joi, 12 februarie 2009

Şcoala Orwelizată nr. 1 Bârlad

Am scris eu acum câteva zile un articol prin care vă anunţam pe dumneavoastră, stimaţi cititori, despre cea mai nouă şcoală bârlădeană care alege să-şi subjuge proprii elevi !
Şcoala a cărei gard de veritabilă închisoare încă nu este finalizat stă foarte rău la capitolul tratament aplicat elevilor.
Nu puţini sunt cei care spun că statul poliţienesc este bine înfipt în această unitate de învăţământ.
Acest stat poliţienesc era în fază incipientă pe vremea când eram eu elev la această şcoală dar acum se pare că s-a conturat foarte bine şi a devenit din nesimţit în grav şi porcesc concomitent.
Sunt aproximativ aceeaşi angajaţi ce fac parte din personalul administrativ (oameni de servici) dar comportamentul lor a devenit mult mai porcesc de când e tovarăşu jandarm (sau poliţist comunitar, ce naiba o fi el).
Intrând în clădire căutând un vechi profesor am văzut o fază incredibilă! Femeia de servici se răcnea din rărunchi la doi elevi şi la un moment dat chiar a şi ridicat palma asupra dânsului. Am strigat-o finuţ rugând-o să mă informeze despre un profesor iar dânsa i-a aruncat o ultimă privire duşmănoasă elevului în cauză şi apoi şi-a schimbat brusc fizionomia şi mi-a vorbit foarte calm. Atitudinea "Doamnei Cu T-ul" a fost îngrozitoare în opinia mea de om recent iniţiat în psihologia minorului.
Toate acestea de faţă cu jandarmul sau poliţistul comunitar care era acolo. Ce tupeu să mai aibă copilul dacă aia-şi permite să-l jignească de faţă cu camerele de "luat vederea" şi cu "oamenii legii" ? Se va resemna curând că el este unul mic ce trebuie să fie supus ! Deja a început îndobitocirea pe toate planurile a noilor generaţii !
În fine, după ce fac turul şcolii fără să dau de cine caut, îmi vine şi mie... ca tot omul... să urinez. Deja toate femeile de servici ştiau că unul nou a venit în şcoală şi-l caută pe domnul profesor X. Mamă ce repede s-au anunţat!
Dau să mă duc spre buda elevilor şi o tanti cu care în urmă cu 10 ani am avut altercaţii crunte (clar că nu m-a recunoscut) îmi zice: "Domnule, dar de ce nu folosiţi WC-ul de dinăuntru?". Am apreciat că mi-a vorbit cu "domnule" şi eu, ca un domn, m-am eschivat şi m-am dus până la urmă în WC-ul băieţilor (asta pentru că ştiam eu care din ele e pentru băieţi, nu că ar fi scris pe undeva).
Vedeţi şi dumneavoastră! În 2005 încă mai erau resturile uşilor de la cabinele WC-urilor (ce-i drept vopsite în albastru, după ce în 2000 erau roşii).
Acum totul e vopsit într-un bej ciudat iar uşile nu mai sunt! În stânga pozei era cândva... în urmă cu cel puţin 20 de ani... o chiuveta încastrată în perete... lungă şi cu multe robinete.
Acum mai e doar ţeava. Cel puţin au tencuit peste ea ca sa aibă măcar un aspect...
Butoiul ăla era negru... şi tot acolo era şi acum patru ani. Acum l-au vopsit în roşu, probabil pentru contrast.
Pe vremuri (şi asta până anul acesta conform spuselor unui elev ce savura o ţigară în infecta budă - apropo, cum de nu sunt camere şi aici?) se mai dădea şi cu încă o soluţie urât mirositoare şi albă la culoare (dacă vă gândiţi la ceva indecent, să ştiţi că da! cam aşa arăta!).
Acum nu se mai dă cu aşa ceva pe jos şi în loc de aproximativ 10 cm sunt cam 5 cm de strat de apă amestecată cu cine mai ştie ce altceva.... asta pe jos !
Unul din profesori îmi spunea că se vor face toate pe rând, la timpul lor şi că au şi nişte fonduri deocamdată blocate pe fondul crizei.
Aşa o fi măi dar tot pe fondul crizei nu trece nimeni să dea măcar c-o găleată de apă ? Şi aia costă şi-s fondurile blocate ?
Am înţeles de la un profesor că este în construcţie o clădire nouă ce va deservi drept "WC elevi" şi care va înlocui definitiv WC-urile din anii '60 (1962 mai precis) folosite în prezent.
Da, dar deocamdată nici fundaţia nu e bine terminată la această nouă clădire.
Una peste alta... un angajat de la "administrativ" putea trece şi arunca o găleată de apă.
Costă oare şi asta aşa de mult ? Or fi ele vremuri de criză dar tot în aceste vremuri de criză s-au găsit bani pentru camere video iar pentru câteva flise pe jos şi un racord semi-finisat la un sistem de apă curentă (ţeava e trasă până la intrarea în clădirea cu wc-urile, căci în 1997 încă funcţionau, ce-i drept doar uneori) nu se putea găsi ?!



Jandarm, camere de supraveghere, un WC mizer, atitudini totalitare ale personalului auxiliar (stau şi mă întreb dacă oamenii de servici se comportă aşa... cum oare s-or fi comportând unii profesori astăzi la Şcoala Orwelizată nr. 1 ?), terenuri de sport mai slab calitative chiar şi decât ale unor şcoli din mediul rural... toate cele necesare pentru a creşte nişte elevi supuşi care probabil nu vor crâcni când li se va cere un fond al şcolii imens sau când altcineva îi va avea pe mână (în subordine, ca elevi, ca parteneri... ) şi va încerca să exploateze această latură.
Odinioară Şcoala Generală cu clasele I-VIII "Iorgu Radu" Bârlad era cea mai bună şcoală din oraş (nu degeaba i s-a spus nr.1). În 1997 deja avea câţiva ani de când nu mai avusese cine ştie ce rezultate dar se menţinea sus. Astăzi, la Şcoala Orwelizată nr. 1 Bârlad nu se mai produc talente care să-şi desăvârşească sclipirea la singurul Colegiu Naţional din judeţ, ci se produc tineri "corecţi politic", supuşi, numai buni pentru piaţa "ieuropeană" a muncii.
"Multă minte nu se cere! Să fii prost şi s-ai putere!", nu vă sună cunoscut ? Asta vrea să implementeze U.E. şi se pare că cel puţin Şcoala nr.1 din Bârlad, fostul liceu de fete, s-a adaptat aproape perfect cerinţelor "ieuropene".
Nu m-ar mira ca folosinţa următorilor bani de care va dispune şcoala să fie dată amplasării camerelor de luat vederi şi în clase. De ce nu ?
Aveţi grijă! Fratele cel mare vă priveşte! Fiţi supuşi !

5 comentarii:

  1. Eu nu stiu cinte-ti da tie "corect" la reactii acolo. Probabil tu singur iti dai. Eu cand intru si citesc caut "foarte slab" ca sa nu zic altfel insa nu gasesc decat "slab" si il iau pe ala.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu se poate să-ţi dai singur reacţie la articol. Dar asta-i mai puţin relevant.
    Relevant este faptul că cei care consideră articolele mele ca fiind "corecte" preferă să-mi spună în faţă şi eventual să-mi propună noi subiecte despre care să scriu.
    Cei care consideră articolele mele ca fiind "slabe" prefera să-şi verse frustrările aici şi să dea reîmprospătare la pagină încercând să mai dea odată "slab". Sunt vreo două articole unde am rating slab de 3 ori de la acelaşi IP. Aş putea să le scot de tot sau să le resetez... sau să banez ip-urile... dar asta ar fi cenzură. Suntem o ţară liberă.
    Aşa cum eşti liber să îţi exprimi civilizat dezaprobarea faţă de punctul meu de vedere, eşti la fel de liber să citeşti alt blog, să îţi faci tu unul mai bun.
    Eu te-aş ruga chiar să-ţi faci un blog în care măcar să încerci să mă combaţi. Eu nu-mi exprim un punct de vedere în articolele mele fără să aduc măcar două argumente.
    Am înţeles, ţi se par articolele mele că sunt "slabe"; dar de ce ? Argumentează ! Demonstrează că ai tu dreptate!
    Până la proba contrarie, pe blogul meu, eu am dreptate. Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mihai Danut???? Oare nu e un domn profesor? De matematica? Si daca da, de ce e asa suparat? Oare nu asta e realitatea? De c...t, la fel ca si sistemul actual de invatamant...
    Daca nu e totusi "domn profesor", acest Mihai Danut de ce e asa suparat? Chiar nu-l pot intelege...Prefera oare blogurile vulgare, blogurile celor "destepti", care nu au habar sa scrie, care ataca subiecte de 2 lei???
    Indiferent de categoria socio-profesionala careia ii apartine domnul Mihai Danut, sunt la fel de mirata de "aprecierea" lui.
    Semnez si comentariul meu: Sava M., profesor, si nu facut pe banda rulanta, asa cum sunt "facuti" profesorii actuali... Iar daca Mihai Danut e intr-adevar domnul profesor la care ma gandesc, nici dumnealui nu e de azi, de ieri in sistemul de invatamant si ar trebui sa aprecieze obiectivitatea unui tanar. Sau este prea greu si ne este mai usor sa-i bagam pe toti in aceeasi oala?
    Cu stima pentru autorul blogului, cu salutari pentru cititorii lui (indiferent de opinii)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu este un articol slab. Este dezbatuta o problema de actualitate, ce trebuia tratata putin altfel, dar oricum isi atinge scopul. Unii prea au tendinta sa exagereze (si aici nu ma refer la tine, ci la profesorii (profesori sau nu) ce au comentat (mai ales) acest post, situandu-se la extreme).

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails