vineri, 29 aprilie 2011

Nunţi şi creştinopaţi. Altceva n-aveţi?

După o zi inuman de lungă la muncă şi după ce a trebuit să suport în trolebuz un cerşetor profesionist dar cu o poveste bine pusă la punct (cu ceva neclarităţi legale şi cu adresare către "dragii creştini" - cum altfel?), am ajuns şi eu acasă.
Şi, ca omu' care-a fost cam deconectat de realitate vreo 10 ore, hai să dăm drumul la ştiri ca să mai vedem şi noi ce s-a mai întâmplat prin ţărişoară.
Când colo... absolut TOATE posturile tv româneşti vorbeau, sub o formă sau alta, despre nunta prinţului dracu'-ştie-cum-îl-cheamă cu Kate Mrjheohrton sau ceva de genu'. Aveţi cuvântul meu de onoare că habar n-aveam despre evenimentul ăsta. De ce? Pentru că nu mă interesează!
Îmi afectează cumva nivelul de trai într-un mod pozitiv sau negativ? Nu! Afectează cumva istoria ţării ăsteia? Nu! Afectează cumva guvernul României? Nu! Şi-atunci? De ce oare a ţinut morţiş toată presa românească să-mi vorbească despre un eveniment total nesemnificativ pentru România sau pentru români?
"Cea mai frumoasă poveste de dragoste"? Mă leşi? Da' mă rog ce-au făcut optimiştii ăia doi de n-au mai făcut şi alţi 3-4 miliarde de oameni de pe planeta Pământ?!

Mă distrează teribil când unii îndrăgostiţi se simt foarte speciali pentru că sunt îndrăgostiţi. De parcă doar un om la un milion s-ar îndrăgosti. Însă aici însurăţeii sunt făcuţi în mod artificial speciali.
Am vorbit deja despre "instituţia" căsătoriei şi nu are rost să reiau. E clar că această căsătorie a fost de fapt un mişcare de PR pentru a-i prosti pe proşti să creadă în continuare în instituţia căsătoriei, în regalitate şi în valorile "sfinte". Plus bonusul de creştere economică pe termen scurt datorată banilor cu nemiluita ce-au curs de la norodul de bobor care a mers pân' la Londra numai ca să vadă doi oameni, ca şi ei, sărutându-se.
Vă daţi seama că 2 miliarde de oameni au pierdut 5 ore din viaţa lor ca să se uite în direct sau pe viu la marele eveniment?!
Ca să nu mai vorbim că atât în Marea Britanie cât şi în ţările din Comonwealth nu s-a muncit astăzi.
Ba chiar există şi porcării de cumpărat ca să-ţi faci propria imitaţie de nuntă ca să te simţi ca lângă miri. Pe bune, nu e o glumă!
Sunt curios de analiza în cifre a evenimentului căci estimările sunt astronomice având în vedere că perioada de criză financiară încă nu a trecut în totalitate.
De la 19:00 la 19:22, la ştiri am putut urmări doar relatări şi dări cu părerea ale terţilor (inclusiv pseudo-familia regală a României) despre nunta ăstora doi.
Băi tată, da' la cele mai importante ştiri ale zilei altceva nu e de discutat? Nu ştiu, poate faptul că s-a reuşit primul zbor internaţional cu un avion exclusiv alimentat de la Soare? N-ar fi fost oare mai interesant şi mai important poate chiar pentru noi toţi? Nu de alta dar la intern ar fi fost frumos să ni se spună că iar s-a scumpit benzina. Nu erau importante oare aceste două ştiri?
Desigur, nu! Mai important este ce părere are prezicătoarea Hara despre presupuşii urmaşi ai cuplului cu o audienţă de 2 miliarde de oameni.

În fine, după ce au terminat lungul calup de ştiri despre "nunta secolului" (cum poţi să declari un eveniment ca fiind al secolului dacă au trecut doar 11 ani din acel secol? Dacă nunta avea loc în 1999, înţelegeam....), sunt anunţat că revenim cu picioarele pe Pământ.
Ei pă dracu'! Ştiri despre cum vom adera noi la euro în 2015 (la dracu' nu tre' să fii economist ca să pricepi c-aşa ceva e imposibil) şi... desigur... despre creştinopaţi!

Ştiaţi că azi a fost o sărbătoare în calendarul ortodox? Eu nu ştiam. Dar am aflat de la televizor (de-acolo de unde nu aflu niciodată când e sărbătoare buddhistă, baha'i, penticostală, adventistă sau... mai ales... seculară). Azi a fost trăi-le-ar "izvorul tămăduirii".
Ei, ia uite-i pe românii ortodocşi care-mi spun mie că-s imoral pentru că-s ateu:

Nu sunt simpatici? Oamenii ăştia au drept de vot! Să nu ne mai mire conducătorii!
Şi, desigur, nu se putea adunare de norod ortodox şi fără nişte cadavre de pupat, nu?
În fine, sărind peste calităţile morale îndoielnice ale "credincioşilor" care erau cât pe-aci să se omoare între ei, am să vă povestesc o chestie pe care n-am mai povestit-o până acum nimănui, dar acum momentul e bun.
Pe când măsuram eu mai puţin de un metru lungime, am fost dus cu forţa la Biserica Greacă din Brăila (locuiam în Brăila) pentru a lua apă sfinţită. Nu mai ţin minte anul şi doar pentru că acum am auzit din nou "izvor de sub biserică" mi-am adus aminte că fix cu această ocazie am fost atunci. De altfel toată viaţa nu cred că am mai mult de 7-8 vizite în sediile Corporaţiei Ortodoxe Române, toate fiind forţate şi împotriva voinţei mele şi la vârste la care nu aveam discernământ.
Ei bine, în acel an, nu au fost atât de multe îmbrânceli ca acum. Sau poate eram eu atât de scund de nu vedeam. Oricum, dac-ar fi fost, le-aş fi ţinut minte. Totuşi, ţin minte că am fost trezit dis-de-dimineaţă şi am ajuns înapoi acasă fix când se schimbau turele vatamnilor de la tramvaie şi circulau mai rar, iar asta se întâmpla pe la ora 17:00 - 17:15. Acest sistem a fost menţinut cât a fost la primar Lungu şi a fost neschimbat pe timpul mandatelor sale când BraiCar-ul era sub control mai drastic al Primăriei.
Bun, să presupunem c-am ajuns acolo la 8:00 şi am plecat de-acolo la 16:50 (mai mult de 10 minute nu faci pe jos de la Biserica Greacă şi până la staţia de tramvai şi cu tramvaiul nu faci mai mult de 5 minute până acasă la bunică-mea). Deci minim 8 ore de stat la o coadă care era pe 4 rânduri şi lungă de aproape un kilometru căci ţin minte că după ce am luat apa "sfântă" am mers mult pe lângă coadă.
Ce vreau eu să spun este că atunci când finalmente am ajuns să umplem butelcile cu aghiazmă, eu, copil fiind, nu m-am putut abţine şi am întrebat: Bunică, da' robinet din ăsta avem şi noi acasă şi aia e apă c-am gustat-o şi eu. De ce a trebuit să stăm la coadă pentru apă? Ehh. Atâta mi-a trebuit.
Bunicul meu, pe-atunci mai agnostic, a râs pe sub mustăţi. Însă bunică-mea şi mătuşă-mea, mai-mai să mă strângă de gât pentru nesimţirea de-a comite blasfemie în casa "domnului". Iar când nesimţirea mea a mers până-ntr-acolo încât să spun "...dar nu suntem în casa domnului ci în curtea ei", cred că abia atunci mi-aş fi dorit intens să existe vreo divinitate care s-o oprească pe bunică-mea din ţipat şi făcut istericale.

Şi-acum, dacă eu de-atunci, care cântăream 20 de kile cu tot cu cărămidă în buzunar şi eram puţin mai înalt decât un cactus mic şi aveam un creier în proporţie covârşitoare nedezvoltat, am putut să remarc aceste aspecte... stau şi mă întreb: Oare de ce adulţii, care mereu se declară net superiori ca inteligenţă unui copil de 3-4 ani sau cât aveam eu atunci, nu reuşesc să înţeleagă acest fenomen simplu?

De altfel, între mine şi bunica maternă, de atunci şi până am făcut eu 15 ani, este un lung şir de dispute şi polemici pe teme religioase cu ea încercând să mă îndoctrineze religios. De ce până la 15 ani? Pentru că atunci am putut în sfârşit să-mi impun punctul de vedre (e drept, într-un mod total neortodox) şi totodată ea să dea piept cu realitatea evidentă - aceea că încercările de a mă îndoctrina au eşuat lamentabil la primul meu contact serios cu realitatea.

Şi-acum s-o luăm altfel, Biserica Greacă din Brăila e construită la sfârşitul secolului XIX. Ceea ce-nseamnă că exista deja posibilitatea să depistezi dacă există izvoare prin zonă. Şi-acum, dacă eu îmi construiesc o moschee pe un izvor înseamnă că Allah sfinţeşte "ăpi"? Sau dacă construiesc o biserică a lui Flying Spaghetti Monster peste un izvor înseamnă că fierberea pentru păcatele mele ale Monstrului este reală iar apa este cea scursă din fierberea Sa? Nu, evident că nu. Şi-atunci de ce atunci când e un sediu al Corporaţiei Ortodoxe Române este construit peste un izvor înseamnă automat că zeul iudeo-creştin sfinţeşte apa aia şi de ce brusc curgerea firească a unui izvor care există acolo de cu mult înainte ca ortodoxia să existe, devine brusc o minune?!

În fine, după ştirile despre marea nuntă a secolului abia început, ştirile despre creşterea economică a României pe care n-o vede nimeni şi ştirile despre dreptcredincioşii creştin-ortodocşi români care pupă cadavre omorându-şi aproapele ca s-ajungă la cadavre şi ape din izvoare de sub biserici... METEO!
Păi cum meteo? Altceva n-aveţi?! NU!

Aşadar, pe scurt, dacă nu eşti creştin-ortodox, persoană care trăieşte în basme şi crede în creştere economică sustenabilă în România sau trepanat lacrimogen ca să fii impresionat de o poveste dragoste asemenea cu alte un miliard, nu ai ce să vezi la ştiri.
Nu ţi-e ruşine nesimţit ateu imoral care eşti? Ce să-nţelegi tu din dragostea sfântă dintre doi prinţişori sau din trăirea ortodoxă întru tămăduire? Nu te mai uita la ştiri în ţara noastră sfântă ortodoxă. Mergi şi munceşte şi mai mult ca să plăteşti mai multe impozite! Nu vezi că n-avem biserici şi credinţa strămoşească să pierde? Ehaaa... ce pretenţii ai şi tu măi Vâlsane!

Vă salut cu respect.

P.S.: Şi totuşi, de ce trebuia să se dea la ştiri toată recitarea rugăciunii "tatăl nostru" în limba engleză de la nunta regală?

9 comentarii:

  1. Am dat si eu de postul tau, vreau sa te intreb, ai de gand sa te casatoresti vreodata? In caz ca alegi optiunea 1)Da, ce faci, ca esti ateu, la biserica apelezi? Ca acolo chestii, Iisus, Dumnezeu, Holy Trinity, dar tu esti ateu! Ce faci, nu te mai casatoresti pentru ca, indirect, nu ai crede in "holy matrimony"?

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim: Nu mi-ai dat opţiunea de "Nu".
    Nu, nu o să mă căsătoresc vreodată.
    Şi totuşi, presupunând că mă îmbolnăvesc sau voi suferi o operaţie de lobotomie şi voi vrea să mă căsătoresc, o voi face doar sub aspectul civil.
    Nu scrie nicăieri că trebuie să trec neapărat pe la un cult dacă vreau să mă căsătoresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Parerea mea ... pe scurt.
    http://casteluldenisip.blogspot.com/2011/04/nimic-despre-nunta-mileniului.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Ăștia ar trebui băgați la pușcărie pentru șarlatanie, îndeamnă oamenii să se „trateze” cu apă chioară.

    RăspundețiȘtergere
  5. Domme ... nunta secolului pe naiba . Daca maine vin extraterestrii si se marita Shakira sau Madona cu unul dintre ei ? Putem sa tragem apa peste nunta lu nea Printu lu peste si a lu Kate. Mai e mult din secolul asta...se pot intampla multe ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Kitana:
    anonimule, de cand iti da un popa certificat de casatorie in Ro???? ala ti-l da primaria, biserica e optionala

    Da, m-a scarbit de-a dreptul repetarea la infinit pe toate posturile a imaginilor de la nunta; inteleg sa se uite englezii, e familia lor regala, problema lor, dar la noi chiar nu era cazul, insa se exagereaza , ca de obicei
    Cat priveste kkt aia de apa chioara , se vede clar imbecilitatea sclavilor BOR, apa aia e facuta special sa i spele pe creieri

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a placut scriitorul Pavel Corut in interviul sau la OTV din 24 ianuarie 2010, cand a spus-o de-a dreptul despre ce-ti spune popa la nunta, ca si despre apa de robinet "sfintita" la care unii se inghesuie "ca niste bestii".
    Si Pavel Corut, desi crede in Dumnezeu, spunea ca n'a intrat in biserica nici macar la nunta si nici nu vrea s'o faca dus de altii la ceremonia funerara (nu spun inmormantare pentru ca nu asta vrea).
    Poporul vrea sa vada ca regele macar la nunta si la groapa e om ca toti oamenii, iar mass-media tine oamenii ocupati cu transmisiuni directe. Un spion a evadat din puscarie in Anglia chiar in clipele in care englezii castigau singura lor cupa mondiala in 1966, iar gardienii erau in fata teveului, impreuna cu 99% dintre englezi, liberi sau dupa gratii.
    Vorbind despre dragoste, cand te loveste, te simti special, chiar daca pe langa tine si iubit(a) mai sunt alte perechi cu aceleasi preocupari si care si ei se cred unici si speciali.
    E frumos sa fii indragostit, dar devine urat cand realizezi ca in dragoste unul sufera si celalalt se plictiseste. E bine cand realizezi, daca o faci inainte sa te ia gura pe dinainte si sa spui "da" sau ca printul fermecat si aleasa lui: "I do". I do not!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar dacă pe anumite puncte aș fi în acord cu Pavel Coruț, per ansamblu îmi displace personajul.

      Ștergere
  8. Acum fiecare cu parerile lui..insa cred ca asa cum ne-am obisnuit cu biserica si toate cele e mai frumos

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails