vineri, 5 februarie 2010

Nevoia de sex şi implicaţiile acestuia

Bine v-am regăsit.
Între timp vreau să vă anunţ că momentan mă aflu în oraşul natal, Bârlad deşi poate nu asta mi-am dorit cel mai mult.
Scriu acest articol sub impulsul oferit de un articol publicat în ediţia de azi a ziarului Obiectiv de Vaslui ce anunţă că o fată din comuna Zorleni a născut la 14 ani.
De fapt... nu neapărat din pricina articolului cât din pricina prostiei crase emanate din cele 22 de comentarii (atâtea sunt în momentul scrierii acestui articol) în care fiecare îşi dă cu părerea care mai de care mai agramat şi mai lipsit de viziune realistă bazată pe fapte şi nu pe cai verzi pe pereţi.
Articolul îl puteţi citi şi dumneavoastră.
Eu o să scriu aici doar câteva dintre comentariile care pe mine m-au oripilat prin prostia emanată. Prin urmare... să dăm citire din înţelepciunea poporului:
"nemultumitu'" zice aşa: trebuie sa le iei de la clasa 5-a adica la 11-12 ani cand incep sa le dea tatele, daca vrei virgina ca la alea de 14 ani risti mult, cam 40-50% nu mai sunt virgine, sunt crapate, iar la 15 ani mai raman vreo 10% care nu cunosc placerea. Am 17 ani si m-am combinat cu o tipa de 15 ani si era crapataaaa nu gluma cica eram al 3-lea, iar la scoala 2 sunt vreo 5 sau sase tipe ce se ard pe bani, 2 le-am ars eu. Una era Madalina. - să mai spun eu ceva? O să zic.
"costel", cu a sa gramatică de carton, zice cam aşa: acum sa fie arestat tot pt fata e rau ca o sa fie si mai traumatizata iar parintii ar trebui cercetati si ei an ce conditii asi cresc copii ce educatie le da.Mai ales mama deoare ce tata nu poate sa vb cu fata despre urmarile sexului neprotejat fratilor sa inventat PREZERVATIVUL nu va fie rusine sa al cumparati e spre binele vostru ca vedeti ce se antampla daca nu va PROTEJATI - doamne ocroteşte-i pe români!
"rne", din a sa experienţă de viaţă, ne vorbeşte: Lasa ca si la scoala copilu pierde controlu, deja prin scoli in pauze elevii imita actul sexual.
Vecina mea cls 9-a si-a pierdut virginitatea la liceu la zorleni in podul scolii sau ceva genu.Asa mi-a zis.
si cum zicea tipul de mai sus a trebuit sa-mi iau prietena de 14 ani sa fiu sigur ca e virgina, e jale frate,, cauta fetele mai ceva decat noi, baietii.Acu o luna,la 3-4 zile dupa revelion, eram intr-un club din barlad si ieseam de la baie. o tipa ametita la vreo 15-16 ani, era acolo si m-a apucat de penis.Am vrut s-o ard da era prea ametita si m-i s-a facut scarba de ea.Si pacat era draguta foc.si bunaa...
Şi, într-un final, cel ce se semnează "Ion", chiar pare că ştie ce spune: Nu trebuie sa vorbim vulgaritati si sa dam vina pe fata sau tanar ... Este foarte adevarat ca tu ca parinte sa-i vorbesti fetei tale de 12 - 13 ani de relatiile sexuale si ce se poate intampla pe urma. Sa vorbesti unui copil de asa ceva trebuie un anumit profesionalism, trebuie sa le vorbesti fetelor despre riscuri fara a le traumatiza psihologic contra sexului. La scoala asistentele sociale TREBUIE sa faca educatie sexuala. Aceste asistente in mod normal trebuie sa aiba pregatirea necesara. In ori ce caz, este foarte grav ce se intampla in special in judetul nostru cu copii care fac copii.
Buuuun... acestea fiind spuse, să purcedem la tratarea efectivă a subiectului.
Ceea ce cred eu că atât autoarea articolului cât şi cea mai mare parte dintre cei ce-au comentat articolul scapă din vedere este faptul că actul sexual între minori apare pur şi simplu din nevoie fiziologică şi nu neapărat din vreun teribilism sau din lipsă de educaţie.
Da, sarcinile de tipul acesta apar din lipsă de educaţie sexuală dar actele sexuale în sine nu!
"Este şi cazul unei minore din Zorleni care, neavând parte de atenţie în sânul familiei, s-a aruncat în braţele primului flăcău care i-a ieşit în cale." - se zice în articol.
Pe mine mă deranjează această abordare considerând-o necinstită, discriminatorie şi nerealistă într-un final.
Dacă un minor se duce la fete e "şmecher" dar dacă o minoră se duce la băieţi e "o biată fată". Eu nu înţeleg asta nici să mă tai!
Fraza de mai sus spune în substrat că tatăl copilului a profitat de ea, practic dând verdictul înaintea instanţei de judecată(ca în evul mediu) frază contrazisă de aceeaşi autoare a articolului care menţionează că de comun acord s-a desfăşurat toată treaba.
Şi-n plus... cum adică ducând lipsă de afecţiune în familie? Adică să înţeleg că familia ar trebui să-i acopere şi nevoia de sex? Păi parcă incestul era ilegal. Nu?!
Treaba asta cu relaţii sexuale cu o minoră mi se pare profund relativă. Eu însumi cunosc un caz de o familie foarte fericită a căror copil a împlinit recent un an şi care a fost adus pe lume când mama avea 18 ani şi două luni. Prin urmare, fecundaţia ovulului a avut loc când ea era minoră, nu? Prin urmare, caz condamnabil.
Şi totuşi, ei sunt fericiţi, s-au mutat împreună şi sunt, în orice caz, mult mai fericiţi decât cuplurile căsătorite după interese de familie sau dorinţe habotnice ale părinţilor.
Având în vedere că şi eu însumi am fost implicat în campanii de educaţie sexuală direct în şcoli (nu lăbăreli cu pliante pe stradă pe care nu le citeşte nici dracu') pot să vă spun că direct vinovaţi pentru aceste sarcini sunt mai degrabă părinţii şi profesorii şi nici pe departe efectiv mult-prea-tinerii părinţi.
În programa şcolară este prevăzută o singură oră de dirigenţie în acest sens şi aia undeva în semestrul II al clasei a XII-a şi câteva ore despre sănătatea reproducerii la biologie în clasa a VII-a. ATÂT! Şi astea adeseori nu sunt făcute de profesori pe motiv că "li-i ruşâni". Şi-atunci, ce şi cui să ceri?
Undeva, în mediul rural, în minunatul judeţ Vaslui m-am trezit dat afară de profesorii şcolii respective (deşi elevii erau mai tăcuţi ca la toate orele de curs la un loc pentru că erau foarte interesaţi de cele prezentate) pe motiv că "îi învăţ prostii pe copii".
De ce credeţi că cei mai mari gânditori şi oameni influenţi ai istoriei au fost din categoria celor care au putut să-şi satisfacă nevoia de sex fără presiuni aşa de mari?
Nu spun că lăsarea acestor indivizi să întreţină raporturi sexuale alandala ar duce la o nouă generaţie de genii. Nici pe departe. Dar, cert este că presiunea mare îi poate retrage de la şansa de a trăi un minimum de împlinire psihică. Sau, cel puţin aşa crede Vâlsan care-i "mai dement ele aşa...".
Aspectul acesta al virginităţii este aşijderea un aspect pe care s-a pus mult prea mult accent în ultimul secol încât chiar unii au ajuns să creadă că-i vorba de ceva sfânt.
Să fiu sănătos câte predici despre "păcatul sexului înaintea căsătoriei" am auzit. O imensă porcărie.
Aşa cum discriminatoriu mi se pare modul de a pune problema că el a profitat de ea, la fel de discriminatorie mi se pare şi afirmaţia "nemultumitului" care spune despre o fată că era "crăpată".
Adică... pe sistemul.... el la 17 ani "s-a combinat" cu o fată de 15 ani şi aia era aşa curvă că vezi doamne el era al 3-lea. Ceea ce uită să menţioneze este "a câta" era pentru el partenera de 15 ani.
Ştiţi de ce întreb? Pentru că este cunoscut faptul că până la 17-18 ani, fetele sunt uşor mai precoce băieţilor atât în ceea ce priveşte dezvoltarea fizică, cât şi cea intelectuală - explicaţie pentru faptul că fetele caută băieţi mai mari decât ele.
Adică faptul că el era al treilea pentru ea constituia o maaaaaare problemă de moralitate dar faptul că pentru el era măcar a doua parteneră (căci altfel n-ar fi ştiut diferenţa dintre "crăpată" şi "necrăptată", ca să-l parafrazez) nu era nicio problemă.
Haideţi să povestim puţin şi despre implicaţiile sexului.
De fapt, o să spun mai întâi despre implicaţiile lipsei acestuia.
Să luăm exemplul unei fete dintr-o familie tradiţionalistă care spune că sexul înaintea căsătoriei este un păcat. Şi să spunem că fata se căsătoreşte cu un băiat care împărtăşeşte această idee.
Şi... ghici ce. După căsătorie constată că sunt în totalitate incompatibili în pat. Se ştie că oricât de bine ar merge o relaţie, dacă nu merge în pat este sortită destrămării.
Sau.... să luăm un băiat care caută doar virgine şi ajunge să se înţeleagă de minune cu o fată care poate nu este virgină dar îşi cunoaşte sexualitatea mult mai bine. Ce face? Nu se căsătoreşte cu ea deşi se potrivesc de minune?
Ce treabă are un aspect strict fiziologic transformat în factor determinant de cretinism? Mai pe scurt, ce treabă are sula cu prefectura?
Se ştie că femeile devin mai greu conştiente de propria sexualitate şi că sexualitatea lor este ceva mai complexă decât a bărbaţilor.
O societate plină de frustraţi sexuali sau o societate conştientă de propria-i sexualitate? Care să fie. În ultimul secol a fost dominantă prima. Acum a doua vine puternic din urmă. Părerea mea este că ciocnirile la nivel cultural vor fi din ce în ce mai multe şi mai dure în viitor.
Acceptarea ideii necesităţii sexului şi tratarea acesteia ca atare mi se pare o soluţie mult mai bună de rezolvare a acestor probleme a sarcinilor timpurii. În orice caz, mult mai bună decât exercitarea presiunii pe tineri.
Negarea problemei nu face ca această să dispară.

Gândiţi logic. Faptele şi datele sunt singurele care au dreptate.

4 comentarii:

  1. adevar graiesti ...

    Romania , the land of bitches ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Baiatul Ciudat, tu eşti sigur că ai înţeles ce scrie în articol? Ştii de ce întreb? Căci a doua "propoziţie" mă face să cred contrariul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Poveste grea şi complexă...
    Se vede treaba din comentariile publicate că datul cu părerea cum o fi ne creează satisfacţie deplină.
    Orele de dirigenţie nu se fac, doar se încasează banii...
    Părinţii nu mai au timp fiindcă sunt ocupaţi să "facă" banii...

    Copiii sunt prea ocupaţi cum să cheltuiască banii...
    Cine să mai facă educaţie sexuală???

    Zi faină!

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci Lucian pt articol! Spre deosebire de articolele legate de politica , aici pot sa-mi exprim o opinie subiectiva.
    Consider ca accidentele cu minore,prematur mame, se trag din incultura sexuala a tinerilor.
    Nevoia de sex nu se satisface prin deflorare in podul unui liceu,prezervative sau nu.Aici e o problema de conceptie. Vrei sa-ti satisfaci nevoia , ai nevoie de o partenera experimentata si un pat.
    Cum poti sa-ti doresti ca o fata sa fie virgina? Vrei sa muncesti sau sa faci sex?
    Copii stiu ce e sex?Cum pot afla? Sigur nu-ntr-un club , pod ,gradina publica sau vreun baiat ocazional.
    Ca baiat,vrei sa-ti intemeiezi o familie la 17 ani si cauti virgine?Nu-nteleg.
    Ca fata de 16ani,vrei sa te "descoperi" intr-un mod normal sau sari la fantezii?Genu' asta de fete is rezervate tiganilor.
    Am intalnit o straina , 16 ani , virgina si dornica de sex in gradina publica! Am refuzat.
    Ce start mai are ea in viata ? Ce bonus mi-ar aduce mie sa fac ceva cu ea?
    I-am explicat ca 50% din casatorii ajung la divort , 50% din certuri sunt legate de viata sexuala , iar 50% din certurile legate de viata sexuala se datoreaza curiozitatii(alt barbat , alta femeie , fantezii , samd)
    Multi tineri din ziua de azi stiu ecuatia asta?

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails