luni, 14 februarie 2011

Bani economisiţi pentru accesorii

Dacă avem un telefon vechi şi oricum aveam în plan să-l înlocuim, atunci când i se duce bateria de tot, avem un motiv în plus să ne grăbim cu iniţiativa de a ne înlocui telefonul.
Dar ce facem atunci când bateria se duce la doar câteva luni după ce am investit într-un telefon nou?
A păţit-o un coleg de facultate care abia şi-a luat un LG de fiţe şi până la sesiune umbla cu încărcătorul după el că abia îl mai ţinea de pe o zi pe alta.
Desigur, există şi soluţia să întrebi un prieten care are un prieten ce are un prieten care "aduce" accesorii.
Problema? S-ar putea ca acest lanţ al prieteniei să fie întrerupt pe undeva de nevoia acută de bani, deseori mai puternică şi mai stringentă decât multe prietenii.
De aceea, mai sănătos e să-ţi cumperi o baterie de la Momax.
Avantaj? Dacă nu merge, ai la cine să te plângi în loc să înghiţi în sec.
Mai mult decât atât, Momax îţi înlocuieşte produsul (bateria) dacă aceasta scade sub 80% din capacitatea ei maximă de funcţionare.
Spre deosebire de alţii, care nu-ţi înlocuiesc produsul garantat decât dacă acesta scade sub 50% din capacitatea-i maximă de funcţionare. (adică atunci când e aproape să se ducă de tot şi deseori în afara garanţiei!)
O fi vrând UE încărcătoare universale ca să nu te mai stresezi cu nu-ştiu-câte tipuri dar în realitate aşa ceva durează mult (poate chiar şi 10 ani) până să se poată aplica iar în unele cazuri (de pildă la produsele Apple) aşa ceva nici prea este posibil.
Şi-n plus dacă mi-am luat azi telefon/iPod/iPad/iPhone nou pe care am dat nişte bani, ce fac? Îmi iau mâine altul potrivit noii decizii a UE? Evident că nu pentru că, român fiind, puţin probabil să-mi mai pot permite altul în următorul an.
Aşa că, mai eficient este să-mi cumpăr un incarcator universal adecvat tipului meu de baterie.
Cei de la Momax sunt un fel de supermarket al accesoriilor şi pe lângă preţurile care sunt deseori chiar şi la jumătate faţă de distribuitorii de la colţul străzii (nu vreau să jignesc pe nimeni dar în Cluj practic la fiecare colţ de stradă există câte-un service telefoane, un Germanos, o reprezentanţă Vodafone/Orange cu service iar în intersecţiile mai mari, sunt chiar toate acestea!), au o calitate crescută şi o garanţie mai eficientă.
La urma urmei, degeaba am garanţie 5 ani la un produs dacă unele defecte (cum ar fi capacitatea bateriei la doar 70% din maximul ei) nu constituie obiect al garanţiei, aşa cum se întâmplă în cazul Apple, de pildă.
Un accesoriu care-mi este mie cel puţin de mare folos este folia de protecţie a intimităţii. Am păţit-o de vreo câteva ori prin tramvai sau la bar ca terţi necunoscuţi să se holbeze în telefonul meu să vadă ce fac eu acolo. Desigur, există şi o posibilitate să te-ntorci şi să-i explici pe unde-i bagi mâna şi pe care ochi i-o scoţi dacă se mai benoclează pe unde nu-i fierbe oala.
Însă, uneori, dacă ai 1,50m şi se uită un campion la judoka în telefonul tău, asta nu e o soluţie. Însă, folia de protecţie a intimităţii este o soluţie atât pentru că face imposibilă vederea de la o distanţă mai mare a ceea ce afişează ecranul tău, dar şi pentru că reduce gradul de oboseală a ochilor şi previne zgârâieturile ce pot apărea pe ecran.
Mulţi folosesc husa dar eu uneori nu am timp să bag şi să scot telefonul din husă astfel că prefer să-l ţin pur şi simplu într-un buzunar mai protejat iar folia respectivă practic serveşte scopului meu de om grăbit care n-are timp de fineţuri pentru telefon.
O chestie ce pe mine m-a făcut să mă îndrept către Momax este că acumulatorii pe care aceştia îi comercializează au pe ei un circuit electronic care previne supra-încărcarea acumulatorului. La urma urmei, doar n-o să stau eu pe ceas să-l scot după fix 3 ore şi 5 minute (un exemplu) cât scrie pe el că trebuie să stea la încărcat. Şi-n plus, dacă nu l-am golit de tot? Ce fac, calculez cât ar trebui să stea la încărcat? Nu, evident. Îl las la încărcat până când zice că-i "full".
Numai că, procedând aşa, o mare parte dintre acumulatori se distrug în timp mult mai repede.
Dezavantajul în cazul produselor Momax este că dacă nu eşti din Bucureşti, durează 24 de ore până la livrare (spre deosebire de cei de la colţ de stradă care-ţi dau produsul pe loc). Însă, decât să-l am pe loc şi să se strice în 3 luni, mai bine stau până a doua zi şi ţine mult mai mult şi dau şi mai puţini bani.
De ce scriu asta? Pentru că de foarte multă vreme eu mă tot plâng că "nu se mai fac lucrurile ca înainte". De altfel, pe vremuri electro-casnicele în general se făceau ca să reziste în timp.
Bunica mea a dat de pomană un frigider Minsk fabricat în 1971 care era perfect funcţional ca-n prima zi. Şi-a luat unul mai mare (practic de-aia l-a şi schimbat, că era neîncăpător) şi după 5 ani deja are probleme cu el.
Eu am un monitor fabricat în 1994. Nu l-am reparat niciodată şi funcţionează perfect. Un vecin din oraşul meu natal şi-a cumpărat un monitor în 2009 şi acum vreo două săptămâni când am vorbit cu el spunea că s-a dus de tot şi-acum strânge bani să-şi ia altul.
Produsele Momax, pe de altă parte, sunt fabricate pe o linie complet automatizată (respectând totuşi standardul ISO 9001) reducând astfel costurile de producţie, proces mulţumită căruia, produsele rezultate sunt mai bune (fiabile) dar şi mai ieftine.

Andrei, dacă mă citeşti, ia şi cumpără-ţi acumulator de la Momax ca să te ţină!

Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails