sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Gripă de porc, situații de porc, oameni de porc

Nu numai la noi ci cam peste tot, lucrurile încep să devină din ce în ce mai de porc. Începe să pută rău de tot a ceva ce nu are să aducă ceva bun. (are vreun sens fraza?)
Întâi de toate, să ne legăm de isteria națională legată de gripa de porc, numită și gripă porcină, gripă nouă sau virusul AHHH-PI-ER pătrat-Epsilon 0-8989-pana la ora două.(da, știu că-i mai zice și virusul AH1N1)
În ultima vreme am fost ceva mai deconectat de aceste realități întrucât au fost elemente mai importante de tratat în ceea ce mă privește, cum ar fi examenul la limba norvegiană (care, apropo, a fost ușor!), parțialul ce se-apropie de la analiză matematică (pe care aș râde teribil dacă l-aș trece cu 0 prezențe!) sau urmărirea serialului proaspăt apărut Stargate Universe.
Și totuși, între două discuții în limba norvegiană, trei limite și o poartă stelară, mi-am făcut milă să mă apuc să recuperez ceea ce am pierdut în ultimele 10 zile.
Așa că, m-am înarmat cu țigări, floricele, multă cafea și nervi de oțel pentru a citi ziarele atât din județul Vaslui (singura dovadă de nostalgie de care dau dovadă - citesc ziarele ca să știu de ce mă bucur că am plecat!) cât și presă centrală și chiar ceva presă clujeană.
Buun. Să-i dăm cu gripa de porc, aia, porcină sau cum i-o mai zice.
Aici în Cluj nimeni nu este interesat de subiect nici măcar să facă bancuri pe seama situației sau ceva de genul acesta. Nu. Pur și simplu nimănui nu-i pasă de subiect.
Singurul articol pe această temă din presa clujeană este acesta care îndeamnă populația la calm notând că deși gripa este ușor diferită, efectele ei sunt similare unei gripe obișnuite și că dacă există grija pentru igiena personală și minimum de decență față de sine, infectarea se poate evita.
Ei da... dar asta-i aici la Cluj unde nu se scrie în ziar când un nou protopop este ”uns” așa cum este menționat în presa bârlădeană.
În Moldova însă, aflu cu stupoare că este o imensă isterie cu astă gripă ciudată. Un prieten îmi spune că deja se poartă măști pe stradă (ceea ce e aiurea!).
Și totuși, în județul Vaslui au fost doar 10 suspectări din care doar 3 au fost confirmate conform cotidianului Vremea Nouă. Păi la 3 cazuri și la doar 10 suspiciuni dintr-o populație de 300 și ceva de mii de oameni te-apuci de pus măști?
Nu este nici pe departe vorba de o pandemie ci de 3 oameni care au răcit mai grav. ATÂT și nimic mai mult. Eeei... dar asta nu înseamnă că județul nu poate fi afectat de o furtună printre mai marii săi folosindu-se această problemă.
Noua gripă dă frâu liber și la alte măsuri de tip totalitar cum ar fi interzicerea desfășurării balurilor bobocilor! La drept vorbind, la cum arată balurile din ziua de azi eu le-aș interzice dar pe alte motive. Și totuși, cum să interzici oamenilor să petreacă? S-a abolit cumva dreptul la liberă asociere? Suntem deja în lege marțială sau în stare de urgență ori necesitate?
La dracu s-o ia de isterie!
Nu o dată am susținut cauza fumatului și a fumătorilor. Ei bine, trâmbițele orwellizării europene și ale corectitudinii politice, au avut grijă și și-au întins mesajul până în România. Așadar, conform antena3.ro care citează surse medicale de încredere(mă-nțelegi?) aflu că o să fac gripă porcină mai repede și am să mor mai repede.
Bun... îmi mai aprind o țigară și menționez în treacăt că tot antena3.ro este interesată de soarta copiilor luați de traficanții de carne vie sau plecați de acasă din cauza abuzurilor la care sunt supuși, pardon... dispăruți fără urmă și fără un motiv anume. Desigur, cel mai probabil mesajul este ”hai că vom pune cipuri și în copii și nu-i veți mai pierde !” dar... cine sunt eu să interpretez?
Ca să părăsim triumfal zona gripei de porc, amintim că la Galați și Universitatea și-a închis porțile din cauza gripei.
Să trecem la situații de porc.
Una din ele este legată de Internet. Locul, deși virtual, încă parțial liber din lumea asta. Se pare că Statele Unite ale Europei au declarat război pirateriei și fac presiuni asupra tuturor să adopte legi simple prin care să-i poată crucifica pe nemernicii care descarcă de pe Internet ultimul film despre Michael Jackson.
Pe de altă parte, a răsărit un studiu prin care se spune că cine utilizează rețelele de socializare nu se izolează social.
Desigur, ideea este ca toată lumea să aibă conturi în rețelele sociale și să-și decline identitatea căci așa pot fi controlați mai ușor!
O altă situați de porc este sistemul Bologna, recent implementat și la noi. Ce-i aia sistemul Bologna? Este chestia aia implementată la toate universitățile, în urma căreia aproape toate facultățile au sistem de învățământ de trei ani.
Cu excepția Medicinei, Telecomunicațiilor și alte câteva specializări imposibil de studiat în doar 3 ani, toate celelalte au fost înghesuite în trei ani punând presiune și mai mare pe studenți.
Ei bine, românii au înghițit și gata. Austriecii, însă, s-au supărat rău.
O altă situație cu adevărat de porc este aceea că în prezent toată lumea vine la facultate. Vă spun foarte sincer că mă tentează să mă duc să-mi continui studiile la Vladivostock căci poate acolo nu vin oameni cu probleme grave de scriere în limba maternă. Am fost întrebat de vreo câteva ori dacă ”voi ați vrea” se scrie așa ca între ghilimele sau ”a-ți vrea” sau dacă ”ce credeți” e corect că parcă ”sună mai bine” să se scrie ”ce crede-ți”.
O prietenă mi-a povestit că la Facultatea de Studii Europene s-au debitat enormități de genul ”Franța sovietică” iar la Facultatea de Litere auzi printre studenți mai multe cacofonii decât într-o toaletă publică.
Arareori autorii acestor tâmpenii corespund cu cazuri de oameni veniți să recupereze ce n-au putut/vrut să învețe în liceu sau oameni care încearcă să învingă condiția familiei. Nu. De regulă autorii sunt tot acei studenți ”eminenți” care și-au promovat examenele... doar ei știu cum. (în fine... știm și noi dar dacă nu puteam demonstra...)
A treia parte, cea a oamenilor de porc, este reprezentată de categoria de oameni descrisă de cei de la Paraziții: ”Ai scăpat de la sapă dai de bani și evadezi/Noi te vedem te ignorăm oricum tu nu contezi.”.
Din păcate acești oameni vor ajunge curând să conteze. Exemplul cel mai elocvent este cel al unei bune părți dintre studenții proveniți din Republica Moldova. Diferența de ... orice... între Republica Moldova și Municipiul Cluj Napoca e ca de-aici la Vladivostock !
Prin urmare, încep să prindă „aere” exprimate într-o limbă română mai proastă chiar și decât a lui Marian Vanghelie și încep a se simți importanți. Și ghiciți ce? Statul îi și ajută să facă asta!
Ah da... pe 22 sunt alegeri, nu? Parcă așa. Și... cine candidează? Habar n-am. Mă duc la vot? Normal că da. Cu cine votez? Stai întâi să văd cine candidează.
De ce am pomenit de alegeri? Păi cum de ce? Nu suntem la categoria oameni de porc?
O colegă de la Litere încerca să-mi spună cât este de entuziasmată că va merge la vot și-l va vota pe X (îi respect dreptul de a-și păstra secretul votului). Desigur, nu mă pot abține să nu întreb de ce.
Răspunsul: E cel mai puțin corupt și chiar cred că poate schimba ceva.
Desigur, nu condamn convingerea ei pentru candidatul X ci doar remarc faptul că acum se votează în funcție de care e ”cel mai puțin corupt”(sau, în traducere, cine și-a ascuns urmele mai bine) căci chiar nu candidează niciunul mai cât de cât.
Desigur, este acel pletos Remulus (sau Romulus?) Cernea de la un partid... habar n-am cum îi zice. Ei... poate ăla chiar își va obține voturile din convingere. Știți ce-ar fi amuzant? Un tur II între Romulus Cernea și Sorin Oprescu. Ah? Cum ar suna?
Sărind de la una la alta și ucigând total sensul și coerența acestui articol, mă leg iar de creștinism căruia îi aduc la cunoștință că un nene l-a întruchipat pe Isus ca fiind femeie și a făcut-o regina raiului.
Și ca să mențin nota amuzantă, iată în continuare și cel mai amuzant banc din lume, conform Reader's Digest și citat de Clujeanul: Orăşeanul, îmbrăcat în costum şi purtând cravată, îşi încarcă arma, o pune la ochi, trage şi împuşcă un fazan care cade în curtea unui fermier. Orăşeanul se apropie de fermă, cu vădita intenţie de a-şi recupera prada, însă nimereşte peste un ţăran arţăgos.
- Vânatul a căzut în ferma mea! Este al meu! strigă fermierul.
Însă orăşeanul nu se lasă mai prejos:
- Dar eu l-am împuşcat! Daţi-mi-l înapoi! răspunde el.
- Prea bine, atunci. Dacă vrei să îţi iei înapoi fazanul, va trebui să jucăm ”țărăneasca”. a continuat ţăranul.
- Ce e asta? întreabă orăşeanul.
- Ei bine, îţi voi da un şut între picioare, iar apoi va fi rândul tău să îmi tragi un şut. Acela care va ţipa mai puţin va câştiga fazanul! explică ţăranul.
Orăşeanul acceptă şi ia poziţia necesară. Ţăranul îşi ia elan şi îi trage un şut năprasnic între picioare. Vânătorul se prăbuşeşte şi se zbate de durere. După 20 de minute, el reuşeşte cu greu să se ridice în picioare, sperând să îşi ia revanşa, însă ţăranul îl opreşte spunându-i:
- Gata, ai câştigat. Renunţ. Poţi să îţi iei fazanul!
E oare el așa amuzant?

Urmează o altă săptămână lungă cu un examen parțial, cu mulți nervi și totodată o săptămână mai bună decât dacă aș fi fost acasă.
Apropo, eu chiar nu simt nicio secundă dorul de casă și chiar nu izbutesc să-i înțeleg pe cei ce fac drumuri atât de frecvente acasă deși asta înseamnă ore multe cu trenul. Da, dacă aș sta la Dej sau la Câmpia Turzii... ar mai fi ceva. Dar am colegi din Suceava, Constanța, Galați și chiar Bârlad care au făcut deja unul sau două drumuri. De ce? Dar, despre asta, mai altădată.

Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan.

P.S. Sper să reușesc cumva să nu mai dureze chiar câte o săptămână de la un articol la altul căci astfel s-ar putea să iasă mereu astfel de articole haotice și lungi.

3 comentarii:

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails