vineri, 15 octombrie 2010

Intelect vs. burta plină

Atunci când am refuzat să mă rog lui dumnezeu pentru mâncarea din faţa mea, a fost prima dată când am început să am diferende de opinie cu toată lumea. Am spus atunci: dumnezeu nu ţine de foame.
Mai apoi, am tot extrapolat şi am scris în diferite locuri că filosofia sau înalta cunoaştere şi, în general intelectul, valorează fix 0(adică zero!) căci cu burta goală tot aia e.
Ce chef mai ai să creezi sau să lucrezi într-un mediu înalt din punct de vedere intelectual când "n-ai o chiflă în stomac", ca să citez un nene care n-are un neuron în cap dar are o chiflă în stomac?!
La ce folos să bagi în tine studii economice cu "kilu'" şi în general să bagi şcoală ca maniacu' în tine, să ajungi să lucrezi la Fisc şi apoi la capătul lunii să iei 470 de lei?! Păi eu ca student din "trei lulele, trei surcele" şi tot fac mai mult! Şi asta fără să-mi folosesc prea mult creierul!
Îmi place să fac facultate dar banii de traiul zilnic nu-i fac folosind cunoştinţe ce se pot dobândi în mediul universitar (nu neapărat la facultatea ale cărei cursuri le urmez eu). Facultatea consumă bani (şi încă mulţi! - sau în fine, mai mulţi decât un salariu de bugetar) ca să te ajute să "produci în viitor". Problema e că sloganul de la Dialog (pentru cine mai ţine minte) nu mai e valabil. Nu! Viitorul sună prost! sau... "The future's dark! The future's black!". Sună mai realist aşa.
Deşi sunt în mare proporţie convins că încăpăţânarea şi ambiţia mea nu mă vor duce până-ntr-acolo, totuşi nu pot să nu privesc cu inima cât un purice când văd că intelectualii ajung să mănânce la cantina de ajutor social.
400 de persoane mâncau, anul trecut, la cantina săracilor din Timişoara. Anul acesta numărul asistaţilor sociali s-a dublat.
„Am fost informat că au apărut cazuri de intelectuali care au ajuns să primească masa la Cantina Socială în Timişoara. Nu pot să fac publice numele lor pentru că este vorba de demnitatea persoanelor respective. Însă când li s-a făcut dosarul s-a văzut că aveau diplome şi au fost oameni perfect normali din punct de vedere social până mai ieri. Au avut funcţii, au avut joburi, poziţie de studii superioare, şi astăzi au ajuns să mănânce la Cantina Socială", a spus viceprimarul Timişoarei Adrian Orza. Se arată în sursa citată.
Cum sistemul "Azi în Timişoara, mâine-n toată ţara" al dracu' se încăpăţânează să funcţioneze de 21 de ani aproape încoace, nu pot să nu mă gândesc la cât de crunt vom ajunge curând!
Tot din Timişoara a venit capitalismul ăsta sălbatic (haljat meg hanyasban Tokes!), tot din Timişoara a venit valul II pro-băsescian şi acum tot din Timişoara vine continuarea firească: FOAMEA!
Ce ne mai aşteaptă oare dinspre oraşul de pe Bega?!
Toată ziua se dă vina pe comunism pentru mentalitatea românilor de a da "ceva" ca să-şi rezolve problemele. Poate aşa o fi dar Pile Cunoştinţe şi Relaţii n-ar mai funcţiona aşa de bine dacă... nu ştiu... ăia de la Fisc n-ar trăi mai prost decât un măturător?!?!
Păi cum s-am eu încredere că ăla-mi va gestiona corespunzător impozitele şi cum să am pretenţia de la aceşti funcţionari să absoarbă fonduri europene de investiţii destinante statului, când ei au salariul mai mic decât a unui împărţitor de pliante din Cluj?!
Cum să am eu curaj să mă mai duc la doctor la spital de stat şi să mă las pe mâna lui când e foarte posibil ca acesta să câştige mai puţin decât mine care muncesc part-time?!
Şi-apoi ne mirăm de ce, de exemplu, în Brăila (cunosc 3 cazuri documentate), profesori de matematică renumiţi pe plan internaţional, au plecat să şteargă babe la cur în Italia?! Păi de ce nu?!
Nu e prima oară când spun aici că unora dintre profesori eu le-aş da doar 25% din salariu, dar sunt şi profesori merituoşi care nu merită un astfel de tratament dar pe care statul li-l aplică şi apoi îi urechează că au prea mulţi repetenţi şi-i obligă să-i treacă clasa pe toţi meltenii gelaţi care, ce-i drept, au o chiflă în stomac, dar nu ştiu câte urechi au în cap.
O fi şi mentalitatea românului de vină, care-şi cumpără "merţan" înainte să aibă "o chiflă în stomac" sau care face foamea să-şi cumpere i-phone (sau, mai rău, face credit) ca să fie "în rând cu lumea". O fi şi mentalitatea românului de vină care este mânat de religie şi morbid căci altfel nu pot explica sutele de mii de oameni (unii din ei cu serioase probleme financiare şi de sănătate) care s-au înghesuit să pupe cadavrul Praschivei şi cadavrul lui Maxim Mărturisitorul.
Am şi eu o mărturisire de făcut: TOŢI care se înghesuie acolo sunt nişte subdezvoltaţi intelectual. TOŢI, făr' de excepţie!
De ce? Pentru că admiţând etica pupării de moaşte (în care eu nu cred), recent am aflat că rămăşiţele pământeşti ale femeii care cică ar fi fost sfântă, se află la acea catedrală PE TOT PARCURSUL ANULUI! Aşa că nu e nevoie să te calci în picoare şi să te ia apoi SMURD-ul că te-a luat mama dracu' şi-ai baldosit după ce ai înaintat 400 de metri în 6 ore!
Apropo de SMURD, Crucea Roşie şi alte ONG-uri cu scop sanitar. Probabil ştiţi că există un formular special prin care poţi direcţiona 2% din impozitul pe venit către o instituţie.
Hai să vă zic o treabă: 29% din populaţia României a direcţionat acele fonduri către Biserică! Băi nene, eu ştiu că trebe bani pentru catedrala mastodont, dar parcă totuşi... În vreme ce pentru SMURD, au direcţionat mai puţin de 1% ! Aia nu se pune?!
Şi când baldosesc ăştia pe la o coadă la pupături de moaşte de ce nu-i scapă biserica? Nu de alta dar tot SMURD-ul îi ajută. De ce?!
Bani pentru subvenţii la încălzire nu are primăria Iaşului dar să plătească câteva (ştiu, cacofonie!) angajate ca să facă 67000 de sarmale pentru cei care fac foamea la coadă la "cuvioasa", văd că se găsesc. Dar de ce?
Am văzut la TVR1 oameni care au făcut 29 de ore până la Iaşi şi apoi se mirau de ce li s-a făcut rău căci nu au avut bani să şi mănânce bine si... deh... nu toţi au organism rezistent.
Dacă era nevoie de intervenţia unui efectiv mare de jandarmi? Nu se putea căci toţi erau detaşaţi la "cuvioasa" ca să stăpânească norodul avid de pupat cadavre care e-n stare să-l calce literalmente în picioare pe celălalt s-ajungă el "primu".
Unii nu sunt în stare nici măcar să PARĂ creştini. Exact ca şi cu treaba cu fermoarul. Sau la bobotează când la Mitropolia din Bucureşti se bat efectiv pentru 1L de apă cu busuioc şi ţinută în aluminiu (că doar aia-i dă gustul ăla special nu "sfinţirile" - grea fizica!).
Am divagat... oare? Nu prea am divagat căci astea fac parte din mentalitatea multor români iar raţiunea a fost de mult înlocuită de religie or... naţiile dominate de religie... nu prea au progresat din ce cunosc eu. În fine, excepţie făcând ţările care deţin MULT petrol da' acolo-i altă treabă.
În multe cazuri e şi vina românilor că n-au "o chiflă în stomac" iar statul în cur pe fotoliu şi înjurat guvernul e aproape sport naţional. Totuşi, în aceste vremuri, suferim şi cei care facem ceva pentru noi, dar facem din ce în ce mai degeaba.
Iată un alt exemplu de familie din România: El de prin părţile Bacăului, ea de pe-acolo, se stabilesc în concubinaj în Jariştea. Cred că e în judeţul Vrancea dar nu sunt sigur şi mi-e lene să caut. Mă corectaţi dacă nu-i aşa.
Şi acum, fac cerere pentru ajutorul de căldură, mai ales că tavanul casei în care stau stă să pice peste ei. Bonus, au un copil care este persoană cu handicap. Până aici n-ar fi aşa de rău şi zici că statul e "naşpa". Dar, pe de altă parte, cei doi mai au încă doi copii, sănătoşi, unul de 2 ani şi unul de 10 luni!!!!!! Păi băi nene dar de "cep" n-aţi auzit?!
El are 0 clase, maică-sa e paralizată, taică-su inexistent iar ei i-au murit ambii părinţi.
Bun. E pe de o parte de vină statul că-i tărăgănează drepturile (mai ales pentru că are şi o persoană minoră cu dizabilităţi în îngrijire) dar, pe de altă parte, la fel le era situaţia şi acum 2-3 ani. Întrebare: DE CE EXISTĂ şi ceilalţi doi copii?! Că "i-a dat Dumnezeu"? Nu... p'asta n-o cred.
Uite eu n-am făcut cerere de ajutor de căldură pentru că nu mă încadram. Ah... sau studenţii care şi produc nu au voie, nu? Ei trebuie doar să plătească taxe la timp la UBB şi treaba-i bună. Puţin îi doare pe profesori cum trăiesc studenţii. Ei ştiu doar să aibă pretenţii şi să nu vină la cursuri. Atât!
Oare eu îmi voi putea plăti întreţinerea pe lunile de iarnă? Răspuns: Cui îi pasă? Şi în general, cui îi pasă de tinerii care acceptă ORICE slujbă pentru un pumn de mărunţiş cu care realist vorbind NU se descurcă? Neeeaahh... pensionarii care-au frecat manganu' la muncă sunt mult mai importanţi. (cu excepţiile de rigoare - menţionez mereu ca să nu fiu acuzat de generalizare)
Eu nu înţeleg de ce trebuie subvenţionaţi pe banii noştri pensionarii care stau la bloc. Serios... da' o casă la ţară ce-are? Stai la bloc cu tot confortul cât eşti tânăr şi PRODUCI. Pentru că... eu nu prea aud pe cei care stau la ţară să se plângă că mor de foame. Serios. Mai o găină, mai un ou... la ţară nu se moare de foame!
Iată de pildă în Cluj, studenţii care sunt nedreptăţiţi de sistem şi de foamea statului de bani şi studiază în regim cu taxă, trebuie să plătească un sac de bani pentru un abonament pe o singură linie RATUC (Regia Autonomă de Transport Urban Călători Cluj Napoca), în vreme ce studenţii în regim bugetat au parte de gratuitate doar pe o singură linie; şi asta în condiţiile în care anul trecut, de pildă, era 23 de lei pentru o lună pe două linii pentru cei în regim cu taxă şi 0 lei pentru cei în regim bugetat, tot pe două linii. 23 de lei pe lună nu mi s-ar fi părut mult pentru două linii că-mi dădea libertate de mişcare. Dar 50 de lei pentru o singură linie?! Băi nene!
Şi nu m-ar deranja dacă transportul din Cluj n-ar fi cel mai scump din România şi, bonus, pensionarii plătesc ZERO! Dar de ce? Cum era şi la Brăila... numai că acolo era mult mai dramatic căci 75% din populaţie era formată din pensionari.
Şi atunci ne mai mirăm de ce cea mai mare parte a tinerilor locuiesc cu părinţii pân' la adânci bătrâneţi? Eu şi unul dintre cei mai buni şi vechi prieteni, suntem excepţia care confirmă regula. Dar, aşa este, pentru cea mai mare parte a tinerilor este practic IMPOSIBIL altfel.
Trăim într-o ţară unde cei care ne administrează impozitele au salariu de ajutor social (470 de lei/lună); într-o ţară unde după 15-18 ani de şcoală, mănânci la cantina de ajutor social; într-o ţară unde pensionarii îşi permit să se plimbe prin ţară şi să meargă în staţiuni - tinerii NU; într-o ţară în care femeile muncesc mai puţin - bărbaţii trag ca hamalii câte 45 de ani şi la final sunt huliţi că nu respectă femeia.
Trăim într-o ţară unde bisrica este mai importantă decât serviciul de asistenţă medicală de urgenţă, unde ajunsul la pupatul de cadavre este mai important decât însăşi siguranţa cetăţenilor, unde juma' de miliard de euro pentru o biserică se găsesc dar câteva milioane pentru susţinerea studenţimii sau pentru reabilitarea de spitale - nu.
"Dragostea de ţară naşte proşti. România e o ţară plină de bănci, farmacii, cazinouri şi şaormării. E o ţare de prostituate, de hoţi de buzunare şi portari cu simţul răspunderii. Ceilalţi muncesc ca fraierii. Noi trăim. Suntem aici să scoatem acidul din apa plată!" - Paraziţii.

Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan.

2 comentarii:

  1. Toate bune, dar chiar nu inteleg ce ai cu pensionarii? :| In afara de gratuitate la transport urban (in unele orase; in altele nici macar reducere) ce au? Pensii de mizerie! Cati pensionari ai vazut tu la statiuni de tratament... unde oricum platesc locul? Parintii mei (care sunt pesionari de mult timp) n-au fost niciodata. Si sa se mute la tara zici, dupa ce au lucrat o viata in oras. Unii fac asta, dar crezi ca la o varsta mai inaintata, daca mai suferi si de vreo boala cronica, poti face ce vrei, ca in tinerete?! Si crezi ca e usor sa traiesti la tara sau... ca nu platesti nimic acolo?

    RăspundețiȘtergere
  2. Laocoon: "cu excepţiile de rigoare - menţionez mereu ca să nu fiu acuzat de generalizare" - nu am ceva cu toţi pensionarii ci am ceva cu pensionarii care au frecat manganul la muncă iar acum au posibilităţi mai mari decât mine ca tânăr.
    Câţi pensionari am văzut la staţiunile de tratament? MULŢI! Da' mulţi rău de tot!
    Cât priveşte plătitul locului, dă-mi voie să te contrazic. Cred că maxim 10% din pensionarii prezenţi în staţiuni chiar plătesc integral locul! Restul au fie gratuitate totală fie reducere substanţială!
    La modul cel mai serios! Eu ca să merg la Băile Tuşnad şi să stau 18 zile şi să fac tratament mă costă minim 700 de lei! În cel mai fericit caz şi cu o cazare de tot rahatul!
    Un pensionar nu plăteşte mai mult de 300 de lei, dacă-i plăteşte şi p-ăia!
    N-am spus că-i uşor să trăieşti la ţară dar în mod cert este mai ieftin!
    În Cluj, după cum spuneam, studenţii beneficiază de reduceri doar la abonamentele RATUC pe 2 linii în vreme ce pensionarii beneficiază de gratuitate completă pe toate liniile! De ce?!
    Nu spun să se taie gratuitatea pentru pensionari ci mai degrabă să se introducă un sistem similar şi pentru studenţi. Cei care sunt la Politehnică au nevoie de minim 4 linii de transport în comun în fiecare zi pentru a ajunge la cursuri. Şi asta dacă stau la cămine căci dacă stau în chirie au nevoie de 5 linii. MINIM!
    În Cluj s-au acordat ajutoare de căldură (adică factură 0 la întreţinere) tuturor pensionarilor. Studenţilor însă nu. Cu doar câteva excepţii dar şi-acolo cu multă hârţogăraie şi alergătură. De ce?! De ce pensionarii sunt mai importanţi decât studenţii?
    De ce un student la Telecomunicaţii are mai puţine facilităţi decât o fostă vânzătoare la alimentară?
    Bunica mea a lucrat 19 ani în total şi are pensie de 900 de lei. Bunicul meu a lucrat 47 de ani în total şi are pensie de 1140 de lei. Unde e egalitatea? Unde mai pui că bunicu a ieşit la pensie la 68 de ani iar bunică-mea la 53!
    Păi de ce?
    Există şi cazuri nefericite şi există şi cazuri în care pensionarii îşi merită pensiile mari şi facilităţile. Nu contest asta.
    Însă există şi foarte-foarte mulţi pensionari care nu-şi merită aceste facilităţi.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails