luni, 25 ianuarie 2010

Mila - sport naţional

Bine v-am regăsit cititori destoinici.
Îmi cer încă o dată scuze pentru raritatea cu care scriu dar încă nu s-a terminat sesiunea. Mai am încă 5 examene şi... sper să fie gata. Oricum, vor mai fi şi restanţe.
Am observat că de la o vreme încoace nu oina mai este sportul naţional la noi ci mila. Dar nu orice fel de milă, ci mila nejustificată ridicată chiar la rang de patetism cras. Pe de altă parte, nu mă mir căci o bună parte din fosta noastră mândră naţiune este acum mai degrabă demnă de milă, în special la nivel intelectual.
În timp ce încercam să port o discuţie cu un prieten, mă trezesc din 3 în 3 minute cu câte-un apelant la milă care-mi trimite mesaj de genul "dă şi tu un SMS la ____ (nu dau numărul) taxabil cu 2 euro pentru un suflet din Haiti".
Îmi vine să vomit. Sincer!
Întrebări fundamentale: Cine ne-a dat ajutor în 1970 când mai bine de jumătate de ţară a fost sub ape? Dar în 4 martie în 1977? (Atunci a fost FMI dar le-am dat banii înapoi)
Dar în 1986? Dar acum, mai recent când tot Banatul a fost sub ape?
Răspuns: NIMENI!
Dar chinezilor în provincia Sichuan? Cine le-a dat ajutor?
Nu mă înţelegeţi greşit, e nasol ce s-a întâmplat în Haiti dar noi contribuim deja cu un sac de bani la bugetul U.E. deci dacă dă U.E., nu e cumva suficient?
Ce? Guvernele ţărilor mai bogate ca noi au făcut teledonuri "daţi un leu pentru un suflet românesc-bănăţean" când judeţul Mehedinţi era sub ape? Hai să fim serioşi.
Mai mult, tot sentiment de milă văd şi pe la unii "cretineţi" care sugerează închiderea şcolilor în judeţele afectate de "cod protocaliu" că vezi-doamne e prea frig şi cum să se ducă "bieţii" copii la şcoală?
Băi mă laşi?
Ţin minte şi-acum că în şcoala primară, când eram clasa a III-a au fost două săptămâni cel puţin la fel de geroase ca aceste ultime două-trei zile şi m-am dus la şcoală în fiecare zi şi văd că n-am mai murit şi nici de îmbolnăvit nu m-am îmbolnăvit.
De ce nu dă nimeni 2 euro pentru un suflet românesc?
De ce nu doi euro pentru renovarea sau construirea unui nou cămin studenţesc?
De ce nu doi euro pentru renovarea unei şcoli ce stă să cadă?
Doar 2 euro pentru alte ţări sau pentru burta bisericii, doar atât se poate, nu?
Ah, apropo de biserică. Biserica doarme? La câţi bani are biserica le cădeau galoanele sau burţile înalţilor preasfinţiţi dacă ar fi cotizat şi ei? Ah, sau stai, am uitat, haitienii nu-s creştini. Sau sunt? Habar n-am ... dar parcă dumnezeu iubeşte toţi oamenii, nu?
Nu. Trebuie tot noi ăştia proşti să cotizăm.
Pentru cei care caută să se îmbogăţească de pe urma campaniilor de strângere a fondurilor pentru situaţii dramatice, pentru întreaga conducere de pardid şi de stat şi pentru toţi valoroşii, eu propun să dăm fiecare câte 10 euro, nu câte 2 şi să le decontăm noi o excursie gratuită până la Cernobâl şi să publicăm apoi într-o revistă poze cu Elena Udrea la braţ cu Traian Băsescu stând pe sarcofagul crăpat de pe reactorul cu Iodură din defuncta atomocentrală.

Numai bine şi nu daţi SMS-uri de tipul acesta căci oricum nu ajung unde trebuie şi, cel mai important, nu e treaba dumneavoastră aşa cum nu e treaba nimănui când dumneavoastră aveţi probleme.

5 comentarii:

  1. Mentalitatea imbecilă cu care sunt îndoctrinaţi majoritatea oamenlior din ţara asta îi face să vadă doar ce se întâmplă afară dacă s-ar întâmpla ceva de genu aici toată lumea ar zice.." La săracii ăia din Haiti a fost mai rău."

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite, e si asta o modalitate buna de a pacali oamenii care nu sunt tocmai cu capul pe umeri.
    De ce trebuie sa donam noi, oamenii de rand?
    Ma enervez foarte tare atunci cand vad la tv cum 'vedetele' isi mangaie si le iau cainilor, pisicilor sau sobolanilor (in cazul lui Botezatu) mancare din America sau mai stiu eu ce... Astia n-ar da unui copil sarac nici 100 euro. Oare de ce?
    Ps: Asta cu vedetele nu prea isi are rostul aici, dar am facut si eu o paralela. :D
    Mi-a placut observatia ta si de aceea am dat link catre articol si pe twitter si acum esti in blogroll la sectiunea "citesc", deoarece imi place cum gandesti.
    Bafta la examene! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulţumesc pentru aprecieri, Inocentul.
    Baftă şi ţie şi ne citim :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai reuşit prin acestă postare să ne prezinţi realitatea din ţara asta de...groază...ca să nu spun altfel...

    Nimic nu mai este vertical...

    Succes pe mai departe în sesiune!

    RăspundețiȘtergere
  5. Super shmeker articolul tau! Problemele romanesti nu sunt ,,promovate" la nivel de sms (gen cum ai primit tu smsu').
    Am mai vazut pe TVR1 cate un anunt in care erai indemnt sa donezi...dar spotul tine vreo 10 secunde, 10 secunde in care sunt spuse 3 conturi bancare...
    Ai nevoie de vointa si rabdare de fier ca sa notezi macar un cont...de ce rabdare? Rabdare pentru a te uita la toate reclamele de pe TVR1 pana mai apare o data spotul pentru donatii ca sa apuci sa scrii complet numarul contului. Sa ai ,,succesuri" in sesiune!:D Kisses from ,,Pletoasa mica":)) :D

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails