sâmbătă, 6 iunie 2009

Alegeri euro-parlamentare ?! Da?!

Probabil ştiţi că mâine ar cam trebui cu toţii să mergem la vot ca s-o luăm în... ceva ca să dea bine cu "vot".
Vreo 10 cititori ai prezentului blog mi-au adus la cunoştinţă că prin actualul vot nu se va schimba nimic şi că noi (n.r. cei din generaţia mea) suntem cei care vor trebui să schimbe câte ceva şi asta doar peste câţiva ani.
Aşa o fi ? Aşa-i, dar ce facem pân' atunci ?!
Ziarul Vremea Nouă a publicat ieri un articol destul de interesant (zic eu) intitulat Vasluienii şi europarlamentarele.
„Eu nu merg la vot. În primul rând, nici nu stiu cine candideazã. Votãm o listã de partid si gata. Eu poate prefer un anumit politician, nu unul pe care mi-l indicã partidul. Numai cã nu prefer niciunul. Nici nu au explicat destul de clar alegãtorilor ce face un europarlamentar în Parlamentul European. Dacã fac tot atât cât fac în cel românesc...e clar“, a declarat Monica Pãsãricã. Se arată în sursa citată ce intervievează un alegător.
Merită citit tot acel articol şi de-aceea am dat şi legătura către el.
Am observat că e un mare trend aici şi anume că toţi cei "cârcotaşi" care critică sistemul (majoritatea din ei îl critică pe bună dreptate!) fac parte din categoria oamenilor care nu merg la vot!
E adevărat că trăim mai rău ca-ntr-o ţară de lumea a treia! E adevărat că oricând îţi vine să pleci din România şi că uneori pari ridicol când spui că-ţi iubeşti ţara. E adevărat că şi politicienii sunt ridicoli uneori şi că totul merge pe o pantă descendentă în ţara asta!
Da! Aşa e ! Dar, există momente în care ai posibilitatea să "guiţi", să "mârâi". Unul din aceste momente este acela când sunt alegeri !
Nu credeam că am să dau vreodată exemplu dintr-o ţară corectă politic, dar uite că de data asta am să dau unul.
În Belgia, votul este obligatoriu. Absenţa de la vot se pedepseşte cu amendă ce creşte odată cu numărul de absenţe. După un cumul de absenţe începi să pierzi din drepturile cetăţeneşti. De ce? Pentru că votul universal în Belgia a fost introdus în 1876 (sper să nu greşesc) asta după ce mulţi belgieni au murit pentru acest obiectiv. Pentru sacrificiul lor, tu, omule comod al secolului XXI, mută-ţi târtiţa la urne !
Nu sunt de acord cu formele de vot electronic ce sunt vehiculate prin societatea totalitară a Uniunii Europene!
Dar cu introducerea votului obligatoriu sunt de acord!
De ce ?
Păi... să vedem.
În primul rând, pentru că alegerile reprezintă o cheltuială pentru statul român, cheltuială făcută din banii noştri, ai tuturor. Din această cheltuială sunt destui care câştigă. De ce câştigă ? Pentru că şi-aşa nu vine lumea la vot !
Absenteismul de la noi este un fel de protest electoral. Hmmm... este ? Acest protest este de fapt un mod de a-i ajuta pe cei pe care nu-i suporţi !
La mine în oraş, în Bârlad, la parlamentare, în Senat a ajuns candidatul PD-L care a obţinut doar 9% din sufragii, în vreme ce candidatul PNL a obţinut 25% iar candidatul PSD 49% !
Sunt de acord că legea uninominalului este o căcănărie cruntă şi care avantajează sau dezavantajează unii candidaţi.
Să nu uităm că la parlamentare PSD a câştigat alegerile (având efectiv mai multe voturi) şi totuşi PD-L are mai multe mandate!
Mâine votăm pe cei care ne vor reprezenta judeţul, pardon ţara, în Sovietul Suprem European, pardon Parlamentul European. Acesta ar fi un motiv pentru care să nu mă duc la vot. Şi totuşi, de ce să nu mă duc?
Este altceva, într-o societate unde contează doar procentul electoral nu şi numărul efectiv de voturi, să apară o ştire de tipul: "50% din voturile românilor sunt voturi nule; partidul X a câştigat alegerile cu 41% din voturile valabil exprimate, adică doar 20,5%"
Sună cu totul altfel decât: "doar 30% dintre români s-au prezentat la urne!".
Este o cu totul altă formă de protest anularea votului decât neprezentarea. Să nu uităm că posibilitatea de fraudare este mult mai mare atunci când absenteismul e mare !
E adevărat că argumente conform cărora în prezent "nu contează cine cu cine votează ci contează cine numără voturile" pot sta în picioare. Dar atâta vreme cât nu te prezinţi deloc, este o şi mai mare porcărie !
Acutizarea crizei şi problemele din ce în ce mai mari create de Uniunea Europeană prin totalitarismul acutizat în ţările membre ar trebui să mobilizeze electoratul radical-eurosceptic. Aşa mi s-ar părea logic. Şi totuşi, am auzit, întâlnit sau discutat cu eurosceptici care spun că nu se vor prezenta la vot căci... oricum nu contează !
Nu sunt ipocrit să spun că eu chiar cred că cei pe care-i voi vota eu ca să meargă în Sovietul Suprem European, pardon Parlamentul European (ce-am azi? nu le am deloc în corectitudine politică!), chiar vor face ceva pentru mine locuitor al judeţului România din Statele Unite ale Europei.
Cu siguranţă că nu se vor gândi la mine. Şi totuşi, dacă măcar vor milita, fie şi fără succes prea mare, întru eradicarea sau îmblânzirea totalitarismului neo-comunist de peste noi, şi tot voi fi mulţumit.
Şi dacă nu vor face nimic, măcar mă voi simţi îndreptăţit să continui să critic. De ce? Pentru că am votat pentru asta ! Sau, dimpotrivă, pentru că am avut dreptate să nu votez asta şi să votez cealaltă sau să nu votez nimic, anulându-mi votul !
În momentul în care nici nu-ţi pasă cine iese dar apoi te plângi că nu-ţi convine mie mi se pare o dovadă mult mai mare de ipocrizie.
În 1989, la noi ţară, nişte oameni au murit mai mult degeaba. Totuşi, ca semnificaţie, ca rezultat al morţii lor, noi astăzi putem vota.
Din cauza absenteismului nu se fac referendumuri la noi în ţară. Din cauza absenteismului decid nişte analfabeţi în locul nostru. Din cauza absenteismului Băsescu este încă preşedinte ! Din cauza absenteismului există primari cu patru clase !
Dacă la alegerile din 2000 şi din 2004 prezenţa ar fi fost de 90% eu nu cred că Băsescu ar fi ieşit preşedinte, că România s-ar fi alăturat blocului militar numit NATO sau s-ar fi anexat de bună voie noului Imperiu European.
Pe baza absenteismului, România a intrat în U.E. doar după nişte sondaje de opinie (care ştim noi cum se fac) şi nu printr-u referendum direct !
Pe baza absenteismului UDMR-ul prinde la fiecare scrutin locuri multe în legislativ!
Pe baza absenteismului Traian Băsescu a câştigat referendumul în urma căruia a fost reconfirmat în funcţie deşi parlamentul a votat împotriva-i ! Băsescu a obţinut majoritatea voturilor românilor, numai că 31% dintre români s-au prezentat la acel vot ! Pentru restul de 69% cine decide ?
Nu-mi place de Traian Băsescu, chiar deloc, dar îmi aduc aminte de un discurs al domniei sale ce mi s-a părut foarte bun. Să încerc să citez din acel discurs ţinut imediat după rezultatul referendumului ce-l reconfirma în funcţie: "Mulţumesc celor care mi-au dat votul de încredere. Mulţumesc şi celor care au votat împotriva mea. Regret că prezenţa nu a fost mai mare la urne pentru a reflecta mai clar încrederea poporului român în mine!".
E drept, domnia sa credea că dacă prezenţa la urne ar fi fost mai mare, şi procentul în favoarea-i ar fi fost mai mare. Poate avea dreptate, poate nu. Cert este că o prezenţă mai mare, ar reflecta o seriozitate mai mare în ceea ce priveşte sintagma eufemistică "voinţa poporului".
Un număr mare de voturi către eurosceptici sau un număr mare de voturi anulate pentru alegerile de mâine ar reflecta clar dorinţa anti-UE a României. Sau, dimpotrivă, un număr mare de voturi către partide super-corecte politic, de tipul PD-L, ar reflecta dorinţa românilor de a fi trepanaţi şi corecţi politic !
Mie unul nu-mi place de niciun partid, dar cel mai mult nu-mi place de PD-L. De ce? Că de-aia !
Nu-mi place nici de adversarii direcţi ai acestei formaţiuni politice.
Nu ştiu cu cine să votez. Dar ştiu sigur că nu voi vota cu EBA, pentru care "Clujul este capitala culturală a Aradului", cu PD-L-ul care îşi recuperează tricourile de la simpatizanţi, sau cu PSD-ul care tocmai s-a "pupat pe gură" cu PD-L-ul, liderul listei mele de partide pe care nu le suport !
Nu voi vota nici cu PNL-ul, cel puţin nu la aceste alegeri, pentru că Renate Weber n-a ştiut, aici în judeţ, la o întâlnire electorală, să explice unui alegător ce-i aia Parlamentul European. Dacă nici eu nu ştiu pentru ce candidează, eu de ce să-i votez ?
Nu voi vota nici cu PRM pentru că, deşi îl înghit pe Vadim şi sunt suporter al Stelei (finanţatorul Gigi Becali fiind pe loc eligibil al listei acetui partid), nu consider că Gigi Becali ar stofă de politician, sincer. Gigi Becali nu-i un om rău în esenţa lui dar chiar nu are stofă de politician şi mai ales în Sovietul Suprem European.
Sincer, nu ştiu cu cine să votez. Poate până mâine în cabina de vot mă hotărăsc. Sau poate îmi anulez votul. Nu ştiu. Ştiu sigur doar că o caracteristică a votului, conferită de Constituţia României, este aceea că votul este secret. Nu vă voi face cunoscut cu cine am votat.
Nimeni n-ar trebui să facă asta. Dar cu toţii ar trebui să mergem la vot.
Eu mâine voi merge la vot, dumneavoastră ? De ce ?

3 comentarii:

  1. eu nu inteleg de ce votul "trebuie sa fie secret".. ne e frica sa ne aratam "culoarea" politica, nu suntem niste "curve" daca il pastram secret si criticam?... hm, in fine, daca ajung maine pe la urna de vot o sa votez, si macar am sa stiu ce candidati o sa aleg, m-am informat, nu ca multi altii care voteaza partidul ca asa au fost "invatati".

    RăspundețiȘtergere
  2. Aşa cum există viaţă privată care, teoretic, este secretă, aşa şi votul este secret.
    Caracteristicile conferite de Constituţia României asupra dreptului la vot sunt: "vot direct, secret şi liber exprimat".
    Şi încă ceva, dacă votez un anumit partid nu înseamnaă că a am o culoare politică sau că aceea este a partidului pe care-l votez într-un anumit scrutin!
    Să te duci la vot ! Atât te sfătuiesc eu !

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nu inteleg de ce votul "trebuie sa fie secret" - Nu "trebuie" sa fie secret!!! E dreptul tau sa fie secret. E ceva de bine sa-ti fie secret, dar nu "trebuie". Ai inteles total gresit ditamai dreptul. Judecata si interpretari de clasa a 5-a. Hai... Sht!

    macar am sa stiu ce candidati o sa aleg - Dar iata ca tii "secret". Curvo!

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails