luni, 16 august 2010

Incursiune în Bucureşti

Pff... iar a trecut o eternitate de când nu am scris.
Ei las' că-mi trece că nu-s obsedat de blogul meu şi nu-mi pasă de numărul de vizitatori. Sau cel puţin aşa spune un test stupid de pe site-ul clopotel.ro .
Ar trebui să intru mai des acolo că acolo mereu apar chestii stupide şi mereu poţi fi surprins cu ceva nou.
Aşa... despre ce vroiam să scriu? Ah da... că am fost la Bucureşti.
Asta-i o poză şuie, făcută din mers şi uşor neclară a Arcului de Triumf. Specific mie deci e clar că-i făcută de mine.
N-am stat mult; efectiv în Capitală am stat 28 de ore. Suficient cât să mă enervez, să mă minunez de cloaca de proşti dar şi să mă amuz.
Am fost să-mi vizitez un prieten că altfel nu mă sinchiseam.
Am plecat din Bârlad pe 30 iulie cu acceleratul de ora 8:00 şi care, surprinzător a sosit la timp şi a ajuns la timp şi în Bucureşti chiar dacă la un moment dat avea aproape o oră întârziere.
A mers cu viteză de Inter-City (21 de minute de la Ploieşti Sud la Bucureşti Nord e ceva!) şi a recuperat tot.
Capitala? La fel cum o ştiam de acum câţiva ani când fusesem ultima oară, poate mai puţin jegoasă totuşi faţă de atunci. Câinii aveau acum cercel dar tot mulţi cu spume erau, tot agresivi noaptea iar fătucile drogate cu extazy, ketamină sau cocaină care se plimbă tot oraşul cu metroul tot n-au dispărut.
Ce-i trist e că am văzut fătuci care aveau maxim 16 ani într-o stare deplorabilă aflate vizibil sub efectul drogurilor foarte tari (de la cocaină în sus).
Bine că se ocupă Miliţia de drogalăii bătrâni dar de viitorul ţării i se rupe.
Dincolo de asta, la Bucureşti în principiu se găsesc de toate, inclusiv afişe prin care eşti rugat să ai minimumul de decenţă şi să nu te pişi direct pe uşa şantierului şi să foloseşti WC-ul care, în fine, e cam la 2km de afişul cu pricina deci dacă te "taie"... ai cam pus-o!
Bine că poţi folosi WC-ul Gării de Nord care e la doar 400 de metri de afişul cu pricina dar acolo trebuie să ai şi verzişori, măcar 2 căci 2 lei costă să depui să stropeşti în buda gării. Tot 2 lei e şi în judeţul Harghita, dar despre asta în articolul viitor.
O dată-n plus mi-am confirmat mie însumi că Bucureştiul chiar este mult prea mare pentru gustul meu şi-ţi mănâncă o grămadă de timp pe drumuri că faci câte-o oră de colo până colo, chiar şi cu metroul. Dacă nici nu ştii unde să schimbi (bine măcar că asta ştiam) faci şi câte două ore!
Am remarcat însă că ambasada Boliviei de pe (sau ar trebui să spun "după" că doar de Bucureşti vorbim) Bulevardul Kiseleff arată mai rău decât fostul sediu Bankop din Bârlad, în varianta nerenovată nu cum e acum că acum e luxos!
Parcul de pe acelaşi bulevard e la fel de sec ca înainte, Cişmigiul e mai urât ca niciodată iar parcul IOR este acum surprinzător de curat! Încă mai are până ajunge din urmă parcul Central sau parcul Haţeganu din Cluj la capitolul curăţenie dar este un imens progres.
Parcul IOR însă are o mare problemă - ai şanse mari să te pierzi în el... bleah! Fain e că are băltoacă în mijloc. Atât de fain că te poţi bucura de un aer vag mai răcoros (nu există rece în Bucureşti în luna iulie, asta-i clar!) dar cu bonusul de ţânţari aferent.
Adevăru-i că Bucureştiul poate fi şi frumos dacă ştii cum şi unde să trăieşti. Bucureştiul chiar poate fi aşa cum îţi doreşti dacă ştii cum să "ţi-l faci".
Fântâna aia arteziană e bună cam până pe la 10 şi după ora 19:00. În rest... nici dacă te contopeşti cu ea nu faci faţă căldurii infernale.
Noaptea la ora 00:00, în parc, şi tot erau 29 de grade. Vă daţi seama cam cât e între maşini direct la soare?!
Mă distra când auzeam în căşti la radio că acum la Bucureşti sunt 33 de grade. Unde mă tată? În frigider poate că pe stradă sub 45 nu erau sigur!
Regret că nu am făcut poză şi la kitsch-ul arhitectural de vis-a-vis de casa lui Boc (adică sediul Guvernului).
Tot acolo în piaţa Victoriei, se află un bloc de 10 nivele ce arată ca vai de mama lui. Nu asta-i problema. Problema e că fix lipită de bloc (deci, tehnic vorbind, e aceiaşi clădire) tronează un corp numai din sticlă şi care chiar arată a construcţie a mileniului III, epoca super-modernă.
Vă închipuiţi cum arată un bloc construit în 1980 (dacă nu şi mai devreme) fix lipit de o clădire numai din sticlă? E similar cu kitsch-ul urbanistic reprezentat în centrul Clujului unde sediul Băncii Transilvania tronează în imensitatea lui sticloasă între clădiri din secolele XVIII-XIX nerenovate.
Măcar de renovau blocul ăla, ce naiba. E totuşi vis-a-vis de Guvern nu în Pantelimon fir-ar mama ei de treabă.
Deşi am stat puţin, am umblat destul de mult căci am încercat să mă văd cu cât mai mulţi oameni într-un timp cât mai scurt, tocmai ca să evit să stau prea mult în oraşul ăla cu 6 (sau 7?) sectoare şi metrou.
Mă plâng de căminele din Cluj şi mă refugiez la chirie? Vai de capu' meu ce fel arată căminele din "campusul" Agronomie. Ghilimelele sunt pentru că eu chestia aia n-aş numi-o campus nici în 10 vieţi.
Şi totuşi, deşi arată rău, bine măcar că este căci la ce folos că-n Cluj arată bine dar sunt puţine şi dorm studenţii în maşini şi în gară sau se lasă de facultate?!
Aşadar, o dată-n plus reiterez cu amintiri proaspete: Bucureştiul e urât, plin de blocuri şi maşini (enorm de multe, prea multe pentru sănătatea mea), foarte călduros (dezavantajos vara) dar şi plin de posibilităţi motiv pentru care unii aleg compromisul şi înghit dezavantajele.
Am revenit la Bârlad a doua zi seara şi 48 de ore mai târziu am plecat în direcţia Buhuşi-Piatra Neamţ-Cheile Bicazului-Lacu Roşu.
Despre astea în articolul viitor.

Vă salut cu respect.

5 comentarii:

  1. Cand mai mergi la Bucuresti sa incerci sa vizitezi si cateva din obiectivele turistice si locurile frumoase.
    Sunt de acord ca in ansamblu Bucurestiul e un oras mult prea aglomerat si prafuit, dar ascunde si cateva oaze de liniste si frumusete.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut, te-ar interesa un link exchange cu www.totul-scump.info sau www.lainceputdedrum.com ? Sunt claus86 de pe Baiatul Ciudat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da...I.O.R e cât de cât amenajat păcat ca e plin de toţi ţiganii..

    RăspundețiȘtergere
  4. VertAnge: E foarte posibil ca aşa să fie dar n-ar strica să fie mai promovate căci nu de alta dar când stau 30 de ore în Bucureşti, caut să mă văd cu cât mai multă lume şi să văd şi ceva fain. Şi... unde mă duc? În locurile cele mai cunoscute, nu?
    Claudiu Savu: Există rubrică "contact autor". Vorbim acolo.
    Kullervo: Nu ştiu, poate am fost norocos dar chiar nu erau ţigani deloc şi multă lume ieşită cu rolele şi chiar era spre civilizat. Sau poate chiar sunt eu super-norocos, mai ştii?:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Sub pod seara se intalnesc majoritatea e o priveliste superba:)):))

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails