luni, 2 februarie 2009

Să prostim poporul cu televizorul (1)

În cursul serii de ieri am avut o discuţie cu un prieten pe această temă iar el încerca să-mi spună că aşa ceva nu se întâmplă în România şi că sunt eu doar prea radical. Îmi sugera chiar să mă doară undeva de alţii şi să mă gândesc mai mult la mine.
Îmi sugera oare bine? Poate că da. Dar eu refuz în continuare să mă las manipulat de media şi încă insist să gândesc dincolo de aparenţe.
Îmi spunea cineva cândva că ai să gândeşti altfel după ce vei avea o familie a ta şi "un rost în viaţă". Când aud aşa ceva îmi vine să râd.
Păi cum să am curajul să-mi întemeiez o familie când văd ce este societatea acum şi către ce se îndreaptă ? Eu cred că a aduce pe lume un copil în prezent este ca şi cum i-ai semna condamnarea la moarte.
Offf... iar am scris prea mult pe lângă subiect. Îmi propun aşadar să încep o serie de articole (sper să fie cât mai puţine, dar mă îndoiesc) în care să evidenţiez cum mass-media sub mâna de fier a CNA, sub mâna de fier a U.E. dar şi atrasă DOAR de bani, manipulează populaţia în nişte direcţii de-a dreptul odioase.

Vă place reclama ? Mie da. O consider amuzantă. Ei bine această reclamă este interzisă spre difuzare de către CNA pentru că legea CNA spune că este interzisa difuzarea de publicitate la bauturi alcoolice prin care se promoveaza comportamente sau atitudini violente, agresive sau antisociale. Nu e minunată ţara în care trăim ?
Faptul că cei patru oameni joacă tenis de picior este o atitudine violentă, agresivă şi antisocială.
Mergând pe raţionamentul CNA eu cred că şi următoarea reclamă trebuie interzisă:

Dar cine se oboseşte să o interzică. Vodafone stă cu simbolul unei organizaţii extermiste pe siglă şi n-o interzice nimeni; dar pentru că nu ştiu ce arheolog obscur s-a ofuscat pentru că băieţii de la Unirea dau cu mingea-n nişte oale reclama este interzisă !
Bun, să zicem că-i Vâlsan dement sau că mănâncă borş aşa cum încerca cineva să-mi sugereze într-un comentariu.
Uitându-mă pe site-ul profm şi căutând o legătura pentru a asculta în timp real Pro FM Rock, ia uitaţi ce văd în dreapta ecranului:
Această reclamă nu este violentă, nu stimulează "poporul" la comportamente dăunătoare şi nici nu jigneşte pe nimeni.
Această reclamă este una cât se poate de corectă şi care poate fi difuzată la orice oră.
Nu înţeleg totuşi de ce mă mir având în vedere că cel mai vândut ziar este Libertatea (şi eu îl cumpăr, e drept o dată pe săptămână dar tot îl cumpăr).
Dar libertatea de a cumpăra un ziar sau altul încă există. Există e drept şi libertatea de a asculta alt radio.
Dar eu vreau să ascult Radio Pro FM Rock fără "să-mi mişc fundul pe Sport.ro" sau să pun umărul la găsirea de "FUNDaşe"!
Bun, o să-mi spuneţi că e vorba de Internet unde CNA-ul nu are jurisdicţie (încă). Şi aţi avea dreptate. Ia să punem în continuare două reclame neinterzise de CNA şi care au fost difuzate şi pe la TV.



Ei bine ?
E rău că bătrâna nu ştie că ăla e un vibrator nu ? Să înveţe toată lumea că doar de-aia-i democraţie nu ?
Şi zgârâiatul maşinii altuia nu este o faptă antisocială ? Ca să nu mai vorbim de lovirea cuiva în public. Da... dar în reclama cu pricina faptele sunt comise de o persoană drogată cu Eurovita (şi nu de nişte alcoolici odioşi neglijenţi la locul de muncă) şi pe deasupra este şi o femeie atrăgătoare. În virtutea egalităţii între sexe preferăm să ne placă reclama.
Din punctul meu de vedere toate reclamele sunt în regulă. La urma urmei audienţa le triază. Însă legea aplicată total neuniform este cea care mă oripilează !
Nu avem voie să bem Unirea şi nici să jucăm tenis de picior că e anti-social. Dar avem voie să consumăm Eurovita şi să intrăm pe site-uri porno astfel să putem fi îndobitociţi mai uşor. Odios.
CNA nu poate interzice reclamele de pe Internet, dar ce ne facem cu alea din ziare ? Ia uitaţi o reclamă aici: Ofertă specială: Hemoroizi !
Ce-ar trebui să înţeleg eu de aici ?
Am pus pătrate negre peste numele firmei şi telefoanele de contact pentru că nu sunt relevante.
Dar când vezi un asemenea titlu către ce îţi zboară mintea ?
Îţi zboară ea oare către ceva super constructiv pentru societate ?
Eu sunt de părere că nu.
Abia după ce citeşti reclama integral afli că de fapt este vorba despre altceva dar mai contează? Ai pierdut deja nişte secunde preţioase din viaţa şi-aşa scurtă mulţumită produselor de înaltă calitate din UE.
Şi când mă gândesc că în presa din România încă nu au ajuns toate relele din Occident deja mi se scoală părul în cap.
Ne aşteaptă vremuri grele.

3 comentarii:

  1. Hai Vilutule la o leapsa :))

    http://bucatareselevesele.blogspot.com/2009/02/leapsa-de-la-ana.html

    :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  2. Heyyy, ai uitat ? Traim in Romania, n-avem timp de discutat, totul e alandala si fiecare face ce vrea daca are pe cineva in spate. Invidia e maree, prostia e de vanzare si totul continua si cica ne maturizam.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca si reclama Batman, Batman de Bogdan Naumovici a fost interzisa:
    http://www.youtube.com/watch?v=dyrD8cvxiQ8

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails