marți, 19 octombrie 2010

Un soi de independenţă

În această zi ploioasă şi aşteptând să plec la şcoală, am reluat lectura articolelor pe care le-am marcat în ultima vreme cu speranţa că poate voi apuca să le comentez aici. Aşa am ajuns la articolul despre un domn din judeţul Iaşi care, pe lângă faptul că este poligam, este şi foarte independent, neavând nevoie de nimeni pentru a-şi duce traiul.

Prezentarea pe scurt a subiectului

Ei bine, este vorba de George Chirilă, un sătean din comuna Ţigănaşi, judeţul Iaşi, care are 12 copii (6 băieţi şi 6 fete), cu două femei, ambele fiind soţiile sale. Cele două soţii ale sale sunt, printre altele, surori între ele ceea ce face ca ale sale progenituri să fie simultan fraţi şi verişori primari.
În fine... asta contează prea puţin spre deloc.
Ce contează este că domnul Chirilă, de profesie medic veterinar, trăieşte într-o casă foarte bună dar care nu este racordată nici la gaz, nici la curent, copiii săi sunt înscrişi în forme de învăţământ la domiciliu şi veniturile sale sunt exclusiv din vânzarea produselor pe care le obţine din stupii, oile, caprele, vitele şi cele 14ha de pământ pe care le deţine. Singurul ajutor de la stat pe care-l primeşte este subvenţia pentru ovine (care şi aia e plătită de UE nu de statul român).
Toţi copiii săi sunt educaţi (atât doar că nu ies din casă pentru a merge la şcoală), soţiile sunt mulţumite şi niciunul dintre ei nu pare să moară de foame.
Şi totuşi, statul e nemulţumit.
Întreaga poveste o puteţi citi aici.

Opinii personale

BRAVO NENE! Nu ştiu cum a făcut şi cum face dar bravo lui că reuşeşte să stea complet sub "radar".
Practic, asta e marea chestie ce-i "roade" pe ăştia de la stat: că nu-l pot avea la mână cu nimic.
Nu ia alocaţii pentru copii, nu are datorii la bănci, nu are datorii la stat şi nici nu se umileşte pentru ajutorul de căldură sau cel din legea 416. Nu! El se descurcă SINGUR!
Interesant este că până acum statul nu prea are ce să-i facă. Poligamia este interzisă în România dar cu sensul de a fi însurat cu două femei simultan cu acte. Dar concubinajul cu două femei nu este interzis (ar fi şi culmea!).
De asemenea, copiii nu sunt rezultatul unei acţiuni de incest, nu sunt nici neglijaţi, abuzaţi sau exploataţi şi, în ciuda opoziţiei faţă de sistemul educaţional de masă, sunt educaţi.
Cam un mare "ciu-ciu" de la domnul Chirilă pentru statul român!
Marea problemă a statului român cu acest Chirilă e că domnul în cauză nu este nici alcoolic şi nici prost. Ia uitaţi ce zice el despre învăţământul de masă: Pe linga cunostinte, in scoala se invata acum a fi superficial, a umbla dupa rezultate imediate, a mima. Eu nu vreau ca ai mei copii sa mimeze, eu vreau sa ia greul in piept pentru ca asa vor razbate in viata. Eh? Cum e?
Băi nene deci într-o propoziţie nenea ăsta a zis cam tot ce-am zis eu despre sistemul educaţional de pe la noi de vreun an încoace. De altfel, despre faptul că părinţii îşi distrug deseori copiii cocoloşindu-i şi că mulţi ajunşi la 20 de ani nu sunt în stare să mişte un pai fără mămicuţa şi tăticuţul, am mai scris şi eu şi partenerii.(exemplu1, exemplu2)
Atât de tare îl doare pe stat să-i curme viaţa independentă lui Chirilă întrucât a ajuns să-l întrebe pe Ionel Nechita ce se poate face. Din punctul de vedere al codului penal, barbatul nu incalca nici o lege. Cu siguranta exista insa anumite normative care sa-l oblige sa se supuna unor reguli generale ale societatii. Autoritatile locale trebuie sa ia masuri si se poate ajunge chiar la retragerea tutelei asupra copiilor. A spus avocatul ajuns deja expert în scos decizii aberante pe bandă rulantă.
Ei bine, cum se face că totuşi nenea ăsta se descurcă şi rămâne independent?
De ce-l doare atât de tare pe stat având în vedere că existenţa lui Chirilă şi a familiei sale nu-l costă nimic?!
Serios vorbesc, cea mai mare dilemă a mea cu privire la acest caz este de ce mama dracu' atâta stress? Pentru ăia care trăiesc pe banii noştri, ai tuturor, nu e un mare stress să-i scoată statul din situaţia asta dar aici? Ce vrea statul prin trompeta DGASPC Iaşi de la faza asta?
Lămuriţi-mă vă rog căci eu nu pricep.

Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails