duminică, 22 august 2010

Nunţi, botezuri, cumetrii, avorturi...

...luări din moţ, parastase, onomestici, internări la "nebuni", pomeni de 3,6,9,15,40 de zile, juma' de an, un an şi alte "evenimente" care dau legitimitate unei adunări mai mari de băbăret şi moşnegăret, componenţi ai unei familii lărgite pentru a chiui până-n zori şi de a-mi tulbura mie nervii şi somnul.
În fiecare an în Municipiul Bârlad, de vreo 100 de ani încoace, în perioada 14-29 august are loc Bâlciul Anual. Booon.
Pe vremuri, marea gălăgie în perioada asta o reprezenta Bâlciul. De la intrarea în Noul Soviet European (U.E.), pentru Bâlci s-a stabilit o limită legală de decibeli astfel că abia se mai aude Bâlciul de aici de la mine din vârful dealului şi asta după ora 1:30 când în restul oraşului se stabileşte o oarecare linişte şi zgomotul Bâlciului se propagă mai bine.
Şi oricum, Bâlciul e închis între orele 4:00 şi 7:00.
Şi, cu toate acestea, bine intenţionat să mă culc în jurul orei 1:00, azi noapte am adormit abia după ora 6:00. Motivul? O nuntă care nu se mai termina şi care se auzea de 3 ori mai tare decât ar fi visat să se audă Bâlciul în vremurile bune şi, colac peste pupăză şi destul de aproape de casa mea astfel că simţeam că am boxa la mine în cameră şi nici într-un caz la circa 1, 5 km depărtare.
La ora 00:00 şi-au tras cu artificii şi apoi au continuat să răcnească până la 6 dimineaţa băi nene.
Am adormit la 6:30... cine să se mai trezească la 10:00 ?! Fratele lu' Dan Spătaru că eu sigur nu!
Despre rolul în sine al nunţilor şi inutilitatea unui astfel de eveniment nu am să discut acum că n-are sens.
DAR, dacă tot vrei s-o faci, n-ai putea să o faci fără să ţii juma' de oraş treaz până-n crucea dimineţii?! O să-mi spuneţi că era sâmbătă spre duminică şi, prin urmare, era legal. Ok, aşa să fie. Şi atunci ce căuta Miliţia pe 1 decembrie (tot sâmbătă spre duminică) 2007 când la BT-NN era concert?
Adică ce PeLicanul Mariei, nunţile, botezurile, cumetriile şi avorturile au voie să behăie până dimineaţa dar un concert live de muzică decentă nu. Păi să nu vă dau cu Miliţia-n cap?
Pentru Bâlci există lege şi pentru muritorii de rând există lege. La fel cum şi pentru "sensibiloşi" se poate face caterincă prin ziar că vezi-doamne ce deranjaţi sunt ei de tinerii care joacă fotbal. DAR, pentru cumetriile şi avorturile care ţin TOT oraşul treaz TOATĂ noaptea, nu se poate face nimic.
La cât de tare se-auzea pariez că petrecerea de avort spontan avea loc vis-a-vis de sediul Poliţiei Municipale. Ori erau cumva şi distinşii oameni ai legii la petrecere?!
N-aş avea nimic împotriva lor. Să se distreze că doar viaţa-i scurtă şi trebuie trăită. Dar având în vedere de câte ori am fost nevoit să duc muncă de lămurire cu oameni ai legii pentru că aveam îndrăzneala şi eu de a mă distra măcar de două ori pe an cu muzica mai tare, mă simt îndreptăţit să comentez.
Încetul cu încetul ajunge civilizaţia şi la Bârlad şi "cârciumile pentru nunţi" sunt din ce în ce mai în afara oraşului dar mai e mult până departe...
Eh... înghit în sec şi-mi spun că mai e puţin şi scap de zona asta unde doar meltenii cu bani au voie să se distreze. Încă puţin şi scap de zona asta.

Vă salut.

Un comentariu:

  1. Salut, mi se pare foarte interesant blogul tau, inscrie-l pe http://www.enterclick.ro pentru a primi vizitatori unici si trafic, tot ce trebuie sa faci e sa accesezi de 2 ori pe zi toate site-urile din sistem si vei primi pentru fiecare vizita facuta celorlalti una de la ceilalti catre tine.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails