duminică, 13 februarie 2011

Blog de reflexie 2.0

După cum se poate observa, Blogul de reflexie asupra problemelor apăsătoare are de azi (mă rog, mai precis de ieri dar aticolul ăsta o să se publice automat pe 5 dimineaţa) o nouă faţă.
În trecut au fost plângeri (unele dintre ele justificate) potrivit cărora aspectul blogului care a dăinuit peste 2 ani, era obositor pentru ochi.
În ultimele 6 luni, numărul de cititori a crescut într-un ritm accelerat cu toate că mai elocvente sunt statisticile pe ultimele două luni, de când am început să scriu mai des de o dată pe săptămână.
Media vizitatorilor unici pe zi în luna ianuarie este de 93,18 de vizite pe zi iar pe luna februarie (până azi) este de 187,84 de vizite pe zi, creşterea fiind evidentă având în vedere că în decembrie media era undeva la 39 de vizite pe zi iar media ultimului an de activitate (8 decembrie 2009-8 decembrie 2010) era de numai 29 de vizitatori unici pe zi.
Aşadar, ieri mi-am alocat câteva ore gândindu-mă mai în profunzime la acest blog şi efectuând câteva modificări.
Printre altele, în blogroll şi-au făcut loc câteva bloguri noi şi totodată au dispărut o serie de bloguri.
Am şters şi am încetat urmărirea tuturor blogurilor care au mai mult de 6 luni de la ultima postare şi în care nu se menţionează vreo vorbă privind intenţiile autorului de a mai scrie acolo.
De asemenea, am încetat onorarea unor schimburi de link-uri nefiind mulţumit de turnura pe care au luat-o site-urile/blogurile "partenere". De exemplu Radio Whisper care atunci când mi-a propus colaborarea era un radio de muzică bună şi "anti-manele", acum este un radio de house penal şi denebe. Îmi pare rău, dar nu mai corespundem.
Un alt exemplu este motruinfo.ro, care deşi are un blogroll kilometric, surprinzător de ceva vreme eu şi alţi 4 oameni care am aderat în acelaşi timp la ei, nu ne mai regăsim acolo. Mulţumim! Când eraţi la început şi n-auzise nimeni de voi, eram buni, nu?
Aici ar putea intra şi câţiva bloggeri care s-au "şmichirit" pe parcurs.
Desigur, e şi vina mea că nu am verificat mai des "partenerii" ca să mă asigur că parteneriatele sunt respectate. De fapt, nu am verificat deloc decât atunci la momentul inserării legăturilor respective întrucât toate schimburile de link-uri mi-au fost cerute şi nu le-am cerut eu, am presupus că se vor ţine de cuvânt. Ei pe dreacu'!
M-am mai "jucat" puţin şi cu sitemul de abonări, după ce câţiva cititori mi-au scris pe mail că sunt ceva probleme. Sper că acum s-ar rezolvat.
De asemenea, mini-regulamentul tarlalei ăsteia a suferit modificări. Îmi rezerv dreptul de a-mi selecta "clientela". După cum am spus încă de la înfiinţare, menţin sistemul cu moderarea comentariilor din 3 motive:
1. Le văd mai uşor când mă loghez/autentific
2. Astfel pot evita reclama nesolicitată (spam-ul)
3. Astfel cei grăbiţi îmi trimite mesaje private. (am observat că mulţi aplează la asta în ciuda introducerii rubricii "contact autor")
Totodată, vreau să vă rog să evitaţi să-mi mai trimiteţi cereri de prietenie pe Facebook! Dacă nu ne-am conversat niciodată, nici măcar pe net, nu avem nimic în comun şi prin urmare nu văd de ce aş accepta cererile de prietenie. Am făcut scurtă la mână respingând cereri de prietenie!
Profilul meu de Facebook este listat acolo pentru cine vrea mai multe informaţii despre mine. Dacă vreţi să aflaţi la timp de articolele mele, există şi altă metodă decât să aşteptaţi să postez eu articolul pe peretele meu: Se cheamă RSS Feed (sistemul de abonări!).
De asemenea (ştiu, mă repet, dar am rămas fără cuvinte şi mă dor ochii), o spun pentru a mia oară: lucian.valsan@yahoo.com este adresa mea de e-mail! Nu mă mai adăugaţi în mijloacele de comunicare instantă (YM!, MSN, etc.) cu acea adresă. N-o să primiţi răspuns favorabil ci cel mult mă veţi scoate din sărite întrucât atunci când vreau să-mi verific e-mail-ul repede, îmi apar pop-up-uri din stânga paginii cu oameni care mă adaugă deşi am specificat în clar care mi-e ID-ul de messenger şi care mi-e adresa de e-mail.
O să trântesc şi un sondaj în dreapta scrisului pentru a culege reacţii de la cititori.
Totodată, vă rog să-mi transmiteţi eventualele sugestii prin metodele descrise mai sus.
Nu m-am priceput niciodată la "aspect" în general şi deci nici la aspectul paginilor web/blogurilor în special. Astfel că, sunt convins că ar mai fi îmbunătăţiri de-adus numai că pe mine nu mă duce capul.
De-asta poate mi-a şi luat aşa de mult să fac schimbările pentru că eu m-am concentrat pe blogul acesta la ceea ce ştiu mai bine: să scriu!
Până recent n-am fost prea preocupat (ok, n-am fost deloc preocupat :) ) de aspect, considerând că mesajul şi conţinutul este mai important. Totuşi, trăim într-o lume superficială şi, se pare că ai de pierdut dacă nu "arăţi bine", chiar şi când vine vorba de blogosferă.
Sper să reuşesc să mai adaug articole în pagina cu "Cele mai bune articole", căci s-au mai adunat vreo câteva de când am făcut lista aia.
Pe de altă parte, tot amân (mental vorbind când mă gândesc la asta) scrierea paginii "Despre autorul blogului". Pur şi simplu nu ştiu ce să scriu. Dar acum sunt hotărât să fac blog "mumos" aşa că, vreau nu vreau, "bea Grigore-aghiazmă" şi-o să scriu ceva şi pe-acolo.
Parcă mai vroiam să zic ceva dar nu-mi amintesc ce. Probabil nu era important.

Aşadar, aştept reacţiile dumneavoastră.
Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails