vineri, 6 martie 2009

Mare-i grădina lui dumnezeu... dar cine-a stricat gardul?! (despre sexism şi vulgaritate)

Nu. Nu m-am cre(ş)tinat brusc, instantaneu şi deodată. Nu, nu consider că noi toţi stăm într-o grădină a cuiva (de exemplu a unui dumnezeu). Zicala de duh din titlu relevă totuşi momentele din ce în ce mai hilare prin care aproape noi cu toţii trecem şi pe care, din păcate, unii dintre noi preferă să le treacă cu vederea.
Îmi propun în acest articol o reflexie tragi-comică. Aşadar, să-i dau bice până nu-mi opreşte E-ON-ul din nou curentul.
Să luăm pe rând problemele ce mă apasă în acest moment.
Prima dintre ele ar fi aceea că va trebui să înghit din nou sec întru kitsch-ul ce se va consuma din plin în frumoasa ziulică de 8 martie 2009. Pentru mine 8 martie înseamnă ziua când un coleg de-al meu va împlini 19 primăveri. La mulţi ani de pe-acum, căci sigur voi fi prea "prins" într-altele ca să menţionez atunci.
Cu 8 martie se încheie ciclul de "cele 4 zile în mai puţin de-o lună dedicate femeii". Odios.
Nu vreau să mă înţelegeţi greşit; de multe ori sunt misogin dar nu sunt sexist.
AVERTISMENT: Următoarele rânduri pot fi considerate ca fiind vulgare şi sau jignitoare deci sfătuiesc cititorii care nu suportă un asemenea limbaj să nu citească mai departe.
Bun. Am rezolvat-o şi pe asta.
Spuneam că nu sunt sexist dar societatea din jurul nostru este sexistă. Nu spun lucruri noi dar ceea ce mulţi refuză să vadă este faptul că societatea este sexistă în ambele sensuri.
Vai urăsc ipocrizia aia cu "egalitatea între sexe". În teorie sună frumos dar în practică se vrea doar egalitate în drepturi, nu şi în obligaţii. De ce este interzis (moral vorbind) să jigneşti o femeie atunci când ea greşeşte? (adică să-i aplici un tratament EGAL cu cel pe care i l-ai aplica dacă în faţa ta ar sta un bărbat)
Îmi aduc aminte că în urmă cu un an s-a jucat un meci de fotbal, undeva prin Liga a II-a. Meciul a fost între Dinamo II şi FC Braşov. Meciul s-a încheiat cu scorul de 1-0 pentru echipa a doua a "câinilor roşii". Scorul însă a fost determinat într-o foarte mare măsură de deciziile profund îndoielnice ale arbitrului... care de fapt era o arbitră. Răzvan Lucescu, antrenorul echipei "de la poalele Tâmpei" s-a adresat doamnei arbitru exact ca şi când s-ar fi adresat unui domn arbitru... adică folosind întregul "pomelnic" profund meritat, mai ales că FC Braşov risca să-şi rateze obiectivul după acea înfrângere.
Dacă Răzvan Lucescu ar fi înjurat un domn arbitru şi l-ar fi acuzat de... ceva... orice, atunci ar fi fost un mare subiect de presă vizavi de curajul pe care l-a avut fostul portar. Fiind vorba de-o "tanti" articolele din presă au sunat pe sistemul "băi ce porc e Lucescu junior!". Da' de ce e porc?
Pe de altă parte vin cre(ş)tinii, cu religia lor profund sexistă şi spun că femeia este inferioară bărbatului pentru că este creată din coasta lui Adam şi bla bla bla bla ... cunoaşteţi povestea. Totuşi, genetica a dovedit că bărbaţii sunt "mutanţii" (vezi scrierile despre cromozomii de tip X şi cromozomii de tip Y).
Paradox: Noi suntem o ţară majoritar cre(ş)tin ortodoxă. Femeia de pildă n-are voie în altar (partea a 3-a dintr-o bisercă după naos şi pronaos... cea de după catapeteasmă). De ce ?
Femeile trebuie să aibă capul acoperit când asistă la slujbă şi să stea separaţi de "linia mediatoare" reprezentată de preşul ăla ce ţine de la intrare până în uşile împărăteşti. La dreapta stau bărbaţii şi la stânga femeile.
În fine, nu mă lungesc cu această discuţie dar important este că această religie, care la noi e majoritară, promovează femeia ca aspectul negativ al vieţii.
Întrebare: Cum putem fi şi cre(ş)tini şi apărători ai egalităţii între sexe ? (vă rog să mă lămuriţi)
O altă cretinitate pe care o aud frecvent de la aşa-zisele "feministe" este aceea că "trăim într-o lume a bărbaţilor dom'le!". Întreb şi eu ... "de ce?" şi primesc un răspuns de-a dreptul devastator: "Păi, de exemplu în politică, toţi de la preşedinte în jos sunt bărbaţi!"
Întrebare: A candidat vreodată vreo femeie la Preşedinţia României şi nu ştiu eu ?
La noi nu există politicieni de succes în general deci de ce-ar fi vreo doamnă politician de succes? Eu, sincer, aş vota o femeie pentru Cotroceni sau pentru Parlament dar când îţi candidează Oana Zăvoranu... parcă îţi mai vine totuşi să te uiţi oleacă şi la om, nu ?
Trăim într-o lume a bărbaţilor, dar de ce aproape toţi profesorii de limbi străine sunt femei şi feministe pe deasupra ?
Există excepţii şi excepţii, desigur, unele dintre ele chiar dintre cele mai de porc dar... în general... nu prea aud fete plângându-se de atitudinea sexistă a unu profesor însă de atitudini sexiste ale unor profesoare... gârlă !
Există poveşti de succes, ale unor oameni de succes, deopotrivă bărbaţi şi femei. Asta e clar. Ceea ce-mi este mie neclar este de ce trebuiesc plânse mamele care au grijă de copiii lor. Dincolo de aspectele astea sociale şi sloganele frumos scrise în campnii pentru drepturile femeii, omul, în general, ca specie, este un animal. E drept, mai evoluat, dar tot animal rămâne. La animale, ca şi la oameni, există ceea ce se numeşte instinct matern !
Practic, oricât de mult ai vrea să-l pui pe tată să aibă mai multă grijă de progenitura-i, cumva, cum necum, tot mama va fi mai preocupată de asta. E o chestie naturală ce nu ţine de vreun anume considerent social, politic, religios, etc. etc.
Diferenţele între sexe există şi nu pot fi remediate în niciun fel ! Bărbaţii nu pot naşte iar femeile nu pot lucra pe şantiere ca muncitoare "cu cârca". C-o mai fi câte-o culturistă frustrată care vrea să demonstreze ea lumii ceva sau câte-un transexual care vrea să se opună naturii, asta-i altceva dar în general e clar că diferenţe există şi nu se pot "remedia"!
Ca bărbat, vă daţi seama că pot aduce zeci de argumente împotrivă. Totuşi există şi argumente feministe pe care însă arareori le-am văzut invocate. De exemplu meseria de pilot. A pilota un avion este în general o chestie al dracu' de grea. Condiţiile medicale pe care trebuie să le îndeplineşti sunt crunte. Femeia produce testosteron o dată pe lună(mai precis la 28 de zile) iar bărbatul în mod continuu. Absenţa acestui hormon la peste 2000 de metri altitudine duce la o concentrare mai bună. Deci, femeile ar fi mai bune pentru pilotaj. Acesta este un argument tehnic, bine documentat şi aplicabil.
Egalitate în drepturi, dar neapărat şi în obligaţii. "Într-o femeie nu trebuie să dai nici cu o floare". De ce ?
Trăim într-o lume a bărbaţilor dar când auzim despre o femeie că şi-a ucis soţul/concubinul gândim ca vitele, automanipulaţi, că sigur a avut un motiv bine întemeiat să o facă. Când un bărbat îşi ucide "vecina de apartament" plecăm din prima cu ochelari de cal şi spunem "Nemernicul!". Poate să se demonstreze de 1000 de ori că a fost legitimă apărare căci tot vom gândi "Da' nu trebuia dom'le s-o omoare! Săraca femeie!".
Trăim într-o lume a bărbaţilor cu minţi bolnave şi obsedaţi. Da? DA?!! Şi de asta ce ziceţi?
Dacă am trata mai individualist fiecare problemă iar la tratările generale am evita criteriul sexist, o lume mai bună am avea. Vai ce anarhist sunt. Nesimţitul de mine.
Mare-i grădina lui dumnezeu şi mulţi de pe la CNA lucrează în ea.
Recent CNA a amendat postul de televiziune Antena 3 pentru emisiunea "În gura presei" pe motiv că Mircea Badea ar fi instigat la violenţă când a spus că ucigaşii lui Marian Cozma ar putea fi la fel de bine "rezolvaţi" de mafia sârbească, maghiară sau oricine altcineva. Vai tu ! Deci a fost o mare gaură în cer!
Da' pe tantea aia de difuzează emisiune cam la aceeaşi oră pe Antena 4 (sau Euforia "Laif Stail TiVi" cum i se mai spune) şi în care se discută tendenţios şi sexist despre relaţiile interumne cine-o amendează ? Nu! Că aia e întru drepturile femeii la liberă exprimare nu ?
Pe Norica Nicolai când a fraudat sistemul de vot din Parlament n-a zguduit-o nimeni din temelii dar pentru că Adrian Năstase are trei termopane i s-a făcut dosar penal. Da, da' cum să arunci cu noroi într-o doamnă? Păi... ştii... aia a forţat trecerea unei legi pe banii noştri, ai tuturor. Da, dar e o doamnă ce.... ?
Emisiunea "Te pui cu blondele?" nu este taxată niciodată deşi este probabil cea mai sexistă emisiune pe care-am văzut-o vreodată. Indiferent de rezultatul concursului, reacţia este tot instigatoare la sexism: Dacă învingătoare ies blondele reacţia sună cam aşa:"Băi deci a fost nevoie de 50 ca să-l bată pe ăla !", dacă iese nenea ăla cu oleacă de creier învingător: "Băi deci 50 de tipe ! Pe toate le-a făcut mâncaţ-aş!". Ca să nu mai vorbim de schimburile de replici ce au loc între concurente şi concurent. Am dreptate sau nu ?
Toată lumea dă exemplul doamnei cancelar Angela Merkel pentru succesul domniei sale în politică. Uite dom'le că la ei se poate! Sau se mai dau exemple de prin Danemarca sau Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord unde nu ştiu cât la sută din funcţionari, sau ceva de tipul ăsta, sunt femei. Aşa şi ? Cine împiedică femeile să acceadă în societate ?
Că există bărbaţi de porc, ştim. Hai mă dă-o dracu' da' chiar toţi or fi de porc ? Generalizarea este o greşeală logică. Feministele generalizează.
Eu vreau egalitate între sexe dar să fi în ambele sensuri. Modul cum este promovată în prezent e "de porc târâit prin căcat", ca să-l citez pe Mircea Badea în emisiunea sa de pe 3 martie.
Am pomenit de CNA. Oare ce părere ar avea CNA-ul despre următorul videoclip ?

Vedeţi cu cât patos cântă fătuca? Vocea este extraordinară dar la noi ar suna de mare porc o piesă la "tembelizor" cu titlul "Vamo Pula!", nu-i aşa ? Deşi fătuca vrea doar să încingă atmosfera adresându-se "Hai săriţi cu toţii!".
Când fiica preşedintelui deschide gura, îţi vine să te muţi din România. Când accentuez ironic "succesuri" şi se întâmplă să fie o fată prin preajmă, de multe ori s-a întâmplat ca aceasta să roşească. De ce ? "Păi,.. ştii... e femeie şi... eu sunt feministă". Nu sună de porc ? Adică de ce să roşeşti tu pentru idioţenia scoasă de altul ?
Când presa a făcut-o cu ou şi cu oţet şi a servit-o pe tavă la toate mesele de peste zi pe don'şoara Elena au sărit o grămadă pe ei că "vai, dom'le da' e un copil... şi e şi fată pe deasupra". Aşa şi? Am pus-o eu să iasă public să-şi afirme aspiraţiile politice ? Mă cam îndoiesc... de la genunchi în jos. Apropo, am auzit că candidează pentru europarlamentare. Era un editorial superb scris într-un ziar, se intitula Elna mrge la Brsel... genial editorialul.
Spuneţi-mi sexist, spuneţi-mi cum vreţi... dar cum să votezi aşa ceva ? Vreţi totuşi să punem pariu că va merge ? Că doar e o femeie plină de succesuri în politică, nu ?
De ce mă stresez eu cu astfel de probleme când la noi încă există aşa ceva ?

Sunt convins că dacă doamnei ce se bronzează îi spui "marş fă şi fă mâncare" este imoral şi interzis, nu ?
Am zis suficiente despre sexism şi egalitatea între sexe.
Mă gândeam să scot avertismentul pe care l-am pus la început, având în vedere că totuşi n-am fost chiar aşa de vulgar.
Dacă vrei cu adevărat, poţi ! Adidas Torsion. Aşa spunea o reclamă de la începutul anilor '90.
Ah, era să uit. Asta chiar e important.
Mereu auzi: "Vai, bărbaţii ăştia care consumă alcool, fumează şi cheltuie o grămadă de bani pe astea, măcar o dată (notă: de patru ori, mai precis) pe an să cheltuie şi pentru fimei-sa". Vai deci mor cu frazele de tipul ăsta.
Femeia, în prezent, este inamicul nr. 1 al banilor. Există multe doamne care economisesc dar care sunt şi pragmatice, la fel ca bărbaţii. Tot respectul pentru ele. Nu la ele mă refer.
Mă refer la cele care spun "am ieşit puţin, la cumpărături". Băi deci ferească dumnezeu, dracu, Odin, Thor, Zamolxis... cine vreţi dumneavoastră să fii bărbat şi vânzător într-un magazin de orice fel şi să ai multe femei pe post de cliente. Mori cu zile.
Cunosc multe femei care aplică un principiu în general mai degrabă "tipic masculin". Mă duc o dată, văd. A doua oară, când am bani, mă duc şi cumpăr, dacă cumva n-aveam bani să cumpăr din prima ce vroiam. Punct. Sfârşit de poveste. Există însă doamne şi domnişoare care petrec ORE în şir prin magazine, chiar dacă, în general, nu vor să cumpere ceva. Pe sistemul "poate găsesc ceva ce-mi place"; notă: nu neapărat util! Şi încep... şi se uită... şi se uită... şi probează... şi-şi dau cu părerea... şi uite aşa se iroseşte timp preţios.
Slăbiciunea femeilor pentru frumuseţe este binecunoscută încă din antichitate dar parcă prea-i de porc acum. Şi... poţi să zici ceva? Nu dom'le, ce-ai? Eşti nebun? Lasă dom'le femeia să se emancipeze !
Nu era corect, omeneşte vorbind, ceea ce se întâmpla în trecut. Dar ceea ce se promovează în prezent este o idioţenie, o prostie, o cretinitate mai mare decât Federaţia Rusă.
O să închei cu o cugetare pe care-o folosea mereu bunica mea: "Nici chiar chiar, da' nici prea prea !".

Vă salut cu respect şi sper să-mi împărtăşiţi opiniile dumneavoastră.

P.S. Ştiţi care-i cea mai veche meserie din lume nu? Şi cică trăim într-o lume a bărbaţilor.

4 comentarii:

  1. foarte tare postarea si pune punctele pe i-uri. Te pun in blogroll.

    RăspundețiȘtergere
  2. N-aș spune o egalitate îm ambele sensuri că asta nu se poate, ar trebui o androgenizare a populației și preluarea funcției procreerii de către utere artificiale, chestie aparent SF, dar naiba mai știe ce le trece prin cap asiaticilor. Eu cred că mai SF ar fi o societate bazată pe diferențele dintre cele două sexe, dar în care să existe respect reciproc pentru că aici ar veni adevăratele compromisuri.

    Tehnic bărbatul nu este mutant, asta ar însemna că specia noastră ar putea să existe foarte bine în mod natural și fără bărbați ceea ce nu prea se poate, doar că înainte să se activeze funcții cromozomului Y(care e mic săracul), predomină cele ale cromozomului X, iar în uter primele luni, dezvoltarea are loc ca la o femei, dar treaba asta nu știu cât de mult conteaza pentru că nu apare niciun caracter sexual.

    Să știi că și eu m-am săturat de profesoare feministe.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai o bila alba de la mine! :) Tocmai pentru ca sunt fata si pentru ca sunt constienta ca egalitate intre sexe n-o sa existe, oricat ar vrea feministele sau oricine altcineva asta! Si pana la urma nici nu ar trebui sa conteze sexul, ci doar capacitatea omului! Esti bun in ceea ce faci? Ok, ce mai conteaza ca esti femeie sau barbat? Plus ca fiecare e cu rolul sau, altfel am fi fost o lume de barbati sau doar de femei si nu ne-am mai fi inmultit in veci, cu atat mai putin nu ne-am fi certat pe drepturi si obligatii! Iar de Elena Basescu, Oana Zavoranu sau mai stiu eu cine sa n-aud, ca-mi strica vremea frumoasa! 8->

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu daca ai dreptate cu religia care oprima femeile pentru ca eu am o cu totul alta parere.
    In primul rand casatoria este o inventie sociala prin care o femeie isi anexeaza un barbat, verigheta fiind un fel simbol prin care alte femei sunt atentionate cu privire la asta "bitch this is mine".
    In Biblie se vorbeste despre o femeie si un barbat iar femeia trebuie sa fie supusa barbatului dar numai in sensul de bine, pozitiv...restul sunt inventii manipulatoare. Oricum si barbatul trebuie sa fie supus lui D-zeu si asta inseamna ca trebuie sa faca numai bine si sa-si iubeasca femeia si sa o respecte.
    Pai, daca respectul fata de femeie si iubirea sunt lucruri rele atunci da, religia crestina este discriminativa...
    Doi la mana ar fi ca daca O Biserica statueaza un fel de comportament nu vad ce le impiedica pe femei sa isi constituie propria Biserica in care ele sa fie preoti, in care ele sa stea la gramada cu barbatii sau ele sa stea pe dreapta...cu siguranta ca ar fi posibil.
    Si totusi, ele nu asta vor in fapt. La fel se pune problema si cu homosexualii.
    In fapt singurul tel al miscarii feministe este detinerea controlului in societate asa cum este detinut in familie.
    Daca ar dori cu adevarat binele femeilor, feministele ar milita impotriva pronografiei, prostitutiei si traficului de femei si nu impotriva barbatilor.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails