luni, 24 august 2009

Nedumeriri "bloggistice"

De-aici, din coltul hartii, din Suceava, tot nu incetez a ma gandi la tot felul de aspecte, mai mult sau mai putin importante.
Avand in vedere ca acesta este un articol "kilometric", asa cum un cititor il numea, o sa incerc sa-l fragmentez pe capitole, sub capitole, etc. etc. astfel incat sa fie mai usor de parcurs.

Capitolul 1: http://lucian-valsan.info/ ?
Recent mi s-a propus sa ma mut cu blogul pe un domeniu nou, cu platforma wordpress, pe un domeniu ".info" si asta in mod gratuit.

1.1. Dezavantajele acestei decizii
Având in vedere ca eu am prostul obicei de-a fi cam sceptic, incep intai cu dezavantajele pe care le vad eu la o astfel de decizie:
1.1.1. Riscul de platforma
In momentul in care iti instalezi tu o platforma pe un domeniu propriu, trebuie sa te preocupe si securitatea blogului, astfel incat sa nu risti sa fie spart si, desigur, sa pastrezi mereu copii de siguranta (backup-uri). In prezent, aceasta treaba este facuta de Google, in speta blogger.com, aceste aspecte neprivindu-ma pe mine, singura mea treaba fiind aceea de a avea grija de aspect si sa scriu articole.

1.1.2. Mutatul
Ca sa ma mut cu cele peste 200 de articole scrise pana in prezent, este destul de complicat avand in vedere ca nu sunt chiar cele mai simpliste scrieri si de mai toate as avea nevoie. In plus, va trebui sa le parcurg pe fiecare-n parte pentru a reinnoi zonele unde citez cate un "articol anterior", si asa mai departe.

1.1.3. Redirectionarea
Una din conditiile puse de cel ce-mi ofera domeniul este aceea de a pastra si acest blog, pentru a pune si aici un link catre nu-stiu-ce. Totusi, redirectionarea cititorilor catre noua adresa ar fi destul de dificila intrucat sunt persoane cu care ma voi intalni din ce in ce mai rar spre deloc si singura lor cale de-a lua legatura cu mine este aceea de a-mi trimite un comentariu pe prezentul blog. (desigur, pe-acelea nu le public)

1.1.4. Lista mea de bloguri
Imi place foarte mult cum functioneaza "blogroll-ul" pe aceasta platforma (blogger) intrucat le afiseaza in ordinea ultimelor scrieri, lucru de altfel superb si care cred ca nu este posibil in blogroll-urile din platformele wordpress

1.2. Avantajele deciziei
Este destul de evident ca http://lucian-valsan.info/ este mult mai usor de retinut decat http://vilo13.blogspot.com/ si, totodata, cred eu ca ma reprezinta mult mai mult.
Mai mult decat atat, ar da si o nota de seriozitate mai mare blogului.

1.3. Asadar ?
Pe mine personal nu au izbutit sa ma convinga nici sa accept dar nici sa refuz oferta asa ca, ma gandesc sa va intreb si pe dumneavoastra, stimati cititori, ce credeti, date fiind si conditiile ?

Capitolul 2: Blog audio
Am tot auzit in stanga si-n dreapta despre acest concept.
Ma gandesc si eu sa ma inregistrez si sa public un articol audio, pe care dumneavoastra sa-l ascultati.
Eu cred ca este mult mai usor de urmarit, mai ales cand vreau sa propun o analiza mai ampla asupra unui subiect, un articol scris insa, pe de alta parte, un articol despre o stire mai bizara sau un articol de refulare ar putea fi mai bine pus intr-un articol audio. De ce? Pentru ca asa poate ar iesi mai in evidenta ironiile pe care incerc eu sa le pun in evidenta, in scris.
Am insa reticentele mele de-a ma lansa intr-o astfel de incercare intrucat pronuntia mea in ceea ce priveste consoana "r" lasa de dorit desi, am vazut ca sunt multi oameni din radio care au aceeasi problema, insa, chiar si-asa...
Desi aici, sunt ceva mai decis, imi permit sa va intreb si in acest caz.
Asadar, sa incerc un articol audio ?!

O sa las si doua chestionare in dreapta blogului pentru doua saptamani pentru a lasa timp tuturor sa-si exprime cumva parerea.

Va salut cu respect din inima Sucevei,
Lucian Valsan.

4 comentarii:

  1. Un articol audio ar fi foarte interesant. Nu esti singura persoana care are mici probleme la pronuntie; vorba ta, multi prezentatori(nu numai la radio) nu pronunta altfel anumite consoane sau grupuri de sunete.
    Pe mine una, wordpress-ul nu ma incanta...Nu mi se pare prea sigur. Plus ca trebuie s-o iei iar de la zero.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cris., ce vrei sa ma intrebi de fapt ?!

    Irina-Delua, este o problema a mea aceasta de pronuntie pe care, din pacate, nu o pot corecta. Ar trebui s-o iau de la zero in ceea ce priveste aducerea de cititori si, in plus, va trebui sa copii lungile mele articole, o munca ce mie mi se pare grea desi nu sunt intocmai un tip comod... nici chiar sa-mi fac de lucru singur nu mi-ar prea arde :)

    RăspundețiȘtergere
  3. *wordpress mi se pare o platforma foarte buna, ce are destule add-onuri care sa te ajute si in anti-spamming si in alte chestii de accesibilitate.
    *as zice ca mai important ar fi serverul pe care va fi hostata platforma, google isi permite sa tina serverele cam 100% online..altii poate nu.
    *cum sa transferi de pe blogger pe wordpress:
    http://en.blog.wordpress.com/2007/02/06/new-blogger-importer/ insa nu am incercat pana acum si nu stiu cat de bine functioneaza.
    *ar fi interesant un articol audio, tinand cont ca totusi ai ceva exercitiu in domeniu :)

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails