miercuri, 11 martie 2009

Conferinţă antidrog la Casa de Cultură din Bârlad

Aşa cum era anunţat pe blogul instituţiei, ieri, începând cu ora 11:00, a avut loc o mare conferinţă pe tema consumului de droguri.
Se părea ca va fi din nou un concurs de prelegeri plictisitoare şi toată lumea va aplauda frumos. Poate că aşa ar fi şi fost însă nesimţitul de mine chiar s-a gândit să se ducă acolo şi chiar să pună întrebări. Dar să relatăm cronologic.
La 10:50 am căutat profesorii pe la ale căror ore trebuia să mai ajung şi i-am rugat să-mi înţeleagă dorinţa apăsătoare de a participa la acest eveniment. Am primit înţelegerea pe care o căutam şi la 11:00 fix eram în faţa instituţiei gazdă în faţa căreia încă mai erau persoane "întârziate".
Întreb şi eu prin stânga şi dreapta cam ce se ştie că se va întâmpla la acest eveniment şi primesc răspunsuri dintre cele mai pestriţe.
Ideea e că mai niciunul nu ştia ce se va întâmpla şi venea doar pentru că "i-a zis diriga" sau îmi răspundea cu o altă întrebare care suna cam aşa: "da' tu n-ai completat din alea".
Extrem de nelămurit în privinţa sensului pe care-l dădeau interlocutorii expresiei "din alea", intru în clădirea Casei de Cultură a Sindicatelor şi la uşă, imediat ce intru, sunt întâmpinat de nişte oameni ce ţineau nişte foi în mână.
La o conferinţă cu acces liber sau la un simpozion de tipul ăsta, eu ştiu că se înmânează participanţilor o fiţuică ce conţine câteva cuvinte despre ceea ce urmează să se întâmple acolo şi eventual cu datele de contact ale organizatorilor. Poate ştiu eu prost.
Da! Vedeţi bine! Aceasta era hârtiuţa ce se înmâna tuturor participanţilor.
Observaţi că, pe lângă faptul că ţi se cer datele personale, stă scris negru pe alb "conform Actului Constitutiv şi al Statutului".
Păi bine bă tată da' dă-mi şi mie un statut şi un act constitutiv.
Ce drepturi şi mai ales ce obligaţii am eu ca proaspăt aderat la Consiliul Internaţional Antidrog şi pentru Drepturile Omului (CIADO) ?!
Voi cine sunteţi ?
Se presupunea că întâi auzi conferinţa şi pe urmă semnezi. Totuşi, deja 100 de oameni semnaseră foile de adeziune înainte de începutul conferinţei (!!!). Adică, practic, şi-au încredinţat datele personale, cu bună ştiinţă, unor necunoscuţi pentru ei.
Să nu-mi spună cineva că toţi ştiau ce reprezintă CIADO, cu ce se mănâncă şi mai ales ce conţin cele două acte interne ale ONG-ului mai sus menţionat cu privire la drepturile şi obligaţiile membrilor.
Dar, să trecem peste asta.
Odată ajuns în sală văd că era deja plin. Băi tată, deci plin. Plin până la refuz.
S-a stat şi în picioare. Se pare că 550 de oameni au asistat la această manifestare.
Nu trece mult şi domnul director al instituţiei îşi începe discursul de prezentare a evenimentului ce urma să aibă loc. Nu vă plictisesc cu detalii ci vă invit să vedeţi discursul:

Bun. Deci aţi prins ideea, da ?
Apoi au început cei de pe scenă să ia cuvântul unul câte unul, discursul fiecăruia fiind urmat de aplauze frenetice în stilul Congresului al XII-lea.
Pe mine m-a deranjat cel mai tare prezenţa protopopului. Băi tată deci nu mai poţi să tuşeşti în ţara asta fără un sobor de preoţi. M-am săturat până peste cap de ei !
Firul conferinţei s-a rupt în momentul în care eu mi-am luat inima în dinţi şi l-am contrat pe comandantul Poliţiei Bârlad, domnul Chelaru.
Domnia sa a afirmat despre doi minori că au cultivat canabis şi au şi încercat să-l valorifice şi că "vor fi condamnaţi". Indignat de antepronunţarea domniei sale înaintea instanţei de judecată m-am ridicat şi i-am atras atenţia.
Totodată, am încercat să-i sugerez niscaiva metode de prevenţie pe care domnia sa declarase cu puţin timp înainte că "Poliţia doreşte să implementeze şi acest gen de acţiuni".
Am sugerat ca Poliţia să asigure asistenţă juridică celor doi minori, mai ales că procesul efectiv încă nu a început, cazul fiind unul destul de recent.
După un schimb civilizat de replici domnia sa a recunoscut ceea ce eu vroiam să subliniez încă din prima secundă: "Poliţia este o instituţie coercitivă şi atâta poate face", a declarat în faţa celor 550 de oameni domnul Chelaru.
Deci dacă domnul comandant al unităţii se antepronunţă public înaintea instanţei de judecată, ce pretenţii să mai avem de la poliţiştii de mai "jos" sau de la mass-media rău voitoare ?
În sfârşit, domnul Chelaru a ieşit destul de bine din schimbul de replici cu nesimţitul de mine ce nu lăsa lucrurile să curgă "de la sine".
Regret teribil că nu am filmat acest moment.
După el a venit domnul Gigel Lazăr, reprezentant EURAD în Consiliul Europei.
A urmat apoi domnul viceprimar al Bârladului, dr. veterinar Petcu, pentru care nu am avut întrebări având în vedere discursul domniei sale extrem de evaziv. Practic, vorbea discuţii.
Speram că o dată cu intervenţia mea la discursul domnului Chelaru, sala se va "încălzi" aşa cum spunea domnul Giuşcă şi dezbaterea va începe cumva, sau ... în fine, va exista.
Nu a fost să fie.
Scânteile au reapărut în momentul în care la microfon a ajuns domnul protopop Marin.
Domnia sa şi-a ţinut discursul în nota următoare: Tinerii trebuie să-şi trăiască viaţa conform normelor bisericeşti, sociale şi familiale întru atingerea fericirii. Discursul său a fost lung şi la un moment dat se pierdea în cuvinte (deşi tot domnia sa spusese că cea mai puternică armă este cuvântul). Cuvântul chiar c-a fost o armă prea puternică pentru domnia sa.
Întrebarea mea era una simplă: "Ce facem atunci când Dumnezeu intră în contradicţie cu societatea?". A trebuit să aduc argumente dintre cele mai porceşti pentru a-l face pe domnia sa să priceapă la ce mă refer. Eu cred c-a înţeles din prima dar măcar aşa sunt sigur că nu poate spune că n-a înţeles întrebarea.
Ce-a urmat ? Vedeţi în filmuleţul următor:

Vai! Deci nesimţitul de mine şi-a permis să-l pună în dificultate pe "sfinţia sa". Regretabilă mi s-a părut atitudinea sălii când "sfinţia sa" m-a întrebat, mai mult sau mai puţin ironic, dacă sunt homosexual.
Spuneam eu în articolele precedente că sunt prea puţine aspecte pozitive în U.E. ca să merite să rămânem în ea, dar n-am spus niciodată măcar unul din aceste puţine aspecte.
Iată unul acum: relativismul gândirii "corecte politic" ce poate fi folosită şi împotriva promotorilor doctrinei Bruxelliene.
Ah! Ce-mi place uneori relativismul "ieuropean". Cui pe cui se scoate uneori. Cu dus-întors aşa cum a spus probabil singurul său lucru bun, domnul protopop.
Aş fi porc să spun că domnul protopop este un promotor al acestei gândiri, dar, făcând parte din instituţia numită generic Biserică, pot "prezuma" că este de acord cu această doctrină deoarece, recent, BOR a binecuvântat instaurarea statului totalitar dictat de la U.E.
Domnul de la EURAD a avut o intervenţie excelentă iar domnul protopop a greşit enorm enervându-se şi practic stricându-şi lui imaginea.
Menţionez că nu eram nervos atunci când vorbeam ci eram nevoit să vorbesc foarte tare deoarece organizatorii n-au catadicsit să pună la dispoziţie un microfon şi pentru sală şi astfel eu trebuia să mă ridic la nivelul interlocutorului ce vorbea la staţia de amplificare pe nişte boxe imense.
Numeroşi oameni m-au contactat telefonic, prin mail sau chiar imediat după eveniment pentru a mă felicita pentru intervenţia mea. Totuşi, am primit şi critici. Cea mai vehementă a fost unui domn care spunea: "De ce te-a mâncat în ... să vorbeşti? N-ai văzut că râdea o sală întreagă de tine?". Din cei 550 prezenţi, pot garanta pentru vreo 100 că nu râdeau de mine. Sunt convins însă că unii râdeau doar în virtutea inerţiei. Dar asta-i altă poveste.
A urmat apoi doamna profesor psiholog Daniela Jitcă după care a luat cuvântul domana Androne Geta.
Având în vedere că discursul cele din urmă a început exact aşa: "Aşa cum spunea domnul Giuşcă că..." am făcut stânga împrejur şi am ieşit afară pentru a savura o doză de gudron cu nicotină.
La revenirea mea în sală, Lucian Iliescu, preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor, era pe finalul discursului. I-am ascultat discursul pe filmarea camerei de la postul de televiziune Cony Sat. Lucian a spus bine ce-a spus şi anume că "dacă toate acestea vor rămâne la stadiul de conferinţă şi atât, atunci tot efortul va fi fost în van" numai că el a început cu conluzia, tăindu-i "macaroana" din faşă domnului Lazăr după care a argumentat de ce a tăiat-o. În opinia mea nu se face aşa pentru că nu poţi să ştii de ce este capabil interlocutorul tău. Chiar şi-aşa, totul a ieşit bine pentru cel ce poartă numele fostului preşedinte al României.
După Lucian, a venit replica domnului Lazăr şi apoi contrareplica lui Lucian, pentru ca, la final, domnul viceprimar să ne arate încă o dată, dacă mai era nevoie, că se pricepe la vorbit discuţii. În 5 minute domnia sa a spus de mai multe ori acelaşi lucru şi anume că intenţionează să plaseze pancarde prin toate unităţile de învăţământ de pe raza oraşului cu mesajul "Nu droguri!". Foaaaaarte interesant şi util !
A urmat apoi un val final de aplauze frenetice şi un scurt cuvânt de încheiere a domnului Giuşcă Virgil, directorul Casei de Cultură a Sindicatelor Bârlad.
Mie unul mi-a plăcut această manifestare pentru că am avut posiblitatea, sau... în fine... mi-am creat posibilitatea, de a pune întrebări.
S-a terminat conferinţa şi tot n-am aflat exact cine-i EURAD, ce reprezintă clar ANCSR-CIADO şi, practic, la ce au aderat cei ce-au semnat hârtiuţa aia ce le-a fost pusă în faţă la intrare.
Stau şi mă întreb de ce niciun alt elev nu s-a ridicat să pună măcar o întrebare vreunuia dintre participanţi? De ce ? Să fi fost toţi plictisiţi sau "roşi" de foame?
Cert este că, deşi domnul Lazăr are o activitate destul de consistentă (asta aflată după ce am ajuns acasă), aceată manifestare nu a convins pe nimeni.
Ce mi-a plăcut a fost faptul că nu s-a discutat în detaliu despre felul drogurilor ci mai mult despre aspectul social al traficului şi consumului de droguri pentru individ.
De menţionat este faptul că doamna Geta Androne m-a abordat imediat după cuvântul de încheiere a domnului Giuşcă insistând să facem cunoştinţă. Domnia s-a mi-a propus s-o caut şi că "mă lămureşte ea" despre "homo" şi "religie". Vă spun sincer că intenţionez să dau curs propunerii domniei sale.(voi reveni cu detalii în cursul acestei luni calendaristice)
Nu pot să mă abţin să nu repet faptul că sunt nedumerit de lipsa totală de reacţie a sălii. Bun. Am înţeles că cei care m-au felicitat erau de acord cu mine şi deci, prin mine, le-au fost exprimate gândurile. Am înţeles că profesorii prezenţi cunoşteau deja lucrurile astea şi dorind să lase locul tinretului avid de informaţie au tăcut. Dar de ce cei care m-au criticat nu s-au ridicat să-mi apere interlocutorul ?
Vă salut cu respect şi aştept opiniile dumneavoastră în legătură cu aceată manifestare, cu intervenţiile mele sau impresiile generale despre activităţile de tipul ăsta.

12 comentarii:

  1. Ai punctat excelent ceea ce s-a intamplat la Casa de Cultura. Ma mira si pe mine de ce participantii nu au pus intrebari, de ce organizatorii nu au fost mai concreti, de ce spiritul de turma exista si au fost completate adeziunile pentru lupta antidrog inainte de a se sti cine sunt cei din CIADO-ANCCSR si EURAD (chiar, oare poate cineva sa ne dea o informatie clara, sau stie cineva dintre cei ce au participat sa "traduca" respectivele cuvinte scrise cu majuscule?)
    Pe mine m-a plicitisit ingrozitor interventia noului viceprimar - mi se pare ca e inca un impostor pus intr-un scaun bun-, apoi interventia doamnei studente de 50 de ani de care s-a facut atata caz (putea fi aleasa pentru un speach la fel de tern, dar si "poetic" o studenta de-adevaratelea, adica tanara si de la o Universitate adevarata, nu de Barlad...), iar motul la prajitura a fost pus de parintele protopop XY, ca nu ma chinui sa retin numele unui NIMENI...(ma gandesc ca voi fi atacat de habotnici, asa ca anunt ca stiu numeleui protopopului: Marin Costica (nu-mi vine sa spun Constantin, ca ma gandesc la marele dirijor al corului Madrigal...si nu merita acesta din urma nci cea mai mica umbra asupra sa...)Domnul -cum sa-i spun? popa? parinte? protopop?- a vorbit si s-a invartit ca toti demagogii in jurul cuvintelor. S-a inflamat cand ai intervenit. Pacat! Un POPA trebuie sa fie calm si cu duhul blandetii sa explice, nu sa dea verdicte venite parca din inaltul cerului...Intrebarea daca esti homoxesual mi s-a parut deplasata, ca sa nu spun nesimtita...L-ai ametit, l-ai enervat, l-ai derutat si stii de ce? Pentru ca cei de teapa lui au discursuri "stas", cum ii opresti, cum ii derutezi, ii pierzi. de fapt ei se pierd pe ei insisi. Protopopul nostru se credea in amvon...
    De milioane a fost d-ra prof. Jitca. Cea mai tare!
    Cu ce stiinta in plus am plecat noi din sala?
    Oare la biblioteca vom gasi documentatie despre drog? Filme? Documentarii?
    Nu stiu cum sa apreciez "evenimentul" de ieri. Si am inteles ca asta se intampla in toata tara. M-am asteptat sa vad ceva documentat despre efectul concret al drogului. Dar daca ne pune VICELE un NU DROGURILOR pe usa lasei, sa stii ca nu vom mai avea colegi care sa se infrupte din ele...Hi, Hi, Hi...(acum rad, dupa cum vezi...)Desteapta tare treaba...Asta nu a auzit ca tipul de la Bucuresti (misto, de altfel) tocmai spusese ca nu stiu care din strainatate (UNESCO?) asa a facut si acum recunosc ca nu au avut rezultatele scontate si ca totul a fost un esec?
    Eu sunt inscrisa la biblioteca de la Casa de cult si chiar am sa ma duc sa vad ce documentatie imi va da doamna de acolo despre droguri...Stiu ca se straduieste sa faca fata cand sunt cerinte, dar cred ca acum are noutati
    Il salut si pe Lucian Iliescu. Mi-a placut ca si el e incisiv si a avut dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Popa ala de rasul rasului :)))) Sa explice domnule de ce isi permit popii zilelor noastre sa te intrebe ce orientari si ce practici sexuale ai? Am citit si vizionat o treaba de nota 10. Felicitari Lucian! Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru Tammy:
    ANCCSR - Asociaţia Naţională a Caselor de Cultură a Sindicatelor din România
    CIADO - Consiliul Internaţional Antidrog şi pentru Drepturile Omului
    EURAD - EURope Against Drugs (Europa împotriva drogurilor)
    Se spune documentare şi da, vei găsi la bibliotecă.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut generatia tanara care stie sa combata, care stie ce vrea,care este interesata de mersul nostru, al tuturor, prin societatea asta nebuna...
    Am citit ceea ce ai postat tu, Lucian, am citit ceea ce a comentat Tammy, deci pot sa scriu in cunostinta de cauza. Imi place atitudinea, chiar daca nu sunt de acord cu toate opiniile...Eu m-am impacat intotdeauna bine cu cei de varsta voastra, pentru ca am incercat sa nu uit ca am fost de 17-18 s.a.m.d. ani si ca, la momentul respectiv, paream la fel de recalcitranti pentru parintii nostri asa cum poate pareti si voi pentru unii dintre noi, cei mai in varsta. Eu, personal, va respect opiniile si stiu ca discutiile in contradictoriu pot naste idei bune.
    Pentru Tammy, o sugestie,in speranta ca nu se va supara: ai, presupun, Internet acasa sau ai amici care sunt conectati la Internet, incearca sa cauti ceea ce nu stii; asta a propos ce inseamna CIADO, EURAD, ANCCSR...
    Pe afisul de la intrarea in Casa de Cultura, dar si in alte locuri din institutie sau din oras, erau afise unde se scria detaliat numele organizatorilor...
    Biblioteca institutiei isi organizeaza Centrul Info Antidrog. A fost primit mobilier, calculator, o mica parte din materiale din care te poti documenta, urmand sa ni se trimita pliante, brosuri, alte materiale din care puteti sa aveti informatii utile.
    De asemenea, va las aici, pe blogul lui Lucian adresa blogului Casei de Cultura pentru a va putea informa, nu numai despre lupta de prevenire a consumului de droguri, dar si despre alte activitati pe care Casa le are.
    Salut generatia tanara!

    RăspundețiȘtergere
  5. casasindbarlad.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  6. in ziua de 11.11.2011 in parcarea noul supermarket Berlin, doi tienri intr-o masina bleumarin de NT trageau linistiti pe nas din tevusca alba de plastic prafuletul declansator de reactii euforice, ziua in amiaza mare la ora 13 si 25 minute...doi tienri slabi la volan fiind un baita slab vai de mama lui, si alaturi o fatade aceeasi varsta si agitata un pic...ce viitor luminos...luminat bineinteles de acele substante ....

    RăspundețiȘtergere
  7. http://www.impact-est.ro/?module=disp_sto&story_id=3362&format=html
    Gigel Lazăr, reprezentant EURAD în Consiliul Europei

    RăspundețiȘtergere
  8. Pai in loc sa va puna niste maini de drogheri cu venele sparte de la seringi pe un retro proiector , sau niste plamani cu cancer al unui fumator, sau o panorama placuta de la bulau-unde ajungi daca te joci cu prafurile, au dat-o cu Dumnezeu, biserica etc si morala. Eu nu cred ca drogurile sunt imorale, pur si simplu iti distrug viata ca si bautura, lenea sau prostia.

    O chestie tare DISCRIMINARE DIN DRAGOSTE, poate de aia i-a pus Hitler pe evrei sa poarte stelute si panglici.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails