miercuri, 29 decembrie 2010

Retrospectivă - dorinţe

În curând se termină şi 2010, încă un an de "sacrificiu" şi de vremuri grele, al dracu-ştie-câtâlea an până când va fi bine şi-n ţara asta.
Evident nu-mi doresc ca-n 2011 să fie bine pentru că ar fi o doriţă fundamental nerealistă.
E crucea dimineţii şi eu în loc să dorm, că doar sunt în vacanţă, bântui prin casă căţărat pe pereţi de o durere insuportabilă de măsea. Durere pe care-aş fi putut-o suprima dacă aş fi putut să-mi achiziţionez de la farmacie nişte nenorocite de antibiotice de 3RON.
Numai că, statul are mare grijă de mine şi mă trimite de la Ana la Caiafa şi mă pune să vin la farmacie cu reţetă ca să-mi cumpăr 3 tetracicline pentru un rahat de abces dentar.
Problema? Cel mai apropiat loc de unde-aş putea obţine prescripţie se află la o grămadă de staţii de troleu distanţă iar biletul costă mai mult decât pastilele în sine. Şi nici asta n-ar fi o mare problemă cât faptul că între 23 decembrie şi 5-6 ianuarie nu munceşte nici dracu' în ţara asta, darămite doctorii. Salarii mari îşi doresc dar cu munca mai slăbuţ.
Şi uite-aşa, mulţumită minunatului sistem sanitar de pe la noi plus bonus prietenul care n-a mai ajuns la mine (se pare că în Bârlad poţi cumpăra tetracicline fără reţetă dar... pân' la Bârlad nu-s decât 700 de km) s-ar putea (sigur!) să fac revelionul cu un ditamai abcesul dentar şi cu nişte dureri groaznice de măsea.
Evident, nu-l cred pe Boc că ieşim din recesiune în 2011 aşa cum nu-l cred nici că i s-a bârlărit lui în vreun fel de electricianul care s-a aruncat în cap în plenul Parlamentului. Dar, tot spun că parcă ar fi frumos ca în 2011 să nu se mai arunce nimeni în cap în Parlament şi să nu mai ghiorăie maţele de foame în 80% din populaţie, ci măcar în 75!
Sigur, nu mi-ar strica nici dacă în 2011 n-aş mai stat cu târşa-n cur că n-am cu ce-mi cumpăra cele necesare traiului de pe-o zi pe alta. (o parte din 2010 am avut parte din plin de asta!)
În 2010 am fost nevoit să fac datorii pentru a o scoate la capăt de la o lună la alta. Ceva-mi spune că o să aplic procdeul ăsta şi anul care vine că dacă se adoptă legea votului prin poştă, ne-am dus dracu' şi nu mai scăpăm în veci de fraude.
Îmi doresc ca în 2011 să nu mai fim atât de penali încât să ajungem să îi fie milă şi unui plod cu coşuri din Canada de noi. Puţină infuzie de orgoliu n-ar strica în naţia asta în 2011. Dă-o-n mizda păsii de treabă, aşa rău? Mai rămâne ca ăla de se umezesc mamele singure de 40+ din Twilight să manifeste milă pentru România şi să coste 20000 de RON / km deszăpezirea şi gata. Ah... sau stai că ultima e deja rezolvată. Încă nu reuşesc să mă prind pe ce dracu' atâţia bani. Să-mi dea mie banii ăia şi deszăpezesc cu lopata 10 km, pe bune de nu!
Mi-aş dori ca în 2011 să nu mai existe mai multe Românii - România politicienilor, România celor care au foarte mulţi bani, România celor care se descurcă cum pot şi România celor disperaţi.
Mi-aş dori ca în 2011 să facem câţiva paşi mărunţi în a pricepe că nu toată lumea trebuie să termine un liceu, nu toată lumea trebuie să lucreze în PR, HR, plimbător de acte, aplicator de ştampile şi altele de genul. Ah... că am pomenit de HR(adică departamentul de resurse umane dar acum e la modă să nu mai foloseşti termeni româneşti): Cei care se ocupă de recrutări bag seamă că habar n-au pe ce lume trăiesc. Căci dacă ar avea, nu s-ar mai plânge în presă că primesc CV-uri alandala. Bă nene! Se numeşte disperare pentru un loc de muncă iar dacă tu ai pupat vreun dos sau ai arătat bine şi-ai ajuns la Resurse Umane, nu înseamnă că toată lumea are acelaşi noroc şi, dacă tu ai un loc de muncă nu înseamnă că ai să-l ai pe vecie şi ar trebui să uiţi de unde-ai plecat şi că-n aceiaşi situaţie ai fost şi tu. Eh... ce pretenţii mai am şi eu!
În 2010 s-a scumpit benzina atât de mult (şi evident toate produsele odată cu ea) încât unii şoferi, ajunşi la capătul răbdării, au recurs la forme de protest simpatice. Într-un mod similar am protestat şi eu în 2007 când eram constant fentat la rest şi am cumpărat ţigări în monede de un ban. Eh... dar una e să plăteşti 3-4 lei cât era un pachet de ţigări atunci în monede de 1 ban şi alta e să plăteşti 30 de lei în monede de 5 bani. Da' las' c-aşa-i frumos!
Problema e că acum sunt mulţi care au timpul liber necesar să stea o oră la benzinărie dar curând nu va mai fi aşa astfel că... vom înghiţi şi această nouă scumpire de la 1 ianuarie. Oare până când vom mai înghiţi?
Apropo de înghiţit. La Bucureşti s-a organizat pomana porcului. A fost şi la Cluj acum câteva luni "pomana puiului" când nişte bucătari au vrut să doboare (şi au reuşit) un record mondial de număr de pui fripţi într-o tigaie. Ce e îngrijorător e numărul foarte mare de oameni dispuşi să stea cu orele la coadă pentru câteva grame de carne friptă.
Mi-aş dori în 2011 să văd mai puţină religie. Serios! Faptul că în România în secolul XXI se predă în şcoală, pe bani publici, geocentrismul mă face să mă gândesc serios la redactarea unui tratat prin care creştinismul să fie declarat boală psihică. Pentru cei care susţin că poporul român e un popor majoritar creştin şi că debilul sunt eu că stric sfintele sărbători, le recomand să urmărească acest filmuleţ pentru a vedea cam care mai e pulsul religios al naţiunii.
Şi, că tot vorbim de religie, hai să ne şi amuzăm puţin şi să urmărim cea mai simpatică ratare de Crăciun care vine de pe un stadion din Belgia unde un nene cere în căsătorie pe o tanti iar tanti o ia la fugă. Şi asta cu căsătoria tot de la religie se trage. Să mor de-i înţeleg. Cunosc cupluri stabile şi foarte fericite de 20 de ani şi stau mult mai bine decât cupluri căsătorite de 5 ani pe care le ştiu eu. În fine, poate-s eu redus mintal şi nu văd decât dezavantajele căsătoriei. Pe la americani mai sunt ceva avantaje legale dar la noi, în afară că dai nişte bani la stat şi, eventual la popă dacă eşti creştin, nu prea! Ah... plus bonusul de alergături pentru soţie ca să-şi reînnoiască actele!
Şi dacă tot am ajuns la soţi, ia uite de ce-i bine să nu fii căsătorit. O româncă stabilită în Spania şi-a înscenat propria răpire ca să vadă câte de mult o iubeşte soţul. Îţi dai seama cât chin acum pentru bietul soţ cu divorţul? Aşa, era mai simplu: "Relaţiile se bazează pe încredere. Tu n-ai aşa ceva! Deci, marş!" - şi gata.
În 2010 am avut parte de multă agitaţie,... în 2011 vreau mai multă stabilitate! Pe sistemul "opriţi planeta, vreau să cobor".
Am alergat prea mult. M-am ramolit. Acum vreau să stau pe loc.
Şi, într-un final, în 2011 vreau o educaţie mai bună. Evident n-o să se întâmple dar măcar să nu mai existe dobitoci care să arunce cu noroi în olimpicii ţării... cred că s-ar putea. Totuşi, chiar să compari olimpiadele internaţionale cu competiţiile de dans şi 200 de metri garduri mi se pare total deplasat. În regulă, am înţeles, educaţia e cam praf la noi. Da' s-arunci cu o furtună cu câcat exact în ăia care mai aduc o brumă de onoare? Parcă-i cam deplasat. Eh... vorbim totuşi de iRealitatea aşa că... ce vântu' meu să cerem?
Ah da... ce fac de revelion? Păi... ce-am făcut şi de cărciun: Stau!
Ah... şi nu primesc cu uratul :) .

Dacă nu ne vom mai citi anul acesta, vă spun de pe-acum preventiv "La mulţi ani" şi să ne citim sănătoşi şi poate mai puţin încruntaţi (nu îndrăznesc să sper la zâmbete căci realist ar fi imposibil).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails