marți, 12 aprilie 2011

Plecăm sau nu mai stăm?

La plecatul din România mă refer, desigur.
Încă nu dispun de o conexiune de om sănătos la cap la Internet, ceea ce devine cam enervant pe de o parte dar, pe de altă parte, mă ţine departe de ştirile super enervante lăsându-mi timp să îmi pregătesc cele trebuitoare pentru un drum exclusiv dus către o ţară mai sănătoasă la cap.
În continuare o să vorbim despre două situaţii din România, situaţii a căror existenţă contribuie serios la coeficientul meu de dorinţă acerbă şi crescândă de-a părăsi România, măcar pentru o perioadă (să zicem minim un deceniu).

1. Lăsată să avorteze singură pentru c-aşa vrea Coranul

Situaţia stă cam aşa: O doamnă s-a hotărât pe la vârsta de 27 de ani că vrea să aibă un copil.
Nu s-a putut ba încă la vârsta de 29 de ani a fost declarată sterilă/stearpă. Nasol!
Însă, cum-necum, pe la vârsta de 39 de ani, 10 ani mai târziu (adică acum, în zilele noastre), doamna a rămas însărcinată. Yeeeey!
Yeeey... nu chiar. După primele analize (care se fac în luna a 3-a de sarcină) a reieşit că bebeluşul ei are mari şanse să se nască cu sindromul Down. Nasol iar!
Părinţii însă au vrut analize şi mai amănunţite ca să fie siguri înainte de a lua o decizie. S-au recoltat analizele dar... ghinion! Statul român nu mai decontează analizele amănunţite (în cazul de faţă fiind vorba de o analiză la amniocenteză). Aşa că de la materinate li s-a recomandat să meargă la o clinică privată care, culmea, e deţinută de un doctor care lucrează la respectiva maternitate!
Adică să meargă să dea 2000 de RON. Un kil de bani în ziua de azi pentru mai toţi românii. Unii nu câştigă banii ăştia nici în 3 luni!
În fine, într-un final, cum ne-cum, au făcut şi analizele amănunţite şi diagnosticul s-a confirmat: Bebeluşul ar fi urmat să se nască cu sindromul Down.
După 2 zile, doamna, împreună cu soţul ei, a luat o decizie deloc plăcută, aceea de a face avort deşi de mai bine de 10 ani îşi dorea copilul.
Zis şi făcut: Fiind vorba de o situaţie medicală (făt cu handicap), s-a putut programa pentru întrerupere de sarcină deşi se afla deja în luna a 6-a.
S-a internat însă acolo, ghinion şi mai mare: I s-au injectat substanţele care provoacă avort spontan după care au lăsat-o singură să se chinuie! Pauză asistente, pauză doctor!
Asistentele se scărpinau probabil în cur sau le dădea cafeaua în foc iar doctorul citea Coranul care-i spunea că nu-i dă voie să o ajute pe doamnă.
Doamna a avut totuşi inspiraţia de a-şi suna soţul (era 4 dimineaţa, n.m.) care a venit c-o falcă-n cer şi-una-n pământ, gata-gata să-l şi strângă de gât cu tot cu Coran pe tovarşu' doftor. Până la urmă pe post de doctor a fost soţul doamnei.
Citiţi povestea aici, aici şi aici.

Cum văd românii situaţia? Părinţii şi în special mama este vinovată! Nu, nu asistentele pe care le-a durut în floci de pacienta lor, nu doctorul care a pus personajul imaginar preferat deasupra actului medical pentru care e plătit din bani publici şi nu CNAS care tergiversează analize vitale pentru viitorul unor indivizi. Nu dom'le! În cel mai pur stil medievalo-patriarhal - Femeia e vinovată!
Nu faptul că UN doctor e scrântit mă înspăimântă ci că mai toţi doctorii sunt scrântiţi. De altfel şi anul trecut în apropiere de sărbătoarea creştină numită "paşte" am scris despre alţi doctori (mulţi rău la număr), de data asta creştini, care au refuzat să facă întreruperi de sarcină, indiferent de motive, în "săptămâna mare". Eu n-o prind p'asta cu săptămâna mare... are 8 zile sau de ce-i mare?

2. Creştem o generaţie de intoleranţi extremisto-fanatici cu tendinţe totalitare

Recent am făcut băşcălie de tendinţele totalitare ale unora dintre români pe petitieonline.ro şi am vorbit şi despre tendinţele staliniste - "nu-mi place mie, atunci să se INTERZICĂ".
Ei bine, un studiu relevă nişte date, zic eu, destul de interesante într-un mod nu tocmai plăcut.
Studiul făcut de fundaţia SOROS şi citat de presa românească scârţâie destul de serios având în vedere că nu este prezentată marja de eroare sau de unde au fost selectaţi respondenţii. Eşantiona reprezentativ de 6000 de persoane. Ok, dar de unde? Că dacă i-a luat pe toţi din jud. Suceava, de exemplu (zonă fundamentalist-ortodoxă), nu e chiar tot aia cu situaţia în care i-ar fi luat din judeţul Sibiu, de pildă (populaţie extrem de eterogenă şi care totuşi trăieşte în pace).
În fine, studiul afirmă că 43% dintre elevii de clasa a XII-a n-au făcut niciodată voluntariat, 69% dintre elevii de clasa a XII-a nu fac parte din nicio echipă sportivă, mai mult de 50% dintre elevii de şcoală generală sunt convinşi că nu vor face parte din niciun partid, 33% dintre elevii de clasa a X-a consideră că e necesar un conducător puternic care să nu-şi bată capul cu parlamentul şi alegerile (dictatură), 53% dintre elevii de clasa a XII-a au mers de câteva ori pe an la biserică, 42% dintre elevii de clasa a XII-a se roagă zilnic şi 70% dintre elevi cred în viaţa de apoi.
Totodată acest studiu mai afirmă că 62% dintre elevii de clasa a VIII-a şi a IX-a răspund că se simt destul de mândri sau foarte mândri că sunt români, în timp ce 38% răspund că nu sunt prea mândri sau că sunt deloc mândri.

Să le luăm pe rând: În primul rând mai bine de 60% dintre elevii României nu ar avea unde să facă voluntariat, chiar dacă ar vrea. Iar când spun voluntariat mă refer la sensul ONG sau ceva să-i placă. La urma urmei voluntariat poţi să faci şi măturând prin sat dar nu cred că i-ar plăcea cuiva şi-n plus nu cred că dezvoltă vreo abilitate relevantă.
Mai apoi, la partea cu echipa sportivă e destul de problematic întrucât mulţi profesori de sport (în special la liceele slab cotate sau din mediul rural) nu prea dau pe la ore aşa că... cine să organizeze echipele sportive? Şi-n plus, nu văd relevanţa întrucât nu suntem o naţie de sportivi. Şi, chiar dacă am fi, oricum dacă eşti bun la un sport, altul decât fotbalul (dar şi-acolo e cu dichis), n-ai nicio şansă să te realizezi în România - vezi cazul celui aflat pe 5 în lume la sărituri în bazin care a plecat să lucreze chelner pe-un vas de croazieră că n-are ce mânca!
Cât despre ăia de vor un "conducător puternic" care să urineze pe parlament şi să nu-şi "bată capul" cu alegerile, e foarte posibil să fie copiii băsiştilor. Procentele seamănă!
53% zic că au mers de câteva ori pe an la biserică? Eu cred că procentul e mai mare. Nu cred că doar 53%. Ar fi minunat să fie aşa de mic procentul dar nu e!
De fapt,... ce-nseamnă de câteva ori pe an? De două ori? De 3 ori? De 10 ori? E cam relativă treaba.
În plus, să nu uităm că mersul la biserică la 00:00 sâmbătă spre duminică atunci de paşte e aproape o activitate "socială" pentru mulţi dintre elevii ţării. Mi-aduc aminte că atunci când eram în liceu, eu veneam acasă de prin oraş şi vedeam ieşind din hoardele de "dreptcredincioşi" şi colegi care în principiu erau atei. Dar mers-au că "merge şi X".
Studiul e plin de relativisme dar totuşi scoate la iveală şi câteva adevăruri. Procentul de 70% de credincioşi în basme post-mortem e un adevăr; trist, dar un adevăr!
Mândri că sunt români? Mândri în ce sens? Ce-nseamnă "destul de mândru"?
De pildă eu că sunt mândru că provin din aceiaşi localitate cu Alexandru Ioan Cuza, unde mă încadrez? În sensul că mă mândresc cu asta şi mă simt bine ştiind asta, întrucât nu am contribuit eu ca individ sub nicio formă să mă nasc în aceiaşi urbe cu Vodă Cuza.

Pe lângă datele relativ interesante vin vreo câteva crunte rău de tot, şi anume: Conform acestui studiu, 40% dintre elevii români şi-ar dori o dictatură militară, 75% nu şi-ar dori vecini de altă orientare sexuală decât cea "orânduită de 'mniezo'", 65% resping vehement ţiganii şi persoanele infectate cu HIV şi/sau bolnave de SIDA, 42% fug de musulmani, 34% fug de evrei şi 35% fug de unguri.
Acum să fim bineînţeleşi: Nici mie nu-mi plac unii unguri. De pildă Csibi Barna, Laszlo Tokes sau Istvan Kovacs n-o să fie niciodată prietenii mei. Dar asta nu mă opreşte să-i apreciez, de exemplu, pe Flavius Koczi, Gabriela Szabo sau Tibor Selymes.
Aceiaşi treabă şi cu musulmanii: Am doi prieteni musulmani şi-s oameni chiar foarte de treabă şi la locul lor. Însă aceştia nu-şi bat nevestele, nu şi-au obligat nevestele să se convertească la islam şi nu le forţează să se îmbrace în cort (burqa).
Însă, dacă ar fi să întâlnesc un musulman fanatic şi eu l-aş evita şi chiar aş fugi de el. Nu de alta dar siguranţa mea e mai presus decât corectitudinea politică.
Şi-n plus, de ce aş acorda prezumţie de nevinovăţie fanatismului islamic având în vedere că recent a murit şi un român din cauza fanatismului islamic?!
Cât despre evrei, aceiaşi treabă: Cunosc evrei (în fine, născuţi evrei căci în prezent mulţi sunt atei sau agnostici) cu care ţi-e mai mare dragul să stai la palavre. Însă, am avut neplăcerea să cunosc şi evrei în cazul cărora l-aş fi reînviat pe Hitler.

Tocmai aici e problema! Să nu se cadă în prejudecăţi, căci în rest, oameni indezirabili există-n toate grupurile. Eu fug de un islamist fanatic pentru că e un potenţial pericol, nu pentru că e musulman. În fond şi de un creştin fanatic fug în egală măsură şi din aceleaşi motive. De asemenea, nu-l înghit pe Laszlo Tokes sau pe Csibi Barna pentru că sunt extremişti. Nu pentru că sunt unguri. La fel cum în egală măsură nu-l prea înghit nici pe Vadim, deşi nu-i nici pe departe un om prost. Dar nu-l înghit pentru că-i extremist, nu pentru că-i român!
Cât despre respingerea vehementă a ţiganilor, caut să mă abţin. Pe de o parte nu sunt de acord cu blamarea lor pentru orice (exemplu: Ţiganii sunt de vină pentru imaginea proastă a a României în Europa) sau extinderea la nivelul întregii etnii a prejudecăţii conform căreia ţiganul la un moment dat tot te va fura pentru că "ţiganu-i tot ţigan".
Pe de altă parte, însă, nu sunt de acord nici cu măsura de a l-i se spune "rromi" (de altfel o bună parte dintre ţigani nici nu acceptă această denumire) sau cu măsura de a-i face "mai egali" acordându-le locuri separate şi privilegiate în liceele şi universităţile de stat din România.
La fel cum nu sunt de acord nici cu măsurile de persecutare a majorităţii pentru a nu "răni sentimentele" minorităţii. Există ţări (vezi Cehia) unde majoritatea deţinuţilor sunt ţigani. Şi totuşi, nu e "corect politic" să spui că "ţiganii sunt în principiu infractori", deşi statistic vorbind ai dreptate.
Însă la partea cu HIV/SIDA, acel procentaj este doar o altă cifră grăitoare pentru incapacitatea învăţământului românesc de a se adapta la secolul XXI şi în egală măsură o cifră găritoare pentru cât de dăunător este învăţământul de tip bigot şi dogmatic!

O să caut în mod expres casetele VHS şi dacă o să pot o să le digitalizez. La ce casete mă refer? La casetele VHS cu documentare făcute de Biserica Ortodoxă Greacă, subtitrate în limba română şi distribuite de Corporaţia Ortodoxă Română. Aceste documentare au fost distribuite la noi prin 2000-2001. În acestea se spunea că HIV-ul este boala "păcătoşilor sodomiţi" şi o "pedeapsă de la 'mniezo pentru desfrâu şi preacurvire".
Nimic despre celelalte căi de transmitere, nimic despre profilaxie şi nimic despre boală în sine! Doar că e "pedeapsa pentru nenorociţii păcătoşi" şi că "ei sunt vinovaţi pentru asta căci au comis afront la adresa învăţăturii domnului".
Aceste documentare au fost vizionate de o bună parte dintre profesorii de religie ai vremii care apoi au transmis "buna învăţătură" şi elevilor lor. Elevii acum au mai crescut şi... uite-aşa avem cifra aia!
Ştiu pe propria piele căci am fost în săli de clasă să vorbesc despre HIV iar copiii erau foarte miraţi atunci când le spuneam că o îmbrăţişare sau o ţinere de mână sau o atingere în tramvai/autobuz nu-ţi aduce infectare cu HIV. Şi nu erau miraţi pentru că nu ştiau nimic despre HIV ci pentru că ei "ştiau altceva" (a se citi li se spusese - fuseseră îndoctrinaţi cu altceva).

Aşadar, plecăm sau nu mai stăm?
Dincolo de patritotismul meu supermoderat, realitatea îmi arată că o reformă e imposibilă la nivel social în România.
Mai mult, aceşti elevi vor creşte în curând. Poate cifrele nu sunt chiar alea. Poate sunt mai mici (sau mai mari?).
Însă faptul că învăţământul românesc nu face nimic pentru a forma nişte mentalităţi sănătoase la cap, este ca şi cum ar accepta tacit şi ar fi de acord cu aceste extremisme.

Ţara vă vrea proşti
Ascultaţi ce vă zic: Dacă aveţi ocazia, luaţi primul avio şi duceţi-vă c-aici n-are să mai fie de stat!
Sunt cuvintele unui profesor pe care l-am avut în liceu, ajuns încă de pe atunci (2006) la capătul răbdărilor.

Şi dacă plecăm, unde plecăm?

3 comentarii:

  1. Nu as tine cont prea mult de "sondajul" efectuat de fundatia Soros. Nu zic ca datele ar fi neaparat false sau irelevante, dar conteaza foarte mult CUM formulezi intrebarile, pentru a obtine rezultate "dezirabile". Iar in cazul asta, "dezirabil" inseamna prezentarea poporul roman drept un popor de barbari rasisti, ingusti la minte, intoleranti si prosti. (nu ca n-am avea destul exemplare)

    Vadim nu se compara cu Tokes sau cu Csibi Barna. Are el pacatele lui, dar totusi...

    RăspundețiȘtergere
  2. salut, am schimbat domeniul blogului, am trecut pe www.eroic-center.info, te rog sa modifici.mc

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails