luni, 1 iunie 2009

Boicot superb !

Am o plăcere deosebită să anunţ evenimentele pe care nu le agreez după producerea lor.
Un eveniment recent cu care nu sunt de acord este Ziua Mondială fără Fumat. De fapt, eu nu sunt de acord cu propaganda din jurul acestei date, "sărbătorite" la 31 mai, sărbătoarea în sine neavând cu ce să mă deranjeze.
Deşi cea mai mare parte dintre fumători cunosc riscurile la care se expun, totuşi, se cheltuiesc anual sume impresionante de bani pentru campanii anti-fumat.
După ce în ziua în care am dat eu atestatul a fost "Marşul Sănătăţii" care-a avut ca start Colegiul Codreanu (n-am poză de la eveniment pentru că, aşa cum spuneam, am uitat cardul de memorie acasă), duminică avea să se ţină şi un seminar pe tema aceasta.
Citind presa de azi, în ziarul Monitorul de Vaslui, am găsit un articol ce mi-a înveselit ziua, intitulat Bârlădenii au sabotat seminarul împotriva fumatului.
Actiunea a fost organizatã pe 31 mai tocmai pentru a marca Ziua Mondialã fãrã Tutun, în acest an împlinindu-se 22 de ani de când aceastã zi se aniverseazã si în România. Evident, la Bârlad, initiativa nu a interesat pe nimeni. Seminarul ar fi trebuit sã înceapã la ora 10.00, dar, dupã o jumãtate de orã, nici un elev sau profesor nu îsi fãcuse în Aula Colegiului National „Gh. Rosca Codreanu“. De vinã o fi ziua liberã sau dezinteresul pentru o temã atât de serioasã?!
Cam aşa sună articolul citat.
E drept că duminică la 10:00 dimineaţa nu prea îţi vine nici dracu' la seminar, mai ales când tema nu este nici pe departe una serioasă, aşa cum afirmă ziarista lu' Moş Crăciun, autoarea articolului.
Îi mulţumesc autoarei că mi-a adus, totuşi, la cunoştinţă acest lucru.
Eu ştiam de acest seminar şi, duminică pe la 9:30 chiar mă gândeam serios să mă duc. Dar, m-am luat cu nişte ţigări şi mai era destulă cafea în ceaşcă şi... am uitat. Mă bucur că nu m-am dus căci chiar stricam frumuseţea eşecului manifestării.
Seminarul a fost organizat de către ASEF Bârlad (Asociaţia pentru Sănătate, Educaţie şi Familie), organizaţie non-guvernamentală (ONG) înfiinţată în 1999. Acest ONG are filiale mai prin toată ţara şi are şi pagină de web pe care, totuşi, n-o voi menţiona pentru că... nu vreau.
Totuşi, din pagina lor de web reiese că activitatea lor este concentrată aproape exclusivist pe Bucureşti, activităţile din "restul ţării" fiind doar vag pomenite. Hmm... de ce oare ?
De ce oare am eu impresia că s-au cheltuit (cel puţin pe hârtie) nişte bani pentru organizarea acestui eveniment (la care oricum n-a venit nimeni) ?
Cu banii daţi pe aceste campanii eu zic că s-ar putea reabilita cu brio măcar o şcoală dintre cele câteva multe care stau să se dărâme în judeţul Vaslui.
Şi, odată făcute şcolile, îi putem învăţa pe copii la şcoală, pe lângă două ecuaţii, o forţă de frecare, un past tense şi-un Minulescu despre riscurile fumatului, dependenţa de tutun, Ziua Mondială fără Tutun şi alte chestii cu iz corect politic ce oricum deja şi-au făcut loc în materia şcolară pentru îndobitocirea naţiunii spre noul val neo-comunist!
Sunt convins că doar faptul c-a fost duminică a dus la acest incident extrem de fericit din punctul meu de vedere, căci altfel, să fi fost luni, făceau la fel ca pe 29, îi scoteau pe toţi forţat şi-i băgau în sală să participe.
Pentru marşul sănătăţii, mesajul meu e simplu şi în ton cu titulatura: MARŞ !

La final doresc să le zic şi eu "La mulţi ani!" tuturor copiilor pentru că o merită. Le doresc minte şi să nu ajungă trepanaţi corect politic.

Multă sănătate, dar fără un marş în acest sens ! :)

3 comentarii:

  1. Ok, dar pana nu am inteles. De ce te-ai bucurat tu ca a fost boicotata chestia asta? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru că, măcar aceştia sigur nu vor mai face acţiuni pe viitor, odată creat acest precedent :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ei de ce s-a bucurat... a exagerat iar.

    "Pentru marşul sănătăţii, mesajul meu e simplu şi în ton cu titulatura: MARŞ !" Dar asta-i tare! :))

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails