marți, 17 martie 2009

Noaptea prin Ardeal...

Intai de toate doresc sa-mi cer scuze pentru nefolosirea diactricelor insa calculatorul de la care postez nu este "dotat" cu asa ceva.
Asadar, bine v-am regasit stimati cititori ai acestui blog si va invit acum sa cititi cateva impresii pe care mi le-am format eu dupa ce am luat pulsul mai cu de-amanuntul orasului Cluj Napoca.
Dupa ce am terminat de scris articolul precedent am parasit sediul respectivului partid politic si m-am indreptat catre un camin studentesc din Cluj.
Ma gandeam ca fac un dus, vad eventual un film, imi verific e-mail-ul si apoi ... somn. Eh as! Ti-ai gasit.
Am facut si eu cunostinta cu lumea prin camin.
Asa l-am cunoscut si pe Florin Oros un tanar din Zalau implicat in viata studentimii clujene.
Acuma, "no bine", fiecare poate zice orice dar Florin nu e deloc omul acela inchis la mine si profund indoctrinat exclusiv in directia-i.
Este mereu vesel si deschis oricand noului.
Dupa ce am facut rand pe rand cunostinta cu toata lumea, am pus mana pe telefon si l-am contactat pe Horatiu, un tanar din Dej pe care l-am cunoscut la precedenta mea deplasare in aceasta zona a tarii si cu care am tinut legatura in tot acest timp.
Surpriza a fost atunci cand am aflat ca Horatiu locuia tot in acelasi camin cu doar 8 etaje mai sus. Tot el m-a anuntat ca in seara de 16 martie avea sa sustina un concert formatia Luna Amara intr-un club numit Autograf.
Am decis sa merg si eu.
Dupa cateva interventii ale lui Horatiu s-a gasit un loc si pentru mine (era un numar limitat de bilete). Concertul a fost teoretic cu scop caritabil.
Foaia din stânga scrisului era singura lamurire cu privire la scopul manifestarii. Mai mult m-a bagat in ceata decat sa ma lamureasca.
Va spun sincer ca tot n-am inteles unde era scopul cartibail. In fine,... sa nu fiu eu prea cârcotas la acest aspect.
Dar nu pot sa nu fiu cârcotas atunci cand spun ca s-a exagerat cu biletele. Clubul era arhiplin.
Organizatorii au anuntat ca s-au vândut 190 de bilete. Plus staff-uri plus "unii-altii" erau lejer 230-240 de persoane.
Clubul era cumva la demi-sol sau chiar subsol iar lumina era cel putin chioara. Aerul a fost aproape irespirabil. Groaznic.
Si, colac peste pupaza, mai vine si-o chelnerita sa te certe cu privire la faptul ca platesti folosind bancnote de 1 leu si monezi de 50 de bani. "Cum sa-i predau eu pe astia?" Vai sa mori tu ! Da' de când s-au scos ma monezile de 50 de bani din circulatie ? In municipiul Cluj toata lumea are doar hartii cu fotografia lui Mihai Eminescu ? Ma cam indoiesc.
Peste toate acest mici inconveniente s-a adaugat sonorizarea cel putin infecta. Va spun sincer ca si-acum am probleme cu auzul de la cate microfonii a trebuit sa indur.
Si pentru ca tacâmul sa fie complet, formatia Luna Amara a interpretat toate piesele in format acustic, ma rog... unplugged... ati prins ideea. Va puteti inchipui cum a sunat "Gri Dorian" in format acustic ? Rau de tot.
Nu sunt eu cel mai infocat fan al trupei Luna Amara dar va spun sincer ca mi-as fi dorit sa aud cantata pe viu piesa Ego nr. 4, n-a fost sa fie. In continuare un filmulet din care nu se prea intelege nimic dar acestea erau conditiile de filmare.

Dupa recitalul trupei Luna Amara, invitatii/platitorii au fost rugati sa mai ramana putin pentru a astepta rezultatul tombolei.
Premiile au fost mai mult simbolice. Cel mai valoros era un tricou cu evenimentul, articol vestimentar ce-a fost castigat de cel fotografiat in stânga scrisului.
Ah! Norocosul ! :)
Desi evenimentul a fost in mare parte plictisitor si pe alocuri enervant, oamenii cu care am fost au facut toti banii si astfel nu m-am simtit chiar 100% rau.
Dupa "decernarea" premiilor, am decis cu totii sa mergem "acasa" adica fiecare unde-si avea patul rezervat caci oricum niciunul nu eram din Cluj.
Pâna sa ne despartim care-ncotro, Horatiu si Ionut au preferat sa-si faca poze cu tricoul castigat de Corin. Mai mult amuzamentul momentului a contat si mai putin pozele in sine. Macar am plecat zambind de la clubul respectiv daca distrat mai putin.
Am trântit o poza de grup dupa care ne-am despartit fiind convinsi ca situatia ne va mai aduce si altadata impreuna.
Am plecat cu Horatiu catre Camin cu un mic ocol pe la un alt club pentru a imprumuta cheia de la mai sus mentionatul, Florin.
Florin fiind mult mai proaspat decat mine a putut rezista pana mult mai tarziu in noapte insa eu, avand in vedere ca la ora 8:00 dimineata alergam dupa autobuz undeva la marginea Dejului iar ora se ducea lejer spre 2:30, parca preferam sa intalnesc un pat cu perna atasata si mai putin sa mai stau la petreceri studentesti nocturne.
Am ajuns pana la urma in camera de camin si in scurt timp am adormit.
Se incheia o seara petrecuta exclusiv printre ardeleni. Ardelenii sunt mult mai putin "hutuchiti" decat moldovenii insa modul in care ei inteleg "a se distra" este usor diferit fata de modul meu.
Ceea ce-mi place cel mai mult la felul lor de a fi este faptul ca oricand poti gasi un punct comun cu fiecare dintre ei si mai greu poti intra in disensiuni cu ei.
Este un fapt stiut dintotdeauna ca ardelenii sunt "mai altfel". Sper sa reusesc totusi sa ma adaptez.
Astazi pe la prânz, când am iesit din nou prin Cluj pentru a intreba in numele a doi prieteni pe la câte-o institutie de invatamant superior sau alta, Politia Municipiului Cluj era "chitita" pe ridicat masini... dar... despre asta intr-un articol viitor.
Salutari calde din inima Ardealului si voi reveni cu alt articol cand timpul mi-o va permite.
No servus !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails