luni, 9 mai 2011

Cutia fraudată a milei creştine

Aşa cum am arătat recent, în România este importantă povestea pe care o spui, nu ce ştii efectiv să faci sau ce faci. În România este important să nu zici nimic, să taci cât mai mult, să suporţi omul prost şi atunci devii cetăţeanul model. Cum îndrăzneşti să zici ceva, cum brusc se închide la pâine.
Titlul e o combinaţie de cuvinte cheie pentru cele trei subiecte pe care le-am pregătit.
Sunteţi pregătiţi? Să (ne) dăm drumul!

1. Cum ajungi din alcoolic psiholog fără să fii în stare efectiv de nimic


B365.realitatea.net a publicat o poveste lacrimogenă a unui individ alcoolic boschetar ajuns acum masterand în psihologie.
În 2007 deja mă învâteam în alte cercuri, aveam cunoştinţe cu serviciu, nu oameni ai străzii. Aşa se face că, la recomandarea unui prieten, m-am înscris la Facultatea de Sociologie-Psihologie de la Spiru Haret şi am luat licenţa în 2010 cu media 9.80. Acum fac master în Victimologie şi psihologie judiciară, dar nu am ajuns deloc la cursuri. Cu toate acestea, am media 7 pe primul semestru
Super tare frate!
Sunt şi alte inconsistenţe în povestea "de succes" întrucât am îndoielile mele că dintr-o leafă de paznic la supermarket în Băneasa poţi plăti chirie în Titan şi şpăgile, pardon, taxele de la Şpilu Haret.
În fine, presupunând că-i aşa, eu personal nu m-aş considera în siguranţă ca acest individ care mai mult ca sigur va termina masterul în victimologie şi psihologie judiciară să dea avize pentru permise de port armă!
Frăţică, păi la facultate pe bune nu termini tu cu 9,80 neam de namu' tău chiar de stai şi-nveţi de-adevăratelea! Şi ăsta vine şi-mi spune mie că e el model de succes? Băi hai că asta-i tare.
Tragedia bucureşteanului Răzvan Ion, căruia cunoscuţii îi spun „Neamţul” – chiar dacă nu a ajuns niciodată să locuiască în Germania, a început după Revoluţia din ’89 când mama sa s-a repatriat în ţara natală şi a vândut locuinţa din Bucureşti, în care stătea cu familia. Ceilalţi doi fraţi au plecat cu mama, iar el a rămas cu tatăl. „Atunci eram în pragul unui divorţ şi părinţii m-au sfătuit să rămân în ţară să îmi rezolv problema cu soţia. M-am lăsat dus de val pentru că aceasta nici nu divorţa, nici nu trăia cu mine. Şi aşa am pierdut timp”, rememorează bărbatul care a început să-şi înece amarul în paharele de băutură.
Aşa... şi dacă-şi băga picioarele şi pleca în Germania rămânând căsătorit în acte şi divorţat în fapt se întâmpla ceva?
Uite vezi de ce nu-i bună "instituţia" căsătoriei şi tot cultul din jurul acesteia?
Şi totuşi, nu tragedia personală a individului mă interesează în mod expres întrucât nu e nici primul şi nici ultimul a cărui viaţă este năruită de alcool. Ce mă interesează şi mă deranjează în acelaşi timp este că o persoană labilă psihic va ajunge în curândul apropiat să consilieze psihologic pe alţii.
Astfel de situaţii mă fac pe mine să mă gândesc serios dacă chiar mai merită să te mai chinui în România sau să-ţi bagi picioarele şi să pleci unde vezi cu ochii.
Practic, un student serios de la Psihologie de-aici din Cluj va pleca cu şansa a doua în faţa acestui individ. Unde e meritocraţia?
Articolul din b365 este scris cu tentă lacrimogenă, cum e moda la noi, şi la modul că ar trebui să ne bucurăm de succesul lui şi cum a reuşit el să iasă din rahatul în care tot el se băgase.
Practic, constat cu din ce în ce mai multă amărăciune că în România rămân doar două căi: fie ai foarte mulţi bani pe care să-i investeşti în şpăgi şi să ajungi de succes. Fie eşti dobitoc făcut grămadă cu o poveste lacrimogenă şi beneficiezi de cutia milei ajungând din nou de succes. Calea de mijloc se subţiază pe zi ce trece.
Mai există însă o a treia cale: frauda şi/sau furtul. Şi aşa ajungem la al doilea subiect.

2. 99000 de euro leacul pentru SIDA şi 73000 pentru leucemie

Evenimentul zilei ne prezintă cu ceva ironie un troll de 70 de ani care se ocupă cu frauda grosolană de 50 de ani. E admirabil că există o notă de ironie în articol având în vederea că presa românească are nenumărate antecedente în a prezenta pseudo-ştiinţa ca fiind medicină veritabilă şi funcţională.
"Savantul" Gheorghe Sârbu a "inventat" un "panaceu" (adică medicament care vindecă orice) şi l-a denumit după nevastă-sa.
"Medicamentul" lui îţi poate mări penisul, ţâţele (deşi sub performanţa silicoanelor), te curăţă de cancer, SIDA, leucemie şi chiar te vindecă de pareză, zice el, fără să fie susţinut de niciun fel de dovadă ştiinţifică verificabilă.
Cum funcţionează panaceul? Nici Gheorghe Sârbu nu ştie să explice prea bine: "La nivelul coloanei vertebrale se află nişte ceakre. Ele trebuie activate. Devin active atunci când intră în contact cu unguentul Corina, este absorbit apoi de sânge şi începe vindecarea". Conform unei liste de preţuri afişate pe site-ul personal, Sârbu te vindecă chiar şi de SIDA cu 99.000 de euro.
Pentru leucemie ia doar 73.000. Nu oferă însă nicio garanţie scrisă pacienţilor că, odată plătită suma, vor scăpa de boală. "N-am avut în aceşti 50 de ani niciun pacient care să nu se fi vindecat. Aţi auzit vreunul?" Ăsta e singurul lucru cu care se apără Sârbu în faţa celor care vin repede cu îndoiala.
Deci... cum?
La 20 de ani, Sârbu a făcut o semipareză care i-a mutat gura într-o parte. Din disperare că medicii nu puteau să-l vindece, s-a apucat de studiat medicina naturistă. Planta-minune, care stă la baza panaceului, a găsit-o undeva în munţi. "Nu e singură în compoziţia panaceului. Mai sunt şi paranormalul, şi geometria fractară, dar şi teoria câmpului unificat".
S-a vindecat, susţine el, în doar câteva zile, iar gura i-a revenit în poziţia iniţială. Aşa a ajuns să testeze dacă medicamentul te scapă de orice boală. Şi-a mărit apoi şi penisul.
Eu cred că a încercat şi a şi reuşit să-şi facă autofelaţie după ce şi-a mărit penisul cu panaceul şi-aşa i-a revenit gura înapoi.
Lăsând gluma la o parte, geometria fractară, teoria câmpului unificat şi paranormalul au la fel de multe în comun cu medicina cum are tramvaiul 102, monitorul NEC şi ţigările L&M cu acidul acetilsalicilic (aspirina).
Nici măcar nu au în comun faptul că toate există întrucât de geometrie fractară eu n-am auzit. Ah, geometrie fractală! Aia-i altceva!
Cât despre teoria câmpului unificat,... dacă reuşeşte cineva să o lege de medicină şi vindecarea cancerului, eu sunt dispus să-i pup picioarele.
De fapt numele de "teoria câmpului unificat" este folosită de mulţi indivizi care promovează pseudo-ştiinţa. Daţi numai o simplă căutare după aceste cuvinte pe Google şi veţi vedea câte bloguri constipaţionist-iraţionale scriu cu lux de amănunt despre termeni pe care autorii nu-i înţeleg, îi înţeleg vag sau îi folosesc în contexte total în afara ariei din care aceştia fac parte.
Poate nu ştiu eu ce vorbesc însă eu ştiu că ideea de "teoria câmpului unificat" a apărut după ce Einstein a descoperit teoria generală a relativităţii în cadrul căreia gravitaţia era definită prin intermediul unei teorii a câmpului. Mai apoi, Einstein şi "asociaţii" vroiau să dezvolte o teoreie a câmpului unificat prin care electromagnetismul şi gravitaţia să reprezinte două aspecte diferite ale unui singur corp. Şi, tot din umila mea cultură pe acest subiect, eu ştiu că nu prea le-a ieşit. Mai mult, de-atunci au mai încercat şi alţii şi totuşi nimeni n-a reuşit până în 2011 să includă gravitaţia în teoria câmpului unificat. Mai pe scurt, "teoria" rămas doar la stadiul de ipoteză. Dacă greşesc, rog să fiu corectat însă indiferent dacă ce ştiu eu este 100% corect sau nu, noţiunile respective n-au nicio treabă cu medicina.
"Savantul" se declară alchimist, recunoscând, zic eu, prin asta, că este un practicant al pseudoştiinţei. În fond şi Newton pratica alchimia dar asta nu înseamnă că dacă a avut dreptate cu forţele, obligatoriu va fi avut dreptate şi cu alchimia.
Uluitor nu este faptul că există un "savant" cu 12 clase care practică pseudo-ştiinţa şi care jonglează cu noţiuni pe care nu le pricepe. Uluitor este că cineva chiar îl şi crede!
După ’90, alchimistul a încercat să se infiltreze în sistemul sanitar. A cerut, mai întâi, primarului din Ploieşti, loc într-o policlinică. N-a avut succes. Şi la Direcţia de Sănătate Publică a fost refuzat. "Mi-au spus că, dacă n-am diplomă de medic, n-au cum să mă ajute. Leam zis: «Dom’le, nu vreţi să vină de-alde De Niro în România să-şi facă puţa mare?»". Sârbu, cercetător, om de ştiinţă, alchimist, poet, filosof şi pictor, n-a absolvit decât 12 clase.
Din fericire se pare că la Ploieşti oamenii din DSP sunt oameni sănătoşi la cap. Însă în alte judeţe există bioenergeticieni şi homeopaţi cu cabinete în policlinicile medicale. Căutaţi "bioenergie policlinică" (eventual adăugaţi "de stat") şi veţi avea surprize (ne)plăcute vis-a-vis de reiki, inforenergie, biorezonanţă şi alte tratamente pseudo-ştiinţifice practicate pe la noi.
Nu spun că nu poţi fi poet, filosof sau pictor cu 12 clase însă mă îndoiesc teribil că poţi fi om de ştiinţă veritabil cu 12 clase. Şi, dacă cumva totuşi din greşeală descoperi ceva veritabil, atunci chiar te-apuci să-ţi continui studiile.
Până când Sârbu nu-şi obţine însă certificatele de competenţă, DSP nici nu vrea să audă de panaceul Corina. De cealaltă parte, Sârbu refuză atestarea ştiinţifică. Cineva i-ar putea fura oricând reţeta. Aurelia Cipu, din Bucureşti, una dintre fostele paciente ale lui, ne-a povestit că, în 1994, s-a îmbolnăvit de torticolis. Gâtul femeii pierdea echilibru, iar capul îi pleca spre spate.
După un tratament cu toxină botulinică s-a dus şi la Ploieşti. "Am făcut tratamentul, dar nu m-am vindecat complet. Nu am mai avut nevoie de injecţiile cu toxină", a spus Cipu. A mai mers la Ploieşti să mai ia o doză de panaceu, pentru orice eventualitate. "Am observat că nu mai avea aceeaşi compoziţie. Mi-am dat cu unguent şi mi-a apărut o erupţie pe piele. Domnul Sârbu mi-a spus că mă detoxific".
Ei uite de-aia e bună noua iniţiativă a UE. Nu zic ba, dispar şi plante a căror eficienţă este cunoscută şi bani nu sunt pentru certificări însă gândiţi-vă ce-ar fi fost dacă individul ăsta ar fi avut 30 de ani mai puţin sau un copil care să-i împărtăşească inepţiile. Am fi văzut reclamă la panaceul "Corina" pe toate posturile ca la Occilocopcinum sau cum mama naibii îi zice la zahărul ăla homeopat.
Ei uite de-aia ar fi fost bună legea privind vrăjitoriile, alchimiile şi toate aberaţiile astea. Ce, ar fi stricat statului nişte bani de la şarlatanul ăsta?
Poezia pe care o scrie este "majoră, de talie mondială". Până în anii 2000 a avut cinci bucăţi publicate în "Scânteia Tineretului". De atunci, editurile l-au refuzat şi când a venit cu bani de-acasă să le scoată pe piaţă.
Hahahaha. Nu e minunat?
Şi stau şi mă-ntreb: De ce oare aceşti prezicători, alchimişti, vraci, homeopaţi "celebri şi eficienţi" apar doar la noi, în Rusia, Bulgaria, Serbia sau Maceodnia? Să fie oare vreo corelaţie între lipsa generală de educaţie şi cultură sau doar sunt aceste naţiuni mai "coaioase"? De fapt, se prea poate să fie mai coioase mai ales dacă s-au uns cu panaceul "Corina".
Da, ştiu, a sunat porcos asta dar nu-mi cer scuze.
Desigur, individul ăsta nu e singurul. Mai ţine minte cineva pe "domnul" Fulga? Nu, nu marca de lapte de vacă ci domnul Fulga, cel care imediat după decembrie '89 făcea bişniţă cu valută, mai apoi cu maşini furate iar pe-urmă făcea bişniţă cu prostie.
Eu am întâlnit oameni care au fost la "domnul" Fulga şi care sunt convinşi şi acum, deşi şarlatania i-a fost demontată din toate încheieturile, că vizita la Fulga le-a făcut bine.
Fulga ăsta tăia sub limbă şi avea şi el un panaceu care vindeca de cancer, demenţă, diabet şi hepatită cronică.
Ia uitaţi-vă numai câte comentarii aduna în urmă cu aproape 10 ani un articol despre Stelian Fulga.
Dacă vă uitaţi acolo, sunt comentarii din 2002 şi până în 2 mai 2011. De altfel, comentariul din 2 mai 2011 este şi singurul raţional de-acolo.
Ar trebui să ne bucurăm căci de la prezentarea din 2002 (tot din evenimentul), sunt ceva progrese. Acum articolele despre vindecători miraculoşi sunt ironice iar comentariile sunt de desconsiderare. Mult mai rar apărând susţinători vehemenţi sau oameni care să ceară ajutorul acestor şarlatani în dauna medicinei reale.
Şi totuşi, e posibil doar ca susţinătorii să fi migrat de pe Internet fiind ocupaţi cu ortodoxia.

3. Un nou prilej de călcat în picioare

După cum probabil bine ştiţi, în religia abrahamică ortodoxă, ca de altfel în toate religiile abrahamice misogine, femeia are un statut inferior, fiind individ de mâna a doua.
Practic, femeile nu au voie niciodată în altar cu excepţia momentului construirii bisericii. (altarul e partea de după naos, în spatele catapeteasmei)
Şi, cum în România se construieşte o biserică ortodoxă la două zile, ocazii pentru femei să meargă în altar sunt cu nemiluita. Aşa s-a întâmplat şi ieri în sectorul 2 al Capitalei.
După şapte ani de construcţii, Prea Fericitul Daniel şi un sobor de preoţi au oficiat duminică prima slujbă în biserica Vatra Luminoasă din sectorul 2. Totodată, este singura zi în care credincioşii [nota mea: e singura zi în care femeile] pot vizita altarul.
În urma incidentului, unei femei i s-a făcut rău, iar o alta a căzut pe jos, împinsă de cei care forţau gardurile de protecţie pentru a ajunge în biserică.
Jandarmii aflaţi la faţa locului au reuşit să refacă gardul de protecţie, iar un echipaj medical i-a acordat îngrijiri medicale femeii căreia i s-a făcut rău.
Desigur, pe de o parte dogma în sine e stupidă prin definiţie. Însă, pe de altă parte, nu reuşesc să primesc măcar un argument (nu să înţeleg!) pentru a te îmbulzi ca vita pentru ocazia de-a vedea o cameră ca oricare alta.
Bun, la moaşte e că te vindecă, la izvorul tămăduirii tot cam aşa, la icoane făcătoare de minuni e pentru minuni, la crenguţe e că-ţi dă crenguţe, la lumină e că-i sfântă de la Ierusalim (sfântă prin sfinţenia fosforului alb care se-aprinde singur mulţumită chimie, dar în fine)... bă nene da' aici? Care-i şmecheria că eu nu pricep?!
Şi, mai ales, nu înţeleg cum de nu observă nimeni ironia: Te duci să te vindeci sau să te purifici sufleteşte dar dă un bou peste tine şi te sufoci în gardul de protecţie şi ţi se face rău. E evident că ori ţi se pare că îţi este rău, ori vindecarea şi purificarea în spirit de turmă ortodoxă nu funcţionează.

După ce-am citit aceste ştiri, am dat fuguţa şi-am mai cumpărat nişte tablă şi nişte şuruburi căci am să-mi intensific eforturile de finalizare a construcţiei maşinii cu care voi fugi din România.
Momentan sunt 75% decis să fug din România în următoarele 3 luni, 50% până la sfârşitul anului în curs şi 20% până la sfârşitul lui 2012. De ce procentele scad? Pentru că dacă rezist fără să înnebunesc sau să mor până atunci, e clar că nu mi-am atins încă limitele.
Pentru că suntem cu susul în jos, vă propun o piesă sugestivă (mulţam' ParaDex):

Versuri:

Fac un molotov dintr-o sticlă de Cicco la sfert
Si ti-o arunc aprinsa in casa daca nu te iert.
Imi spal masina, cand nu mai suport sa n-am loc
Daca se strica in pula mea ii dau linistit foc.
Alerg dupa femei, fac atletism, ca-i treaba
Si-o sa te parasesc,da, cand ti-e lumea mai draga.
Mie mie somn, mi-e lene, n-am chef sa discut
Mie foame, mi-e sete si vreau sa fut.
Sunt un barbat simplu si sincer dar nefiresc
Eu din cand in cand iti mai spun ce gandesc.
Nu suport poponarii ca au facut pula mare
Nu suport ciorile, indiferent de culoare.
Politica-i ca la bordel deci : ” Hasta la vista ”
Legea asta respinge-o tu ca te doare pizda.
Puterea fura tot cu scaunu pus in usa
Opozitia ca o capusa, saliveaza pe tusa.
Taci in pula mea ca te aude cineva
Ăsta-i motivu’ pentru care Romania e asa.
Ar trebui sa n-am probleme, asta e ţara mea
Sunt majoritar aici si am pareri mancamia-ti pula.

Refren:
I’m crazy, crazy
I’m crazy as fuck.
I’m fucking crazy, crazy
I’m crazy as fuck.
This world is up, side, down
Up, side, down…
This world is up, side, down
Up, side, down…

Invatati sa stati drepti, priviti in ochi dusmanu
Vor sa ne prostim cu toti, asta e planu’.
Mi-as dori sa faca si romanii cate trei copii
Ca sa aiba si copii nostri cu cine vorbi.
Toleranta, e dezgustatoare ca mila
Fa-ti casa fara card, du-ti la scoala copila.
Nu mai dati cetatenii pe spaga, limitati importu’
C-o sa ajungem la oras, sa veneram porcu’.
Nu sunt locuri de munca, angajam chinezi
Si o sa fim cotropiti de maidanezi pechinezi.
Mie mi-e peste mana deja sa mai dau bani la stat
Ca am falimentat, m-am saturat sau m-am suparat.
Sunt mereu obosit, nervos, deprimat
Poate asa e viata si defapt nu m-am adaptat.
Prea mult internet si TV pentru intelect
Prea multa informatie, fara subiect.
Sunt nebun cand ma gandesc mereu
La ce ma deranjeaza
Dar incerc sa traiesc, cand altii mimeaza.

Refren: (x2)
I’m crazy, crazy
I’m crazy as fuck.
I’m fucking crazy, crazy
I’m crazy as fuck.
This world is up, side, down
Up, side, down…
This world is up, side, down
Up, side, down…
Deşi părţi din versuri sunt uşor iraţionale, mesajul de fond este bine formulat.

Vă salut cu respect.

4 comentarii:

  1. «N-am avut în aceşti 50 de ani niciun pacient care să nu se fi vindecat. Aţi auzit vreunul?»
    Normal... morții nu vorbesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.time4news.ro/social/dialog-cu-gheorghe-sarbu/

    http://www.art-emis.ro/cronica/cronica-literara/231-gheorghe-sarbu-imbinarea-inextricabila-intre-stiinta-si-poetic.html

    http://revistaflacara.ro/gheorghe-sarbu-sustine-ca-panaceul-corina-vindeca-aproape-orice-boala-inclusiv-cancerul/

    http://www.art-emis.ro/cronica/cronica-de-arta/614-pictorii-corina-si-gheorghe-sarbu.html

    RăspundețiȘtergere
  3. fuguta la dl Gheorghe Sarbu si saruta-i picioarele ca subsemantul s-a vindecat de cancer pulmonar cu panaceul Corina
    si apoi nu ar strica sa vorbim numai despre ceea ce cunoastem
    decat sa-l balacarim pe dl Gheorghe Sarbu mai bine l-am ajuta
    citeste cartile publicate de dl Gheorghe Sarbu si pe urma nu sunt sigur daca iti mai da mana sa vorbesti
    cred ca te mananca invidia frate

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Anonim vindecat de cancer. Tu reprezinti nivelul intelectual al majoritatzii covarshitoare din Romania, si este trist. De la mijlocul secolului 20, toate firmele mari farmaceutice au facut investitii enorme in studii naturale si nu exista planta, leac sau substanta care sa ramana neverificat in compozitie sau modul in care afecteaza organismul. Daca traiai in junglele Braziliei, complexitatea ecologica a florei locale ti-ar fi permis ca acest nivel de ignoratnza sa il ascunzi sub beneficiul indoielii (ba da-i dracu ca n-au descoperit ei tot ce mishuna prin jungla). Dar traiesti in Romania; grow up, please. Nu ai de unde sa stii despre "critical thinking" fiindca esti complexat de propria ta lipsa de educatie, si cu cat incerci sa o ascunzi cu atat este mai evidenta; dar fiindca majoritatea oamenilor din troleibuz sunt la fel de ignoranti ca tine (ii cunosti pe fratii tai, va inchinatzi toti cand treceti pe langa o biserica, ca intr-un "secret handshake" care spune - stai linistit frate ca si eu sunt tot dintre clientzii lui Sarbu la fel ca tine). Daca leacul ar fi avut vreun merit ar fi fost cumparat de Merck, Roche sau Pfizer si in locul casei lui ar fi aparut un zgarie nori. Dar motivul pentru care se numeste "medicina alternativa" este tocmai pentru ca nu functioneaza. Vezi tu... cand te plangi cat e de rau in Romania... realitatea la care nu vrei sa deschizi ochii este ca si tu esti parte din problema... mediocritatile nu sunt doar electoratul... dintre ei ne alegem conducatorii, dragul meu. De la cersetorul de pe strada la Djuvara, toti sunteti o apa si-un pamant. Trebuie sa stau de vorba cu peste 200 de oameni in Bucuresti pentru a gasi unul cu o balansa intelectuala suficienta sa pot intretine o conversatie normala. Cea mai mare avere se afla intre urechile tale... si o poti valorifica... secretul nu este in ce stii, cu toate ca este important sa fii un om informat, ci mai degraba in cum gandesti. Oamenii de stiinta isi petrec timpul incercand sa invalideze propriile descoperiri pentru a obtine, impotriva propriilor dorinte, egoism, preferinte, DOVADA unei teorii. In Romania abia asteptam sa auzim de un miracol ca sa ne agatam de el, fiindca drumul e lung sa te educi, dar cu un miracol se rezolva tot... Daca bunul simt de a ne uita introspectiv in oglinda si a face un efort de a deveni mai buni nu exista, cand ne punem sperantza in oameni pe care daca am fi avut o educatie nu am fi dat nici mucii pe ei, atunci ce drept avem sa ne plangem ca Albania ne-o ia inainte? Sunt convins ca undeva ascunshi sunt si oameni care sunt de acord cu mine, dar sunt rari, si din pacate nu sunt asha de vorbaretzi ca cei ignorantzi.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails