vineri, 10 iulie 2009

S-a închis o fabrică de diplome

Ultimele zile au tot produs pe prezentul blog un şir interminabil de bine-meritate injurii pe care le-am adresat şi le voi adresa în continuare fără regrete Ministerului Needucaţiei, Anticercetării şi Inovării (sau Inovaţiei, cum l-o mai chema... prescurtat MECI - şi nu de fotbal!).
Ei bine, una caldă, una rece cu aist' minister.
Dacă la bac nu prea s-a descurcat ministerul (de fapt, nu s-a descurcat deloc) în ceea ce priveşte împărţirea dreptăţii, iată că primesc o veste extraordinară în ceea ce priveşte învăţământul superior.
Conform antena3.ro, Obiectiv de Vaslui, Vremea Nouă, Gindul.info şi alte ziare cu o acoperire mai mare sau mai mică, Universitatea "Spiru Haret" Bucureşti(alintată de mulţi "Şpilu' Harlet" sau Universitatea "X şi 0"), cu toate subsidiarele sale (inclusiv cea de la Vaslui) au fost scoase din Nomenclatorul de Universităţi acreditate de către minister.
Ah, ce frumos !
Această unviersitate devenise eminamente o fabrică de diplome.
Anul acesta, reprezentanţii celei mai mari universităţi din lume (pe bune! cel puţin ca număr de studenţi) s-a dus la minister să ceară 56000 de diplome. ATENŢIE 56000 !
Am aşa o presimţire că această cifră s-ar putea să fie mai mare decât cea a absolvenţilor de liceu... poate mă înşel. Oricum, Universitatea în cauză se laudă că 2 din 3 studenţi români sunt de la "Spiru Haret". Şi ştiţi ce? Măcar aici sigur nu se minte pentru că această instituţie de învăţământ scoate anual mai mulţi absolvenţi decât toate celelalte universităţi de stat la un loc. Hmmm... nu-s oare cam mulţi?
Acest număr foarte mare este şi motivul pentru care adeseori instituţia a cam dat de bănuit întrucât un număr aşa de mare nu ne mai asigură că şi calitatea actului de învăţământ este întocmai cea mai bună.
Coroborată cu specializări de tipul "Educaţie Fizică - învăţământ la distanţă", Universitatea a pierdut credibilitate în mod constant până astăzi când buba s-a spart !
Nu am eu multe de spus de bine despre doamna Andronescu dar acest pas s-ar putea dovedi util peste puţin timp.
Cel mai frumos ar fi dacă s-ar lua din nou la bani mărunţi toţi funcţionarii publici angajaţi ca fiind "cu studii superioare", prin urmare 'telectuali, dar cu studiile absolvite la "X şi 0".
Cel mai tare am boală (şi vorbesc serios când spun asta!) pe cei care deşi trepanaţi, mai au şi tupeul de-a mă (ne) privi de sus că ei sunt studenţi la Drept (cu "dreptul", desigur) iar noi suntem ăia proştii, din pătura inferioară a societăţii, fără studii superioare.
În plus, mai e o problemă... fiind atât de mulţi absolvenţi eu stau şi mă gândesc: Oare chiar toţi din ţara asta trebuie şi pot să muncească în marketing, consultanţi de credite, PR, HR, XR, WTZx*sqrt(3)R, băgători de seamă, plimbători de acte, gestionari de marfă sau aplicatori de ştampile ? Da' ceva de săpat şanţuri nu mai e în ţara asta ? Că văd că sunt destui cu 1.00 la bac. Mai sunt destui cu bacul luat în "prelungiri" după contestaţii cu ceva sacoşe care apoi se înscriu la "Şpilu' Harlet".
Pentru prima oară pe acest blog: Felicitări Ministerului Educaţiei şi aplauze frenetice pentru această decizie.

Dilemă: Vor izbuti totuşi cei din minister să reziste la presiuni ? La câţi actuali funcţionari publici îşi au "studiile" absolvite în această instituţie de "învăţământ", stau şi mă gândesc totuşi că trebuie să existe o camarilă bine pusă la punct.

Totuşi, mă arăt optimist şi urez succes. Începeţi de sus, poate încet-încet ajungeţi şi la bac. Bine măcar c-aţi început de undeva !

4 comentarii:

  1. Poate ca ....ai dreptate ...56000 e exagerat ...
    Eu insa ...ma bucuram ca pot face ...la distanta...Psiho-Pupu ...Psihologie ...
    Nu sint ...un geniu ...mi-a fost greu sa admit asta ...insa ...am acceptat ...
    ...totusi ...incerc sa ...ma destup la minte ... sa aflu lucruri noi ...
    asta era modul meu de a avansa ...
    am aproape 40 de ani ...7 pisici ...2 catei si 2 gaini batrine ...stau la 40 de kilometri de Bucuresti ...
    asa ca nu imi permit sa merg ...zi de zi ...
    si pentru ...efortul si banii mei ...
    ar fi fost buna o diploma ...fie ea si de la Spilu ' ...de care toti strimba din nas ...
    au si televiziune ...unde transmit o parte din cursuri ...
    e adevarat ca sint ...multi ...profitori ...care ...vor sa ia ...din zbor ...raspunsurile ...
    fara sa invete ...dar am auzit ce se intimpla si prin alte ...locuri ...
    Si ei...Spilu"... vor sa ia banii citor mai multi ...studenti ...e adevarat ...
    Cu respect pentru ...IQ tau !!!
    O femeie ...mult prea ...naiva ...pentru ...
    vremurile ...pe care le traim ....

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte Tare... fotografia de pe profil ...
    Esti chiar ...TU ...???
    Glumesc desigur !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. In tara in care traim cu siguranta vor aparea altele de acest gen, nu conteaza nimic..doar castiguri mari

    RăspundețiȘtergere
  4. .. a fost doar o iluzie.. s-a spulberat.. SH continua sa faca inscrieri.. in tara asta totul se reduce la iluzii..

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails