duminică, 3 ianuarie 2010

Debut în forţă

Bine v-am regăsit în 2010, al treilea an pe parcursul căruia îşi desfăşoară blogul de reflexie activitatea.
Singurul lucru bun pentru mine care mă face să mă bucur de venirea noului an este că număr invers orele pe care le mai am de stat aici înainte să plec din nou pe plaiuri ardelene unde, în ciuda unei luni ianuarie de-a dreptul de foc, măcar mă voi simţi mai în largul meu. Experienţa moldovenească nu prea mi-a priit. Aici am răcit de două ori în două săptămâni iar la Cluj niciodată în 3 luni!
Câteva cuvinte despre petrecerea de revelion: A fost o noapte specială doar că la ora 00:00 a trebuit să fiu atent la ceas ca să ştiu şi eu că s-a schimbat anul.
A fost cum nu se putea mai bine. Desigur a fost şi un mic incident, aşa, ca pentru noul an care să mă cam scoată din sărite dar se putea muuuult mai rău.
Am aflat că există un avion care zboară şi astăzi cu însemne naziste pe el (chiar nu ştiam asta!), am discutat despre etnologia popoarelor europene şi, desigur, am jucat Fifa. Ce puteam să-mi doresc mai mult? Ah da... o şampanie! Eh... las' c-a fost destul vin!
De menţionat că la Fifa chiar am avut emoţii în obţinerea calificării suferind un 1-7 în deplasare pe terenul lui Arsenal şi remizând 2-2 pe terenul lui Athletico Bilbao. Totuşi în semifinale am trecut fără probleme de Valencia scor general 14-7 (8-3 şi 4-6) iar în finală, în ciuda debutului cu 0-1, meciul s-a terminat cu victoria lui Juventus, scor 6-5 în faţa lui Bolton Wonderers (Florin, gazda).
Desigur am beneficiat şi de abandonul celor de la Arsenal (să nu mai pleci aşa devreme data viitoare!) şi am fost total dezavantajat de jocul rezultatelor, Bilbao(Adi) impunându-se la limită, scor 4-3 în minutul 90 în faţa codaşei grupei VFB Stuttgart(0 puncte - Teo).
Tot din noaptea de revelion trebuie menţionată atitudinea de necivilizaţie generală ce domnea pe străzile oraşului în jurul orei 21:00 când eu mă deplasam cu maşina sindicatului de la domiciliul meu către locul unde aveam să petrec până la prânz a doua zi.
Este incredibil câţi oameni proşti pot exista pe stradă în noaptea de revelion. Proşti, proşti dar şi ai "dreacu" de mulţi!
Anul 2010 a debutat în forţă pentru mine cu ultima sută de metri de traduceri şi documentări în vederea colocviilor la limba norvegiană şi limba rusă care mă aşteaptă chiar în cursul săptămânii ce vine.
Practic, începând cu 8 ianuarie şi terminând cu 3 februarie, voi avea examen din cam 3 în 3 zile. Deh... dracu' m-a pus să mă duc la două facultăţi. Ei las' că nu se moare din asta!
Se moare însă şi se va muri de foame în România acestui an căci preţul la carnea de pui a crescut cu 30%, la cea de porc cu ceva mai mult de 35%, la ţigări cu 12%, la alcool cu 8 şi, ceea ce este cel mai grav, la curentul electric cu 10% şi la benzină!
Mai mult, taxele la statul etern sărac au crescut. Prin urmare, nu m-aş mira ca transportul în comun să coste mai mult la Cluj!
Nici preţurile de la Restaurantul Studenţesc (nu-i mai zice cantină că sună comunist!) nu m-ar mira să fie mai mari o dată cu redeschiderea acestuia.
Aşadar, debut în forţă pentru noul an cu foarte multă muncă, interminabil de multe examene şi cu scumpiri la traiul zilnic.
Ce-i de făcut? Mâncăm mai puţin, importăm ţigări de la prietenii ucrainieni(de parcă statul nu se aşteaptă la asta!), bem doar bere şi vin prost (că-s neaccizabile), mergem mai mult pe jos(asta oricum făceam) şi scriem mai puţin pe blog ca să nu consumăm curent(da, bine! stai să mă descalţ).
O veste bună? S-au ieftinit diamantele şi yacht-urile. Prin urmare, ne putem bate o serie de cristale Zwarowski în ce ne băgăm frecvent în gura statului şi asta în largul mării căci deh... ne permitem acum că doar s-au ieftinit ce PeLicanul Mariei, nu?
Ah da... şi încă ceva. Am vrut să văd la finalul anului trecut, documentarul de aproape 3 ore realizat de antena 3 intitulat "Amintiri din România comunistă". Nu am apucat.
Totuşi, postul cu pricina difuzează după-amiaza, începând cu 1 ianuarie şi terminând cu 3 ianuarie, câte un capitol din documentarul mai sus amintit.
Prin urmare, alaltăieri, 1 ianuarie, după ce am revenit de la petrecerea de revelion, exact când mă pregăteam să mănânc ceva, postul cu pricina tocmai începea să difuzeze în reluare primul capitol din lungul documentar dedicat comparaţiilor între sistemul de învăţământ de atunci şi tinerii de atunci cu aspectele din prezentul infect.
Deşi recunoştea faptul că sistemul hulit de învăţământ de atunci a scos nenumărate valori printre care şi singurul astronaut român care şi-a început relaizarea visului cu Casa Pionerului, totuşi a insistat să mă şi calce pe nervi.
Postul antena 3 a considerat de cuviinţă să compare pionierii de atunci cu doi avortoni, aşa-zişi plozi de 8 ani care caracterizau într-un limbaj extrem de vulgar desenele animate din perioada de atunci spunând că preferă desene animate a căror nume este dificil de pronunţat (dar pe care ei îl pronunţau foarte bine) că are mai multă "acţiune".
O scurtă documentare pe bătrânul Google arată că respectivele animaţii sunt extrem de violente şi nu sunt recomandate persoanelor sub 15 ani.
Cui mai trebuie copilărie şi bătut mingea în spatele blocului astăzi? Avem console, internet de mare viteză cu care stăm pe messenger şi ne facem conturi "dă haifaiv" şi ne uităm la desene animate cu poc-poc şi cu lasere că deh... am evoluat. Nu oare am involuat?
Cel mai rău însă m-a călcat pe nervi faptul că montajul a scos din context un moment în care copiii fredonau o piesă a trupei Paraziţii. Strofa integrală sună cam aşa: Avem mult verde`n dormitor/Nu suntem nationalisti/Nu dam 2 lei pe tricolor/Dam banii de paine pe bere../Ai intrat la idei?/Copiii cresc singuri/Caci noi nu traim pentru ei. Este oare real?! Este căci copiii prezentaţi în documentar cam cresc singuri căci chiar ajung să asculte aşa ceva.
Am o mare îndoială că ei pricepeau adevăratul sens al versurilor. Şi totuşi, chiar şi-aşa, montajul scotea în evidenţă doar când copiii spuneau Nu suntem nationalisti/Nu dam 2 lei pe tricolor/!!! Mi se pare mie sau asta sună uşor (mai mult) a încercare (reuşită) de manipulare şi distorsionare a adevărului?!
Ce zice un alt copil care-i vede pe plozii de bani gata prezentaţi la TV?! Că e "cool" să nu dai 2 bani pe tricolor, nu?
Aşa a debutat 2010 pentru mine, la fel cum s-a terminat şi 2009: în forţă.
Ştiu că o să trăiesc puţin gândind astfel şi consumându-mă la aceste aspecte care constituie element neinteresant pentru majoritatea populaţiei dar mai bine aşa decât să fac umbră pământului de pomană şi să duc o viaţă în ignoranţă şi întuneric intelectual.
Mereu am senzaţia că sunt prost dar când mă uit în juru-mi aşa am o creştere de inimă de nici spectaculoasa ascensiune a lui Băsescu nu se poate compara!
Ce-mi doresc de la 2010? Să plec prin Ucraina, dacă se poate Federaţia Rusă, să văd o serie de concerte, să-mi schimb statutul la Facultatea de Litere şi să fiu la fel de sănătos ca în 2009.
La capitolul SF-uri îmi doresc să scap de proşti, să nu mai existe manele, nunţi, botezuri, cumetrii, avorturi, etc. etc. (sau cel puţin nu în forma actuală), să dispară toţi profesorii incompetenţi de la catedre şi ca limba română să se mai salubrizeze de băşinile engleziste pe care şi le-a luat în ultima perioadă.

Acestea fiind zise, vă urez şi dumneavoastră stimaţi cititori destoinici multă putere de muncă în 2010 şi să răzbateţi prin cunoaştere. Doar prin voi puteţi răzbi!

Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan.

6 comentarii:

  1. Salut :) Mi-am luat si eu domeniu si host si m-am mutat cu blogul la http://baiatulciudat.com :D ( fostul blog http://baiatulciudat.wordpress.com ) . Te rog sa ma adaugi si pe mine la blogroll si cand m-ai adaugat sa-mi lasi un msj pe noul blog :)
    Link : http://baiatulciudat.com
    Nume : *Baiatul Ciudat

    Multumesc anticipat si La multi ani >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Să sperăm că o să fie mai bine.. alea chiar sunt Sf-uri da poate cine ştie?

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani, Lucian! Si sa ai parte de 365 de zile asa cum ti le doresti tu.

    RăspundețiȘtergere
  4. te-am adaugat si eu la blogroll >:D<

    sper sa ne mai citim :D

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani ! ... unde ii vrei tu ;)
    Referitor la prosti de revelion.... sa sti ca ei nu exista... exista doar oameni critici :D (asa mi s-a spus mie, cand am comentat referitor la ei)
    In fine.... drum bun spre CJ!

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails