joi, 4 martie 2010

Stupizenii de prin şcolile româneşti

Deşi am ieşit de ceva vreme din sistemul de învăţământ preuniversitar, tot nu mă pot abţine să nu continui să mă uimesc pe sine-mi când privesc la această bălăcăreală a educaţiei de prin frumoasa-mi ţărişoară.
Cu mici excepţii (din păcate din ce în ce mai mici) profesorii din prezent ştiu doar să facă grevă şi atât! Nu mai există vocaţia de dascăl şi nu mai există plăcerea de a face treabă, aşa cum erau profesorii de odinioară majoritatea dintre aceştia ajunşi acum fie la pensie, fie deja oale şi ulcele fie consideraţi nişte ciudaţi ai sistemului.
Am citit un articol pe site-ul antena3.ro despre o bătaie într-o şcoală oarecare.
Filmuleţul este acesta:

Prin urmare, aşa cum reiese din ştire, faptul că scoţi în evidenţă un fapt ştiut de toată lumea, şi anume că educaţie se face cam din vrej prin şcolile patriei, este o încălcare a regulamentului.
Ce trebuia să facă cel care-a filmat? Să anunţe directorul şcolii? Aşa se muşamaliza şi mai tare!
Astfel, ştim cu toţii, o dată-n plus, cam câtă şcoală şi câtă educaţie pentru societate se face pe la noi şi cât caft tovărăşesc.
Îmi amintesc că în 2007, pe când eram eu în clasa a XI-a, două fete s-au păruit binişor în timpul orei de engleză şi tovarăşa profesoară pentru care-mi menţin dispreţul şi-n prezent, ia ghiciţi ce-a făcut?! NIMIC, desigur. Era greu de ghicit?
Eu avusesem semestrul precedent 5 sau 6 (nu mai ştiu precis) la purtare pentru că-i demonstrasem în repetate rânduri că nu are nicio treabă cu profesoratul dar aia era important, îi afecta imaginea "doamnei", dar faptul că se caftesc ca la drumul mare elevii între ei nu are nici cea mai vagă importanţă pentru dânsa, nu?
Ca "doamna" sunt destule profesoare.
"Dacă nu zici nimic/Nimeni nu-ţi zice nmic/Şi te lasă să mori/Fără să laşi nimic!", spunea un vers al trupei Moromeţii. Ei... cam asta se promovează şi prin ale noastre şcoli.
Consider o stupizenie fără de margini sancţionarea elevului care-a filmat mai drastic decât pe fătucile frustrate din lipsă de activităţi extraşcolare.
Când e vorba de gradaţii de merit sau salarii sau eventual puţinele rezultate obţinute de elevii noştri cu sprijinul real al unor profesori, atunci sunt primii pe sticlă dar acum toţi se fac mici de tot!
Bine că ştiu să facă greve că nu le mai ajung banii.
Am mai scris despre cum se poate eficientiza sistemul de învăţământ. Părerea mea sinceră e că dacă s-ar introduce un criteriu de performanţă viabil, s-ar eficientiza şi cheltuielile.
Desigur, profesoraşii vin cu scuza penibilă că vezi-doamne copiii stau 5-6 ore la şcoală şi restul în familie şi deci familia e mai vinovată şi că ce văd acasă asta fac copiii. Desert turcesc!
Spre deosebire de dumneavoastră, stimaţi profesori din învăţământul preuniversitar, părinţii elevilor care de obicei, printre altele, vă plătesc pe dumneavoastră, muncesc mult mai multe ore ca să asigur inclusiv banii pentru culegeri, fondul şcolii şi alte căcaturi care sunt cerute semestru de semestru elevilor. Desigur, vinovaţi sunt şi părinţii care vă cred şi cară bani la şcoală.
Eu nu am plătit niciodată fondul şcolii şi văd că n-am mai fost exmatriculat. Da, dar eu sunt unul. Câţi bani cară elevii anual într-un liceu? N-ar fi oare suficienţi măcar pentru plătirea unor profesori pentru o lună sau două cât nu sunt bani la buget? Ar fi... dar după aia cine-şi mai trage câte ceva pe turta-i proprie?!
4 la purtare şi eliminare 5 zile. Ăsta-i totalitarism pe faţă! Şi pentru ce? Că a filmat două proaste, pardon, colege care se cafteau în clasă? Păi ce, le caftea el?
Dar, ca de obicei în ultima vreme pe la noi: Se loveşte puternic în efect şi se neglijează cauza.
De ce se bat elevii în clase? Pentru că profesorii îşi fac din ce în ce mai prost spre deloc treaba pentru care sunt plătiţi? Cine au de suferit? Desigur, tot elevii că doar n-o să-i supărăm pe bieţii profesori care se spetesc săracii de ei să-i înveţe pe elevi de adeseori ies mai slabi decât au intrat în şcoală.
Desigur, există şi excepţii foarte frumoase şi există şi lichele de elevi. Dar, cu toate acestea, pentru aceste câteva excepţii se neglijează ansamblul care arată din ce în ce mai prost pentru învăţământul românesc.
Adică... să înţeleg că un elev n-are voie să filmeze dar şcoala are voie să-şi orwellizeze (pardon, supravegheze pentru propria siguranţă) elevii, nu?!

Amin!

Un comentariu:

  1. Cata dreptate ai...
    Elevii nu mai sunt motivati sa invete,ba chiar sunt sprijiniti sa faca lucruri josnice.
    Eu am la matematica un profesor care e apreciat de multe lume,cu destule cercetari la activ,carti scrise,cunostinte din multe domenii,insa varsta isi face de cap,sa zic asa...Se blocheaza la unele dintre putinele aplicatii pe care le facem la clasa,fiindca majoritatea orelor sunt de predare...Si bineinteles ca unii elevi fac meditatii in particular.cu cine?cu un coleg de catedra al profesorului...
    Si ce fac smecherii,copii de bani gata?
    Vin la clasa cu probleme deja rezolvate,insa ii cer profesorului sa le rezolve...si profesorul se blocheaza,sau rezultatul final nu este cel corect...
    Insa pe baza ideilor care "vin pe moment" in mintea elevilor,profesorul ii apreciaza pe ei fiindca "lucreaza in particular,se intereseaza,sunt oameni destepti,na"
    Si uite asa.

    Ăştia de la "Împărăţie" habar nu au care sunt adevăratele probleme.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails