joi, 19 martie 2009

Din nou din mijlocul Clujului

A doua zi, pe 17 martie, sculatum-am la prânz şi după ce am luat o gustare am şi ieşit "din casă" cu scopul de a cunoaşte cât mai multe despre capitala Ardealului în care voi fi curând student.
Ei bine, pe strada din apropierea căminului studenţesc Poliţia Rutieră Cluj Napoca era pusă serios pe treabă.
Ce treabă? Păi cum ce treabă?! Ridicat maşini, dat amenzi pisat lumea la cap că nu mere pe trotuar (de parcă ar fi avut loc pe trotuar), etc. etc.
Clujul suferă de aceeaşi problemă de care suferă şi oraşul ăla cu 6 sectoare şi metrou: nu sunt parcări !
Se ştie că nu toţi studenţii sunt la fel; sunt destui cu maşină proprie. De-aia şi erau atât de multe maşini parcate pe lângă cămin.
Totodată, strada aceea mai are şi localnici care au şi ei maşinuţe. Clujul este şi el un oraş cam înghesuit având foarte multe construcţii istorice frumoase pentru ochi dar cam anevoioase în cazul în care localnicul vrea să aibă tot confortul, incluzând aici posesia de maşină.
Indiferent de situaţie, Poliţia Rutieră era hotărâtă să taie-n carne vie.
Localnicii ieşiseră în stradă şi o parte din poliţişti erau ocupaţi cu discuţiile cu cei înfuriaţi că le erau ridicate maşinile.
Vai, deci ar fi trebuit să fiu într-un elicopter ca să reuşesc să prind ce ditamai cârnaţul de maşini era şi într-o parte şi într-alta a drumului.
Am căutat să mă depărtez de situaţia de conflict şi să merg pe trotuar, mai ales că Poliţia la noi caută să te amendeze şi pentru simplul fapt că le respiri aerul.
Ce ziceam eu ? Că vreau să-i evit?! Nuuu! Nu se putea! Deci poliţie peste tot. Tot drumul de la Căminul din Haşdeu şi până la Facultatea de Medicină şi Farmacie era presărat cu poliţie rutieră şi comunitară.
Să ştiţi că atunci când cineva vă va spune că cea mai "a dreacu' " sămânţă e cea de poliţist nu vă minte ! Răsare chiar şi din asfalt !
După escala de la Facultatea de Medicină şi cea de la Telecomunicaţii, am început alături de Horaţiu o scurtă plimbare menită să mă familiarizeze şi pe mine cu marele oraş.
Am vrut şi eu să văd câteva din parcurile descrise prin scrierile vechi... nu prea mai ai ce ! În afara "eco-euro-coşurilor" de gunoi, în rest totul arată jalnic. Domnul Boc pare să nu fi făcut nimic.
Poate n-am fost eu chiar peste tot dar adevăru-i că nu se vede mâna de gospodar prin oraş.
Chiar şi-aşa, am avut ocazia să văd nişte chestii pe care nu prea le poţi vedea prin estul României.
Stau şi mă gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă undeva prin Moldova cineva ar fi ales să-şi atârne o chitară la uşa magazinului. Eu cred c-ar fi furat-o de mult.
Am revenit apoi în căminul studenţesc de 10 etaje supranumit... mai bine nu vă zic cum dar trebuie să ştiţi că acolo locuiesc 1200 de studenţi... ce mai... bloc în toată regula.
Seara am asistat la o farsă între studenţii în a căror cameră stăteam. Farsa nu a reuşit şi până la urmă autorii farsei au încasat-o de la victimă.
Dacă vor alege ei să publice filmările pe youtube atunci vi le voi arăta şi dumneavoastră. Deşi am filmat cu aparatul meu aproape integral faza, prefer să nu le public (încă) pentru a nu le face rău participanţilor.
Spre seară, mai precis spre noapte, am decis din nou să ies "din casă", de această dată mai aproape de cămin într-un băruleţ mai mic decât BT-NN dar deschis non-stop, cu specific similar şi cu preţuri decente.
Heavy metal de calitate, discuţii de nivel înalt, glume... ce mai ! A fost foarte frumos.
Nici nu realizezi când trece timpul şi, ştiind că trebuie să plec în direcţia Buşteni dis de dimineaţă, am dat să mă uit la ceas: 3:00 dimineaţa.
La intrare cerul era aproape senin şi temperatura de +6 grade celsius.
La ieşire, 3 ore mai târziu, temperatura de 0 grade celsius şi ningea cu fulgi mari... şi când spun fulgi mari,... mă refer la fulgi mari ! MARI !
Mai şi viscolea puţin... ce mai ! Decembrie curat.
Adevăru-i c-am şi eu un noroc... o ia vremea razna exact când plec şi eu de-acasă.
Am rugat pe cineva care ieşise să-şi ia ceva din portbagajul maşinii sale (pe care cred c-o parcase acolo după ce au trecut cei de la ridicări auto) să ne facă o poză celor 4 nebuni care am ieşit din cămin la la ora 23:30.
Ningea aşa de frumos... ca-ntr-o seară de decembrie curat!
M-am grăbit să ajung în pat ştiind că la ora 8:00 cel târziu ar fi bine să mă trezesc căci trenul accelerat din direcţia Satu Mare cu destinaţia Bucureşti Nord avea să mă ducă la Buşteni.
Eh... pe dreacu.
M-am ridicat din pat la 9:10 şi, deşi profund în întârziere, am ajuns chiar lejer în gara Cluj Napoca şi chiar m-am şi plictisit în tren până să plece, numai că n-am mai reuşit să mai fac poze.
Despre drumul până la Buşteni şi impresii din orăşelul prahovean... în articolul viitor.

3 comentarii:

  1. Sper ca ti-a placut viata in "butoiul cu ghetz". Si sper ca te-am facut sa te simti student.

    Sa te gandesti ca vara de regula se iese la bere pe la 1-2 noaptea pana dimineata la "cat da domnu". O sa te obisnuiesti cu Clujul...e primitor pt oricine, indiferent de numarul mare de gabori prezenti "la datorie"

    Sa auzim numa de bine.....si te mai asteptam la "un pahar de vorba"

    Have fun&take care!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vara o sa te obisnuiesti sa mergi la bere pe la 1-2 noaptea pana la "cat da domnu"

    Sper ca ti-a placut viata in "butoi" si sper ca te-ai simtit macar pe jumate student.

    Sunt sigur ca Clujul va fi un oras primitor pentru tine, indiferent de numarul ridicat de gabori. Sa-ti para bine ca nu ai nimerit in Zalau. Acolo sunt mai multi gabori si mai al dracului.

    Fain articol...
    Have fun& take care!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Se întâlneşte munte cu munte dapoi om cu om:)
    Fii sigur Senatoare că ne mai vedem ;)
    Mulţumesc pentru ospitalitate.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails