duminică, 29 martie 2009

Din seria "Ce mai fac românii prin IT": Atenţie la numerele de telefon care încep cu +39

Marija Kusity, presedintele Forumului impotriva inselatoriilor bancare, a comunicat, la Belgrad, pe 5 februarie, impreuna cu Raiffeisen Bank, ca au aparut la nivel european nou forme de inselatorii informatice care utilizeaza retelele GSM. Astfel, pe telefonul mobil al unui abonat apare o instiintare privind un apel nepreluat.
Aceasta instiintare poate aparea chiar si atunci cand telefonul nu a sunat fizic. In cazul in care proprietarul telefonului vede numarul, este sfatuit sa il stearga imediat din memoria aparatului. In situatia in care apelantul are un numar care incepe cu +39, +391, +392, +393 sau +394, iar apelatul face greseala sa raspunda, acesta risca sa devina victima infractorilor.
Marija Kusity a dat chiar exemplul unui caz concret. Astfel, titularul unui abonament GSM a fost apelat de pe numarul +393193260045. Omul a sunat inapoi, insa nu a mai avut posibilitatea sa intrerupa convorbirea, costurile inregistrate pe factura depasind 2.000 de euro.
Ne zice ziarul Gardianul.
I-auzi mă ce chestie. Nenorociţii.
Deşi articolul nu spune că ar fi vorba de nişte români în spatele acestei mascarade eu sunt de părere că ai noştri conaţionali profită de pe urma aceste înşelătorii.
De ce aş crede eu o asemenea grozăvie şi de unde şi până unde am ajuns eu la asemenea concluzie? Păi... să vedem.
În primul rând, dacă memoria nu mă înşeală, numerele de telefon care încep cu "+39" sunt numere aparţinând reţelelor de telefonie din Italia. Câţi români sunt în Italia ? Cam mulţi.
Problema nu se pune neapărat câţi români sunt ci în general câţi imigranţi. Răspuns? FOARTE MULŢI !
Românii, deşi sunt eu profund nemulţumit de nivelul de inteligenţă pe care-l arată în prezent, sunt, oricât de ciudat ar părea, mult mai inteligenţi decât vest-europenii. De ce? Păi nevoia i-a învăţat. Românii sunt mai hoţi deci măsurile anti-hoţi sunt mai bune. Românii sunt mai săraci deci inventivitatea este profund stimulată. Sper c-aţi înţeles ce vreau să spun cu asta.
Ultimul paragraf al articolului din ziarul Gardianul este şi cel mai bizar: "Omul a sunat inapoi, insa nu a mai avut posibilitatea sa intrerupa convorbirea, costurile inregistrate pe factura depasind 2.000 de euro." I-auzi !
E clar că acel om nu era român. De ce ar suna înapoi un român când este apelat de un număr din afara ţării ? Să creadă că e vorba de vreo rudă ? Mă cam îndoiesc. De regulă cei de-acolo sună în ţară şi nu invers.
Mai apoi, ce înseamnă "nu a mai avut posibilitatea să întrerupă convorbirea" ? Din câte ştiu eu, un telefon mobil este alimentat de un acumulator care, ghici ce, se poate scoate ! Încă nu am auzit de vreo convorbire taxabilă prin reţea care să "dăinuie" şi după înlăturarea acumulatorului sau după înlăturarea cartelei SIM. Am mari îndoieli că respectiva convorbire s-ar "relua" după reintroducerea bateriei.
Tehnic vorbind, există destule excepţii. S-ar putea ca acest truc să funcţioneze dacă ai vreun SF de telefon cu cameră, bucătărie, maşină de spălat, baie, WC de servici, GPS, etc. etc. Exact aceeaşi poveste şi cu viruşii destinaţi pieţei "mobile".
Ştiindu-se că în România sunt totuşi puţine astfel de telefoane (care mai degrabă sunt calculatoare ambulante) trucul merge foarte bine pentru vestici. Măi al naibii de ce ocoleşte exact România ?!
A, şi ar mai fi ceva. Fie din sărăcie fie din prudenţă, majoritatea românilor încă preferă cartela pre-plătită şi nu abonamentul. Aşadar, în cel mai rău caz cu putinţă, pierd 10-15 euro creditul de pe cartelă, deci, nu-i bai.
Aveţi grijă aşadar pe cine sunaţi.

2 comentarii:

  1. stirea mi se pare falsa..cel purin pe jumate.. iar daca ar fi din Romania cel care a raspuns, chiar pe abonament stiam ca este o limita de 200-300 euro pe convorbire dupa ce se termina toate minutele din abonament.. asta tot un fel de masura anti-hoti.. sau poate s-au mai schimbat masurile si nu mai sunt eu la curent, in fine in cazul omului daca vedeam ca nu mi se inchide convorbirea era clar ca as fi scos cartela din telefon..

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ca autorul articolului a sarit cu usurinta peste +39-89, adica echivalentul numerelor 8989 ale noastre de pe vremuri. +39193 sunt servicii "customer care" si nu cred ca au italienii customeri dispusi sa sune la numere cu supra-supra-taxare. Restul serviciilor nu cred ca depasesc 2€/minut, adica ala trebuia sa fi vorbit aproape o zi intreaga la sunt fierbinte, atinge-te singur perché io sono troppo lontano
    Inteleg ca omul n'a mai putut intrerupe convorbirea in asemenea conditiuni, avand ambele maini ocupate.
    Se poate ca o convorbire sa mai ramana "agatata" inca 2-3 secunde dupa ce ai inchis, dar nu o zi intreaga, iar mai mult, stiam ca apelurile internationale sau chiar si nationale se inchid automat dupa o ora, chiar am patit eu treaba asta.
    Si eu am primit sau am pierdut o groaza de apeluri din Italia, dar nu am sunat inapoi niciodata pentru ca nu stiam cine ma cauta.

    Ce sa mai zicem atunci de baietii inventivi care iti spun ca ai castigat 10000€ daca incarci cartela aluia care ti-a trimis mesajul? O fi si varianta cu "da-mi mie 2 mii din ele si tu ramai cu 8".

    O alta intrebare este ce treaba ara banca ffairaisen si forumul impotriva inselatoriilor bancare (oare se ocupa si de felul cum bancile isi inseala clientii??) cu niste scamuri de GSM, daca nu implica extrasul de 2000 coco din contul bancar al gigelului prin fraudarea directa a accesului la cont? Pai ce, se baga banca daca imi extrage din cont factura de romtelefon si factura e de n'spe mii de roni pe motiv de sunat la 8989? Sa fim seriosi.

    In orice caz, lumea comunicatiilor e frumoasa si fara magarii. Pe vremea cand mobilele erau jucarii de oameni mari, era o smecherie la SMS-uri pe care o faceam si eu, dar nu era din categoria fraudelor. Le trimiteam colegelor de facultate mai "blonde" mesaje de genul "Bau!" sau "Suna-ma" in care puneam la expeditor propriul lor numar de telefon. Una, dupa ce a privit vreo 10 minute mesajul fara sa stie ca eu i-l trimisesem de la 3 randuri in spatele ei, i-a spus altei colege: "Acum, daca apare ca mi-am trimis singura mesaj, ma si taxeaza?" Ea a fost fericita, n'a taxat-o nimeni desi merita, mi-au venit mie pe factura 0,07$ pentru SMS.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails