miercuri, 20 ianuarie 2010

Păsărică, ia-ţi zborul!

Nu, nu la conotaţia vulgară a cuvântului "păsărică" m-am gândit. Cel puţin nu de data aceasta.
Încercând să mă pun la curent cu ultimele noutăţi din lumea-ntreagă după un sac de examene (ce va fi, desigur, urmat de altul) am dat peste o ştire care deşi iniţial m-a cam revoltat, ulterior m-a făcut să reflectez mai mult asupra-i.
Cine mă cunoaşte ştie foarte bine că îi iubesc pe italieni aproape la fel de mult ca sarea-n ochi şi ca proprii hemoroizi!
Şi totuşi, un ministru italian, pe numele său Renato Brunetta (cum să te cheme "bruneta"??!) zice că ar vrea să existe o lege prin care părinţii să fie obligaţi să-şi dea afară din casă copiii la vârsta de 18 ani exact pe sistemul cunoscut de la păsări când puiul ajuns la maturitate îşi ia zborul.
Desigur, declaraţia vine în contextul italian unde statul până la adânci bătrâneţi cu mămica şi tăticul este un veritabil sport naţional de a ajuns un om de 60 de ani să plătească în continuare pensie alimentară fiicei de 32 de ani care încă locuieşte în casa părintească.
Dar, judecând ideea în sine şi adaptând-o la contextul nostru(lucru pe care cam evită să-l facă ai noştri conducători când importă câte ceva), ne dăm seama că o astfel de măsură ar putea chiar preveni ajungerea într-o situaţie similară şi la noi în ţară.
Aici în studenţie văd exemple de tipul acesta zilnic de copii care fără mămica şi tăticu sunt în totalitate morţi ei nefiind efectiv în stare de nimic.
Din păcate fenomenul este deja extins şi dincolo de categoriile "plozilor de bani gata" fiind în curs de generalizare.
Desigur, constituţia "democratică" dă dreptul fiecăruia să stea cu cine vrea până când vrea iar o reglementare atât de drastică, la 18 ani, este, în opinia mea, nerealizabilă. Şi totuşi, o reglementare mai permisivă şi care să fie... să zicem... de la 25 de ani ar fi, zic eu, realizabilă în câţiva ani.
Nu chiar cum a spus domnul ministru căci un părinte, teoretic vorbind (nefiind aici vorba de Joseph Fritzl, de exemplu), îşi ajută cum poate copilul până la adânci bătrâneţi dar, pe de altă parte, rămânerea cu familia până la vârste înaintate mi se pare creştere în puf.
Adică... să-ţi facă mama patul dimineaţa la 30 de ani mie mi se pare uşor absurd.
O astfel de reglementare aş spune eu că ar mai cizela puţin din animalele produse ale capitalismului, aşa-zisa generaţie "de mâine", generaţie pentru care mă rog (nici eu nu ştiu cui) să fie doar un vis urât sau să fie generaţia "de ieri".
Puiuţii lu' mama care îşi fac poze pe "haifaiv" cu banii împrumutaţi ai mamei şi sobă de cărămidă în spate şi care-l ascultă pe Salam(care, apropo, va concura la Eurovision - sper să înveţe repede că "faen ta deg!" nu e de bine pe norvegiană!) ar primi o lecţie dură dar necesară de viaţă şi nu ar mai avea nasul pe sus şi poate vor învăţa puţin şi din tainele sărăciei trăite pe bune şi pe propriul penis/propria păsărică (abia aici cu sens conotativ) şi nu doar din telenovele ţigăneşti marca Sârbu & PRO(s)TV company.
Cunosc persoane care au clacat sau sunt în proces de a claca aici la facultate doar pentru că nu pot merge mai des acasă, că le e dor de mămica(după nicio săptămână) şi alte motive de tipul acesta.

Dumneavoastră ce credeţi?

5 comentarii:

  1. da ar fi o idee oarecum buna, nu stiu exact daca si la noi se poate plati pensie alimentara unui "copil" de 30 de ani..
    insa e cam greu sa impui chestii din astea in democratie..
    la urma urmei majoritatea tot salbateci raman..
    ori cu bata ori cu banu..tot gasesc ei ceva cu care sa-ti dea in cap;

    RăspundețiȘtergere
  2. nici nu termin al 3-lea an de liceu ca ma trezesc data afara din casa?
    ce cadou frumos de 18 ani...
    personal, mi se pare o idee proasta. adica, nu-s "puiul lu' mama" dar la terminarea liceului sa fim "dati afara" ar fi mai convenabil decat in timpul lui, asa cum le cade unora majoratul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Irina, aşa cum spuneam, afirmaţia a fost făcută de domnul ministru în contextul de acolo unde liceul este deja terminat la 18 ani.

    RăspundețiȘtergere
  4. Legea aia ar fi prima pe care as vota-o! as sutine-o ... am si eu un articol pe tema asemanatoare: "Parintii isi indobitocesc progenituriile" - http://bit.ly/4mguGA

    RăspundețiȘtergere
  5. Da ideea este una bună dar mi se pare cam devreme într-adevăr 18 ani..

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails