duminică, 26 iulie 2009

Imagini din Ardeal

Am promis ca voi reveni cu poze din lunga mea deplasare in afara municipiului Bârlad pribeag prin frumoasa noastra tara.
Mai intai de toate va povesteam eu in articolul meu intitulat "Tentative Ardelene" despre un nenea a carui miros depasea intensitatea mirosului toaletelor publice din fata teatrului din Municipiul Bârlad.
Ei bine, ie-te-l !
Se observa clar c-a stat singur in compartiment. De ce? Pentru ca de-aia!
O sa-mi spuneti ca sunt un mare nesimtit ca-i public poza aici. Poate chiar sunt.
Din pacate aparatul de fotografiat nu poate capta mirosul pentru a ma putea face inteles in totalitate.
Multumita si dumnealui am stat eu in picioare peste 5 ore intr-un tren supra-aglomerat.
In fine, sa spunem ca sunt dispus pentru o secunda sa fiu cre(s)tin si sa iert.
M-am saturat sa tot iert si sa nu primesc nimic in schimb. Off... iar divaghez.
O data ajuns in Cluj Napoca am fost intampinat de o alta inscriptie ce mi-a mai readus zâmbetul pe buze.
Sper ca intelegeti de ce m-am folosit de aplicatia mspaint.exe :) .
Asa ca, pe viitor cand va voi spune ca CFR 1907 Cluj (sau Kolozsvari Vautas Sport Club) nu este iubita nici macar in Cluj sa incercati sa-mi aduceti mai multe argumente.
Dupa o serie de alergaturi prin capitala Ardealului, catre seara, frânt de oboseala, m-am indreptat, dupa cum spuneam si-n articolul mai sus amintit, catre micutul Municipiu Dej.
Acum, având posibilitatea de-a sta mai mult am putut fotografia cate ceva.


Pentru un oras mic, nu arata rau.
Din pacate multe dintre edificiile istorice nu au mai fost reabilitate (restaurate) de foarte multa vreme.
Pozele sunt facute in mare parte fie foarte dimineata fie târziu in noapte dar, chiar si-asa, sa stiti ca nici in timpul zilei nu este foarte aglomerat.
Se simte impactul saraciei in municipiul Dej.
Oricum, chiar si-asa, oraselul merita admirat insa ca posibilitati este destul de admirat si sederile prelungite sunt dificile, cel putin pentru mine.

Asta e sinagoga vizavi de care se afla statia de autobuz de unde pleaca de putine ori pe zi niste autobuze pe care scrie "Jichis de sus".
Se poate observa ca si sinagoga este parasita. Sunt curios daca merge cineva vreodata aici.
Daca atunci cand ma duc catre rudele mele pot admira cateva cladiri si, macar de bine de rau sunt in zona civilizata, atunci cand plec de la ei si vreau sa ma indrept catre Cluj sau catre Bârlad, trebuie sa astept exact aici, la interesectia acestor doua drumuri si la acest indicator aflat parca de când lumea aici.
Tehnic, dupa cum va spuneam, aceasta zona se afla in municipiul Dej insa aspectul si zona eminamente in "mijlocul naturii" te fac mai degraba sa crezi ca esti in mijlocul unui sat de munte si nici pe departe intr-o zona urbana.
Aceasta ultima imagine reprezinta drumul spre comuna Jichis pe care de regula il parcurgi pe jos(panta e foarte abrupta!) daca ratezi autobuzul, cele ceva mai dese fiind catre celalalt drum (numit pe indicator "Codor").
Din pacate nu am apucat sa fac mai multe poze insa de-acum o sa ajung foarte des prin aceste zone si, prin urmare, o sa am din ce in ce mai multe ocazii sa iau imagini.

Desi obositoare, aceasta calatorie mi-a placut intrucat stiu ca am facut un lucru bun alegând Ardealul pentru a-mi continua studiile.
Eu de fiecare data recomand tuturor calatoriile de unul singur intrucat abia atunci te simti liber si independent, sau, cel putin pentru cateva momente ai impresia asta.
Mergând singur fara sa fiu cunoscut de nimeni pe drumurile periferiei Dejului, Valea Codorului, ajunsesem sa simt cu adevarat ca traiesc si ca in acele momente nimeni nu se asteapta la nimic de la mine si ca nu trebuie sa dau socoteala nimanui si sa exist doar pentru mine.
Abia astept sa mai merg in astfel de calatorii.

Momentan, astept sa merg sa vizitez Cetatea de Scaun din Municipiul Suceava.
Voi reveni cu poze cu locurile pe care le-am vizitat prin imprejurimile bucovinene si cu relatari in cursul saptamanii viitoare.

Pana una alta, sa auzim de bine.

Un comentariu:

  1. Frumoase cladiri... cel putin asa le-ai fotografiat tu. Ai aflat pana la urma rezultatele finale de la facultate? (scuza-mi curiozitatea, e fireasca pt un jurnalist si sustenabila, avand in vedere ca-ti urmaresc blogul)

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails