miercuri, 27 aprilie 2011

Sărac + fără şcoală + netalentat = Succes!

Nu reiau tot discursul despre porcăria numită discriminare pozitiviă (sau "affirmative action" în limbaj ieuropenizat corect politic). Nu-l reiau pentru că-l puteţi reciti aici dacă vreţi. O să merg strict la un caz concret pe care mulţi l-au văzut şi puţini l-au observat.
E drept că unii nu l-au observat dintr-un miserupism scuzabil.

V-aţi uitat la Românii au talent? Foarte bine aţi făcut dacă nu v-aţi uitat.
Eu m-am uitat în jur de 60 de minute adunat din toate emisiunile de la prima ediţie şi până la finală. Am văzut circa 20 de minute din finală (dar nu ultimele 20 de minute) şi cred că strâng 40 de minute văzute pe sărite din celelalte ediţii (preselecţii, runda I, semifinale, etc.).

Formatul nu e nou. Ideea e să vină cât mai mulţi oameni care cred că au un talent deosebit şi să-l prezinte. Dacă au o poveste frumoasă şi sunt suficient de penibili, trec şi mai departe. Printre aceşti mulţi penibili promovaţi, cu puţin noroc datorat iuţelii de mână şi nebăgării de seamă, şi câte un talent veritabil are şanse s-ajungă mai departe.
Ei bine, cam aşa a fost la noi. Formatul original nu cuprindea partea cu povestea frumoasă şi cu penibilitatea.
Ideea e că după cerneri repetate au mai rămas 48 împărţiţi în 4 "semifinale" din care mergeau primii 3. Apoi, "marea finală" în care erau aceşti 12. Cel mai cel dintre cei mai cei pleca acasă cu 120000 de euro. Simplu, nu?
Ei simplu pă draacu', cum bine spun ardelenii.
Într-o semifinală în care am nimerit şi eu pe Pro(S)TV era o fătucă ce practic nu avea niciun fel de restricţii în ceea ce priveşte mobilitatea. Aia n-a trecut pentru că a trebuit să-i facă loc celui care avea să şi câştige.
În "marea" finală, în cele 20 de minute pe care le-am văzut eu, am avut ocazia să aud un puşti care seamănă la voce izbitor de mult cu Vitas, pe alocuri fiind chiar mai bun decât letonul născut în fosta URSS. Tot acolo am văzut două fătuci durdulii cu voci decente (aia mai durdulie decât durdulia 1 avea voce şi mai bună chiar!), unu' c-o faţă cam întunecată dar cu voce destul de decentă, un cuplu de bătrâni cu o doamnă care făcea mai multe piruete decât încap în Cartea Recordurilor şi un puşti fantastic din Botoşani care făcea beatbox, o chestie mai puţin cunoscută la noi dar care necistă un talent real. Sunt mulţi care cu mixerul în faţă nu sunt în stare să scoată ce scotea puştiul ăla de 14 ani!
La polul opus mi-au "sărit în ochi" un puşti care jongla cu mingea în flăcări, o dansatoare lamentabilă la bară şi un ciumpalac plagiator cu comportament predelincvent pe numele său Adrian Ţuţu.
Are şi nume predestinat. Nuţu Cămătaru, Ţuţu Adrian, Dinel Nuţu... p'acolo.
De ce pun accent pe Ţuţu? Pentru că fix ăsta a câştigat!

Deci.. să recapitulăm: avem în finală un contra-tenor, un puşti care poate face din gât ce nu pot 80% din "realizatorii de muzică" din ţara asta să facă cu mixeru' în faţă şi un "nene" cu comportament predelincvent, cu versuri plagiate şi cu voce total nepotrivită cu stilul ales dar.. care "cântă dă-n suflet"!

Ie-te ăsta-i individul:

Ritmul şi o mare parte din modul cum sunt formulate versurile sunt furate, pardon, inspirate din piesa 1Q Sapro - Cereţi-vă drepturile. Restul este în parte Cedry2k şi ceva mai comercialul Guess Who. Parte originală? Nu există! Deloc!
Talent? Unde-i trăi-i-ar familia lui că eu n-o văd?!

Da, dar copilul din Botoşani şi contra-tenorul Narcis nu erau orfani, nu munciseră la cârcă în construcţii şi nu aveau o poveste lacrimogenă de servit. Şi ce conta? Păi conta căci emisiunea a avut toate elementele să se numească "Românii sunt cutia milei" doar că au greşit numele şi i-au spus "Românii au talent".
Să fim bineînţeleşi: Şi Costel Busuioc, deşi este un ţigan habotnic creştinopat, a ajuns de la cărat roabe de moloz în Spania în vârful ierarhiei muzicale de profil. Însă, Costel Busuioc, în ciuda neajunsurilor lui ca individ, are talent! Aia-i diferenţa! Ăla-i şpilu'!

În regulă, e trist că Ţuţu ăsta nu şi-a putut termina şcoala, e trist că a trebuit să se întreţină şi să muncească de la o vârstă fragedă dar aici nu e "dăruieşti şi câştigi", "dansez pentru tine" (o analiză pertinentă găsiţi aici despre asta), "românii au suflet" sau "dar din dar se face rai"... NU! Aici e "Românii au talent".
Este pur şi simplu ampulea (scuzaţi expresia "pur şi simplu") să fie date la o parte talente reale pentru a face loc unui individ care n-are prea multe a face cu talentul doar pentru că e sărac.
În fond, emisiunea e bună ca rampă de lansare (mai ales pentru câştigător, teoretic) spre o carieră strălucitoare în profilul "talentatului", muzică în cazul de faţă.

Singurul câştigător real este Cosmote care a făcut un kilogram de bani (în bancnote) din voturi.

Şi-acum, ca să avem termen de comparaţie, vă invit să vedeţi un român care a venit în România de la locul lui de muncă unde căra copiatoare, a fost respins la preselecţia "Românii au talent", s-a întors la locul său de muncă iar mai apoi a făcut senzaţie la Norske talenter (talente norvegiene) unde juriul norvegian a rămas pur şi simplu blocat când a auzit că românii au văzut talentul său dar l-au considerat neinteresant şi nesemnificativ.
Aşadar, după ce am văzut "marele" câştigător, hai să vedem un compozitor şi un virtuoz la pian care a picat la preselecţie ca fiind neinteresant:

Românii au talent. În mod clar. Dar dacă-l au, bine-ar face să şi-l ia şi să se care de-aici. Nu aici îţi poţi face talentul cunoscut.

Aici trebuie să fii sărac, penibil, patriot bipolar, orfan şi plagiator. Astfel ai o şansă reală. Talentul e deja o chestie opţională.

Vă salut cu respect,
Lucian Vâlsan.

15 comentarii:

  1. de asta din norvegia stiam, l-am vazut chiar in momentul cand o fost la preselectie, imi place sa ma uit la norske talenter.. dar de unde stii ca o fost la noi la preselectie? pt ca tipu nu zice asta, si eu nu am gasit nicaieri informatia.
    pt ca daca e asa chiar is astia de tot kktu

    RăspundețiȘtergere
  2. Românii au talent la boli rare:

    "Într-o semifinală în care am nimerit şi eu pe Pro(S)TV era o fătucă ce practic nu avea niciun fel de restricţii în ceea ce priveşte mobilitatea" - din păcate aia avea sindromul Ehlers-Danlos (google for it..), o boală genetică rară.

    Narcis, cu vocea de contratenor: este vorba de castrare naturală, datorită unei deficienţe hormonale. Caută Il Sopranista sau, cel mai celebru sopranist, Radu Marian.

    De restul, care se uită la emisiunea asta, nici nu mai vreau să ştiu de ce suferă...

    RăspundețiȘtergere
  3. ksovi: Ba zice. Uită-te cu atenţie în video!

    Iliana: Refuz să cred ideologia desprinsă din religie cu "gândirea pozitivă". Sunt curios dacă cineva poate gândi pozitiv cu stomacul gol!

    Anonim: Faptul că e un sindrom nu ştiu dacă se clasifică în mod deosebit ca boală sau deficienţă. Hai s-o luăm altfel, cu ce-l afectează în mod practic (fiziologic) pe un individ că are voce de contratenor? Dacă-i până-ntr-acolo toţi suntem "bolnavi" şi avem terţe "sindromuri". Şi Einstein suferea de ceva sindromuri da' văd că nu s-a mai plâns nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai dreptate ... mare ! Am fost dezamăgită când m-am uitat pe 'net să văd cine a căștigat. Problema este a noastră, nu știm să facem alegeri sau schimbări. Numele ”Băsescu” vorbește de la sine.
    Păcat că nu gândim toți la fel și nu ne ridicăm la nivelul la care suntem de fapt.

    Mi-a plăcut să văd că mai există cineva care crede același lucru. Merci pentru asta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Este complet idioată afirmația ”Dar dacă-l au, bine-ar face să şi-l ia şi să se care de-aici. Nu aici îţi poţi face talentul cunoscut.”

    Stimate domn, în primul rând este un concurs. Adică: fiecare concurent își face un plan de activitate, manevrează anumite pârghii, apelează la anumite trucuri pentru a câștiga voturile celor care au urmărit evoluția concurenților.
    Aveți perfectă dreptate că de câștigat au câștigat Cosmote si Pro TV ul, dar nu consider textul de mai sus un text autentic deoarece :
    1. nu ați urmărit emisiunea pentru a fi in temă cu subiectul pe care îl tratați. Ori ați urmărit-o dar nu recunoașteți. În ambele cazuri vă discreditați singur.
    2.a) vă arătați revoltat că a câștigat Țuțu Adrian. Nu am înțeles cum si de ce ați făcut apropierea între numele lui și cele ale clanului Nuțu. Am început deja să punem etichete folosind morfemele din nume? Dacă v-aș spune că (este fapt real) acum trei săptămâni la Tribunalul București a fost condamnat un criminal pe nume Ovidiu Loredan Bîlsan. Nu cumva numele este predestinat? Vâlsan - Bîlsan cam tot pe acolo...

    2.b) vă arătați vă arătați revoltat că a câștigat Țuțu Adrian folosintd versuri aparținând unor hip-hoperi de care, eu,nu am auzit pentru că nu mă interesează genul. Poate că aveți dreptate, dar nu am văzut să vă fi arătat revoltat de poezia lui Mircea Cărtărescu poezie care este cea mai clară și concretă formă de intertextualism, adică nimic nou, nimic al lui. Totul de la alții. Și pe Cărtărescu îl slavește o generație de mini-poeți pseudo-plagiatori. Măcar Țuțu a pus ideea de patriotism ca liant. Sau -nu cumva- asta deranjează? Nu cumva supără cele doua acorduri din imnul național cu care începe melodia tânărului ? Nu cumva faptul că pe undeva afirmă ”România îți mulțumesc că m-ai crescut” deranjează mai mult decât faptul că nu a câștigat unul dintre ceilalți trei, patru care aveau șanse reale la premiu?
    3. Am observat că sunteți din Bârlad, am prieteni buni din Bârlad care au luat viața în piept și fac lucruri frumoase pe unde sunt. Mă miră atitudinea dvs care îndeamnă pe cititor să plece din țară, să meargă oriunde numai aici nu pentru că nu este bine! Nu este de trăit! Nu avem servicii și casă, pământ și economie, școli comparabile cu cele din vest (America mai nou), nu avem șosele, conturi în bancă, statul nu ne dă îndeajuns etc. Mă miră cum spuneam o astfel de atitudine antiromânească la dvs care sunteți din Bârlad. Bârlădenii pe care i-am cunoscut până acum sunt patrioți în adevăratul sens al cuvântului.
    Eu aș fi scos în evidență faptul că pentru prima dată de la Revoluție, câștigă un concurs, o piesă (fie ea și de hip hop)în care este spus pe șleau: România este țara mea și o iubesc! Gândește-te la faptul că sunt șanse mari ca acest tânăr, Adrian Țuțu , după aventura de la Românii au talent să devină unul dintre puținii patrioți pe care ii mai are România de astăzi.
    Îți recomand o lectură interesantă pe care o propune Ion Gabriel Pușcă, un bârlădean de-al tău, pe care l-am cunoscut anul trecut la Biblioteca Națională la un eveniment dedicat Zilei Internaționale a Poeziei: http://cenacluldeseara.blogspot.com
    Poate în felul acesta te vei desprinde de curentul principal al mass media care ne transmite de câteva ori pe zi că suntem blestemați, suntem analfabeți, suntem ucigași, bețivi, curvari etc..
    vicențiu horvath / carturar69@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Domnule Vicenţiu, mulţumesc pentru vorbirea cu pronume personal de politeţe însă vă rog să-mi spuneţi Lucian.
    Şi-acum să le luăm pe rând.
    1. Întâi de toate, deşi nu am urmărit decât maxim 60 de minute adunat din emisiune, nu sunt convins că era nevoie de mai mult căci pe de altă parte urmăresc ştirile Pro TV unde sunt/erau dedicate ştiri separate despre "Dansez pentru tine" şi "Românii au talent", ştiri pe care, urmărindu-le aproape zilnic mi-au dat posibilitatea să văd foarte aproape de dimensiunea fenomenului.

    2a. Dacă Bîlsan ăla e similar ca personalitate cu mine, aţi putea face o apropiere încercând să demonstraţi ceva. Dacă nu, apropierea nu ar fi tocmai fondată. Pe de altă parte, clanul Nuţu şi Adrian Ţuţu au ceva în comun: Ambele au început cu comportamente predelincvente. Căutaţi vă rog pe Google numele Lil Shean (numele "de scenă" a lui Adrian Ţuţu) în care veţi găsi melodii deloc sufletiste şi/sau patrioate ale acestui individ. Versurile promovate, în mod surprinzător, vorbesc fix din ceea ce făceau bani (şi) cei din clanul Nuţu: Viaţă de noapte, trafic de persoane, droguri, etc.

    2b. Eu nici pe Mircea Cărtărescu nu îl apreciez, deloc chiar. Însă există bloguri de literatură care să trateze asta. Eu am mai mult interes pentru cărţile cu caracter ştiinţific în general şi mai puţin pentru literatură astfel că foarte rar îmi exprim păreri despre literatură.
    Nu mă supără mesajul de tip patriotic. De altfel, dacă veţi căuta mai adânc prin blogul ăsta veţi vedea că am mai promovat în trecut mesaj de tip patriotic dar eu înţeleg patriotismul într-o altă formă. Doar pentru simplul fapt că mesajul unei piese furate şi cântate prost transmite un mesaj semi-patriotic, asta nu o face o piesă de valoare!
    Există piese hip-hop cu mesaj patriotic foarte bune: 1Q Sapro - Cereti-vă drepturile (de care am amintit şi în articol), Paraziţii - Mesaj pentru Europa, Paraziţii - Mari români, B.U.G. Mafia - Româneşte, şi altele. Le puteţi căuta versurile pe Internet. Le veţi găsi cu siguranţă.
    Aşadar nu, nu mă deranjează în mod deosebit tenta patriotică însă mă deranjează atunci când acordurile imnului naţional sunt folosite în scopuri care nu au nicio legătură cu ţara în sine, cel puţin nu în sensul pozitiv.

    RăspundețiȘtergere
  7. 3. Sincer nu văd ce legătură are faptul că sunt din Bârlad cu patriotismul. În fond, Bârladul e un oraş cu vreo 90000 de locuitori deci nu toţi sunt la fel.
    Când stai doar în Bârlad, altfel se văd lucrurile decât atunci când începi să mai umbli în stânga şi-n dreapta.
    Asta cu "sunt şanse mari să" nu prea nu ţine la mine. Eu nu cred că un individ cu comportament predelincvent va ajunge "noul patriot al României". Eu cred că mai degrabă va investi în şpăgi să-şi termine liceul şi-şi va lua o maşină "dă maşină" cu care să "cucerească p.zde". Scuze de limbaj dar fix acelaşi limbaj îl foloseşte Ad. Ţuţu în piesele sale.
    Sincer... decât să mă mândresc cu un patriot semi-analfabet, vulgar şi care-şi foloseşte drama personală pentru poveşti lacrimogene, mai bine să nu am un patriot cu care să mă mândresc. În fond, şi Traian Băsescu a câştigat nişte alegeri pe bază de poveşti lacrimogene şi sentimentalisme aşa că... precedentul e cam periculos.
    Şi mai e o chestie: este cumva un neadevăr faptul că suntem analfabeţi? (40% dintre români au deficienţe de citire!) Este cumva un neadevăr cu nu avem economie? Este cumva un neadevăr că nu (mai) avem educaţie? Este cumva un neadevăr că nu avem drumuri?
    Este o atitudine antiromânească prin faptul că văd realitatea?
    Nu înţeleg... dacă sunt din Bârlad ar trebui să mă fac că nu văd aceste realităţi şi să văd "lipsul" unui "patriot"? Are cumva România tot ce-i trebuie ca să supravieţuiască încât doar un "patriot" îi mai lipseşte?!

    Ca o concluzie: Nu consider suficient un mesaj semi-patriotic şi o poveste lacrimogenă pentru a câştiga un concurs de talente. Dacă emisiunea se numea "Românii au milă", Adrian Ţuţu era de departe cel mai merituos câştigător. Dar în momentul în care se urmăreşte talentul, este fundamental aberant! Şi Bill Gates dacă ar fi concurat, dacă era mai bun, trebuia să câştige în dauna contracandidatului, indiferent dacă acesta era un om al străzii!

    Oricum, mai avem mult noi ca naţie până să ieşim din paradigma naţionalist-extremistă şi socială.

    RăspundețiȘtergere
  8. Desi apreciati talentul si vocea de tenor (UNA DIN CELE MAI BUNE VOCI DIN LUME ) a lui Costel Busuioc nu sunt de acord cu temenul "tigan habotnic ,crestinopat ".Tatal tenorului este roman ,moldovean ,deci copilul legitim are etnia tatalui ROMAN!habotnic ,crestinopat este foarte dur folosita ,Costel Busuioc este cu adevarat un om credincios (pacat ca nu putem sa fim ca el )si atat .Am toata stima pentru cum a reusit sa-si depaseasca conditia avand acum un alt statut ,dar pe langa talent studiaza mult si poate credinta in Dumnezeu (cea gresit inteleasa de dumneavoastra)sunt alaturi in drumul sau !

    RăspundețiȘtergere
  9. la un concurs in care iti demonstrezi talentul, indiferent care ar fi acela, nu cred ca ar trebui sa povestesti si istoria vietii tale, iti spui numele, varsta si orasul din care esti, cel putin asa mi se pare mie logic
    La examenele importante (admitere, olimpiade,bac, licenta) parca se indoia si se sigila coltul unde era scris numele, nu? (cel putin asa se facea mai demult, acum nu mai stiu), tocmai in scopul aprecierii cat mai obiective a lucrarii
    Kitana

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim: Dacă dai click pe link-ul despre Costel Busuioc vei afla că acesta este considerat "tenor român de origine romă" - deci ţigan.
    "Vreau să fac în România o şcoală biblică: nu una de călugări sau de maici, ci pentru redirecţionarea tinerilor ortodocşi." - Costel Busuioc. Asta se califică pentru mine la capitolul habotnic creştinopat.
    Eu nu agreez mentalitatea patriarhală (în speţă că urmaşul are doar etnia tatălui) şi nici nu apreciez un om după credinţa sau necredinţa lui. Din punctul meu de vedere, putea fi şi mormon musulman sionist (ştiu, nu există), dacă avea voce minunată, acelaşi lucru aş fi spus despre el.
    ÎNSĂ, dacă-mi place vocea lui şi-i apreciez talentul, asta nu înseamnă că trebuie să-mi placă şi el ca om!

    Kitana: Aşa se procedează şi acum. Însă, examenele au decăzut crunt!

    RăspundețiȘtergere
  11. In fond de ce atita incrincenare? A fost aceasta emisiune proba de admitere a Romaniei in grupul celor mai sofisticate culturi din lume? A fost proba de foc prin care protv-ul se transforma brusc in "ARTE" ? Nu! A fost o emisiune de divertisment, o emisiune menita sa ne faca sa ne simtim bine, sa descretim fruntile, sa visam frumos si, de ce nu (si mai ales de ce cu tot dinadinsul NU), a fost o emisiune care sa ne faca sa nu ne mai simtim atit de umiliti pentru ca suntem romani neciopliti si pleava europei. Desigur : scena putea fi umpluta de zeci de romani talentati la cantatul la pian sau la vioara sau excelenti balerini sau uimitori pictori. Dar... nu am fi avut parte de excelenta si nu de "divertismentul" atit de cautat. Si chiar nu a fost un divertisment de proasta factura (sa ne amintim de extragerile la bingo sau emisiunile cretinoide cu blonde pe post de idioate). OK: tipul nu a fost cel mai bun exponent al Romaniei dar... cui ii pasa? Ne-am simtit bine? Ne-am culcat mai putini tristi? Am fost mi bucurosi ca suntem Romani? Atunci de ce atita incrincenare? Las ca se mai trage o data la anul...

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anonim
    Sa ne faca sa nu ne mai simtim umiliti?Pffff LOL?Vezi ca e un videoclip in pagina, despre un compozitor care a cucerit juriul emisiunii din Norvegia, si care a fost respins la preselectiile pentru emisiunea din tara-mama, pe motiv ca "nu era destul de interesant".Daca il nimeresti, poate il urmaresti pana la capat.
    Iar pentru "divertismentul mult cautat" urmareste Land of (not-fo-funny)Jokes.

    RăspundețiȘtergere
  13. "Ambele au început cu comportamente predelincvente."de la dumneavoastra putere asa sau cum? e predelicvent sa te duci, ca *minor*,s a muncesti pe santier? si pe aia cu traficul de persoane, pe care i-ati atribuit-o in trecere si fara nici un fel de argument, de unde ati scos-o? se pare ca nu stiti sa faceti diferenta intre ce se canta intr-o melodie rap, pentru a atrage audienta, si ocupatia rapper-ului respectiv. eminem *nu* a omorat pe nimeni, desi promite asta in multe melodii. Si asta e doar un *singur exemplu* de conexiuni stabilite in mod gratuit pentru a acorda o aparenta validitate articolului. Conexiuni de genul acesta se intalnesc in comedie, dar nu sunteti amuzant deloc. Chiar si cei care sunt de partea dumneavoastra trec cu vederea multe argumente fortate, doar pentru a simti ca au dreptate. Asa cum ati facut si dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  14. A castigat nationalismul . Se pare ca asta e reteta succesului , trebuie sa arati ca iti iubesti tara , sa urli din plamani ca esti mandru ca esti roman , asta desi tara nu merge , romanii majoritatea sunt bigoti si statul isi bate joc de cetateni !
    Iti dai seama cum era sa cante cineva o melodie gen "Fuck you Romania " by Parazitii ? =))

    Se pare ca poporul vrea sa auda versuri cu iz nationalist si daca asta vrea , asta i se da .
    Eu nici nu m-am uitat decat la finala sa vad cine castiga , pentru ca nu am avut rabdarea necesara sa urmaresc mamutarelile unora care chiar nu au ce cauta acolo ( neavand talent ) .
    Totusi , ai dreptate la chestie cu povestile lacrimogene . Am observat si eu asta , si ma cam enerveaza sa tot ii vad cu fetele triste pe o muzica deprimanta pusa strategic pe fundal , spunand ce viata grea ai avut .... Okay frate , am inteles , ai avut o viata naspa , dar atunci participa si du-te la emisiuni caritabile , sau sa faca Pro.tv. ceva de genul .

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails