miercuri, 11 noiembrie 2009

Despre nesimțire

Având în vedere că ieri am avut ceva mai mult timp disponibil pentru a mă pune la curent cu nesimțirea actuală, pardon, situația de pe scena politică românească, revin să dau un exemplu deloc fericit și să punctez astfel că bag în seamă și acest subiect.
Ieri am avut timp grație unui alt act de nesimțire cu iz universitar de această dată și... am zis eu că citesc știrile și am dat peste ... o altă nesimțire.

Prezentarea pe scurt a subiectului
Şeful statului a explicat marţi, la televiziunea patronată de parlamentarul PDL Silviu Prigoană, de ce îi dau uneori lacrimile când aude de tricolor şi patriotismul unor români, fie ei civili sau soldaţi. Prezent la o emisiune a postului Etno Tv, preşedintele a făcut apologia patriotismului, criticând şi dând lecţii de gen politicienilor, moderatorilor, formatorilor de opinie, dar şi fostului dizident anticomunist, poetul Mircea Dinescu
"Patriotismul e una din valorile sfinte ale oricărui cetăţean. Nimic nu poate înlocui patriotismul. Doar dragostea de mamă e egală cu patriotismul. Dacă te uiţi la televiziuni auzi tot felul de politicieni, de moderatori care spun că le e ruşine că sunt români, sunt oameni care nu au valori. O să-ţi spun de ce eu lăcrimez de multe ori când văd tricolorul, când vezi militarul român în coşciug, căzut la datorie în Irak, Afganistan, am ajuns in cimitirele din Ungaria, cum să nu-ţi dea lacrimile când ştii că oamenii aceia au căzut acolo pentru libertatea poporului român sau pentru a altora, i-am făcut şi pe unguri liberi şi pe cehoslovaci. Când eram tânăr, nici acum nu sunt foarte bătrân, 12 ani în tinereţea mea am fost pe mare. Pe mare e o tradiţie pe navele româneşti, la răsăritul soarelui, ofiţerul ridică tricolorul la catarg şi îl coboară la asfinţit. Când îi lipseşte tricolorul de la catarg, marinarul îl pune acolo în suflet, pe timpul nopţii. E singura ta legătură cu ţara. Nu există ofiţer de cart, care în cartul lui să nu privească la catarg la intrare şi ieşire", a declarat şeful statului.

Comentarii personale
Am spus de mai multe ori că deși sunt un tip care susține prezența la vot, sunt în cotinuare indecis cu cine să votez. Și totuși... măcar știu cu cine NU votez.
Și-așa mi se cam (foarte) rupe de catindații noștri de la prezidențiale dar... în momentul în care apar momente penibile (de-obicei candidații UDMR erau primii care făceau asta - surprinzător acum se abțin!) nu mă pot abține să nu mă arăt nervos.
Cu prima parte a declarației președintelui Partidului Prezidențial sunt de acord. Da, așa este. Ar cam trebui să nu ne mai fie rușine că suntem români.
O să-ţi spun de ce eu lăcrimez de multe ori când văd tricolorul, când vezi militarul român în coşciug, căzut la datorie în Irak, Afganistan, am ajuns in cimitirele din Ungaria, cum să nu-ţi dea lacrimile când ştii că oamenii aceia au căzut acolo pentru libertatea poporului român sau pentru a altora, i-am făcut şi pe unguri liberi şi pe cehoslovaci.” - domnule președinte, cu tot respectul, mai bine tăceați căci filosof rămâneați !
Mie, om care poate că v-ar fi votat (NU!) îmi vine să râd și chiar sunt fericit când militari români plecați de bună voie și nesiliți de nimeni cad la datoria altora în Irak și Afganistan. Nu am susținut niciodată asta.
De ce ar trebui să-mi pese mie de țările arabe? Și mai ales de Afganistan? Aduce armata română niște ”iarbă” legală de-acolo măcar? Desigur că nu... că doar toată recolta se duce în economia paralelă americană!
Nu comparați stimabile președinte PD-L episoadele cu Cehoslovacia și ungaria. Uitați-vă, vă rog, pe hartă unde sunt cele două țări, Cehoslovacia și ungaria în raport cu România și, mai ales, unde sunt Afganistan și Irak în raport cu noi?
Cât privește comparația forțată cu nava și cu catargul... eeei... ideea nu-i rea dar nici grozavă nu e!
Mi se pare un act de nesimțire să vorbești în așa termeni despre simbolul național, drapelul tricolor, în condițiile în care o mare parte dintre acțiunile tale ca președinte au fost mai degrabă îndreptate împotriva cetățenilor care au greșit și te-au ales !
Cum puteți stimabile președinte încă în exercițiu să aveți tupeul să vorbiți despre tricolor după ce ați aruncat țara în criză politică, partidul care vă susține face abuz de putere peste tot strângând bani pentru campania dumneavoastră electorală, ați distrus toate alianțele politice posibile și imposibile create în timpul mandatului dumneavoastră nedând șansă niciunui guvern să demonstreze dacă e prost sau nu și, mai ales, ați călcat în picioare societatea civilă, puțină cât mai exista ea?
Băi animalule și cu a ta țigancă împuțită, noi îți dorim succesuri. Cam așa se rezumă mandatul dumneavoastră.
Dumneavoastră m-ați reprezentat și pe mine din păcate. De obicei, la televizor, pe posturile străine, dacă la revelion se amintea de România, se arăta fie un foc de artificii inovator, fie vreun spectacol de bun gust fie, în cel mai rău caz, se pomenea de un discurs sobru al președintelui către națiune. În timpul mandatului dumneavoastră am putut să văd pomenită România la CNN unde v-am putut admira cum consumați șampanie direct dintr-o sticlă imensă !
Vă mulțumesc pentru diplomația dumneavoastră dar, cu tot respectul, sunteți al doilea nesimțit peste care dau în 24 de ore!
O piesă potrivită:


P.S.: Revenind la sentimente mai bune și uitând de politică și de nesimțirea unui tovarăș profesor, urmează să revăd trupa Iris cu Cristi Minculescu după operația suferită în Germania și... să sperăm că nu voi mai avea motive să-mi fac nervi.

Un comentariu:

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails