miercuri, 20 mai 2009

Judeţ ecologic - Vaslui

Daaaa! În ciuda faptului că este cel mai împuţit (literalmente) judeţ din ţară, totuşi, judeţul Vaslui se pare că este cel mai ecologic.
Toţi trepanaţii ăştia de le zice "ecologişti" vin şi fut omu' la cap să raţionalizeze apa că vezi doamne se face risipă şi bla bla bla bla... toate aburelile acelea.
Ei bine, cotidianul Vremea Nouă publică astăzi un articol intitulat Vasluienii se zgârcesc până şi la apă.
Statisticile aratã cã în prezent populatia judetului care are apã curentã consumã cu aproape trei ori mai putin decât în anii ‘90! Dacã atunci se consumau aproape 15 milioane mc de apã pe an, acum, vasluienii se descurcã doar cu 6,6 milioane mc! se arată în sursa citată.
Se povesteşte acolo şi despre problemele financiare pe care le are SC AquaVas S.A. (file-ar ţărâna grea!) din cauza faptului că populaţia de rând face economie (nejustificat, zic eu) la apă şi, totodată consumatorii industriali dispărând în urma crizei ce i-a mătrăşit pe toţi care existau "pe datorie".
Într-o ţară în care consumul de săpun este undeva pe la jumătate faţă de ţările vecine, practic nu este de mirare că şi consumul de apă este redus. Ce vreau să spun cu asta ? Că suntem un popor de nespălaţi, de împuţiţi. Şi nu e o glumă ! Cifrele astea au prostul obicei de a fi seci şi de a nu greşi niciodată.
Articolul în sine este destul de profesionist (peste media calitativă a articolelor din Vremea Nouă) iar cifrele sunt reale (am dat telefon la AquaVas ca să fiu sigur!).
Ceea ce mă face pe mine să înjur minute-n şir sunt comentariile postate de către utilizatori la acest articol.
Ionut zice: acest titlu ar starni hohote de ras....uite na..."se zgarcesc"...dc(corect: "de ce") nu ziceti ca fac enonomie la o importanta resursa naturala(, aşa) cum se face in vest?
Şi Vasluianu are ceva de zis: numai niste oameni prosti pot gandi k(corect: că) a face economie la apa e ceva rau.cand in lume se vorbeste despre epuizarea resurselor de apa potabila in urmatoarele decenii,la noi e k(corect: ca) la nimeni.binenteles k(corect: că) societatea de apa are probleme,fiindk(corect: fiindcă) pana acum fraierii plateau pierderi pana le ieseau ochii.acum,k(corect: că) s-a remediat si asta,oamenii is zgarciti.va spun k (corect: că) daca vom continua sa gandim precum cretinii astia care vad pierderi in cazul unol lucruri normale,vom da inainte la pastele cailor!
Mă opresc aici cu citatul din comentarii(observaţi multifuncţionalitatea consoanei "k" folosite ca unic cuvânt!).
Rareori se întâmplă ca un articol de ziar să conţină lucruri spuse "pe faţă". Acesta e unul de acelea puţine.
Băi tată eu nu ştiam că-s atâţia trepanaţi "corecţi politic" în judeţul ăsta. Se pare că m-am înşelat groaznic de tot!
Acum, sincer, la drept vorbind mi se cam rupe că AquaVas are pierderi. Eu personal am foarte multe frigidere de carne pe care le expediez frecvent către AquaVas. De ce? Căci chiar ei raţionalizează apa !
Am mai scris pe acest blog de câte ori am rămas eu fără apă mulţumită "modernizării" sistemului de furnizare a apei prestat de prestigioasa firmă AquaVas S.A... de nu le-ar mai muri mulţi înainte !
Iată, de pildă, aseară pe la ora 20:00 apa era oprită. Pe la 21:30 am sunat la dispecerat şi mi s-a spus că au control de la Apele Române şi apoi mi s-a închis receptorul în nas. Optimist, sun din nou, arunc o tonă de înjurături şi apoi întreb ce legătură are coada vacii cu ştampila de la Primărie. Mi se răspunde scurt: "Dom'le e control şi aşa am primit ordin. Dăm drumul la apă mâine dimineaţă!". Mai zi ceva !
Noroc că ieri am avut inspiraţia de a intra în cadă ceva mai devreme decât de obicei. Dacă nu aş fi făcut asta ? Ce făceam ? Mă băgam plin de mâl în pat ? Făceam baie în lighean cu apă turnată din butoi şi încălzită la aragaz ?
Săptămâna trecută a fost din nou oprită apa, de această dată în întregul oraş şi pentru două zile! Motiv? Se fac lucrări! Mă da' las-o-n mizda pă-sii, ca să parafrazez un prieten, da' câte lucrări şi mai ales ce fel de lucrări ?!?!
Mor cu trepanaţii care comentează în articolul mai sus citat despre lipsa apei ca problemă globală. O fi mă... în deşert! Deşi, apropo, în Siria metrul cub de apă este 90 de cenţi, în vreme ce la noi, în unele zone ale ţării sare de 1$. Foarte interesant.
Eu plătesc 2,77 lei / metru cub de apă, în vreme ce mătuşa mea, la Oneşti (jud. Bacău) plăteşte 0.54 lei / metru cub de apă. O fi lipsa apei o mare problemă globală dar parcă-i prea de porc !
A, şi încă ceva, o fi verificat cineva vânzările la apă îmbuteliată ? E posibil să fi crescut aproape direct proporţional cu scăderea consumului de la reţeaua publică întrucât sunt destui care preferă sa bea Izvorul Băşinilor, pardon, al Minunilor pe motiv că-i mai bună. O fi... dar sifonul e mai ieftin şi nu-i nicio diferenţă faţă de băutura mai sus amintită.
Aşadar, de voie, de nevoie, judeţul Vaslui este un judeţ corect politic şi atent la problemele de mediu făcând economie la apă. Acest lucru se poate vedea şi prin acutizarea mirosurilor cu greu suportabile de prin birt-uri, de prin trenurile personale şi, mai ales, din gări!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails