marți, 10 martie 2009

Viitoarea generaţie şi învăţământul românesc

Am criticat de mai multe ori sistemul de învăţământ de prin frumoasa noastră patrie, deci, nimic nou sub soare la chestia asta.
Până acum m-am ferit de exemple cât de cât concrete şi am vorbit doar la modul generalist sau am povestit întâmplări la care eu am fost părtaş.
Ca de fiecare dată, am lăsat cititorul să tragă ce concluzie doreşte. Întru mai buna ilustrare a sistemului de învăţământ liceal de prin România Ieuropeană, vă propun să analizăm şi câteva exemple şi să încercăm o proiecţie în ceea ce priveşte direcţia către care se îndreaptă patria noastră cea mult iubită.
Cu ajutorul unui distins profesor de bună credinţă de la un liceu din frumosu-mi judeţ de domiciliu, Vaslui(prescurtat VS de la "Vai, săracii!"), am reuşit să pun mâna pe câteva lucrări aparţinând unor elevi de la o clasă de a IX-a.
Lucrările au fost redactate de către elevi în data de 3 martie anul curent, deci sunt proaspete şi nu sunt selecţii de perle. Am luat de la o singură clasă şi le-am analizat pe fiecare în parte.
Să vă spun mai întâi subiectele aşa cum au fost ele dictate:
1. Dorim să achităm 1050 de lei. Avem la dispoziţie monede de 50 de lei, de 5 lei şi de 1 leu. Câte monede din fiecare sunt necesare pentru a achita această sumă ?
2. Într-o suprafaţă triunghiulară cu baza egală cu 35 de cm şi înălţimea de 17 cm, câte triunghiuri cu baza de 7 cm şi înălţimea de 3 cm încap în ea ?

O să vedeţi îndată de ce am accentuat cele trei cuvinţele.
Ceea ce o să vedeţi în continuare este ceva ce eu credeam că nu este posibil. Ei bine, profesorul m-a liniştit spunându-mi că în alţi ani elevii trebuiesc învăţaţi mai întâi alfabetul şi că deja aceste lucrări sunt de un nivel super-avansat.
Un alt profesor, de această dată de la o şcoală generală, îmi spunea astăzi că la o clasă de a VI-a este nevoit să o facă pe învăţătorul pentru că două treimi din clasă are probleme la scrierea în limba română (vă daţi seama cum îi vine să predea o limbă străină).
(Efectuaţi clic pe poză pentru mărire.)
Am şters numele, considerându-l total irelevant.
Trecând peste scrierea incorectă a cuvintelor "Într-o" şi "bancnote" şi peste faptul că în problemă se întreba clar "câte monede" observăm că totuşi elevul se simte stăpân pe situaţie şi notează "schematic" problema.
Cum îi turcu-i şi pistolul, schematică-i problema, schematică-i şi rezolvarea.
Observăm că la domnia sa 2635 = 1050. Nu trebuie să fii geniu în matematică pentru a observa tâmpenia.
O să-mi spuneţi c-am selectat lucrarea în mod tendenţios de pe la nu ştiu ce şcoală de alienaţi mintal. Nu. Nu este selectată tendenţios. Este lucrarea unui elev oarecare de la un liceu obişnuit din judeţul Vaslui !
O să-mi spuneţi că nu toţi trebuie să fim genii în matematică. Sunt de acord, dar parcă măcar banii tot ar fi bine să ştim să-i numărăm, nu ?
Mergem mai departe. Aceeaşi clasă, aceleaşi subiecte, alt elev.

Bine măcar c-a tăiat prostia aia, 1050 = 1150 lei. Doamne ! Observaţi că de problema a doua încă nu s-a atins nimeni.
Observ însă că elevul a scris "clasa XI-a". Eu ştiu că-s o clasă de a IX-a. Greu şi cu cifrele astea romane.
Apreciez însă scrierea corectă a lui "într-o".
Nu poţi să nu observi asta la un asemenea nivel.
Pe cealaltă faţă a lucrării apare un răspuns care, de bine de rău, dă ca rezultat 1050.
Totuşi, rămâne dilema cu problema a doua. Câte triunghiuri oare or fi încăpând?

Urmează o lucrare ce mă face să mă dau cu capul de pereţi. Aceeaşi clasă, aceleaşi subiecte, alt elev.
Desigur, problema a doua, rămâne în continuare o enigmă.
Observăm totuşi cum câteva triunghiu "în cap" !
Totodată, elevul ce a redactat lucrarea reuşeşete să ne arate că 105 e totuna cu 1050. Ăsta sigur va ajunge un cumpărător de cupoane, cum era "moda" pe la mijlocul anilor '90, dacă mai ţineţi minte.
Să mai remarc "întro" şi lipsa semnului întrebării după o propoziţie interogativă ?
Deja e de prisos.
Aproape toate lucrările sunt aşa.
Există şi elevi care au încercat pe la problema a doua şi am văzut formulări de tipul "tringhiurile încape de 29,(3) (n. 29 virgulă trei în perioadă) ori".
Următoarea lucrare este una dintre cele care conţin şi elemente mai fericite.
Aşadar, aceeaşi clasă, aceleaşi subiecte, alt elev.
Vedem sub primul subiect rândul "1050:50=21", ceea ce este foarte corect. Păcat însă că e tăiat.
În fine, cum necum, măcar a reuşit să ajungă la 1050 de lei fără a scrie enormităţi ca cele de mai sus.
Problemele apar la buclucaşa problemă cu triunghiurile.
De unde i-o fi venit elevului ideea de împărţi 35 la 7 şi 17 la 3, pentru ca mai apoi să tragă concluzia că "incape de 5 ori"? Să mă ierte ce divinitate vreţi dumneavoastră, dar, eu unul, pe cuvânt că nu ştiu.
Desigur, buclucaş rămâne şi "într-o" fir-ar mama lui de cuvânt, că toate se scriu "una aşa, una aşa".
Eh, nu-i nimic. S-a întâmplat şi la case mai mari.
Şi eu am pretenţia ca tânăra generaţie din care, din păcate, fac şi eu parte să respecte normele de limbă şi să-şi forţeze propria condiţie ?! Vai, dar chiar că sunt nesimţit.
A cui e vina ? În niciun caz a profesorului. Domnia sa face tot posibilul ca elevii săi să iasă cât de cât oameni sacrificându-şi nervii şi fiind hulit de către elevi care, mai târziu, ajung să-i mulţumească.
În cazul acestor elevi, în opinia mea, drepturile elevului ar trebui suspendate.
Uite capitolul la care învăţământul românesc clachează josnic: meritocraţia.
O să spuneţi că e departe de lumea elevată şi că acesta este un fenomen izolat. Daţi-mi voie să mă îndoiesc. Reducerea materiei ne va transforma pe toţi în aşa ceva !
E clar că o mare parte dintre aceştia se vor opri la clasa a X-a şi se vor rata din punct de vedere social. Sper să mă înşel. Cum să nu te apuce toţi nervii când unul ca ăsta are propria maşină "dă firmă" şi fiţe de nu mai ai loc pe pământul ăsta iar tu îţi baţi capul cu forţa de frecare, semnificaţii alegorice, peninsula Scandinavă, ecuaţii logaritmice, soluţii de baze de date, construcţia condiţionalelor mixte sau chestii de tipul ăsta şi ajungi, uneori, să fii şi student în condiţii la fel de grele şi mai apoi să munceşti ca robul pentru o leafă de rahat ?
Mai mult decât atât, un elev cât de cât "răsărit" obţine, evident, fără probleme o medie imposibilă la un liceu cu pretenţii şi-ţi poate lua locul la facultate folosindu-se de imbecilitatea sistemului de admitere pe bază de dosar. O să-mi spuneţi că se remediază în timp că tu poţi să-ţi obţii creditele necesare iar ăla va pica şi... bla bla bla... Aşa o fi. Nu zic că nu. Dar, tu ca să-l baţi pe el studiezi mai mult şi mai mult şi din ce în ce mai mult şi la final îţi râde-n faţă. Pac-pac!
Frumoasă-i ţara, nu?
Ei bine dacă despre aceşti elevi nu putem spune multe, haideţi să trecem la câteva din perlele văzute sau auzite pe la diferitele probe din cadrul examenului de bacalaureat de anul trecut.
Menţionez că toţi cei ai căror "emanaţii" sunt citate au promovat examenul şi probabil acum sunt studenţi. Dintre ei probabil vor fi şi conducătorii noştri.
Să purcedem aşadar.
Să vedem mai întâi ce facea maneaua şi telenovela plină de iubire şi "dragoste curată" din discursurile celor ce vin să susţină examenul de maturitate:Inima este cel mai important organ genital al omului. Poftim? Ei uite unul din ăsta îţi ia 6-7 la examen iar tu, elev studios, poţi avea un ghinion teribil să-ţi pice lucrarea pe la finalul programului de corectare şi să iei cam tot 6-7. Superb.
Imparati cu care lumea nu putea sa se mai impace au venit si la noi in Romania si au cerut pamint si de baut, dar cum venira s-a lamurit cu cine are de-a face si s-a dus de-a berbeleacul cu pleava pulberata, c-au ramas doar citeva de bucati de eniceri si spahii fugind, dintre care este amintita "inspre Dunare, o mina." Mai ziceţi ceva dacă aveţi curaj!
Ia uitaţi argumentare pur manelistică:Multimile de boieri exploatatori isi tineau banii numerar in pungi. Haiducii ii atacau si ii usurau de bani in toate baladele. Mirific!
Ion Creanga s-a nascut între anii 1887-1889. Vă daţi seama prin ce chinuri a trecut biata femeie de s-a chinuit doi ani să-l nască ?
Şi pentru că Nechifor Lipan era mort, elevul îşi permite să spună orice despre el. Ia uitaţi aici:Nechifor Lipan statea pe spate cu fatza in jos. Genial! Acest om a promovat examenul de Bacalaureat !
Latina clasica este o limba moarta, care nu se poate vorbi decit in scris. Dupa caderea Imperiului roman, o parte din latina clasica defuncta a devenit bulgara. Limba română are la bază latina bulgară, amestecată cu elemente de dacă şi o groază de cuvinte slabe. In secolul al XV-lea, limba vorbita de popor era considerata vulgara si n-o vorbea nimeni. AOLEU ! TAAAACI ! Deci eu ca român, mă simt profund jignit de chestia asta. Deja începe să-mi placă modul cum Marko Bela stâlceşte limba română.
Basmul studiat de noi este Harap Alb si este un basm cult pentru ca este scris de un om cult, Eminescu. Atunci cand cel care scrie basmul este incult si basmul este incult, adica opus basmului cult, dar amândoua basmele sunt frumoase, numai ca unul este scris intr-un fel si celalalt in alt fel. Bravo ! Şi tu dac-ai fi doar basm ai fi frumos/frumoasă dar, din păcate, eşti realitate !
Aţi auzit de Toma Alimoş ? Ia uitaţi cum sună analiza acestui personaj din perspectiva unui jucător de Mortal Kombat:Toma Alimos era viteaz pentru cã cu o mânã conducea calul, cu o mânã îsi tinea matele si cu o mânã se bãtea cu Manea. Deci să înţeleg că el era Goro din joc, nu ? La câte mâini avea...
Ştiaţi că aveţi testicule în inimă ? Nu? Ia uitaţi ce spune un actual student:Inima este împãrtitã în douã atricule si douã testicule.
Tot din ciclul "iubiri manelistice prin scrierile de la Bacalaureat" auzim că: Zoe si Tipãtescu se iubeau pe la spate. Ştiaţi asta ?
Un alt elev ne spune că tatăl lui Prâslea, împăratul era sado-masochist. Ia uitaţi cum spune el frumos:Împãratul avea o grãdinã si în fund un mãr. Ce metaforă sclipitoare !
Iată şi un elev care a prins esenţa esenţei mesajului transmis într-o poezie. Ia să-l cităm, cum spune el aşa dulce:Poetul îsi asteapta iubita ca împreuna sa cutremure o barca. Băi deci ţie trebuie să-ţi caut creierul cu microscopul!
Vai, am pomenit de creier. Ia uitaţi ce spune un alt elev despre creier:Creierul este un organ oarecum indispensabil capului. Sigur? Eu văd că tu exişti !
La a doua parte a subiectului cerinţa este compunerea unei scrisori către o persoană imaginară pe nume Paula. Un elev raspunde(in scris):Eu nu mai scriu scrisori pt k am internet..si pe Paula nici nu o cunosc! Bravo mă ! Eşti genial. Ţi-a luat mumă-ta calculator ca să stai pe "Gugle" şi pe "miesinger" ! Da ! Da! Era o continuare cu "de ziua ta" dar nu mai zic că pe urmă iar îmi spun toţi frustraţii că am articole slabe !
Exemplele sunt nenumărate şi nu-mi ajunge spaţiul oferit de acest blog pentru a le ilustra dar, eu cred, că acestea sunt suficiente pentru a naşte câteva semne de întrebare.
Un distins profesor spunea cândva:"Ţara vă vrea proşti !". Mare adevăr grăit-a.
Aţi văzut filmul "Idiocracy" ? Pentru maniacii de filme "noi", vă spun că e din 2006. Filmul este raportat strict la Statele Unite şi este făcut spre a fi amuzant. Şi mie mi s-a părut amuzant atunci însă acum, când idiocraţia a năvălit şi peste noi, parcă nu-mi mai vine să râd ci mai degrabă să urlu.
Nu există nimic concret pe domeniul "educaţie pentru tineret" iar şcoala este total depăşită.
Ne mirăm că puţinii pe care-i avem, noi, ca naţie, mai răsăriţi, aleg să ia primul avion şi să se tot ducă ? Păi ce să faci într-o ţară înconjurată de astfel de oameni?
Tineretul este schimbarea şi viitorul ţării. Sună frumos. Vreau să cred că aşa este. Dar, cu asemenea oameni pe lângă noi, aşa parcă-mi vine câteodată... Sunt mândru că sunt român dar când văd aşa ceva, îmi vine să mă fac mic, mic de tot, să nu mai încurc pe nimeni.
Tot tragem pe campanii anti-drog, anti-alcool, anti-tutun pe tineri când, de fapt, le trezim curiozitatea. N-ar fi mai frumos s-avem un tineret fumător, consumator moderat de alcool, mai puţin informat despre drogurile de mare risc dar totuşi educat ?
E clar că tinerii nu mai citesc. Informaţia circulă mult mai repede acum.
Nu toţi sunt făcuţi să fie doctori, profesori universitari, programatori, lingvişti, poeţi, etc. etc. Sunt de acord cu asta. Dar chiar să n-ai habar pe ce lume trăieşti ?
Am auzit că U.E. forţează introducerea internetului de bandă largă în mediul rural. Păi dacă le-arăţi ălora două - trei pagini web cu conţinut pentru adulţi, în 3 ani se dublează populaţia satului.
Problema e groasă şi în opinia mea, doar nişte măsuri radicale şi chiar uşor anarhiste mai pot salva situaţia. Dar, cine să m-audă ?
Cine sunt eu să dau sugestii despre modul cum ar trebui educaţi cei din generaţia mea ? Sunt cel care ştie că n-are testicule în inimă. Sunt cel care ştie că Harap-Alb a fost scrisă de Ion Creangă. Sunt cel care ştie că Ion Creangă a trăit între anii 1837 şi 1889. Sunt cel care ştie despre creier mai mult decât că este localizat "în cap". Sunt cel care ştie să-şi numere şi să-şi chibzuiască banii, măcar atunci când îi are.
Sunt cel care este speriat de ceea ce se întâmplă în juru-i.

Dacă aţi avut răbdarea şi tăria să citiţi acest articol până la final, vă mulţumesc foarte mult şi vă aştept opiniile.

Lucian Iulian Vâlsan.

15 comentarii:

  1. Este foarte trist ceea ce se intampla ....din pacate , iti dau vestea ca acele "2 subiecte problematice" de mate au constituit faza locala a olimpiadei de matematica , de clasa a 5a..anul acesta ...subiecte pe care fratiorul meu a reusit sa le rezolve fara probleme....
    Da, este adevarat, traim intr'o lume suspect de indobitocita , fapt ce nu numai pe tine te deranjeaza, crede'ma ....insa , se pare ca oricum am face, nu reusim sa ii aducem la o stare macar de normalitate.
    Tine'o tot asa, "sarmalutsa" te pupa >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Sistemul de invatamant e cum e (nu trebuie redusa din materie, trebuie doar impartite orele mai bine: de ce la clasa mea, unde trebuie sa dam teza la latina, avem o ora de latina si doua de fizica si doua de mate?) si elevii sunt lenesi. Dar parintii unde sunt??

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nici nu mai am puterea sa comentez ceva, pentru ca in fiecare zi vad si aud atatea prostii, incat ma intreb ce pacate am de "curatat" ca sa traiesc intr-o astfel de lume...Iar aceasta lume se indobitoceste pe zi ce trece. Un popor analfabet sau semi-analfabet este mai usor de condus, de manipulat.
    Acum, cand deschiderea spre Europa este subiectul nr.1, vor fi reduse orele de limbi straine. Ne ingrasam ca porcii, mancand si mult, si prost si nesanatos (tipic americanesc, de altfel, ca sa fim in "trend") si scadem numarul oreleor de sport in scoala, unde si asa erau facute sau nu cum trebuie.
    Limba romana este o limba din ce in ce mai straina pentru conationalii nostri... Totul merge spre inapoi, dar nu in perioada comunista, cand SE INVATA, ci asa, spre Evul Mediu. Cizmarul ce a fost in fruntea tarii atatia ani, semi-analfabet, a stiut sa insufle tinerilor motivatia invataturii. Obligativitatea invatamantului, cartile gratuite,concursurile scolare,profesionalismul cadrelor didactice (dadeai EXAMEN DE ADMITERE DUR PT. A INTRA LA FACULTATE SI NU O TERMINAI ASA, NUMAI DE DRAGUL DE A FLUTURA O DIPLOMA SUB OCHII ALTORA)toate acestea faceau ca elevul sa iasa cu niste cunostinte din scoala. Acum vorbim mult (si prost), facem proiecte europene, ne implicam intr-o multime de activitati, lasam mintea elevului sa "zburde" in voie, vai, sa nu-l stresam, etc. si avem pretentia ca evoluam...
    Ai dreptate in ceea ce ai scris, ai ales si exemple bune si ma intreb de ce dracu' se gaseste cate un netot (pardon de cuvant...) care spune ca e slab articolul tau...Ajung la concluzia ca e rau intentionat, sau ca nu e departe de "prototipul" tanarului anului 2009!!!
    In rest, numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. @KillerPixie Te plângi cu două ore de fizică și două ore de matematică? Câte ai vrea să faci? Științele exacte îți antrenează sistemul de gândire, îți dezvoltă logica și capacitatea de a face raționamente corecte. Nu poți face filozofie fără o cunoaștere cel puțin de bază a modului de funcționare a lumii pentru că altfel ajungi să înființezi a doua Biserică Șcientologică. Ai o singură oră de latină pentru că latina e limbă moartă, se studiază pe baza tradiției mai mult. Și noi la matematică-informatică, în primii doi ani avem o singură oră de info, dar dăm teză acolo.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu inteleg pana la urma de ce iti mai bati capul... adica da, e admirabil ca "le dai in cap" si ca incerci sa trezesti "poporul", dar vorba Sarmalutsei... Daca au ajuns elevii de a noua sa rezolve subiecte de a cincea[de fapt, aici e problema, ca nici de alea nu sunt in stare], mi-e o frica de mor sa nu patin ca in Idiocracy...
    Keep up the good job!

    RăspundețiȘtergere
  6. in principiu este foarte adevarat ceea ce spui tu.. elevii sunt in mare vinovati pentru ca nu mai au interes pentru scoala.. parintii cu atat mai mult.. sunt prea ocupati cu serviciul ca sa-si mai "controleze odraslele la teme" sau sa se mai duca la o sedinta cu parintii.. sa se intereseze de ce "bogatie" are la usa.. si totusi.. tin minte ca nu m-a mai controlat mama la teme din clasa a5a.. dar parca exista undeva un fir de constiinta.. se pare ca acesta dispare cu fiecare generatie..
    si totusi.. nu iti dau dreptatea totala.. si profesorii au partea lor de vina.. tin foarte bine minte ce bataie era pe Doamna Turcu de la Scoala 1.. toata lumea vroia sa isi dea copilu in clasa intai la dumneaei.. avea clasele cu cei mai multi elevi.. in generatia mea.. am fost 40 si ceva in clasa.. stii ce inseamna asta?? Timp insuficient acordat fiecarui elev in parte.. si totusi.. se descurca.. Dar ce te faci cu "plodoaicele" astea ce ajung invatatoare si profesoare cine stie cum?? Chiar tu spuneai de "profa" de Geografie ce va preda numai inexactitati.. Slava Domnului am terminat si eu Codreanu.. si nu am avut parte de "profesoare" asa "bine pregatite".. Mai era cate una pe ici pe colo.. care se mai baga pe deasupra si in viata ta personala.. dar au plecat prin cine stie ce sate (Multumesc cerului!!!!).. Am sperat ca n-o sa mai apara si altele.. da` se pare ca nu a fost sa fie (Le doresc sa se laseeeeee!!!).. Astfel de profesori NU TREBUIE SA EXISTEEE!!! Nu esti in stare.. da-i drumu` la capre.. nu sta sa "prostesti" si pe altii.. Astfel de oameni ajung sa corectele si tezele de Bac, si toti cretinii iau niste note de iti plangi in pumni.. DE CE??.. Iar tu inveti de-ti crapa capul.. astfel de greseli nu trebuie acceptate la un elev de clasa a12a.. Pt o astfel de greseala ii pui un mare 2(DOOOOOI).. Nici nu se discuta ca un astfel de cretin sa ia Bacu`.. Clar interesul profesorului conteaza.. Mai ales in astfel de situatii.. Nu crezi??? O seara buna..

    RăspundețiȘtergere
  7. Ai gresit la al 3-lea elev. Rezultatul lui e 105 nu 150, 1x50 + 10x5 + 5x1. Adica, ar fi corect, dar e mutat la dreapta.

    Celalalt elev are de asemenea probleme de dislexie (xi = ix).

    As zice ca cel putin jumatate din problema vine de la incompetenta profesorului curent si profesorilor istorici. Dislexia se trateaza, cu nuiaua daca e nevoie, dar se trateaza.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mulţumesc pentru corectare. În virtutea vitezei de tastare am scris invers ultimele două cifre.
    Nu am obiceiul să apăr profesorii însă dacă i-aţi fi văzut la începutul clasei a IX-a vă spun c-aţi aplauda frenetic aceste lucrări.
    Vine de la incompetenţa profesorilor pe care i-au avut anterior aceşti elevi dar şi din vina familiei şi, de ce nu, chiar a lor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Pentru Raluca: Cunosc foarte bine munca pe care o depune profesorul ai cărui elevi sunt autorii lucrărilor din articol.
    Poate voi pune mâna şi pe nişte lucrări de la începutul clasei a IX-a, asta ca să vezi cam cât au evoluat mulţumită profesorului respectiv.
    În general şi eu critic profesorii (pentru unii chiar simt o plăcere să-i critic) şi sunt de acord cu ceea ce spui tu.
    Da, ştiu ce înseamnă 40 de elevi în clasă la Doamna Turcu pentru că eu, o dată pe săptămână, mă duceam în clasa domniei sale pentru a susţine o oră opţională de desen (la mine la clasă se făcea caligrafie ori scrisul frumos nu e o caracteristică a mea). În generaţia din care am făcut eu parte erau 43 în clasă. Cu mine şi colegul aşijderea "refuzător" de caligrafie... 45.
    Acum chipurile nu mai ai voie cu 30+ elevi în clasă dar tot apar dobitoci... şi din ce în ce mai mulţi...

    RăspundețiȘtergere
  10. =)) Apar mult mai multi dobitoci.
    dar cand se va trece la liceul obligatoriu...... ce sa mai....te va umfla rasul si plansul.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pt VILO13:
    Absolut ca e si vina elevilor, dar si a parintilor.. Nu contest acest lucru..
    Elevii nu mai au constiinta, bun simt.. nimic.. daca se poate numai figuri in cap si atat.. telefoane "meshchere" de la 10 ani.. mp3-uri ultima generatie.. "tzoale" ultima "fitza".. cam asa arata adolescentul de astazi.. Vorba unei prietene: "generatie decadenta"..
    Parintele nu mai are timp de odrasla.. serviciul, stresul poate si timpul nu le mai permite sa fie mereu "cu gura pe ei".. sunt parinti ce lucreaza poate mai mult de 12 ore pe zi ca sa le puna copiilor o paine pe masa.. dar cine sa aprecieze lucrurile astea?? Tot odraslele sunt nemultumite.. ca nu le ofera mama bani de tricouri Nike.. si mobile N95.. Extraordinar, dom-le!
    Cu toate astea nu-i scuz.. Si ei sunt vinovati pt ca nu stiu unde sa se opreasca cu satisfacerea mofturilor "eminentilor"..
    Putin respect, domnilor.. nu??
    Apreciez profesorul ce se implica in educatia elevului.. sunt si astfel de profesori.. ce isi fac meseria.. foarte adevarat.. astfel de profesori merita TOT RESPECTUL!!! Dar ce ne facem cu restul??? Dumnezeuleeee.. imi vine sa urlu!!! Eu, sincer, am ramas socata de posturile cu "profa" de Georgrafie.. Nu stiu cum in 2009 exista astfel de profesori la Codreanu.. care se vrea un Colegiu de prestigiu.. SAU NU?? Credeam ca au disparut astfel de specimene de acolo.. da, Dumnezeule, e mai rau ca pe "vremea mea"..
    Apropo, in generatia mea,la d-na Turcu am fost 47 in clasa.. Fain, nu?? Si totusi.. femeia aia n-a scos oameni prosti din noi.. deci se poate.. Conteaza foarte mult cine te indruma.. Ortografia se invata in clasele primare, Dumnezeule Mare..
    s-avem pardon.. O seara frumoasa..

    RăspundețiȘtergere
  12. Acum clasele au mai ptutin de 20 de elevi si sunt analfabeti mai multi decat pe vremuri.
    Nu sunt vinovati atat de tare parintii , si atunci si acum sunt la fel de ocupati.
    Atunci ,in plus, multi dintre ei urmau scoala impreuna cu odraslele lor prin programul de alfabetizare.
    Dar cadrele didactice isi faceau meseria, nu intrau in clase si incepeau sa povesteasca ce au facut acasa, nu aveau prostul obicei de a violenta verbal elevii. Aveau o rabdare de fier.
    Salariile erau la fel de mizerabile ca si acum.
    Unde este hiba?

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte misto articolul, parca ar fi ceva critica de Maiorescu :)) Cel putin la inceput aveam senzatia ca citesc un fel de "In contra directiei de astazi in cultura romana".

    Si exemplele alea.. geniale :))

    Nu cred ca mai are rost sa spun cat sunt de acord cu tot ce ai scris acolo ;) Am vazut si eu destule exemple si destule manevre la bac (si nu numai) ca sa ma conving ca e tot mai rau pe zi ce trece.

    Am vrut sa plec din tara la facultate si m-am razgandit ca fraiera cu gandul ca "nicaieri nu-i ca acasa". Sper totusi sa nu regret prea tare in viitor :)

    Inca o chestie. Ai tot zis tu acolo de "intr-o". Din cate stiu eu, dupa noul DOOM (care deja nu mai e nou, da' in fine :-j), e "intro", respectiv "intrun". Acu', imi cer scuze daca nu am tinut bine minte, eu oricum folosesc in continuare varianta cu cratima ca asa am invatat in generala si asa m-am obisnuit. :) Bine, e clar ca pustii care au scris lucrarile alea erau in necunostinta de cauza oricum :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Chit că e la doi ani după articol, acest comentariu se vrea a fi o rază de speranţă. Te invit să vizitezi site-ul proiectului Avantaj la Start - proiectul.avantajlastart.net - şi să ne dai un feedback. Educaţia complementară şi cea non-formală, promovate de acest proiect, vin să repare, să completeze, să introducă în educaţie informaţii esenţiale pentru o viaţă de succes.
    Într-adevăr, sunt şi mulţi elevi care habar nu au pe ce lume trăiesc şi care sunt paraleli cu orice ţine de minima cultură generală. Însă, există foarte mulţi elevi care ar dori să afle şi nu au de unde.

    RăspundețiȘtergere
  15. Problema cu triunghiurile e totusi destul de grea ,avand in vedere ca numerele nu se impart exact. Numarul se afla intre 25 si 29 , desi tind sa cred ca e 25 .

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails