miercuri, 1 septembrie 2010

Alte educaţionisme şi viaţă grea

Bine v-am regăsit destoinici cititori.
Am întârziat cam mult cu scrierile pe-aici dar... na, ce să-i faci?! Viaţa se complică şi pentru mine.
Aseară mi-am luat prietena de mână şi hai să vedem aproape cel mai sărac cartier din Cluj în care tocmai m-am mutat şi hai să vedem dacă există şi locuri unde să ne putem face veacul. Ei bine, în mod clar nu există decât dacă eşti consumator constant de cannabis şi îţi place să "bagi la aparate".
În afară de asta, însă, pe-aici mă simt ca-n Bucureşti, zău de nu. Bloace, bloace şi mai multe bloace plus bănci, farmacii, cazinouri şi "şaormării". Plus mulţi oameni trişti şi zâmbăreţi în acelaşi timp.
Zău că mi-s dragi ardelenii. O duc la fel de prost ca cei aparţinând clasei de jos din alte oraşe din zona extra-carpatică a României. Dar, cu toate astea, tot sunt mai de treabă decât aceştia din urmă.
Totuşi, pe-aici prin zonă am avut nenorocul de-a întâlni şi "optimişti" (prin "optimişti" se înţelege retardaţi, cretinoizi, înguşti la minte, etc.). Da... ştiu că nu ăsta e sensul adjectivului "optimist" dar la mine pe blog se cheamă "licenţă poetică". Aşa, pentru că spun eu.
Aici în bloc există oameni care o duc mai rău. Nici nu-mi pot imagina cum naiba să trăieşti într-o garsonieră ca cea în care stau eu cu încă doi copii.
Are dreptate uneori Bill Gates, cât e el de fascist şi nesimţit când spune că ar trebui sterilizată 80% din populaţia planetei. Stai într-o garsonieră cu partenerul/a de viaţă într-un cartier sărac din Cluj, aveţi o oarecare independenţă şi vă simţiţi bine. Şi... ce faceţi? Turnaţi doi plozi! Aşa! Bravo! Ca după aia să-i daţi la stat.
Apropo de dat plozi la stat. Sper oripilarea unora, situaţia în ţărişoară a ajuns mai jos decât cota de avarie.
Numai săptămâna trecută, în zona oraşului meu natal, Bârlad, 10 copii au fost abandonaţi de către părinţi sub invariabilul argument: "Nu mai am cu ce să-i întreţin dom'le!".
Săptămâna trecută, în decurs de doar două zile, 10 minori cu vârste cuprinse între patru și 11 ani au ajuns în Centrul de Primire în Regim de Urgență pentru Copilul Abuzat, Neglijat și Exploatat (CPRUCANE) Bârlad. Scenariul este același în toate cazurile: părinții au chemat autoritățile și au insistat ca micuții să fie dați în centrele de specialitate. În multe dintre cazuri, putem vorbi de adevărate drame: oameni care, până nu cu mult timp în urmă, au avut un serviciu, dar care acum s-au trezit fără nici o sursă de venit. Văzându-se în situația de a nu mai putea asigura un trai cât de cât decent propriilor odrasle, oamenii ajung să-i implore pe cei de la Protecția Copilului. Se arată în cotidianul Obiectiv de Vaslui.
Să mor de-i înţeleg pe cei care fac copii în aceste vremuri. Când spuneam în urmă cu 3-4 ani că a face un copil în aceste vremuri reprezintă crimă împotriva umanităţii am fost întâmpinat cu "stuchiţi pă mufă" şi cu argumente de genul "eşti mic acum, când ai să creşti ai să vezi altfel lucrurile". No, hai să mori tu?!
Adică ce, foametea o s-o văd altfel?! Faptul că fac un nou suflet să sufere cel puţin la fel de rău ca mine o să îl percep altfel peste 4 ani?!
Interesant este că statul sprijină tot sărăntocii şi cei cu "puf în cap" să toarne plozi căci mai nou cine are peste 370 de lei venit pe cap de membru al familiei, nu mai primeşte alocaţie de la stat.
Aha, deci o familie de tineri care tocmai îşi cumpără o casă în rate şi care au amândoi un slariu de... să zicem 800 de RON fiecare, nu va fi sprijinită de stat dar vor fi sprijinite familiile de ţigani care au oficial 800 de RON în 4 oameni (din ajutoarele de la "416", evident) ca să nu facă "minim 3 plozi" aşa cum le e tradiţia ci măcar 4-5! Bravos naţiune!
Păi au dreptate cei care se tem că în 10 ani ţiganii vor fi majoritari şi, din ce în ce mai mult, fimul "Idiocracy" pe care l-am văzut în urmă cu 5 ani să nu mi se mai pară o comedie ci o reală proiecţie către un viitor nu tocmai îndepărtat.
Nu tre' să fii un geniu ca să observi că cei inteligenţi pleacă iar cei rămaşi în ţară nu vor face copii deloc pentru că se gândesc: "şi eu ce-i pot oferi? nimic! mai bine-mi văd de treabă!" iar cei care se vor încumeta, se vor încumeta la maxim unul. O să avem un viitor strălucit!
Ah... şi să nu uităm că învăţământul primar şi gimnazial va deveni un învăţământ căcăcios, la propriu. Nu mă credeţi?! Păi cum nu căcăcios dacă guvernul se gândeşte să le dea copiilor ceva lapte, un corn şi... un măr! O combinaţie de-a dreptul explozivă.
Profesorii se plâng de salarii dar eu dacă aş fi guvern i-aş pune pe toţi să muncească gratis un an de zile şi apoi i-aş evalua şi plăti "cu banii grămadă" doar pe cei cu rezultate.
Eu personal insist pentru spânzurarea în piaţa publică a celor care le-au fost profesori celor 30 de elevi care nu s-au putut nici măcar semna la Bacalaureat.
Nu cred c-aş demisiona, dar eu să fiu profesor şi de pe mâna mea să iasă asemenea "chestii" măcar aş tăcea dracu' din gură şi mi-aş mânca în tihnă leafa micşorată că oricum nici p-aia n-o merit!
Vrem o viaţă mai bună pe viitor? Voinţa-i mai mare decât putinţa. Susţinând inteligenţa sub medie şi multiplicarea ei, dând în cap din toate direcţiile studenţilor serioşi şi agăţându-ne de mentalităţi medievale, nu vom progresa.

Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan.

Un comentariu:

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails