vineri, 2 aprilie 2010

La mulţi ani?! (despre avort şi paşti)

Sau ce se zice în perioada asta ca să fiu şi eu în trend cu lumea care brusc şi-a regăsit credinţa şi pocăinţa deşi în urmă cu doar câteva zile drăcuiau tot ce mişca.
Băi "frăţică" deci nu ma e lumea în stare nici să pară creştină şi e grav dacă ateul din mine începe să fie iritat de asta.
Eu în continuare sunt în mijlocul nicăieriului în judeţul Bacău dar chiar şi-aici brusc şi-a regăsit lumea credinţa întru "dumnezeul atotputernic şi atoatedătător".(aşa de lungi sunt cuvintele astea bisericeşti de parcă-s în norvegiană şi ţi se limbă plimba-n gură pronunţându-le)
Pe deoparte mă bucur teribil de această vacanţă căci astfel sunt ceva mai deconectat de ritmul infernal de viaţă pe care-l am la Cluj şi, colac peste pupăză, merge netul aşa de prost (deh... Orange) încât abia pot scrie aici şi citi câteva ştiri că după aia iar se blochează.
De televizor nu se pune problema căci nelocuind nimeni aici atâta vreme, cablu nu mai este de mult.
Totuşi, încăpăţânat cum sunt am atârnat o sârmă ca să mă uit şi eu la un meci de Uefa Champions League (felicitări Arsenal, hai cu victoria! - anti-Barca etern!) şi măcar o ştire să prind şi eu.
Pe de altă parte, fiind disponibil doar TVR 1, în aceste momente mă simt discriminat în totalitate căci în afară de emisiunea despre acţiunile poliţiştilor, în rest pe tot parcursul acestei zile au fost doar emisiuni de îndoctrinare religioasă întru marea sărbătoare de înviere (de parcă nu poate sî-mi "învie" în orice moment) de nicio ştire nu mai poţi să vezi fără un sobor de preoţi.
Trecând peste faptul că fiind aşa de mică localitatea, nici să dormi în ritm de vacanţă nu poţi că te toacă (la propriu) la cap cu toaca lor şi cu clopotele lor de nu şi le-ar mai băga undeva unde e pufos şi cald.
Chiar şi cu netul meu prost, aflu că din punct de vedere religios nici să-ţi rezolvi probleme cauzate de futai neprotejat nu poţi să ţi le rezolvi săptămâna asta. De parcă săptămâna asta ar avea 8 zile.
Mai mult, în opinia unora şi activitatea sexuală este interzisă că... nu am înţeles încă logica.
Prin urmare, de la sine putere, nişte medici care adeseori îşi permit să facă grevă acum îşi permit să încalce dreptul femeilor de a alege. Prin urmare, în Iaşi şi în Focşani nu se fac avorturi la cerere săptămâna asta.
Dar de când şi până când?
De când este spitalul instituţie religioasă şi de când medicii sunt brusc preoţi?!
Eu ca director de spital aş demite toţi medicii care refuză să-şi facă meseria.
Adică eu dacă refuz să-i dau şpaga pe care mi-o cere în mod nesimţit nu mă tratează şi nu am ce să-i fac. Dacă eu îl ameninţ cu arma pentru că nu îşi face treaba corespunzător intru la "mititica" pentru că-s violent, nesimţit, bla bla bla.
Dar pentru că el refuză să-şi facă treaba pentru care este plătit din banii noştri şi refuză să respecte un drept acordat şi reglementat prin lege, el nu păţeşte nimic. De ce?
La câte vieţi distrug medicii din România, iaca brusc a dat cretinismul şi moralitatea în ei.
Şi ce ne facem dacă avem de-a face cu următorul caz ipotetic: O fată de 13 ani din Adjud este violată. Trei săptămâni stă închisă în ea. După care, în două săptămâni izbuteşte să-şi facă curaj să le spună rudelor. Să spunem că venitul familiei este mic de tot.
Le mai ia o lună(4 săptămâni) să strângă banii pentru drum şi şpăgi plus taxe oficiale.
Merg la Spitalul din Adjud (care arată mai rău decât magherniţa din curtea bunică-mii) şi unde după ce li se iau toţi banii, li se spune că fata n-are nimic şi să meargă acasă liniştiţi.
După încă 6 săptămâni, fata începe să dea din ce în ce mai des semne de sarcină şi începe aşa, uşurel să se cam observe. Plus că e din ce în ce mai deprimată.
S-apucă din nou rudele să strângă bani şi după alte două săptămâni ajung "la judeţ", adică la Focşani. Merg la un medic care se chinuie vreo săptămână şi constată, într-un final că problema fetei este sarcina. Pe de altă parte, admiterea la liceu se apropie.
Până mai adună ceva bani, se ajunge în "spătămâna mare". Sarcina are deja 4 luni şi aproape 3 săptămâni.
Dacă mai stă puţin, n-o să mai poată face avort. Fătul e sănătos dar ea vrea să termine liceul şi nu are nici pe departe timp de crescut copii acum plus că mama însăşi este un copil. Şi-atunci? Avort la cerere!
Ghici ce? Nu se fac avorturi în "săptămâna luminată" deşi ea nu este ortodoxă sau măcar religioasă.
S-apucă iar de strâns bani şi merge la Bucureşti. Deja e mult prea târziu. Sarcina e mult prea avansată. Trebuie să nască.
Naşte dar îşi amână liceul. Nici după 2 ani Poliţia nu a prins violatorul şi nu are cu ce să-şi întreţină copilul.
Se apucă de muncă şi îjntre timp devine depăşită de vârstă pentru a-şi mai continua studiile. Şansele copilului: Ori moare de foame, ori se sacrifică de tot mama lui.
Şansele fetei de a reuşi orice în viaţă: ZERO.
Vina fetei? Că s-au trezit cu puţa stâmbă medicii din Focşani să nu facă avorturi într-o anumită săptămână că vezi-doamne "e păcat".
Sună apocaliptic, nu? Ei bine acest scenariu este foarte posibil!
Stimaţi îndobitociţi religios, când o să pricepeţi că nu toată populaţia României este ortodoxă şi nu toată lumea vrea să fie trezită în vacanţă de clopote şi că nu toată lumea vă împărtăşeşte credinţa cu privire la ceea ce ziceţi voi că e greşit la "avort".
La dracu', nici toţi ortodocşii nu cred că avortul este un păcat!
De ce nu pricepeţi că prin refuzul unui avort riscaţi nu să salvaţi o viaţă ci să distrugeţi două(atât pe cea a mamei cât şi a copilului)?
Societatea Comercială BOR S.A. v-a chiorât aşa de tare?
Brusc medicii au frică de dumnezeu dar în rest se închină de mai multe ori pe zi dumnezeului şpăgii şi nu-i nicio problemă. Brusc toată lumea îi laudă!
În plus, din câte ştiu eu, încă mai e "la modă" jurământul hipocratic care acum mai degrabă are valoare de jurământ ipocritic!
Pe comunicate de presă şi biblii jură oameni gen Daniel Horogeanu de la Tanacu dar voi, stimaţi medici, aveţi o datorie pentru care sunteţi plătiţi!
Văd că e la modă să plece medicii că nu mai sunt bine plătiţi aici. Ia plecaţi stimabililor şi mergeţi în Suedia (unde separarea bisericii de stat funcţionează perfect de la instaurare) şi spuneţi că nu vreţi să faceţi avort sau eutanasie la cerere în nu-ştiu-ce zile. Şi dacă mai aveţi loc de muncă a doua zi, eu vă fac statuie!
Practic, în ţara asta se suferă din ce în ce mai puternic de tirania majorităţii.
Majoritate care se subţiază pe zi ce trece şi care simte subţierea şi încearcă prin orice mijloace să-şi impună valorile lipsite de fundament realist şi bazate doar pe filosofii închipuite şi pe mulţumirea unor personaje imaginare.
Se tot vorbeşte şi despre dreptul doctorului de a alege. Păi asta e alegere în grup nu alegere individuală. Şi în plus, doctorul a ales deja, atunci când şi-a ales meseria.
Consider acest act al medicilor o încălcare gravă a drepturilor pacienţilor şi ar trebui demişi sau sancţionaţi drastic de către Colegiul Medicilor toţi medicii care aderă la această prostie în grup.
DAR, suntem într-o ţară fundamentalist-cretină. Oare când ne schimbăm numele în Romanistan? Nu de alta dar între noi şi talibanii musulmani este doar diferenţa că la noi încă nu te omoară (cel puţin nu pe scară largă - vezi cazul Tanacu) dacă nu crezi în ce îţi impune majoritatea.
Dreptul la religie este o alegere, o libertate pesonală. Pe dracu'. Ştiţi cum e cu asta?
Eşti liber să crezi în ce vrei. (şi apoi vine continuarea...) Trebuie să-l alegi pe Domnul. Nu ţi-o impune nimeni, doar părinţii (la mine, din fericire, nu a fost aşa), bunicii, profesorii, statul şi toţi oamenii de pe stradă care te privesc cu milă sau cu frică ("săracul... e pierdut" sau "e antihristul!") deşi din punct de vedere intelectual şi material poate eşti mult mai presus decât ei!
Oare şpagă în săptămâna mare se primeşte?
Propun ca în săptămâna 24-31 decembrie (când traficul e cel mai aglomerat) ca şoferii să nu mai respecte culoarea roşie a semaforului, prioritatea pietonilor prin diferite zone ale oraşelor, limita legală de viteză dar şi limita de tonaj. De ce? Pentru că poate fi declarată Săptămâna Mare a Traficului pe Patru Roţi.
Ei, cum ar fi atunci?

5 comentarii:

  1. Tocami dădusem peste o poză interesantă referitoare la parte din subiectul postării http://27.media.tumblr.com/tumblr_kzteegYaKW1qai43qo1_500.jpg

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi se pare cea mai penibilă chestie care se întâmplă în ţara asta

    RăspundețiȘtergere
  3. Lucian, eu sunt un tânăr medic care am terminat anul acesta medicina la Târgu Mureş. Sunt creştin, dar acesta nu este subiectul acre vreau să-l dezbat aici. Eştoi liber să nu crezi în Dumnezeu, aşa cum şi eu am aceaşi libertate de a crede în el. Voiam doar să-ţi fac o completare în legătură cu Jurământul lui Hipocrate şi avort. Eu anul acesta am depus jurământul, la festivitatea de încheiere. Unul din paragrafele jurământului sună aşa (îl voi cita întocmai, nu voi omite nimic) : ,,Nu voi prescrie niciodată o substanţă cu efecte mortale, chiar dacă mi se cere, şi nici nu voi da vreun sfat în această privinţă. Tot aşa, nu voi da unei femei un remediu avortiv nici n-o voi ajuta în orice alt fel s lepede".
    Citatul pe care l-am scris aici face parte din Jurământul lui Hipocrate, vechi de peste 2000 de ani. A rămas nemodificat. Îl poţi verifica oriunde, prevederile jurământului nu sunt secrete. Deci, cu toată stima pentru tine şi pentru postările tale, care în majoritate îmi plac, de data aceasta greşeşti. Un medic are dreptul de arefuza să facă avort oricând, nu numai în săptămâna mare, de Paşti, sau într-o zi specială. Nimeni nu mă poate obliga pe mine niciodată să particip de bună voie la omorârea unei fiinţe. Acest articol citat, se referă la eutanasie şi avort. Am dreptul s refuz să te eutanasiez sau să-ţi provoc avort chiar dac tu mă plăteşti sau mă ameninţi cu moartea. Nu reau să te cert sau aştceva, vreau doar să te rog să nu ne mai judeci aşa simplist. Avem şi noi o conştiinţă (măcar unii din noi) şi poate nu vrem s-o călcăm. Dacă binevoieşti, am să te rog să-mi publici comentariul şi să-mi oferi un răspuns la citatul meu referitor la avort. Îţi mulţumesc frumos. Cu stimă, Alexandru , medic

    RăspundețiȘtergere
  4. Scuze, tastatura mea e veche şi mai scapă litere. Plus că eu sunt un pic grăbit azi aşa că am făcut greşeli de ortografie. Te rog mult să nu le iei în considerare. Mesajul pe care l-am transmis e mai important.

    RăspundețiȘtergere
  5. ”Nimeni nu mă poate obliga pe mine niciodată să particip de bună voie la omorârea unei fiinţe.”

    1. Fetusul nu este o ființă.
    2. Nimeni nu poate obliga pe nimeni să facă avort, fie el medic sau pacient, însă, medicul angajat în sistemul public de sănătate are obligația de a face avort. Nu vrea? Foarte bine, demisia și mult succes în cariera sa de medic ginecolog cu cabinet PRIVAT unde să-și facă el regulile.
    Avortul nu este obligatoriu în România ci legal. Ceea ce înseamnă, că dacă o instituție privată nu vrea, nu oferă serviciul. E atât de simplu.

    Însă, instituțiile de stat îl oferă pentru că așa spune statutul lor. Ceea ce fac acești medici este o încălcare a legii, a Codului Muncii și a fișei postului.


    Jurământul lui Hipocrate are doar valoare simbolică (dacă e să mă întrebi pe mine e un cretinsim total - dar asta-i altă poveste). Indiferent de părerea mea sau a ta despre jurământul hipocratic, lucrurile nu funcționează în România pe bază de jurământ, ci pe bază de contracte și acte parafate.
    Contractul semnat de medici prevede obligația de a face avort atunci când situația e favorabilă, când pacienta o cere și/sau sarcina pune în pericol viața mamei.

    Restul e can-can.

    P.S.: Bine-ai venit la mine pe blog. Ședere plăcută.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails