dacă pot pune aceleaşi lentile la alte rame.
În mod normal aşa ceva nu se face pentru că se pot modifica parametrii lentilei şi corneea să nu mai cadă în focarul lentilei ci mai în spate sau mai în faţa acestui punct. Dacă nu e foarte departe de focar nici nu poţi să observi în primă fază dar te trezeşti după jumătate de an că ai nevoie de ochelari cu o dioptrie mai mare sau, mai rău, că nu mai vezi clar... şi atunci îţi spui: "eh... bătrâneţele astea!" când de fapt nu-s bătrâneţele ci munca făcută de mântuială în astfel de unităţi!
Plăteşti cu câţiva lei mai puţin dar rişti să-ţi pierzi vederea. Halal afacere.

5 comentarii:

  1. traim in romania si mai ales in barlad ce vrei.... Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul ..

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragi cititori propietarul de această unitate de optică medicală are preturi enorme :)
    Era vara si ma-m dus sa imi pun un surubel la o pereche de ochelari de soare pe care dadusem 5 lei :) omul mia cerut pe manopera 30 de lei ..:)'' dute-n pula mea nene imi cumpar alti ochelari cu bani astia''

    RăspundețiȘtergere
  3. Grijă la limbaj şi la gramatică.
    Cât priveşte preţul... e de mare porc. Uite asta nu ştiam.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mdaaaaaaaaaaaaaa... arata foarte bine ghereta asta...depinde ce ochelari ai...dar poate ca inauntru e curat ca in farmacie, dupa cum se spune...Cred ca ar fi trebuit sa intri mai intai acolo cu un pretext oarecare, apoi fotografiai exteriorul si faceai comenatriile de rigoare. Oare acolo nu e si un cabinet de ginecologie sau o sala de operatii? Ca atunci increderea ar fi totala!
    Ma mai intreb si nu-mi pot da singura raspuns: oare cel ce a bifat ca acest articol al tau e slab e tot domnul Mihai Danut??? Imi pare bine ca-l "satisfaci", dar nu total...Da-i domnului si posibilitatea sa juiseze cu un "foarte slab"...

    RăspundețiȘtergere
  5. .. si de cate ori am trecut pe acolo.. nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca acolo se fac ochelari.. totusi cred ca domnii de acolo nu stiu ce inseamna optica medicala.. ca o fosta purtatoare de ochelari.. si actuala de lentile de contact..de vedere.. ma ingrozeste faptul ca sunt pers ce se folosesc de serviciile acelor domn.. ORIBIL!!

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails