joi, 7 octombrie 2010

Trei probleme arzătoare

Bine v-am regăsit.
În ultimele zile şi în special astăzi, în presă am văzut trei subiecte, două dintre ele predominante iar unul care mi s-a părut mie relevant.
O să încerc să le discut pe fiecare în parte, menţionând din start că nu au legătură unul cu celălalt şi, mai ales, avertizând de la bun început asupra eventualităţii unei subiectivităţi în analiza principială a subiectelor în cauză.
Să purcedem aşadar.

1. Egalizarea vârstei de pensionare


Nu e prima oară când scriu "contra regimului" şi condamn categoric modul de gândire din societatea actuală, unde nu există egalitate între femei şi bărbaţi ci o superioritate cât se poate evidentă a sexului feminin. (exemplu1, exemplu2, exemplu3)
În ceea ce-am numit eu acolo "exemplu3", chiar de această problemă, a vârstei de pensionare profund discriminatorie la adresa bărbaţilor, m-am legat şi am explicat, zic eu, destul de clar cât de genial e să fii femeie în ţara asta. Munceşti puţin, primeşti mult, pensie şi mai multă. Şi, bonus, eşti şi compătimită de toată lumea şi tot tu eşti dracu'-ştie-ce luptătoare. Bărbatul tău, care a muncit 15 ani mai mult şi primeşte 3 ani de pensie? Dă-l naibii că e un beţiv ordinar.
De parcă nu-ţi vine să-ţi înneci amarul!
Ei bine, deşi nu înghit actualul guvern, sub presiunea FMI, sau cine-ştie a cui (evit categoric să-mi dau cu părerea vis-a-vis de actuala putere căci mă suspendă CNA-ul după aia) parlamentul a votat o lege care pe mine m-a făcut să exult de fericire: Vârsta de pensionare va fi egalizată pentru toţi cetăţenii României (indiferent de sex) la 65 de ani!
În sfârşit! Am exultat eu de fericire pe-aici prin casă scârbit de toate babele care au muncit doi la metru, 5 la kilogram şi acum trăiesc de pe urma banilor produşi de tineri şi mai au şi tupeul nesimţit să-mi scoată ochii că "ele" au muncit "o viaţă", chiar dacă au ieşit la pensie cu "ordonanţa" la 58 de ani căci erau "aproape la 60". Şi pe-urmă îţi mai spune şi c-are 2 copii.
Bravo nene! Ai muncit 20 de ani şi primeşti pensie 30!
Şi pe urmă tot ei (pensionarii injuşti) se plâng că România e o ţară "naşpa". Ba nu e naşpa deloc! E chiar foarte bună pentru ei!
Da, pentru studenţii care nu au hands-free şi părinţi cu bani, România e o ţară în care se trăieşte greu şi prost. Dar pentru pensionari, sigur nu.
Şi când eram eu mai zâmbăreţ, văd astăzi că primul marinar al ţării retrimite legea în Parlament şi forţează mâna deputaţilor din subordinea sa (dacă cineva crede că deputaţii PD-L votează după propria conştiinţă, îl rog să apeste alt+f4 acum!) să reducă vârsta pentru "săracele" doamne la 63 de ani pentru că vezi-doamne realitatea socială din România arată că doamnele cu serviciu, mai au de fapt şi un serviciu acasă.
Nu zic că n-ar fi aşa, dar e vina mea, a contribuabilului?! E vina mea că ea nu e-n stare să comunice cu partenerul ei de viaţă?!
Şi, pentru că ea se complace în asta, eu să-i plătesc mai multă pensie?!
Dar de ce?!
Văd că-n ultima vreme bărbaţii sunt animalele proaste care muncesc iar pentru femei există "drepturile omului".
Cel mai tare compromis pe care l-am citit într-un articol pe care mi-e silă să-l citez, este acela că având în vedere că în cazul unora dintre femei, ar fi benefic să muncească mai mult (pentru a scădea sărăcia în rândul femeilor vârstnice - statistic mai mare decât în cazul bărbaţilor) să se poate alege; adică pe la 58-60 de ani, femeia să aleagă dacă mai vrea să muncească, sau vrea să stea acasă, la pensie, în vreme ce, desigur, bărbatul trebuie să meargă ca boul la muncă în mod obligatoriu până la 65 de ani, că doar ce PeLicanul Mariei, e bărbat, nu?!
Ei bine asta e mai stupid decât ce e acum.
În Norvegia, de pildă, vârsta de pensionare a fost DINTOTDEAUNA standard şi a fost crescută de la 64 la 67 de ani, încă din anii '70.
În Suedia, Danemarca, Finlanda sau Franţa, lucrurile stau similar.
Ne uităm cu jind la ţările scandinave că o duc mai bine decât noi... păi cum credeţi c-o duc? Cu un sac de pensii de-amboulea, cu protecţie socială total injustă şi cu muncă de 3 lei? Nu băi nene!
În Norvegia abia acum se face protecţie socială, când nivelul de trai a sărit de 100%, dar până acum... până acum au făcut ceea ce ar fi trebuit să facem şi noi după 1989.
Până în 1989, multe aspecte funcţionau, dar era cineva care, cu metode mai mult sau mai puţin democratice, avea grijă ca lucrurile să meargă. După 1989, nimeni nu mai avea grijă ca astea să meargă, dar mentalitatea şi legile care confereau un sac de drepturi, au rămas în vigoare.
Şi uite-aşa s-a dus naibii tot!
Şi noi ce facem? Ne scărpinăm (noi, cu sensul Statul român, desigur) de 10000 de ori până adoptăm o amărâtă de lege a pensiilor, care, cu toate hibele ei, este de foarte mult bun simţ întrucât femeile se supără când vin misoginii şi spun "fă! tu stai la cratiţă şi fă curat lună în casă!", dar, pe de altă parte, fug de muncă mai rău ca dracu' de tămâie (sau muncesc în videochat spre mândria părinţilor care-şi ştiu fiica "bine" la facultate).
Eu nu-nţeleg... cum vor femeile egalitate? Să aibă egalitate în materie de timp cu statul în Mall?
Pe sistemul, 8 ore de muncă el, 8 ore de "şoping", eu?!
Nu de alta dar într-un mall clujean am citit că "o femeie va aprecia mai mult un bărbat care poate produce mai mult decât poate ea cheltui".
E adevărat că există numeroase excepţii la această regulă, din păcate din ce în ce mai puţine excepţii...
E pentru prima oară de la instaurarea dictaturii băsesciene când îmi doresc ceva de la actuala putere: Faceţi pe dracu' în patru şi treceţi legea exact aşa cum e ea!
La muncă, nu la-ntins mâna!

2. Siguranţa în jurul şcolilor şi mâncărimile anale

Şi despre asta am mai scris şi de fiecare dată m-am arătat profund împotriva instalării sistemelor de supraveghere video dar în favoarea prezenţei măcar a unui poliţist de proximitate, în jurul fiecărei unităţi de învăţământ, în special a unităţilor de învăţământ aflate în zone ştiute a fi cu infracţionalitate crescută.
Ei bine, astăzi (sau ieri, depinde când citiţi articolul), un elev din Craiova a fost ucis în faţa liceului.
Pe de o parte, aduc argumentul de mai sus. Până nu de mult, împuşcăturile în plină stradă şi răfuielile între clanuri erau la ordinea zilei şi de cel puţin 3 ori pe săptămână auzeam la ştiri de bătăi parte-n parte cu săbii şi bâte solide în Craiova. Prin urmare, Craiova, este un oraş cu infracţionalitate crescută. Prin urmare, prezenţa unui "organ" prin zonă s-ar fi justificat.
Da, dar "nu sunt fonduri" şi-n plus poliţiştii sunt fie corupţi, fie ocupaţi să protesteze în faţa Palatului Parlamentului şi, bonus, domnul "no-name" care e ministru de interne acum (jur că m-am chinuit să-i reţin numele - tot nu pot!) e ocupat să ordone comsiarilor şefi de la IPJ-uri să meargă să negocieze creditele făcute de subalterni... în loc să se chinuie să eficientizeze procesul de aplicare a legii, proces care ar duce la creşterea fondurilor IPJ-urilor şi implicit a susţinerii salariale a angajaţilor. Ei... dar ce ştiu eu?!
Pe de altă parte, cazul seamănă destul de mult (doar că depărtarea faţă de liceu e mai mică în acest caz) cu un caz petrecut în urmă cu 6 ani (sper să nu greşesc) la Bârlad, când un elev a fost ucis în cam aceleaşi circumstanţe şi cam din acelaşi motiv: Mâncărimi profunde!
Atât elevul bârlădean cât şi cel craiovean din întâmplarea de acum sunt vinovaţi în mare proporţie. De ce? Pentru că i-a "mâncat" să "sară ei în apărare", în condiţiile în care atât cel bârlădeanul cât şi acest craiovean, nu erau nici pe departe "smardoii pământului" ca să zici că puteau face faţă la o bătaie în adevăratul sens al cuvântului.
Eu mereu am ştiu o treabă: Nu e domeniul meu şi nu e treaba mea, nu mă bag!
Ei... dar "sufletul mare" din el l-a împins dom'le să împartă el dreptatea... şi în căutarea dreptăţii, a nimerit uşa şi a ieşit... de tot... c-un cuţit direct în inimă!
Cazul de la Bârlad s-a-ncheiat ca-n trenu' de Buftea. Ceva-mi spune că şi cel de la Craiova se va încheia similar. Cum ştiu asta? Păi e simplu!
Din moment ce ăla-şi permite să umble cu cuţit şi să împungă oameni pe stradă, crezi că nu-şi permite câteva miare să mituiască pe cine trebuie ca să iasă basma curată?! Hai să fim serioşi.
Şi mai ales în Craiova, zonă cunoscută (ca şi Brăila de altfel) ca fiind cu implicaţii majore a lumii interlope în Poliţie şi viceversa.
Siguranţa în şcoli e un subiect fierbinte dar pe care nu prea îl abordează multă lume întrucât acum e la modă salarizarea profesorilor şi plângerea de milă, nici într-un caz siguranţa celor care reprezintă de fapt motorul educaţiei.
E interesant cum profesorii sunt "Dumnezeu"; ei fac ce vor, ei au drepturi, ei au nevoi, rate la bănci şi salarii "de mizerie". Şi în general toată lumea-i pupă în dos.
Dar, pe de altă parte, să nu uităm că profesorii reprezintă fix un scuipat pe gard fără elevi! Elevii sunt cei care fac dintr-un simplu om care ştie chestii, un profesor!
Profesorii universitari mai au o şansă în cercetare dar cei din preuniversitar nu reprezintă NIMIC dacă nu au elevi! Asta nu înţeleg dânşii!
În schimb, dacă siguranţa elevilor aduce şi ceva profit, atunci brusc e un subiect important, ca de exemplu la Liceul "Al. Vlahuţă" din Bârlad unde paza este asigurată pe banii elevilor. Ceva-mi spune că salariul portarului ăla e mai mic de 2000 de RON cât se strâng de la elevi lunar. Ei... dar şi alţii trebuie să trăiască plus că elevul e "în siguranţă", chiar dacă liceul e plin de camere de luat vederea şi elevii au nişte kitsch-uri de uniforme, toate acestea fiind realizate în trecut, tot pe banii proştilor, pardon, a elevilor.
Pe cât punem pariu că vreo firmă de pază va avea de câştigat de pe urma acestui deces?!

3. Meciul naţionalei României

Băi nene m-au înnebunit ăştia cu marele meci Franţa-România de sâmbătă.
Sincer mi s-a cam "luat" de naţionala lu' peşte prăjit de când incapabilul Răzvan Lucescu o conduce. Răzvan Lucescu a făcut performanţă la Rapid Bucureşti dar cu echipa 3 sferturi formată de Mircea Rednic!
În rest, performanţele lui Răzvan, atât ca antrenor cât şi ca jucător sunt exact ZERO. O promovare cu FC Braşov din "B" în "A", la ce jucători avea la dispoziţie şi la câţi bani erau la clubul ăla atunci, o reuşeam şi eu aşa că aia nu se pune!
În fine... România a fost în grupă la Euro 2008 cu Franţa unde a remizat 0-0.
Apoi am fost cu ei în grupă în calificările pentru Mondialul din Africa de Sud. Franţa a prins locul 2 şi s-a calificat la baraj graţie unui gol cu mâna împotriva Irlandei. România-Franţa, la Constanţa, s-a încheiat 2-2, iar în retur, graţie unui "bulan" fără margini, meciul s-a încheiat 1-1.
Prin urmare, suntem "chipurile" neînvinşi în ultima vreme cu Franţa.
Şi totuşi... cu aşa antrenor, cu care am reuşit să cădem sub Burkina Faso în clasamentul FIFA, ce aşteptări să am?
Precedentele rezultate sunt de toată jena. 1-1 acasă la Piatra Neamţ cu Albania şi 0-0 în deplasare la Minsk cu Belarus. Băi nene, cu Albania şi Belarus am fost în grupă şi pentru Euro 2008. Ce-am făcut atunci? Păi acasă am bătut Albania cu 6-1(şi-n deplasare cu 2-0) şi Belarus în deplasare cu 3-1 (şi acasă tot 3-1).
Totuşi, ce mă deranjează este că indivizi care s-au dezis de România, acum îşi dau cu părerea.
De exemplu Ladislau Boloni, fost jucător la ASA Târgu Mureş şi Steaua Bucureşti, care prin 2005 spunea că el nu e român ci maghiar (cu toate că a şi marcat pentru naţionala tricoloră), acum spune că "nu avem nicio scuză dacă nu prindem locul 2".
Băi nene, nu vorbi la persoana I despre naţionala României, căci tu cu guriţa ta ai spus că nu eşti român! Acum te-ai răzgândit?!
Ok, tot respectul pentru ce-a făcut pe plan fotbalistic, dar din moment ce te dezici de ceva şi scuipi acolo, apoi după aia nu vii să dai cu nasul. Zic şi eu... dar şi-n fotbal s-a ajuns ca-n politică. Nu se mai respectă nimic şi tot banul e şeful.
În fine, graţie antenei agăţate de balcon şi TV-Tunner-ului ieftin din calculator, sâmbătă o să-mi uit şi eu aplicaţia "Aver TV6.exe" fixată pe Pro TV.

Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan

4 comentarii:

  1. :) Uluitor cat de bleg esti in anumite privinte si cat de sclipitor in altele... Articolul asta e jenant. Dar e minoritar, slava divinitatii inexistente!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ar trebuie mentionat faptul ca am prostul obicei de a taxa ferm si fara diplomatie ceea ce consider ca ar fi deplasat. Uneori gresesc, alteori reactionez disproportionat... Ma rog... Sunt un temperament vulcanic :)
    Spre marea mea nefericire, exista cateva aspecte in privinta carora ne desparte un dezacord grav. Ce sa-i faci, oamenii mai au si disensiuni.
    1- Pensionarii. Da, nici eu nu iubesc chegii si babataile care fac figuri in tramvai ca nu le cedezi locul ori iti arunca apa in cap de la balcon pentru ca stai si tu la o cioaca la scara blocului la un mai mult decat decent 10 p.m. DAR, sa nu uitam ca oamenii au drepturi. Unul din ele este pensia. Una mizera, e adevarat, dupa ce au muncit si au ridicat tara asta pe vremea comunismului, ca doar n-o fi carat Ceausescu cu carca, nu? E firesc sa aiba si ei niste facilitati dupa ce au cotizat maxim, luna de luna si au mentinut tara in stadiul de plutire. Oricum, procentul pe care il primesc inapoi e infim. Si ghici ce, se duce mai ales pe intretinere si medicamente. De asta se inghesuie ca oile sa prinda o cura pe undeva. E greu sa fii pensionar, chiar si la tara. Ii spunea marinarul-presedinte unei femei de prin nu stiu ce sat ca, la o adica, la ce ii trebuie bani, ca isi poate face paine in casa. Auzi gandire de retardat! Pai femeia ii spusese ca a facut un drum pana la spital in oras si asta a rupt-o de bani, ca avea pensie de c.a.p-ista. Las ca avem biserici peste tot, dar cu spitalele mai slabut. Mantuirea sufletului e mai importanta decat viata insasi.
    Acum sa ne gandim si la capacitatea de munca a unei femei in comparatie cu a unui barbat. Sa fim sinceri, nici concentrarea si nici forta bruta nu le ajuta. Cu toate astea, din neolitic pana acum, sarcinile femeii au ramas cam aceleasi, cu mentiunea ca uneori mai si munceste cot la cot cu masculul. Inainte, barbatii isi riscau viata vanand, pastorind, aparand comunitatea sau mergand la razboi. Femeile de acasa ingrijeau de copii, de locuinta, faceau de mancare, etc. Era echitabil... Odata cu agricultura au inceput sa munceasca si ele la camp. Dar ghici ce! Acasa tot ele, in timp ce barbatul o cam freca.
    In fine, ceea ce vreau sa subliniez e ca femeia nu poate fi egala cu barbatul in atat de multe privinte incat e chiar vulnerabila, cu toate ca multe sotii ajung sa isi ingroap sotii, traind mai mult ca ei. Ce sa-i faci, natura a facut astfel.
    2-Am mai comentat despre atitudinea ta fata de profesori. Nu are sens sa reiau, insa mai pun si eu o intrebare: cum poti sa il educi pe un tampit sa citeasca daca nu e capabil? Poti sa stai si in cap. Solutia ar fi sa il lasi repetent... Dar parca ti-e mila de sarmanul imbecil, asa ca il treci cu nota minima in speranta ca o sa-si rupa el gatul la un moment dat si nu va ajunge departe... In fine, gata cu asta.
    3-Fotbalul... Sa-mi saie ochii daca inteleg de ce are un asa succes acest joc in care romanii sunt la piciorul broastei! Avem niste rezultate de care putem fi mandri la hambal, dar nu! Noi parca am fi din brajileru, trai-ti-ar!!! Cum ar fi ca Noua Zeelanda sa spuna: Lasa, ma, rugy-ul! Fotbalul sa traiasca!
    Suntem niste parliti cand e vorba de dat cu spitul in basica, fotbaliatorii sunt buni doar de scandaluri amoroase, iar la rubrica sport de la tv nu mai apuci sa vezi si tu altceva decat mondenitati. Jucatori de rahat, patronate de rahat, ultrasi de rahat!
    Am detaliat destul? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. geronimo:
    1. "femeia nu poate fi egala cu barbatul in atat de multe privinte incat e chiar vulnerabila" şi "nici concentrarea si nici forta bruta nu le ajuta" - Sunt în totalitate de acord. Dacă s-ar şi aplica în practică aceste fapte dovedite, eu aş tăcea definitiv pe această temă. Dar, atâta vreme cât mi se bagă pe gât obligaţia egalităţii drepturilor între femei şi bărbaţi, atunci ia tati şi munceşte la fel ca mine! Nu în unele aspecte (cele convenabile femeilor) să fim mai egali şi în alte aspecte nu!
    Nu este corect! Într-un alt articol am explicat în clar cum e şi cu contribuţiile astea ale pensionarilor. Practic, în 25 de ani de muncă aceştia au contribuit cu 600-700 de dolari. Şi-acum vor pensii pe lună în valoare de jumătate din contribuţia lor. Dar de ce? Inflaţie, inflaţie dar... cât?
    Şi crede-mă, în medie pensionarii o duc MULT MAI BINE decât tinerii iar acesta este, din punctul meu de vedere, un dezechilibru major!
    Desigur, mentalitatea băsesciană (ce-ţi trebuie bani că-ţi faci pâine acasă) e stupidă însă, pe de altă parte, susţinerea pensionarilor să stea la bloc deşi au posibilitatea să se mute la ţară mi se pare de prost gust. Eu plătesc factura la căldură întreagă, pensionarul nu plăteşte nimic sau 3-4 lei. Da' de ce?
    Eu câştig cam tot cât câştigă şi un pensionar şi mai merg şi la facultate şi mai plătesc şi taxe pe-acolo, şi eu cum mă pot descurca?
    Ei drăcie!
    2. Ce legătură are ce ai spus tu cu articolul în cauză? Aici era vorba de siguranţa (fizică) a elevilor în şcoli. Nu despre alfabetizarea acestora sau de atitudinea mea faţă de tovarăşii profesori!
    3. Apropo de Noua Zeelandă, ştii c-au ieşit mai sus decât Italia la ultimul Mondial, nu? ;))
    Mie personal îmi place fotbalul. Îmi place să studiez statistici, istoricul unora dintre echipe, să urmăresc meciuri memorabile de arhivă, etc. etc.
    Sunt la curent şi cu ce se întâmplă în handbal şi urmăresc şi performanţele naţionalelor de hadbal ale României. De fapt, mai mult pe cea feminină întrucât cea masculină e într-un veritabil con de umbră. Abia mai reuşim să ajungem la mondiale, ne chinuim să batem Tunisia... e complicat rău.
    Cât priveşte Liga Naţională (la handbal) prefer cea masculină întrucât la cea feminină există Oltchim, Rulmenul Braşov şi restul. La cea masculină e mai mult suspans. E altă treabă! Şi-n plus, HCM Constanţa chiar merge binişor şi prin Europa.
    Şi totuşi, mie-mi place fotbalul şi uneori mai scriu despre acest sport. Nu sunt jurnalist sportiv şi nici acest blog nu este unul sportiv astfel că aceste scrieri sunt doar de plăcere :) .

    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails