sâmbătă, 10 octombrie 2009

Veniţi de v-o mântuiţi !

Nu ştiu dacă ştiaţi dar pe 14 octombrie, adică miercurea viitoare, în calendarul religiei ăleia de sunt forţaţi milioane de copii în România s-o studieze, este o sărbătoare. O sărbătoare atât de importantă încât an de an "credincioşi" din toată ţărişoara asta se adună la Iaşi pentru a se bate, a se părui şi pentru a înjura; pardon, pentru a atinge sfintele moaşte şi pentru a se mântui.

Prezentarea pe scurt a subiectului
A început pelerinajul la Moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva. Moaştele au fost scoase sâmbătă dimineaţă din Catedrală şi depuse într-un baldachin, în curtea Mitropoliei. Mii de credincioşi sunt aşteptaţi în zilele următoare să se închine. Cel mai aşteptat moment se va desfăşura miercurea viitoare, când va fi oficiată Sfânta Liturghie cu prilejul Hramului Sfintei Cuvioase Parascheva.
Ca în fiecare an, credincioşii ieşeni au fost primii care vor s-au închinat la moaştele Cuvioasei Parascheva. Forţele de ordine s-au pregătit intens pentru a asigura buna desfăşurare a slujbei.
Sfânta Parascheva este sărbătorită de creştinii ortodocşi pe 14 octombrie. În sprijinul credincioşilor, în perioada 09-16 octombrie, CFR a suplimentat numărul trenurilor către Iaşi.

Opinii personale
Aha... deci pentru cretini-ortodocşi, CFR Călători poate suplimenta numărul de trenuri şi poate să creeze legături decente către Moldova (de zeci de ani legăturile au fost proaste către Moldova!). DAR, pentru studenţii care pleacă din Moldova către Cluj/Bucureşti nu poate ! Atunci trebuie să stai la mâna trenurilor Iaşi - Timişoara Nord (şi invers) care sunt mai mereu pline !
De ce atâtea forţe de ordine ?! Păi cum de ce?
În fiecare an, fără excepţie, au ieşit incidente şi s-a lăsat cu oameni care au intrat în comă, au avut nevoie de tratament medicamentos (evident, pe banii tuturor, inclusiv a necreştinilor) sau chiar cu decese din cauza aglomeraţiei.
La ce se înghesuie atâta lume ? Pentru a pune mâna pe un cadavru !
Poate sună morbid dar, în realitate, moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva reprezintă exact asta: cadavrul descompus al unei femei care a trăit acum nişte mai mulţi ani !
Se crede că aceste moaşte şi hainele pe care le-a purtat femeia la vremea respectivă sunt făcătoare de minuni şi că vindecă tot felul de boli, unele din ele rămase încă nevindecate de medicina modernă.
Bun, evident, eu nu cred în chestii de tipul acesta însă, presupunând că aş crede, în calitatea mea de om care ţine la propria sănătate, mă interesez şi eu în stânga şi-n dreapta. Şi, când colo, exact cum se ştie, moaştele stau la Mitropolia din Iaşi în orice moment al anului!
Există ceremonii religioase care implică moaşte aduse de nu-ştiu-unde o dată pe an sau chiar mai rar. Bun, acolo e altă poveste.
Însă, în acest caz particular, dacă într-adevăr crezi în asta, te poţi duce oricând să beneficiezi de "minunile moaştelor", nu?
Da, dar n-are farmec dacă nu eşti la rugăciunea comună unde rişti să fii călcat(ă) în picioare, să fii tras(ă) de păr de unul (una) care vrea să ajungă mai repede la aghiasmă sau să atingă moaştele sau mai-ştiu-eu-ce să facă, nu?!
Eu am aşa o imensă presimţire că un politician sau doi vor fi pe-acolo şi, mai mult decât atât, vor exista incidente.
În plus, e o veste grozavă pentru comercianţi.
Ah da... era să uit: Nu era cumva o poruncă în comunicatul ăla de presă numit bilbie care zicea am aşa: "Să nu-ţi faci ţie chip cioplit să nu le slujeşti şi nici să te închini lor", nu?
Şi-atunci... de ce atâta râvnă pentru atingerea moaştelor ?!
Nici măcare voi, creştinii ortodocşi, nu ştiţi în ce credeţi dar vă permiteţi să spuneţi despre mine sau cei ca mine, care spunem că religia este o chestie de porc târâtă prin parcarea de vidanje, că suntem nişte nesimţiţi imorali doar pentru că nu credem într-un dumnezeu contradictoriu.
"Dumezeu e în tot şi-n toate", prin urmare, şi-n cuvintele de mai sus !

Amin !

5 comentarii:

  1. Hai că am descoperit un punct de vedere extrem de interesant... La bună recitire...

    RăspundețiȘtergere
  2. Problema moaştelor în România

    De la Revoluţia din decembrie 1989 încoace, în România se manifestă un fenomen unic în lume: ţara importă moaşte. Este paradoxal că activitatea este complet necenzurată. Cu alte cuvinte nu se ştie public cu certitudine cine sunt acei oameni mumificaţi. Tabuul religios împiedică cercetări obiective asupra persoanelor mumificate declarate sfinte. Mărturia celor care aduc astfel de corpuri, sau bucăţi din ele, în România este îndeajuns ca justificare în sistemul de legi.

    Ne întrebăm pe bună dreptate de ce, cei care renunţă la moaşte în favoarea aşezămintelor religioase ortodoxe din România, fac aceasta? La ce preţ monetar sunt procurate aceste achiziţii? Tranzacţiile rămân secrete, credinciosul creştin ortodox neavând acces decât la pupatul moaştelor. În prezent în România s-au acumulat sute de moaşte, revista Lumea credinţei, anunţă cu mândrie că iar au sosit moaşte de pe undeva din lume, vestea dorind să fie o bucurie pentru creştinul ortodox.

    De ce renunţă alţii la moaşte în favoarea românilor ortodocşi? Este o întrebare care surprinde pe oricine nu numai pe credinciosul creştin ortodox. Oare acei oameni nu mai au nevoie de puterea sfântă a moaştelor? Sau au constat că nu sunt deloc sfinte? Sau poate că la un preţ bun pot renunţa, astfel că moaştele intră şi ele în circuitul comercial ca orice bun de consum (sigur că aici nu este vorba de a le consuma, ci de a servi ca produse care îl aduc pe cel care le pupă mai aproape de mântuire).

    Aceste nedumeriri nasc câteva ipoteze plauzibile:
    1. Dându-şi seama ca bate un nou vânt al raţiunii, proprietarii moaştelor vor să scape de ele realizând grotescul şi sminteala venerării unor cadavre. I-au găsit pe românii ortodocşi singurii care să le accepte.
    2. Proprietarii moaştelor vor dobândi beneficii băneşti care îi satisfac, astfel că renunţă la moaşte din dorinţa de profit.
    3. Proprietarii moaştelor ştiu că mai devreme sau mai târziu pot fi implicaţi juridic privind provenienţa moaştelor. Analizele forensice pot dovedi falsul corpului mumificat. Mai mult, experţii pot descoperi că acel corp de „sfânt” de fapt a aparţinut unui om ucis undeva, neavând astfel nimic din sfinţenia ce i se atribuie, ci fiind un rezultat al crimei cuiva.
    4. Moaştele sunt folosite pentru a transporta droguri, scăpând de controlul vamal deoarece trec drept obiecte de cult.
    5. Criminalii vor să scape de acele cadavre care pot fi dovada că au comis crime. România, ca ţară predominant ortodoxă, prin regimul de cult al moaştelor, reprezintă protecţia cea mai sigură ca acele crime să nu fie descoperite.

    Raţiunea ne îndemnă să credem că motivaţia altruistă de a renunţa la moaşte sfinte nu poate exista atîta timp cât proprietarii lor mai cred în puterile moaştelor. Moaştele sunt nepreţuite pentru cel care crede în beneficiile lor de a-l apropia pe om de viaţa veşnică promisă de Iisus. În plus, prin venerarea lor, moaştele sunt o sursă sigură de venituri încasate de la cei care le pupă. Nu rămâne decăt să credem că beneficiile de a renunţa la moaşte, spre a le exporta României, întrec pe cele de a le păstra.

    Vremea nu este departe când statul român va lua măsuri ca moaştele aşezămintelor ortodoxe să fie cercetate forensic şi astfel să se afle vechimea acelor cadavre mumificate şi poate chiar identitatea acelor oameni morţi. Mitul inviolabilităţii moaştelor se va spulbera odată cu primele cercetări în această direcţie. România a ajuns în prezent un dumping, locul unde se aduc mumiile „sfinte” ca bătaie de joc făcută acestui popor credul în „păstorii” lor ortodocşi. Românilor ortodocşi li se oferă cu neruşinare grotescul şi sminteala venerării moaştelor, a cadavrele mumificate ale unor oameni spre „mântuirea” sufletelor lor. Nu poate fi un exemplu mai relevant de descompunere religioasă a unui crez care se hrăneşte spiritual din morbidul moaştelor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua.
    Ma numesc Nidelea Cristian, administratorul directorului web www.edelbeta.ro.

    Va propun un schimb de link-uri. Va pot promova blogul prin introducerea lui la rubrica Parteneri.

    In schimb as dori sa plasati la dvs. in blogroll urmatorul link:

    Titlu - Creare site
    url - http://www.nidweb.ro/webdesign_nid_web_site_design.html

    Daca sunteti de acord, va rog sa ma contactati la nideleacristian@gmail.com cu detaliile link-ului dorit de dvs

    RăspundețiȘtergere
  4. felicitari! ai primit un premiu. vezi pe www.noi-si-romanii.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Un subiect foarte bine tratat. sincer am cativa ani de Iasi.. vreo 5 asa.. si inca nu am reusit sa inteleg de ce sa te calci in picioare pentru acest eveniment? Inca ma nelamureste un lucru.. Sfanta e "mai Sfanta" in ziua respectiva??? ..nimeni nu ma poate lamuri..
    Ce ma revolta pana la Cuvioasa si inapoi.. e nesimtirea "pelerinilor".. Pretinzi ca vii sa te rogi, dar esti lipsit de cel mai "elementar bun simt". Spre bucuria, insa si nefericirea mea (diferite motive; cum ar fi preturile duse la extrem - pe ideea - daca stai in centru si mai esti si student esti plin de bani) stau in centrul Iasului, si pentru cine stie, acesta este f aproape de Mitropolie.. Va pot spune cu mana pe inima ca saptamana ce tocmai se sfarseste am fost, efectiv, calcata in picioare, imbrancita, data la o parte.. parca as fi fost invizibila.. si asta in oras.. nicidecum la Mitropolie sau mai stiu eu pe unde.. Apoi ce credinta e asta, prieteni??? Vii sa te rogi sau sa calci localnicii (care vorba aia.. mai are omu treaba in oras, n-o sta in casa pentru ca e sarbatoare) in picioare??

    Tot respectul!
    ( Lucian, sa nu ne uiti.. pe noi cititorii din Moldova.. :) si nu numai )

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails