marți, 8 decembrie 2009

Un an de reflexie

Stimaţi cititori, blogul de reflexie asupra problemelor apăsătoare împlineşte astăzi, 8 decembrie 2009, primul său anişor de existenţă în lumea blogurilor.
Ca la orice aniversare, se cade să facem o mică recapitulare a acestui prim an de viaţă al blogului.
Până în acest moment, pe blog au apărut exact 238 de articole.
Blogul a fost vizitat până acum de 13874 ori (faţă de 5472 la 6 luni) şi are o medie de 28,78 vizitatori pe zi, în scădere faţă de luna septembrie când era 31,19 dar, totuşi, în creştere faţă de primele 6 luni când media de vizitări era de numai 27,62 vizitatori pe zi.
În ZeList, blogul a mai urcat până pe poziţia 1387, în scădere faţă de 24 noiembrie când blogul a ocupat cea mai înaltă poziţie din istoria sa, poziţia numărul 1171.
Totuşi, poziţia 1387 este mult mai bună decât poziţia pe care o ocupa blogul la 6 luni de existenţă, poziţia cu numărul 2342.
Aşadar, locul 1387 din 36171 de bloguri cuprinse în clasament. E mult? E puţin? Nu ştiu.
Ce ştiu însă este că având în vedere publicitatea precară pe care i-am făcut-o blogului, este foarte bine.
Şi totuşi, deşi de când am venit aici în Cluj am avut mai puţin timp de scris, mai mulţi oameni mă citesc şi am intrat în relaţii cu mai mulţi bloggeri, ceea ce nu poate decât să mă bucure.
În acest an de existenţă, cele 238 de articole au fost considerate de 532 de ori ca fiind corecte, de 293 de ori ca fiind interesante şi de 332 de ori ca fiind slabe.
De remarcat este faptul că în ultimele 6 luni, articolele au strâns doar 29 de reacţii "slab", un aspect ce vine să confirme ceea ce afirmam la 6 luni, că blogul s-a mai autosalubrizat.
De asemenea, numărul de persoane care urmăresc acest blog a crescut de la 40, câte erau la 6 luni, la 59 iar perspectivele sunt dintre cele mai fericite pentru viitor.
Sper ca la împlinirea a doi ani de existenţă, cifrele să fie cel puţin duble în ceea ce priveşte prezentul blog, mai puţin poziţia din ZeList, număr pe care, desigur, îl doresc cât mai mic :).
Aşteptările pe care le aveam atunci când primul articol a văzut lumina paginii http://vilo13.blogspot.com/ erau mult mai mici.
La acel moment mă gândeam că dacă mă vor citi 10 oameni din care 7-8 să-mi fie apropiaţi şi 2-3 să fie necunoscuţi deja este fantastic.
Ei bine, se pare că în lumea blogurilor aceste graniţe sunt depăşite adesea şi că blogurile pot deveni, la un moment dat, educative.

Niciodată nu am ştiut cum să formulez un raport, altfel decât cu cifre. Prin urmare, îmi cer scuze faţă de cititorii care-ar fi dorit să vadă ceva mai mult decât nişte cifre.
Nu am fost, nu sunt şi probabil nu voi fi niciodată 100% obiectiv. De altfel, aşa cum un prieten zice foarte bine, obiectivitatea nu este nimic altceva decât o altă subiectivitate a purului adevăr. Şi totuşi, întru încercarea atingerii obiectivităţii absolute, cifrele par a fi, în opinia mea, cel mai bun mijloc către acest scop.

Vă salut cu respect şi să sperăm că la 2 ani de activitate, blogul să se adreseze unui număr mai mare de cititori.

P.S. Urmează pentru mine un nou şir de zile cu parţiale, prin urmare e posibil să treacă o vreme până la un nou articol.

5 comentarii:

  1. La multi ani! la mai multe posturi si comentariii...sanatate...

    RăspundețiȘtergere
  2. Oooo, la multi ani domnule!
    Viata lunga si sanatoasa in blogosfera!

    RăspundețiȘtergere
  3. La mulţi ani sper sa văd tot mai multe postări din partea ta:D

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails