luni, 23 martie 2009

Braşov şi finalul călătoriei

Stimaţi cititori, îmi cer scuze pentru întârzierea înregistrată cu relatările din lunga călătorie pe care am avut-o în ultima săptămână.
Am pornit aşadar cu unchiul meu în maşina sa către municipiul reşedinţă de judeţ, Braşov.
Deşi era vorba de vineri după-amiaza, criza economică despre care spuneam că se vede acolo, la munte, drumul naţional 1 era foarte liber iar vremea era numai bună.
La plecarea din Buşteni erau -4 grade celsius iar în Braşov, în unele zone, temperatura ajungea şi până la +6 grade.
Nu am făcut propriu zis un tur al oraşului de la poalele Tâmpei ci doar o scurtă plimbare prin zona Piaţa Astra unde unchiul meu şi-a rezolvat o problemă pe care o avea la o bancă. Totuşi, chiar şi aşa, a fost loc şi de câteva poze:
Observaţi că spaţiile verzi sunt la mare cinste în oraşul Braşov aşa cum în Bucureşti nu sunt.
Probabil ăsta e motivul pentru care bucureştenii preferă să vină în această zonă a ţării când au nevoie de o "evadare".
Ei bine, nu eram la prima vizită în Braşov dar am rămas plăcut impresionat de curăţenia pe care nu o vezi în alte oraşe cum ar fi ăla cu 6 sectoare şi metrou...
Am revenit în jur de ora 18:00 în Buşteni unde erau tot -4 grade celsius dar cerul se mai limpezise şi un colţ de soare începu să se zărească măcar aşa pe finalul zilei în micuţa staţiune montană.
Dacă ar fi funcţionat telecabina aş fi făcut şi o poză de sus dar, după cum vă spuneam, un cablu este rupt şi până la vară telecabina nu funcţionează pentru public.
Aşa se vede de jos crucea de la Caraiman.
No las' c-oi mai mere la Buşteni şi să sperăm c-atunci va funcţiona telecabina.
Spre seară, la ora 20:45, am părăsit apartamentul unchiului meu şi m-am îndreptat spre gară unde, la ora 21:03, avea să sosească un tren personal din direcţia Bucureşti Basarab cu destinaţia Braşov.
La 21:10 se anunţă că trenul are o întârziere de 60 de minute. Aş fi avut timp să prind trenul de cursă lungă ce avea să mă ducă acasă dar am preferat să nu risc şi m-am urcat în trenul accelerat ce venea din direcţia Bucureşti Nord şi se îndrepta către Satu Mare(perechea de noapte a trenului ce mă adusese la Buşteni de la Cluj Napoca).
În scurt timp am fost la Braşov.
La 22:45 se anunţă la Braşov că trenul accelerat 1751 din direcţia Sibiu cu destinaţia Iaşi are o întârziere de 10 minute. Oftez scurt şi-mi spun totuşi că zăpezile de pe traseu trebuie să fie de vină.
la 23:00 ajunge parcă gâfâind şi personalul în care nu m-am mai urcat la Buşteni. Acum parcă-mi părea rău că am dat şi bani pe bilet de accelerat până la Braşov mai ales că nu m-a controlat nimeni deşi "naşul" a trecut de trei ori pe lângă mine. Eh.. dar dacă nu-mi luam.. îţi dai seama c-aveam show nu ?
Pe la 23:15 ajunge şi trenul accelerat şi mai degrabă personal care avea să mă ducă acasă.
Fiind noapte şi pentru că cei cu care am ajuns în compartiment doreau să doarmă, nu am putut face poze.
Totuşi, nu pot să nu spun că garnitura de tren era mai degrabă proprie trenului Mărăşeşti-Iaşi sau Bârlad-Huşi decât unui tren ce pargurge peste 600 de kilometri prin frumoasa noastră ţară.
Of,... unde eşti tu Ţepeş Doamne ?
Regret teribil că nu am ales varianta cu schimbare în Bucureşti Nord căci măcar aşa aş fi mers şi eu cu un tren decent.
În fine... pe lângă asta a trebuit să admir şi inscripţiile de tipul Sepsiszentgyörgy, Tusnádfürdő, Madéfalva, Csíkszereda sau Gymes. Nu pricepeţi nimic, nu ? Ei bine a trebuit să-mi storc ochii pentru a vedea inscripţiile mult mai mici şi greu vizibile (mai ales noaptea) care scriau şi numele româneşti ale staţiilor, respectiv Sfântu Gheorghe, Băile Tuşnad, Siculeni, Miercurea Ciuc şi Ghimeş.
Eh... ce să-i faci ? Asta e România corectă politic. Poate-or emigra mulţi români şi la Lisabona şi or să ceară şi ei ca în gara portugheză să scrie sub "Lisboa" şi denumirea românească "Lisabona" că doar ce pelicanul Mariei, nu ?
În gara Adjud am stat 40 de minute până când o parte din vagoane au fost desprinse pentru a lua drumul staţiei Suceava Nord pe ruta Bacău-Roman şi doar trei vagoane au fost lăsate atârnate de garnitura iniţială pentru a se deplasa pe ruta Mărăşeşti-Tecuci Nord-Bârlad-Iaşi.
Îmi pare rău că nu am făcut poze cu aceste inscripţii de care am vorbit mai sus dar, chiar şi-aşa, nu mă pot abţine să nu îmi exprim profundul dezacord pentru prezenţa acestor inscripţii fix în centrul României.
Nici măcar pe pereţii sediilor facultăţilor cu predare în limba maghiară nu scria în maghiară (mă refer aici în Cluj Napoca) şi acolo chiar şi la gară să scrie Csikszereda ? Ioi!
În staţiile mai sus menţionate doar au coborât oameni iar naşul era din Miercurea Ciuc şi îmi împărtăşea opinia legată de inscripţia din gară.
Ah ce mi-aş fi dorit să meargă la Bârlad câte unii de prin staţiile astea... cine ştie... poate le organizam o petrecere de "Bun venit în Moldova".
La final, adunând datele de pe biletele de tren adunate teanc, vă pot spune că am circulat în această săptămână exact 1330 de kilometri cu trenul, kilometri pe care i-am parcurs conform biletelor în exact 24 de ore şi 23 de minute. Dacă luăm în calcul întârzierile şi orele state prin gări ajung lejer pe la 27 de ore petrecute numai pe drum.
Pare mult şi obositor dar eu zic c-a meritat. Am pierdut o săptămână de şcoală şi din aşa-zisa pregătire asiduă pentru examenul de Bacalaureat dar am văzut oameni şi locuri pe care e foarte bine să le vezi înainte de a-ţi da cu părerea despre ţara ta.
Domnia stă în ce ştii, nu în ce deţii.
Vă salut cu respect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails