luni, 25 mai 2009

Zilele Culturale ale Bârladului

Nu ştiu câţi dintre dumneavoastră ştiţi, sau pe câţi dintre dumneavoastră i-a interesat, dar în săptămâna ce tocmai s-a izbăvit, Municipiul Bârlad a fost în sărbătoare.
Foarte mulţi bârlădeni confundă Zilele Culturale ale Bârladului cu concertul din ultima zi (în anii trecuţi din ultimele două zile) susţinut în faţa Primăriei de către mai mulţi artişti locali dar şi de artişti ceva mai cunoscuţi din România şi chiar de peste hotare.
Ei bine, această sărbătoare, reintrodusă ca tradiţie încă de pe vremea primarului Craus (îl mai ţine minte cineva ?), reprezintă un cumul de activităţi cu caracter cultural ce au loc în întreaga săptămână pe la mai toate instituţiile ce reprezintă, în total, cultura bârlădeană (Casa de Cultură, Galeriile de Artă, Teatrul "VIP", etc. etc.).
Nu am să trec în revistă toate activităţile ce au avut loc anul acesta cu ocazia acestei sărbători.
Remarc totuşi faptul că în acest an sărbătoarea a fost abordată mai "de criză". An de an sărbătoarea se încheia într-o duminică, cu un concert de amploare (de regulă cu un nume consacrat cap de afiş) şi cu un frumos foc de artificii.
Ei, dacă anul trecut sărbătoarea s-a încheiat cu un concert al celebrei formaţii Uriah Heep şi cu un foc de artificii, anul acest, fiind "criză dom'le", autorităţile locale s-au orientat pentru formaţia cap de afiş tot spre un artist din afara României însă de undeva mai de-aproape.
Capul de afiş al concertului a fost trupa moldoveneasco-rusească Zdob şi Zdub.
Focurile de artificii au lipsit, trupa cap de afiş a cântat cam cu "sictir" şi Zilele Culturale s-au terminat sâmbătă (cu o zi mai devreme). Motiv? Criza !
Eu zic că-s altele motivele. Unul dintre ele ar fi că nu mai e an electoral. Altul ar fi că, deşi artificiile sunt ieftine, o parte a populaţiei ar fi vociferat: "în loc să facă o canalizare trage poc-poc în centru". Cui să explici că a vacii coadă şi pecetea de la primărie sunt două lucruri diferite ? N-ai cu cine.
Aş mai remarca la concertul Zdob şi Zdub sonorizarea infectă comparativ cu alţi ani. La un moment dat nu se auzea chitara bass deloc pentru ca mai apoi să se audă mai tare ca vocea. Eh... noi să fim sănătoşi!
Am să mai remarc nesimţirea impresarilor trupei care după trei piese au început să bată presa la cap să nu mai filmeze.
Adică eu, în oraşul meu, de zilele culturale ale oraşului meu, nu am voie să filmez un eveniment ce se întâmplă în oraşul meu ? De ce ? Greu de răspuns.
În sfârşit, dacă pe o scară de la 1 la 10 anul trecut aş fi spus că manifestarea din ultima zi a fost de 8, anul acesta cu greu îmi vine să dau 5.
Vă las să vedeţi piesa cu care formaţia moldoveneasco-rusească şi-a deschis prestaţia. (cum spuneam, doar primele trei piese au fost permise spre filmare)
Ah, să vă spun de ce le zic "formaţia moldoveneasco-rusească": Pentru că au avut pretenţia ca publicul bârlădean să cânte împreună cu ei piesa "Videli Noci". Hmmm... în Republica Moldova piesa este într-adevăr cunoscută. Şi mie îmi este cunoscută. Dar nu cred că am văzut mai mult de 15 oameni care cunoşteau versurile piesei în limba rusă. Domniile lor chiar n-au priceput că în România nu prea se mai vorbeşte limba rusă şi cu atât mai puţin nu se ascultă muzică rusească. Motivele sunt diverse, dar asta nu contează.
Deci, să dăm cu piesa:

2 comentarii:

  1. Stai putin ca nu inteleg, dintre trupele consacrate nu a fost nici una?
    Nu pot sa cred, s-au tampit cu totul?
    Atunci nu regret ca nu am ajuns la timp...=))

    RăspundețiȘtergere
  2. Care trupe consacrate ? Încă de acum o lună se ştia că doar Zdob şi Zdub vine pe post de "cap di afiş uăi".
    Bine ai venit în Bârlad, România :)

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails