luni, 2 martie 2009

Hai şi cu actele biometrice

Nu o dată mi-am exprimat dezacordul în ceea ce priveşte urmărirea noastră, a cetăţenilor României şi totodată a "marii familii europene", ca pe nişte pixeli pe un ecran şi asta chiar şi doar pe stradă.
Deja pe stradă este în mare parte rezolvată "problema" camerele de "luat vederea" fiind prezente mai peste tot.
Mă voi abţine de la noi supoziţii gratuite (fie ele şi destul de argumentabile) şi mă voi limita doar la a interpreta ceea ce deja este o realitate, o stare de fapt, ceva ce deja există,... în fine, aţi prins ideea.
Încet încet încep să observ rolul acestei crize financiare. De faptul că este creată artificial eram deja convins însă nu-mi pot explica în totalitate motivele pentru care a fost demarată. În acest articol îmi propun să mai dau un motiv.
În timp ce mai toată lumea este îngrijorată pentru ziua de mâine şi de evoluţia crizei financiare, în jurul nostru se instaurează încet dar sigur ceea ce blogger-ul Laocoon numeşte pe blogul său, Romania totalitara, stat poliţienesc.
Dezacordul faţă de noile modele de paşapoarte mi l-am exprimat şi în articolele precedente însă am evitat până acum să abordez explicit acest subiect urmărind, mai întâi, desfăşurările de forţe dintre stat, cel care doreşte implementarea sistemului, şi "societatea civilă", cea care, teoretic, ar trebui să se opună.
Componenţii acestei lumi virtuale a blogurilor sunt în mare parte împotriva acestei iniţiative dar, ar fi nevoie şi de o voce fermă a cărei existenţe, în opnia mea, întârzie să apară.
De pildă în Grecia, stat care trece printr-o adevărată revoluţie (apropo, de ce oare nu ne este prezentat asta mai mult la televizor, că doar tot din U.E. sunt şi ei?) acea voce este reprezentată de Biserica Ortodoxă.
Am arătat într-un articol anterior cât de mult îi am eu la suflet pe ăştia dar, totuşi, dacă aceasta ar putea fi vocea împotriva instaurării totalitarismului, eu aş susţine-o. La urma urmei ce contează dacă argumentul lor este acel "666" iar al meu este "salvarea libertăţilor cetăţeneşti"? Duşmanul duşmanului meu îmi este prieten, nu ?
Ei bine, la noi, Biserica Ortodoxă Română(BOR), prin vocea purtătorului său de cuvânt (portavocea patriarhului afacerist Daniel), a aprobat sau, mai bine spus, "binecuvântat" actele biometrice argumentând că nu există argumente teologice împotriva noilor acte de identitate.
Iată aşadar, cu această ocazie, pot ilustra şi o dovadă clară de "cretinism" aşa cum am numit eu anterior aceste ipocrizii comise de înalte feţe bisericeşti şi când tona de critici a curs pe acest blog. Articol "foarte slab" nu ? Acum rămâne de văzut cine sau ce este "foarte slab".
Citiţi în acel articol şi vedeţi cu ochii dumneavoastră cam până la ce limită "de porc" poate ajunge Biserica. Mă opresc aici cu comentariile la adresa Bisericii.
Aşadar, Biserica a "căzut", majoritatea trusturilor de presă au luat deja poziţia cum că "fanaticii religioşi" sau "fanaticii conspiraţionişti" chiar cred în "astfel de prostii", o bună parte din marile ONG-uri de protejare a drepturilor cetăţeneşti cam tac, aşadar măsura are mari şanse să "treacă". Trist... Nu mă credeţi, nu? Ia uitaţi aici:

Deci să înţeleg că trebuie să fii superstiţios ca să te deranjeze că poţi fi urmărit non-stop, nu?
Am pomenit de ONG-uri. Îmi aduc aminte că prin 2006 am participat la o "masă rotundă" alături de multe oficialităţi ale judeţului organizată de Asociaţia pentru Implementarea Democraţiei. Îmi amintesc că întâlnirea a fost, deşi foarte scurtă, una destul de utilă având în vedere problemele de la acea vreme. Cele mai importante progrese s-au văzut ulterior în domeniul anti-corupţie. Sau cel puţin aşa au arătat aparenţele.
Stau şi mă întreb, oare nu tot de resortul domniilor lor de activitate ar ţine şi apărarea cetăţenilor de un control total ? Întreb şi eu aşa... poate ca să mă aflu în treabă, după cum sigur vor spune unii.
O să spuneţi că a avea paşaport este un drept şi nu o obligaţie. În acest caz vin şi eu câteva întrebări destul de pertinente în opinia mea:
1. De ce trebuie să mi se încalce prezumţia de nevinovăţie, prin amprentare, dacă vreau să părăsesc ţara ?
2. Cine îmi garantează că în curând nu se vor elibera şi buletine (cărţi de identitate) de tipul acesta ?
3. De ce trebuie ca cineva să ştie 24/7 unde sunt eu ? (nu că până acum nu s-ar fi ştiut oricum, într-un fel sau altul, dar până acum mai puteau fi evitate prin diferite eschive)
4. Nu sunt religios, deloc chiar, dar de ce sunt "habotnic conspiraţionist" dacă privesc această măsură ca pe una de control al migraţiei populaţiei şi refuz să mă îmbăt cu apă rece în ceea ce priveşte "cât de bine îmi va fi mie afară pentru că am paşaport biometric"?
Exact primul comentariu de pe site-ul youtube.com la filmuleţul prezentat mai sus, comentariu aparţinând utilizatorului Andrey9005, mi-a atras atenţia. Ia priviţi ce spune domnia sa:
deci....voi sunteti niste tampiti....ma si jur de nu ... vai mah mare lucru nr "666" p un cip ...vai de pl voastra...precis acel care a inventat cipul a fost un rocker satanist fan mason si nu a avut ce face dekt sa puna acest cod p cip , ...si vai Doamne lumea crede k ne lepadam de Dumnezeu dak ne gandim si noi la o lume mai buna si mai sigura , si totodata mai uniti ...ia ganditi-va unpic dak cipul continea alt numar se mai facea atata scandal ?
În opinia mea, orice comentariu este de prisos. (să mă mai conteste cineva când mai spun că house-rii sunt închişi la minte !)
Mi-e silă când mă gândesc la faptul că sunt coleg de generaţie cu el.
Încep să nu mai fiu aşa de deranjat atunci când cineva începe oftând o frază de tipul "vai, tineretul din ziua de azi...".
Vai, era să uit. Dacă dumneavoastră, cititorii din judeţul Vaslui, credeţi că "e abia faza experimentală, cine ştie când şi dacă ajunge şi la noi?", vă dau o veste proastă: De la vară ne aliniem şi noi acestor norme!
Nu e de glumit! Nu este o reflexie la nemurirea sufletului şi nici nu e "Vâlsan mai rebel". Nu visez "apocalipse verzi pe pereţi", aşa cum acelaşi Laocoon spunea pe blogul său şi nici nu scriu ziua ce visez noaptea sau vice-versa. Este o realitate cu previziuni sumbre ce încă poate fi schimbată.
Uneori ajung totuşi să cred că ne merităm soarta ca popor şi ca naţie. Am mai spus-o, dar ştiu c-am spus-o degeaba.

4 comentarii:

  1. De ce au murit niste oameni in `89 ? Cumva pentru libertate??? Dumnezeu sa-i ierte.. si sa ma ierte.. dar au murit degeaba.. sacrificiu absolut inutil.. S-ar rasuci in mormant sa vada cat de "incuiati" am ramas.. dupa 20 de ani.. Nu stiu.. dar cred ca unora le place sistemul asta comunist..
    Sa fie intr-un ceas bun..

    RăspundețiȘtergere
  2. Domne`, câți ani spuneai că ai? Nu, nu e o insultă, e o întrebare. Și te rog să îmi satisfaci această curiozitate.

    Eu ce nu am priceput și nu cred că voi pricepe prea curând, e legătura dintre urmărirea nonstop a populației cu pașapoartele biometrice. Cum se realizează? Că pentru a integra un GPS într-unul ar fi cam greu și gam scump(plus că dacă îl bag în microunde se duce naibii). Pentru a determina poziția cu ajutorul unui semnal radio are trebui un emițător un pic mai mare, fiecare ar trebui să aibă o frecvență proprie și ar trebui un sistem de triangulare(și s-ar rezolva la fel de ușor cu un mic cuptor cu microunde).

    Eh, bine că nu ai bătut apa în piuă cu semnul Satanei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ceea ce spui tu despre cuptoarele cu microunde este în mare parte adevărat.
    La realizarea unui paşaport biometric, solicitantul este amprentat, exact ca orice hoţ mărunt şi infranctor în general.
    Sistemul de triangulare este de mult pus la punct iar ceea ce spui tu cum că ar trebui un emiţător un pic mai mare... gândeşte-te numai că ce însemna calculator în urmă cu 5-6 ani este acum mai prost decât un telefon mobil; deci chiar crezi că un GPS încă trebuie să fie mare ?
    Câţi ani am ? Vreo 18,... 19 acuş.
    Ar fi scump zici tu ? În prezent în "orwelizare" se investeşte de 2 ori mai mult ca-n sănătate şi de 3 ori mai mult ca-n învăţământ deci... nu cred c-ar fi o problemă.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu, GPSul este din start exclus chiar daca ar putea fi integrat intr-o bucata de plastic un pic mai groasa decat o frunză, pentru că daca eul îl ţin în buyunar nu mai primeşte semnal de la sateliţi. Singurul semnal eficient ar fi unul radio, care are avea multe probleme pentru ceea ce spuneţi că l-ar folosi. Şi apoi, nu crezi că le gândeşti prea mult? Controlul populaţie este deja instaurat, îl facem noi înşine, nu trebuie să fie impus, îl cerem, implorăm pentru el. Dacă tot ai adus vorba de Orwell, îţi spun şi eu de Huxley. Inamicii libertăţii sunt cu totul alţii decât paşapoartele biometrice.

    Încă o chestie. Dacă prin absurd s-ar folosi paşapoartele pentru localizarea 24/7 a populaţiei, realizezi că doar câţiva indivizi vor fi urmăriți în timp real, în timp ce informațiile despre restul se vor pierde în naiba știe ce arhive și nu vor fi accesate decât dacă ar fi nevoie să se găsească o persoană dispărut sau ceva de genul acesta(desigur, asta într-o lume ideală, în lumea reală probabil se vor pierde).

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails