sâmbătă, 15 august 2009

Presa anti-CFR ?!

Când spun CFR, în titlu, mă refer Compania Naţională a Căilor Ferate, secţia CFR Călători şi nu la echipa aia cu palmares maghiar din Cluj. Ca să se înţeleagă de la bun început.
Probabil aţi văzut, citit sau pur şi simplu auzit în "tramvai" despre "teribilul accident" din comuna Scânteia, judeţul Iaşi.

Prezentarea pe scurt a subiectului

Buuun. Să vedem.
Un nenea, care se pare că nu avea permis de conducere pentru categoria microbuz-autobuz (categoria C, cred - nu prea le am eu cu maşinile) a "pupat" un tren. Mai precis a pupat trenul privat Braşov-Iaşi. Vina? A şoferului, se pare, întrucât trenul nu prea avea cum să facă stânga sau dreapta ca să-l evite pe dementul care nu vedea semnalele luminoase şi era şi surd neauzind sunetele pe care le scoate instalaţia aia de la trecerea de nivel a căii ferate.
Trenul era accelerat (şi deci nu oprea în Scânteia) şi mergea cu o oarecare viteză.
Treisprezece persoane au murit, vineri, şi alte trei sunt rănite grav, după ce un microbuz a fost lovit de un tren în localitatea Scânteia, din judeţul Iaşi. Este vorba de trenul accelerat Braşov - Iaşi. Incidentul s-a produs în dreptul gării Scânteia. Mecanicul trenului este cel care a anunţat accidentul la 112. Vinovat de producerea accidentului este, din primele informaţii, şoferul microbuzului, un tânăr în vârstă de 26 de ani, care nu a respectat semnalele acustice şi vizuale de la barieră.
În microbuz se aflau 16 persoane, iar în tren 15 conform Dianei Cimpoieşu, coordonator SMURD Iaşi. Microbuzul efectua o cursă Iaşi - Scânteia. Trenul era privat, aparţinea companiei Regiotrans, iar cursa Braşov - Iaşi avea loc de jumătate de an.
Mai departe puteţi citi pe site-ul antena3.ro care publică un amplu reportaj cretinoid cu privire la acest tragic accident.
Presa din România, şi nu mă refer aici numai la antena3 ci la toate - şi PD-L TV, şi en două-şpatru, şi prost tv -, a făcut dintr-un accident produs din vina unui bou, o mare chestie.
Tragedie pe calea ferată! Vai tu!
Carnagiu pe calea ferată! Ucişi de tren!
Cam aşa au sunat titlurile din întreg cursul zilei de ieri, mai precis a după amiezei.

Opinii personale

Mă trăi-v-ar familia voastră "dă" jurnaliştii lu' Peşte Prăjit.
Da' ce treabă are calea ferată şi trenul cu un bou care trece peste linie deşi este indicat să nu treacă şi, deşi o face peste semnale, nici nu se asigură?
Şi eu critic CFR-ul, dar la nivel de personal, modul cum se comportă cu clienţii (călătorii), curăţenia(de cele mai multe ori inexistentă) din trenuri, întârzierile nejustificate, etc. etc. Şi totuşi, actul în sine de-a circula cu trenul şi siguranţa mersului cu trenul nu am să le critic niciodată. E clar că mersul cu trenul este mult mai sigur şi (în mod normal, ar trebui să fie) mai rapid pentru că nu depinde de trafic şi , pentru că maşinile aşteaptă să treacă trenul şi nu invers!
Anul trecut a mai fost un accident stupid cu trenul: Un nenea de la CFR a dat cu subsemnatul că e "OK" ca trenul să treacă peste un macaz învechit de la Valea Călugărească. A doua zi, fiică-sa a trecut pe-acolo cu trenul, macazul a cedat, linia a intrat în vagon şi s-a înfipt în fiică-sa. Ironia sorţii! "Final destination"! Ce să mai zici?
Şi-atunci, şi-acum, toată lumea a aruncat cu noroi în CFR şi toţi deontologii discutau despre "siguranţa circulării cu trenul".
CFR-ul e în faliment pentru că se merge cu naşul? Hmm... poate şi de asta dar nu e principalul motiv, zic eu.
CFR-ul e în faliment pentru că din cauza unor dobitoci precum şoferul neacreditat vinovat de acest accident, presa are "ce mânca" şi fabulează după bunu-i plac mătrăşind imaginea, şi-aşa deloc grozavă, a serviciului "Călători" de la Căile Ferate Române.
Nicăieri prin ţările civilizate şi care au reţea de căi ferate bine extinse (şi la noi sunt căi ferate bine puse căci Ceauşescu ştia ce făcea) nu se transportă călătorii cu maxi-sexy-ul! La noi da! De ce? E simplu! Pentru că de-acolo se poate trage banul.
Un nene care lucrează la CFR-Galaţi (nu-i dau numele şi funcţia, cine-i interesat de prin presă să mă plătească pentru asta sau să facă şi el investigaţia) are firmă de "caşcarabete" (aşa cum spun naşii de pe trenuri).
Deplasările dinspre Galaţi către satele de pe "variantă" care, pe vremuri, să făceau cu unul din cele 7 trenuri pe zi Galaţi-Bârlad, se fac acum cu maxi-taxi-uri. Mai mult decât atât, s-a forţat subfinanţarea acestei rute pentru a denigra la maximum acest tren.
Rezultatul? În loc de 7 trenuri sunt acum doar 3 şi în loc să facă 3 ore şi 10 minute de la un capăt la altul, acum face 4 ore şi 45 de minute.
CFR are de pierdut. Călătorii au de pierdut. Şi tot călătorii mai pierd o dată căci trenul, oricum ar fi el, e mult mai ieftin (iar oamenii din zona aia nu sunt nici pe departe cei mai înstăriţi oameni din România) decât maxi-taxi-ul.
Eeeh... şi ce? Las' că merg cu maxi-taxi şi-n loc să-i coste 2 lei îi costă 5 că deh... e criză, benzina e scumpă, etc. etc.
Bag seamă că sunt şi prin presă destui care au interes să mătrăşească definitiv CFR-ul căci altfel nu-mi explic adversitatea interminabilă a presei care caută tot timpul să folosească termenii "calea ferată", alăturate de cuvinte ce inspiră tremur de tipul "carnagiu", "tragedie", "moarte", "sfârtecare", "X morţi şi alte câteva zeci de răniţi"(noroc că-s doar 13 morţi şi nu-s 20 căci auzeam dup-aia şi "câteva zeci de morţi"), etc. etc.
Alo! Băi! A lu' jurnaliştii! Trenul nu poate face stânga sau dreapta când un bou e pe linie! Trenul(dacă ştii fizică elementară) nu poate opri (şi nici măcar încetini) în 30-40 de metri! Chiar dacă mecanicul pune frână... de la 90-100 de km/h cu cât o fi circulat acceleratul şi până la 0 km/h, trenul are nevoie de măcar 500 de metri pentru că există ceea ce oamenii care au mai făcut şcoală numesc inerţie!
Un alt bou cu ţâţe posta un comentariu în care zicea: "Mecanicul e vinovat pentru că putea reduce cu cel puţin 40km/h viteza!". Antena 3, postul de televiziune, a avut grijă să insiste cu comentariile de tipul ăsta!
Băi fraţilor, dacă vreţi să mătrăşiţi CFR-ul, luaţi-vă de chestiile reale nu de fantasmagorii!
Cum poţi să debitezi tu, boule care-ai scris acel comentariu şi cum poţi tu, televiziune de prestigiu, să susţii asemenea inepţie ?!
Ei... şi după tot câcăul obosit stârnit în jurul subiectului, apar analiştii care încep cu "dom'le, ştii, şoferul s-a uitat numai în stânga căci de-acolo credea el că vine trenul şi de-aia l-a lovit" şi-apoi mai apare o declaraţie "incendiară" a unuia din pasageri care, deşi cu maţele pe-afară în urma impactului violent dă declaraţie şi spune "ştiţi, mi s-a părut c-am văzut cu ochiu' ăla al meu de sticlă că şoferul era cu spatele la drum şi vorbea cu nu-ştiu-care din spatele lui şi cu urechile mele alea cu aparat auditiv nu-ş-ce mi s-a părut mie că se slobozea anal direct în rect".
Şi uite-aşa dintr-o chestie urâtă (accidentul în sine este urât, într-adevăr) se face "show de televiziune" şi uite-aşa se va ţine opinia publică ocupată tot week-end-ul şi va uita că Spiru Haret face din nou admiteri la "Sport - Învăţământ la distanţă" sau că Boc îşi sfidează propria lege şi el nu merge în concediu fără plată pentru că e el "jmecher".
Nu e minunat?
De ce oare nu m-ar mira ca şi preşedintele să-şi dea cu părerea despre acest caz, ba, eventual să şi ajute familiile îndoliate (cu presa după el, evident, căci altfel ce farmec ar mai avea?) şi să promită că va susţine transporturile publice dacă iese prezident?!
Această ştire este umflată şi direcţionată în cel mai nesimţit mod cu putinţă împotriva CFR!
Nu se vede fondul: În România sunt şoferi de maxi-taxi fără permis pentru categoria respectivă care omoară oameni cu incompetenţa şi indolenţa lor!
NU! Se vede forma: În România sunt "carnagii" pe "calea ferată".
Ca o manea... doar forma, nu şi fondul, esenţa problemei.
Cic cean! Cicalaca cichi cean!

La final, am să citez un comentariu după(ca să citez adunătura de dobitoci certaţi cu limba română) site-ul antena3.ro care propune o soluţie radicală ce mă unge la suflet.
Aşadar, utilizatorul "diana" zice aşa:
ar trebui sa fie instalate bariere metalice de un metru innaltime,iesite din asfalt,dar nu sunt in stare sa le faca functionale romanii nostri!asa poate i-ar potoli pe soferii neatenti.
Eu aş adăuga şi cu un AK-47 setat să tragă în cap direct în şofer dacă să apropie la mai mult de 5 metru de bariera ieşită din asfalt!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails