vineri, 10 iunie 2011

Educaţia românească - veşnica pomenire!

Am spus-o de nenumărate ori dar parcă n-am spus-o de suficiente ori: În fiecare zi mă bucur că am terminat liceul şi că am ieşit din odiosul sistem de învăţământ preuniversitar românesc!
Şcolile din România încep să ia un aspect din ce în ce mai totalitare. Avem din ce în ce mai multe şcoli cu gratii şi pline de camere de luat vederea, şcoli în care libertatea cuvântului este inexistentă şi şcoli în care primeşti picioare în gură la propriu dacă nu eşti ortodox!
Ei bine, dincolo de toate acestea, Ministerul Anti-Educaţiei pregăteşte alte minuni, pe lângă voma aia de lege a educaţiei naţionale.
Mai nou, Ministerul vrea să supună obligatoriu elevii la teste toxicologice de tutun, alcool şi droguri.
Elevii care se droghează, beau alcool şi au boli cu transmitere sexuală vor fi depistaţi de la toamnă! Ministrul Educaţiei supune dezbaterii publice un proiect care prevede evaluarea obligatorie a stării de sănătate a elevilor, indiferent că învaţă în şcoli de stat sau în cele particulare.
Până una alta, toată lumea e de acord că elevii din România au multe probleme. Mai mult de un sfert dintre elevi au experimentat starea de ebrietate în ultimele 12 luni. Cât despre ţigări, unul din patru elevi a fumat în ultimele 30 de zile.
Sunt eu tâmpit sau ceva pute crunt în raţionamentul ăsta?!
Desigur, având în vedere că în curând se va introduce prezumţia de vinovăţie în România, o astfel de măsură deja e fix pix. E şi normal! Copiii trebuiesc învăţaţi de mici să fie creştini-ortodocşi, să se supună autorităţii, să ştie că sunt urmăriţi constant (pentru "siguranţa lor", desigur!) şi că trebuie în mod constant să-şi demonstreze nevinovăţia!
Practic, prin aceste teste, prin simplul fapt că toţi vor fi obligaţi să le facă, se pleacă de la premiza că toţi elevii sunt nişte drogaţi beţivi iresponsabili sexual.
Să zicem că 30% dintre elevi s-au îmbătat măcar o dată în ultimul an. (aşa interpretez eu afirmaţia "mai mult de un sfert") Întrebare: Câţi dintre aceştia erau clasa a XI-a sau a XII-a? E relevant căci aceştia sunt majori şi câtă vreme nu-ţi vine mut de beat la şcoală, e dreptul lui să facă ce vrea în timpul lui liber, atâta vreme cât alcoolul este legal în România!
Mai mult decât atât, aş vrea să ştiu şi eu câţi români nu s-au îmbătat măcar de ziua lor la 16, 17 sau 18 ani? Oare chiar toţi românii au băut pentru prima dată după clasa a XII-a? Daţi-mi voie să mă îndoiesc!
Şi-n plus, procentul e aşa de mare pentru că e calculat pe un an de zile, ceea ce include şi ziua de naştere a celor chestionaţi (presupunând că procentul a fost stabilit cu metode cât de cât corecte din punct de vedere al unui studiu sociologic şi nu a fost scos din burtă).
Prin urmare, problema alcoolismului în rândul elevilor este, în realitate, cvasi-inexistentă.
Mai mult decât atât, Ministerul ar trebui mai întâi să se ocupe de beţivii din ograda proprie şi abia mai apoi de elevi care sunt şi la propriu şi la figurat "mici copii" pe lângă puroiul din corpurile profesorale.
Totodată, Ministerul ar face bine să-şi schimbe şi atitudinea faţă de elevi. Am mai afrimat-o şi-n trecut că Ministerul Anti-Educaţiei promovează o atitudine de durere-n trei litere faţă de elevi. Ei bine, inspectorul şef al ISJ Călăraşi, insistă să-mi demonstreze că am dreptate.
Ei bine, la Liceul Economic din Călăraşi, uşile budelor au fost tăiate "pentru a depista fumătorii". Cu alte cuvinte, nici să te pişi n-ai voie căci eşti potenţial infractor. (infractor = (aici) cel care încalcă regulamentul de ordine interioară)
"Arată aşa din cauza elevilor. Au dat cu pumnul în ele şi au dat partea de sus- jos. Le mai lăsăm puţin aşa, să simtă şi ei. Fumează acolo şi nu au voie să fumeze, deci distrug. N-am văzut aşa ceva. Eu nu le violez intimitatea, că n-ajung acolo. La urma urmei te interesează să nu vezi ce trebuie să nu vezi!", a spus Valentin Iulian Bobeică, directorul Liceului Economic.
"M-am informat după ce am văzut şi eu câteva imagini filmate de către dumneavoastră. Directorul mi-a confirmat că aceasta este situaţia. N-am ştiut. Vă mulţumesc că mi-aţi adus la cunoştinţă. Imaginaţi-vă la cuşetele fetelor ce provocare este pentru băieţi! La fete, derbedeii se duc şi se uită!", a declarat Constantin Tudor, inspector şef ISJ Călăraşi.
Elevelor le este frică să-şi exprime public nemulţumirea. "O părere nu prea bună. Nu mi se pare normal ca uşile să fie aşa", a spus o elevă.
Tipic! Sunt sătul până dicolo de vârful firului de păr de atitudinea asta autoritariano-stupidă a tovarăşilor profesori. Elevii sunt de vină pentru tot! Inclusiv pentru incompetenţa şi prostia corpului profesoral, al inspectorilor. Mai rămâne să dea vina tot pe elevi pentru scăderea lefurilor pe care oricum nu le merită şi avem un tablou complet!
În alte ţări, un inspector şi-ar fi dat demisia şi şi-ar fi cerut scuze pentru o exprimare de tipul "derbedeii se duc şi se uită". Asta e o exprimare de cadru didactic?! Păi şi-atunci de ce PeLicanul Mariei aveţi pretenţii de la elevi în mizda pă-sii de treabă?!
Elevelor le este frică? E şi normal, căci frica e cuvântul de ordine în şcolile noastre!
Stimate eleve, staţi aşa că de la anul veţi fi considerate a priori curve drogate alcoolice toate şi veţi fi testate pentru BTS-uri!
Chiar... cam pe când reintroducerea controalelor ginecologice obligatorii? Ce urmează? Lapidarea non-virginelor?!

Pe de altă parte, a început bacul! (da, cu "b" foarte mic!)
N-am dat bacul cu prea mult timp în urmă şi deja s-a schimbat! Acum, există şi probe de "comptenţe". Ce mă amuză termenul ăsta! Şcolile din România nu îţi dezvoltă absolut nicio competenţă, dar ţi le evaluează la final! Nu e minunat? E ca-n bancul acela de pe vreamea lui Ceauşescu: N-avem, dar vă place cum suntem organizaţi?.
Şcolile din România nu sunt în stare nici măcar să-şi înveţe toţi elevii să vorbească limba română!
Probele astea de competenţă valorează fix pix în economia examenului întrucât nu le poţi pica decât prin neprezentare şi nu te ajută cu nimic nici la notă. Totuşi, ele aduc nişte bani în plus tovarăşilor profesori şi scot totodată la iveală un adevăr crunt pe care cu toţii l-am observat de mult: în şcoală elevii nu mai învaţă nici măcar să citească şi să vorbească la un nivel decent limba română!
Zeci de elevi din județul Vaslui ar fi luat calificativul “începător” - dacă acesta ar fi existat - la competențele de comunicare în limba română. În liceele din municipiul Vaslui, 77 de elevi au obținut cu indulgență calificativul “mediu”. Cotele dramatice ale nivelului de pregătire al elevilor vor fi atinse la probele scrise, unde cei nepregătiți vor pica pe capete.
Rezultatele finale ale probei de evaluare a competențelor lingvistice în limba română arată că zeci de elevi au primit calificative cu multă indulgență.
Când am dat eu acest odios examen, se dădeau note la probele orale. Şi fix primul de pe listă avea 10 (sau 9?) la proba orală de limba română şi 1,33 la proba scrisă de la limba şi literatura română!
Vorba celor din Constanţa: băejnebun? Cum 1,33?! Ie-te aşa!
Scopul era evident: Să treacă majoritatea (dacă se putea toţi) ca să aibă profesorii ce corecta căci ei erau plătiţi la lucrarea corectată! Problema?! Ăla pică acum la scris dar poate trece în toamnă iar nota de 10 pe care i-ai dat-o tu ca profesor inconştient ce eşti îi rămâne şi-i va da o medie mai mare!
Problema asta s-a rezolvat parţial cu aceste probe dar, în acelaşi timp, a creat o alta: acum sigur nu mai poţi fi picat şi sigur ajungi la probele scrise indiferent cât de cartof ai fi!

În schimb, las' că le mai dăm elevilor (şi implicit profesorilor şi bugetarilor în general) nişte zile libere. Cu ocazii religioase, evident! De la anul, nu se va mai munci(şi nici studia) nici de ziua sfântului Andrei din calendarul ortodox şi nici de ziua naţională a rugăciunii. Da! Pe bune! O să avem o zi naţională pentru rugăciune! Nici măcar teocraţiile islamice n-au aşa ceva!

În numele Statului, şi-al Furtului, şi-al sfintei Prostii, Amin!

3 comentarii:

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails