marți, 14 aprilie 2009

Orwellizarea şcolilor bârlădene

Şcolile, transformate în fortăreţe titrează ziarul Obiectiv de Vaslui.
Să cităm puţin din lungul articol:
În urmă cu ceva timp (până la începerea semestrului al doilea), institutiile de învătământ din Bârlad erau adevărate bulevarde. Fiecare putea intra fără nicio problemă în curte sau chiar în scoală. Din această cauză, s-au creat numeroase evenimente neplăcute, “ciocniri” verbale sau chiar fizice între “stranieri” si elevii scolii, distrugeri, furturi etc. Si cum directorii nostri până nu cad în groapă nu se feresc, au hotărât în cele din urmă să facă un lucru care se impunea de mult - să sporească paza. Unii, pe cârca elevilor, cum este la Liceul Pedagogic “Alexandru Vlahută” (ai cărui elevi plătesc din buzunar paznicul), altii, prin instruirea paznicilor, care se obisnuiseră să citească presa si să-si bea cafeaua în timpul programului.
I-auzi... cât de interesant.
În general, nu sunt un fan al celui care-a scris şi acest articol însă, până acum, articolele domniei sale aveau măcar o oarecare "tentă" uşor incorectă politic dar... se pare că i se diminuează. Poate s-a plictisit. Sau poate "i s-a pus în vedere" aşa cum se practică de altfel în societatea noastră profund totalitară.
În urmă cu câteva zile am avut dezonoarea de a trece pe la Liceul Pedagogic "Alexandru Vlahuţă" şi am asistat la o scenă profund porcească: Un elev al liceului, întors de la chioşc, vroia să intre în clădirea instituţiei pentru a se îndrepta cuminţel către sala sa de clasă unde avea să vine curând un profesor pentru a susţine o oră de curs.
Nu-i mare scofală, nu ? Ei nu ! Elevul a făcut greşeala de a uita bucata de hârtie (legitimaţia?) cu ajutorul căreia putea trece de gorila rudă cu şifonierul care acoperea uşa de la intrare şi ridica din când în când braţul pentru a facilita trecerea elevilor corecţi politic ce aveau în dotare blestemata aia de bucată de hârtie.
Întâmplarea face că-l văzusem pe elev şi când ieşise.
Ideea e că namila aia de om n-a vrut nici în ruptul capului să-l lase pe om să se ducă la oră până când nu a intervenit un profesor care a ţinut totuşi să-i ţină morală bietului copil că "să nu mai faci aşa ceva!".
Geamurile de la parterul clădirii sunt la aproximativ doi metri de nivelul solului iar peretele este perfect drept până la acestea. Totuşi, sunt dotate cu nişte gratii de neam prost prin care şi un şobolan mai bine dezvoltat ar avea probleme cu accesul!
E de prisos să mai spunem că interiorul clădirii este blindat cu camere "de luat vederea" şi toţi elevii se plimbă ca pe holurile şcolii ca la închisoare. Am crezut că e vreo acţiune a şcolii şi-i mută de colo-colo ca să... ceva... nu! Eram în pauză şi acela era modul corect în care elevii simţeau pauza. Groaznic!
Din acest articol aflu că şi gorila de la intrare este plătită din banii elevilor, ceea ce mi se pare şi mai de mare porc !
În articolul citat se arată că anul trecut 27 de elevi "au dat cu subsemnatul" pe la Poliţie. Aşa... şi? Băi fraţilor, pădure fără uscături e complicat de găsit!
În Municipiul Bârlad sunt circa 10000 de elevi! Vi se pare că 0,27% e un procentaj mare? Mie nu!
Ei bine mai marilor noştri li s-a părut că da şi, în consecinţă, au impus sistemul totalitar şi în liceele noastre. (Vă spuneam eu în trecut că nu mai e mult şi ne înghite şi pe noi)
Dacă despre Liceul Totalitar "Mihai Eminescu" nu putem să spunem mare lucru întrucât acea clădire a fost construită ca să fie Liceu Militar şi deci instaurarea totalitarismului în acea clădire nu era ceva de neaşteptat, rămân surprins de instaurarea măsurilor draconice de la Liceul Industrial "Alexandru Ioan Cuza" şi de la Liceul Pedagogic (pe care, de azi înainte, îl voi numi Închisoarea "Alexandru Vlahuţă").
La Liceul Industrial şi la Închisoarea "Alexandru Vlahuţă" s-au instaurat şi interfoane la intrări, se arată în sursa citată.
Am hotărât să sporim securitatea institutiei pentru a preveni eventualele incidente nedorite, al căror număr a crescut foarte mult în scolile din toată tara. Profesorii vor intra în unitate pe baza unei cartele, iar cei din afara liceului trebuie să prezinte responsabilului cu paza buletinul de identitate zice doamna Anca Sandu, "purtătoarea de cuvânt a Industrialului" aşa cum o numeşte redactorul ziarului.
Şi adică eu dacă nu vreau să fiu legitimat şi totuşi vreau să-mi vizitez un prieten ce fac?
Si celelalte scoli din oras stau ceva mai bine la capitolul securitate. Unele, prin instruirea paznicilor, altele, prin montarea unor sisteme video de supraveghere. E cazul Scolii nr. 1 “Iorgu Radu”, care si-a montat un astfel de sistem, al Scolii nr. 8, care de asemenea beneficiază de sistem video, dar si al Scolii nr. 2 “Vasile Pârvan” si Scolii nr. 11 “George Tutoveanu”, ai căror reprezentanti intentionează să doteze unitătile cu “big brother”-uri. Apreciez totuşi numirea acestor sisteme pe numele lor real: Big Brother-uri !
Aşadar, stimaţi cititori, ne vom confrunta din ce în ce mai mult cu sistemul Big Brother mai peste tot.
Aveţi grijă, cineva e etern cu ochii pe voi !

7 comentarii:

  1. De ce ti se pare atat de "totalitar" ca se doreste sporirea securitatii intr-o scoala ? Spui ca IQ-ul tau este cu mult peste al celor de varsta ta, dar sa spui ca societatea in care traiesti este totalitara nu prea arata un IQ prea mare. Nu stiu cati ani ai, dar nu cred ca ai apucat regimul comunist sa poti face comparatia, ci vorbesti doar din amintirile parintilor. A propos, se scrie oarecare, nu oare care.

    Pana la urma o scoala este o institutie publica unde au acces numai cei care au treaba in acea institutie, nu un bulevard unde poti sa intalnesti pe oricine oricand vrei. Daca ai avea copii nu ai dori oare sa fie in siguranta in loc sa fie batuti de "prietenii" unui coleg cu care a avut o cearta ? Scoala nu trebuie sa furnizeze un mediu sigur pentru a facilita studiul pentru cei care vor ? De ce sa sufere elevii care vor sa invete de pe urma unor pramatii care nu stiu decat sa provoace scandal ? Democratia nu inseamna sa faci ce vrei, iar asta nu este libertate, ci libertinism. Democratia inseamna sa respecti regulile. Nu stiu de ce normalul este atat de anormal pentru tine ? Ai aplicat teoria conspiratiei exact unde nu trebuia. :) Iar daca iti vizitezi prietenul poti sa-i dai un telefon in pauza sau sa-i spui sa esti la poarta sau va vedeti dupa ore. Sunt atatea modalitati prin care te poti vedea cu prietenul/prietena. Si ca sa nu ma intelegi gresit, comentariul asta nu e o jignire, ci opinia unui om care are mai multa minte ca tine. Gandeste-te bine la ce am spus. Macar pentru efortul de a-ti scrie atat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sergiu, bag seamă că nu ai citit cu atenţie articolul.
    Nici proprii elevi nu pot intra în şcoli fără să fie tocaţi mărunt la cap după ce au mers să-şi cumpere o portocală/corn/ţigară/cafea... în fine.
    Regimul comunist nu avea posibilitatea tehnică să te urmărească 24/7, actualul regim are!
    Libertatea ne este garantată prin supraveghere continuă?!?!?!
    Îţi place să te legi de IQ-ul meu? Cum vrei dar nu cred că ai procesat corespunzător ce-am scris eu acolo.
    Ţi se pare normal să fim supravegheaţi PESTE TOT, tot timpul?! Dacă da, îmi cer scuze că am avut îndrăzneala să-ţi răspund stimate cetăţean corect politic şi deja mai mult decât mega-îndoctrinat cu mentalitatea orwelliano-bruxelliană.

    RăspundețiȘtergere
  3. Care supraveghere 24/7 ? Una este prostia unui paznic si alta este supravegherea sistematizata. Sunt ascultate si telefoanele oamenilor in fiecare zi ? Nici macar nu ma cunosti si spui ca sunt "indoctrinat" cu "mentalitatea orwelliano-bruxelliana". :)) Wow. Asta n-am mai auzit-o pana acum. Merci pentru apreciere ? Oricum trebuie sa recunosc ca esti original in crearea de termeni "stiintifici". Nu stiu daca s-a schimbat cu mult situatia de cand am plecat, dar nu cred ca s-au introdus camere de luat vederi peste noapte peste tot in Romania incat sa tragi concluzia ca romanii sunt supravegheazti oriunde si oricand si ca traiesc intr-un regim totalitar. Macar stii care este esenta unui regim totalitar ? Stii cum functioneaza ?

    Vad ca esti antiUE, dar tu stii macar de ce a fost creata Uniunea Europeana ? Ai niste notiuni de istorie cat de cat ? Iti dau o tema de gandire. In mai putin de 50 de ani de la inceputul sec. XX Europa a trecut prin doua razboaie devastatoare pentru ca tarile europene erau in competitie. In mai mult de 50 de ani de la crearea CEE (Comunitatii Economice Europene) si a CECO (Comunitatea Europeana a Carbunelui si Otelului) mai inainte, nu a avut loc nici un razboi in tarile incluse in aceasta organizatie. Ce spui de asta ? Traiasca conspiratia "orwelliano-bruxelliana". Nu-i asa ? :) Nu stiu ce carti sau bloguri ai citit, dar ar trebui sa mai studiezi in profunzime inainte sa aberezi. Chiar as fi si eu curios sa vad ce titluri fac parte din cultura si pregatirea ta. Ma ajuti cu asta ?

    In alta ordine de idei, nu esti deloc bun la dezbateri. Te-ai multumit sa iti arati jignirea fata de remarca mea legata de IQ-ul tau pe care o facusem dupa ce iti citisem profilul scris de tine. Nu mi-ai adus nici un contraargument la ceea ce am spus in comentariu. Nu mi-ai raspuns la nici o intrebare pusa de mine. Te-ai multumit sa-mi raspunzi cu alte intrebari evitand un raspuns direct. Te asigur ca am procesat foarte bine ce ai scris in postarea ta.

    Ma bucur ca ai corectat greseala cu oarecare. Poate este totusi o speranta si pentru tine. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, nu te cunosc dar nici tu pe mine şi spui despre mine ironic "că există speranţă pentru mine".
    "Sunt ascultate si telefoanele oamenilor in fiecare zi ?" DA! E recunoscut oficial şi există şi o lege în acest sens. Scotoceşte puţin prin blogul ăsta sau caută pe Google.
    "dar nu cred ca s-au introdus camere de luat vederi peste noapte peste tot" - În Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Constanţa şi Galaţi sunt aproape mai peste tot.
    Încă nu sunt la ţară dar încetul cu încetul sunt PESTE TOT!
    Şi pentru că încă nu sunt peste tot nu ar trebui să mă alarmez, nu?
    "Macar stii care este esenta unui regim totalitar ?" - iar îţi dai cu părerea fără să mă cunoşti. Şi-n plus, nici nu trăieşti în România deci cum poţi oare să-ţi dai cu părerea?! Cred că mulţumită celor ca tine a ieşit iar băsescu preşedinte.
    Da stimabile om doxă de istorie ştiu de ce şi cum a fost creată uniunea europeană însă o mică problemă apare: De ce a fost creată atunci este cu totul altceva faţă de motivul pentru care încă mai funcţionează!
    Acum este pace, zici? Câţi oameni au plătit amenzi sau fac închisoare pentru că îşi spun părerea? Nu tot deţinuţi politic se numesc şi ăştia?!
    "Chiar as fi si eu curios sa vad ce titluri fac parte din cultura si pregatirea ta. " - de ce?
    Nu sunt bun la dezbateri?:)) Bine, facă-se împărăţia ta. Cum vrei tu.
    Cert este că de la o vreme am încetat să mai port conversaţii în care să le arăt celor atât de entuziasmaţi de UE cât de ignoranţi sunt.
    Apropo de istorie, te rog gândeşte-te, prin comparaţie, cum funcţiona din punct de vedere politic URSS şi cum funcţionează UE. Parlamentul Euopean vs. Sovietul Suprem... etc.

    Federalizarea pe care o vezi acolo unde locuieşti funcţionează pentru că toţi de-acolo sunt venetici. Aici sunt state tradiţionale şi diferenţele sunt mult prea mari pentru a se implementa acelaşi lucru.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu daca te-am facut sau am fost "porc" in comentariile mele, dar sigur nu am folosit jigniri. La cei 20 de ani ai tai nu stiu ce ai putea sti despre regimul totalitar. Amenzile pentru calomnie sunt una, iar a face inchisoare pentru ca vrei o societate mai libera, alta. Daca cineva plateste o amenda pentru calomnie inseamna ca este razboi intre state sau razboi civil ? Pacea este un termen care se foloseste cand se caracterizeaza relatiile intre state. Nu crezi ca mergi cam departe ? Oare cate femei in Romania fac inchisoare acum pentru ca vor sa faca avort, pentru ca nu au alte modalitati contraceptive ? Oare ce stat democratic din lumea asta isi infometeaza constient populatia cu politici de "rationalizare" a produselor agricole ? Oare in ce stat democratic oamenii care protesteaza impotriva regimului sunt trimisi in spitale de psihiatrie pe motiv ca sunt nebuni ? Da-mi exemple concrete.

    Nici macar nu am votat, doar nu era sa dau $300 pe un bilet de avion pana la Toronto, iar tu ai cazut in capcana celor care ii acuza pe emigranti ca l-au scos din nou pe Basescu. Acum suntem cetateni inferiori celor din tara ? Hulesti regimul totalitar, dar atitudinea ta este tocmai a unuia care nu are deloc un spirit democratic.

    Da, in Sovietul Suprem era de fapt un singur partid, care vota cum spunea conducatorul suprem, iar in PE sunt mai multe partide care chiar nu voteaza in unanimitate si chiar blocheaza legi emise de Comisia Europeana. Imi place ca ai folosit un cuvant puternic romanesc "venetici". Bravo, esti un roman verde. Tine-o tot asa. Si ma mai bucur ca, inca, ai o toleranta foarte mare la mizeria morala din Romania. Ai 20 de ani si, poate, o sa mai vorbim noi peste 7-10 ani cand o sa vad atunci cum mai gandesti si cat de mare mai este toleranta ta. Poate situatia economica din Romania o sa fie mai buna si nu o sa mai fii atat de furios pe orice. Dar slabe sanse in ce priveste economia. Oricum, Vadim asteapta prospaturi in partidul sau. Oameni asemeni lui.

    Oare ascultatul telefoanelor nu se face sub mandat ? Iti asculta cineva telefonul ? Esti tu atat de important incat sa fii sub supraveghere 24/7 ? In orice stat se poate face asta, dar numai in cazul celor suspectati de crime. Ai fost vizitat pana acum de "oameni in negru cu ochii albastri" si care ti-au pus in vedere sa nu mai vorbesti "necuviincios" despre partidul de la guvernare ? Nu cred.

    Statele din Europa nu sunt state "traditionale", ci "nationale", adica au la baza niste natiuni bine conturate. Diferenta dintre SUA, Canada si statele europene este ca acestea sunt state cetatenesti, pentru ca devii "american" sau "canadian" dupa ce depui juramantul fata de tara respectiva, pe cand, cum spus mai sus, statele din Europa sunt "nationale", nu "traditionale" (accentuez din nou ca sa fiu bine inteles, sper), pentru ca te nasti intr-o anumita tara. In plus toti de aici stiu de unde au venit, iar eu nu sunt de foarte mult timp aici ca sa spun ca am uitat cum este in tara.

    Oare cand ai sa incetezi sa raspunzi la intrebarile unora cu alte intrebari ? Da-mi macar o data (nu odata, care este pentru timpul trecut) un raspuns argumentat pe care sa-l cred, nu impresii personale. Si de ce sa nu-mi dau cu parerea despre ce se intampla in Romania daca eu inca am familie si prieteni acolo si le vreau binele ? Adica nu trebuie sa-mi mai pese de prietenii si de familia mea din cauza ca am plecat ? Nu crezi ca asta e jignitor ?

    RăspundețiȘtergere
  6. (continuare)
    Revenind la UE, stii oare in ce situatie erau Irlanda, Portugalia, Spania si Grecia inainte sa intre in UE ? Erau niste tari foarte sarace, iar acum sunt niste tari foarte bogate. Da, ai sa-mi spui ca Grecia are un somaj imens si este criza si la ei si sunt in faliment. Iar eu o sa spun "da, ai dreptate", dar deciziile luate in ultimii 10 ani sau mai putin nu au nici o legatura cu modul in care functioneaza UE, ci cu modul in care au ales ei sa guverneze tara. Grecii au mintit, nu UE. Uita-te si la Cehia, Polonia, Ungaria, foste state comuniste, care au avut rezultate foarte bune pentru ca guvernantii lor au fost responsabili si au stiut ce este de facut. Dar eu sunt ignorant in materie de politca europeana, sunt cetatean inferior, comparativ cu romanii verzi si "curajosi" care au ales sa ramana in tara, pentru ca isi indura crucea in "tarisoara lor scumpa". Un tradator de tara iti ureaza numai bine si fie voia mea sa nu am dreptate in privinta viitorului. Faca-se voia mea. Amin. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. "Oare ce stat democratic din lumea asta isi infometeaza constient populatia cu politici de "rationalizare" a produselor agricole ?" - oficial, niciunul.
    Diferenţa dintre comunismul ce-a fost la noi şi actualul capitalism este că atunci raţionalizarea venea de la centru. Înainte îţi oprea curentul statul ca să se facă economie. Acum, ţi-l opreşti singur căci dacă nu, s-ar putea să ţi-l taie pentru că sigur nu ai să ai bani cu ce să ţi-l plăteşti.
    "Poate situatia economica din Romania o sa fie mai buna si nu o sa mai fii atat de furios pe orice." - de acord, în mare parte. Modelul individualist de gândire promovat de capitalism s-ar putea să mă cuprindă dacă aş duce-o mai bine. Dar... nu o duc! "Civilizarea" României se face forţat. Mai detaliat: În ţara asta se moare de foame dar avem camere video şi suntem supravegheaţi pentru siguranţa noastra. Minunat.
    "Esti tu atat de important incat sa fii sub supraveghere 24/7 ?" - Nu. Dar, dacă vreodată voi fi suspect, brusc toată arhiva va ieşi la iveală.
    "Si de ce sa nu-mi dau cu parerea despre ce se intampla in Romania daca eu inca am familie si prieteni acolo si le vreau binele ?" - corect. Nu zice nimeni să nu le vrei binele şi să nu-ţi pese. Ceea ce spun eu, este că deşi le vrei binele, încetul cu încetul pierzi contactul cu realităţile cotidiene iar strict prin presă nu ai să poţi vedea imaginea de ansamblu.

    Nu am zis că eşti cetăţean inferior şi în plus nu înţeleg eticheta asta de "român verde".

    "Uita-te si la Cehia, Polonia, Ungaria" - În Ungaria era să dea statul faliment !!! Cehia trăieşte din turism iar Polonia evită constant intrarea în zona euro - statut ce o avantajează pe timp de criză... spre deosebire de Grecia.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails