vineri, 1 mai 2009

Romania, the land of choice sau prostie pe bani publici

Probabil că aţi auzit că astăzi, de 1 mai muncitoresc, s-a lansat imnul turismului românesc.
Cel care-a compus "versurile" acestui minunat cântec este inegalabilul Marius Morga (pardon, Moga) şi realizarea melodiei şi a videoclipului a costat exact 10000 de euro. Eh, dar când e vorba de "brand-ul" turismului românesc nu ne uităm la bani, nu-i aşa ?
Înainte să continui cu aprecierile negative la adresa "imnului", vă las mai întâi să vedeţi videoclipul şi să şi ascultaţi melodia:

Vă place? Mie nu.
Poate că dacă pentru această melodie plătea Moga 10000 de euro ca să fie adoptată ca imn, probabil că ar fi fost cu totul şi cu totul altceva.
Fiind însă vorba de bani care au ieşit din bugetul de stat către Morga, nu pot să nu mă abţin de la a fi revoltat până la capătul Căii Lactee şi înapoi !
A apărut, deja, şi o parodie a imnului cu numele de "Romania - the end of choice". Nu am să public şi acel videoclip întrucât conţine vulgarităţi în exces şi deja am cam exagerat cu vulgarităţile pe acest blog în ultima vreme.
Iată versurile imnului de 10.000 de euro:
Come to Romania,
the land of choice,
see the castels and the kings,
hear the nature as it sings.

Come to Romania,the land of choice,
live the legends, walk the roads,
taste the flavours of the gods,
Romania!
Superb, nu ? Aproape că nici nu necesită traducere, care, totuşi, ar suna cam aşa:
Veniţi în România, ţara de unde ai ce alege, vedeţi castelele şi regii, ascultaţi sunetul naturii
Veniţi în România, ţara de unde ai ce alege, trăiţi legendele, călcaţi-i pământul, gustaţi aroma mâncărurilor tradiţionale, asta e România!
Genial!
Şi dacă stăteam pe WC 15 minute cred că reuşeam să "debitez" versuri mai lungi, mai poetice şi, într-un final, mai atrăgătoare pentru cetăţenii străini.
Mie ca român, nici nu-mi vine să-mi vizitez propria ţară după ce aud imnul ăsta, darămi-te să vrea vreunul străin. Noroc că eu nu sunt un "ieuropean" retardat cu creierul plat şi ahtiat întru societatea de consum şi îmi vizitez ţara de dragul pe care i-l port pentru că mă ţine.
Totuşi, în calitate de român, nu mă pot declara decât dezgustat de modul în care acest imn face ţara mai degrabă de râs decât de admirat.
Sunt de acord că trebuia un imn al turismului, aşa cum a fost acel "Romania - simply surprising" dar, "chestia" asta, nu-i demnă nici măcar de Eurovision Junior, darămi-te de imn care să reprezinte turismul unei ţări aşa de frumoase cum este România.
Eu sincer mă gândesc că se putea şi mai rău. Aşa cum la un moment dat s-a cântat la televizor imnul României în variantă manea, nu m-ar fi mirat dacă şi imnul turismului ar fi fost cântat de vreun compozitor celebru cu nume de Furtună, Taifun, Vijelie, Tornadă sau alţi mari artişti de tipul acesta.
Eu cred că o piesă de Phoenix, sau o melodie compusă de Ciprian Porumbescu, sau o melodie pe versuri de Adrian Păunescu, ar fi fost mult mai potrivite şi, mai mult decât atât, am eu aşa o presimţire c-ar fi costat şi ceva mai puţini bani.
Un calcul simplu arată că 10.000 de euro înseamnă impozitul forfetar pentru circa 25 de firme care, ţineau cel puţin un angajat. Acum, îşi vor suspenda (sau chiar încheia definitiv) activitatea şi cel puţin 25 de oameni vor îngroşa rândurile şomerilor. Dar... avem imn al turismului ce Pelicanul Mariei, nu ?
Frumoasă ţară, păcat că-i locuită !

7 comentarii:

  1. Nuuuu, nu ”pacat ca-i locuita” pentru ca si noi facem parte dintre locuitori.
    Pacat ca e condusa de oameni fara constiinta, moralitate si viziune.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am citit cu placere postul tau (in sensul ca imi place cum ai pus problema). Despre melodie ai spus tu, pe buna dreptate, ca e jalnica. Dar nici cu clipul nu mi-e rusine. Oare din banii aia chiar nu au avut posibilitatea sa platasca un tip care se pricepe la montaj!?

    RăspundețiȘtergere
  3. Adevarul e ca si cineva ca mine putea sa faca videoclipul ala ! Iar melodia si versurile .... ce sa mai , mi se par cat de simple posibil .Ma gandesc ca au fost facute sa fie cat mai accesibil se poate ... dar nu e nimic deosebit la ele . Iar suma de 1000 euro ... IN PLINA CRIZA (!!!) mi se pare prea mult , mult prea mult !

    RăspundețiȘtergere
  4. Ha.. am scris si eu despre asta fara sa fi vazut postul tau.. scuze :D.
    Parerea mea este ca ar fi putut lansa o provocare pentru studenti si sa fi dat 1000 de euro nu 10000 si iesea ceva daca nu mai bun, la fel de prost.

    RăspundețiȘtergere
  5. Corect. Pacat ca nu-s multi care gandesc la fel ca mine si ca toti cei care apreciem articolul tau. Adevarul e ca superficialitatea, cuvintele simple (fara expresivitate) compuse de si pentru limitati mintal, aruncarea banilor in zadar (cu nesimtire si nepasare) si furtul pe fata (fara rusine), sunt foarte la moda in Romania de azi. Asta nu o sa se schimbe, pentru ca, dupa cum spuneam, suntem putini.

    Apropo, n-as vizita nici raiul, paradisul sau nirvana, daca ar avea un astfel de imn.

    Desi nu le pasa deloc nesimtitilor... Rusinica!

    RăspundețiȘtergere
  6. am auzit si eu vorbindu-se la tv de acest imn ,dar nu il auzisem si nici nu vazusem videoclipul (poate era mai bine sa raman nestiutoare).. multumesc Lucian pt post.. dezamagire maximaaaaa.. 10000 de euro?? pe 2 randuri?? da-o dracu de magie.. da cine-i moga asta?? Chiar nu s-a putut "screme" pt niste versuri mai "complexe" de banii astia?? bataie de joc!! Lumea moare de foame si moga primeste 10000 de euro pe un rahat de piesa.. Rusine!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca ma rugau pe mine sa le fac videoclipul nu le luam niciun ban :))! Teapa!

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails