duminică, 11 martie 2012

O incompetentă se plânge

De aproape 4 luni tot zic că răspund la mesajul ăla și tot mă iau cu altceva și uit. Nu-i nimic, nu s-a terminat anul școlar, deci este încă timp și cele ce le voi spune în continuare vor fi încă valabile cel puțin până la vară în acest caz punctual iar în general vor fi încă valabile până când procesul de tâmpire sistematică a clasei profesorimii va fi inversat.
Pe blogul domnului Liviu Marian Pop, președintele FSLI Maramureș și secretarul general al FSLI, am găsit o istorisire a unei tovarășe profesoare. Îl respect foarte mult pe domnul Pop și el știe asta, chiar dacă nu sunt întotdeauna de acord cu domnia sa. De aceea apreciez foarte mult faptul că s-a abținut în a-și da cu părerea cu privire la tovarășa profesoară, preferând doar să-i publice mesajul.
Istorisirea o puteți citi integral pe blogul domnului Pop.
Eu o să iau istorisirea pe bucăți și o voi comenta pentru că, în opinia mea, această istorisire scrisă cu mânuța ei de către o profesoară, este elocventă pentru modul imbecil de gândire a unei mari părți din clasa profesorimii actuale și unul din motivele pentru care nu empatizez cu grevele profesorilor cam niciodată.

Istorisirea punct cu punct

Imi scuzati indrazneala, insa sincera sa fiu am nevoie de ajutorul dumneavoastra.
Sa incep prin a spune ca predau la gimnaziu,titulara inca de anul trecut.Materia limbi straine.
Scoala se preteaza la a fi una buna, dar...
Veți observa pe tot parcursul istorisirii că punctuația corespunzătoare în limba română nu este deloc punctul forte al tovarășei profesoare.
Pe lângă faptul că se adresează liderului de sindicat, de parcă ar fi treaba liderului de sindicat să-i rezolve ei problema incapacității de a se descurca cu propriii elevi, observați că doamna profesoară zice, cu multe greșeli de punctuație la activ, că predă ”limbi străine”.
Am scormonit masiv prin edu.ro și n-am găsit nicăieri, în niciun nomenclator de încadrare sintagma ”profesor de limbi străine”. Probabil dânsa ori e deasupra legii ori nici măcar nu e profesoară. Totuși cred că prima variantă întrucât am încredere în domnul Pop că știe cine și cum îi trimite e-mail-uri.
Deci... până la urmă... ce predă tovarășa? O să presupunem că predă japoneză. Ah.. sau nu se face japoneză în școală? Atunci o să presupunem că predă engleză sau franceză.
Stați așa că vine acum și prostia.
Am semnalat pe la sfarsitul lui septembrie unei diriginte clasa a VIII-a ca elevii vin fara caiete de teme(nu prezinta temele pentru acasa) si nu mai invata.Nefiind luata nici o masura, in luna octombrie i-am notat corespunzator.Au fost instigati sa nu intre la ora, acolo sunt cativa elevi care au parinti " influenti".In acea zi cand ei nu au vrut sa intre la ora, doamna director i-a facut sa intre, am dat un mic test de cateva cuvinte (nu cuvintele noi ale lectiei ) si a vazut ca nu ereau pregatiti.
Să ne înțelegem bine. Anul ăsta școlar a început pe 20 septembrie. Deci ”pe la sfârșitul lui septembrie” nu poate însemna decât ”după mai puțin de 10 zile de școală”.
Ceea ce înseamnă că tovarășa profesoară a avut maxim 4 ore la respectiva clasă. Maxim!
Și-acum, să-mi explice cineva că poate sunt eu bătut în cap, cât de multă logică are să te duci să te plângi la diriginte că elevii ”nu mai învață” după 3 ore cu ei?
Să ne-nțelegem bine: Vorbim de niște copii de 13 ani care anul ăsta au de dat un examen (care NU include limbi străine) care le va decide viitorul ca oameni! Să nu uităm că e destul de important unde ai terminat liceul iar acolo ajungi în urma unor examene care, repet, nu includ limbile străine.
Eu țin minte că-n clasa a VIII-a înșiși profesorii de la materiile care nu se chemau matematică, limba română și geografie, ne sfătuiau să ne concentrăm mai mult asupra acestor materii pentru că viitorul nostru e mai important decât o medie de 6 la muzică sau la engleză. Iaca 10 ani mai târziu, profesorii de la materii nerelevante în clasa a VIII-a se plâng la liderul de sindicat când elevii aleg să le pese mai mult de viitorul lor decât de hachițele profei de engleză/franceză.
Eu n-am înțeles-o p-asta cu ”au fost instigați să nu intre la oră”. Eu țin minte că nu ne-a instigat nimeni în clasa a X-a când am ales să lipsim TOȚI de la ora de franceză pentru a-i transmite un mesaj clar profesoarei de franceză. Însă, profesoara noastră era mult mai cerebrală decât această profesoară și a trecut repede peste moment și a și înțeles mesajul pe termen lung. Din păcate, nu se mai fabrică profesori dintr-ăștia. Acum se fabrică profesori care se plâng și umblă cu pâra de câte ori incompetența proprie îi lovește-n cap.
Ați spune că și-a demonstrat punctul de vedere la faza cu lucrarea și totul s-a terminat, nu? Ei pe naiba. Dacă era așa simplu, era bine. Stai că mai vine:
Au venit si vreo 5 parinti, chemati se pare de unul dintre parinti, nu au vorbit cu mine si doamna director m-a rugat sa-i las in pace, sa le dau note si sa trec peste incident ca si cum n-ar fi fost.
Mentalitatea asta e comună la mulți profesori tineri. Acestora le este pur și simplu imposibil să se gândească la faptul că poate înșiși copiii au și ei un punct de vedere.
După cum vedeți, nu se gândește nicio secundă că poate chiar copiii au ales să-i boicoteze ora și când au văzut că nu pricepi mesajul, și-au rugat părinții să vină să-ți bage mințile-n cap. Nu frate, nu. Totul trebuie să fie o conspirație, o instigare - să nu care cumva să te gândești că poate spontan copiii au ajuns la concluzia că sari mult calul. Nu! Sigur că nu!
Fata de elevi asa am facut, insa va dati seama ca mie nu mi-a fost bine.Mi-am simtit profesia atacata, demnitatea si onoarea terfelita si scopul meu nimicit.
Dar oare elevii nu și-au simțit demnitatea și onoarea terfelită când nici măcar nu te-ai obosit să-i întrebi pe ei de ce-ți boicotează ora și le-ai neglijat complet punctul de vedere?
Profesorii din ziua de azi își doresc cu tot dinadinsul ca elevii să fie niște cretini mici cu ochi mari care să-i aduleze pentru prostia inteligența lor. Și, dacă se poate, să nu aibă nicio opinie proprie, niciun punct de vedere care să le contrazică opinia sau dacă au, să și le țină pentru ei.
Din păcate mulți elevi pun botul la asta și tac. Din fericire însă, mai există și elevi care aleg să nu tacă și să nu se lase călcați în picioare.
Iadul continua, in sensul ca acesti elevi nu poarta uniformele, desi pentru restul elevilor din scoala este obligatorie prin regulament, primesc telefoane sa le dau note, etc
Oh vai... încep să plâng de mila ta. Cât de oprimată ești tu.
Foarte bine fac că nu poartă uniformele! Uniforma este un cretinism fără margini și, pentru știrea ta, în contradicție cu principiile actualei Legi a Educației Naționale!
Și, dacă n-ai aflat, Legea, ca act normativ, primează în fața ROI-ului școlii.
Cât privește faptul că ”primești telefoane să le dai note”, poate n-ar strica să detaliezi.
Într-un an, nu mai știu în care - cred că-n clasa a IX-a dar n-aș băga mâna-n foc, am aflat din scurt că voi pleca din țară și voi lipsi ultimele trei săptămâni din anul școlar. Prin urmare, părinții m-au întrebat la ce obiecte nu am suficiente note și regulamentar nu mi-ar fi putut fi încheiată media și apoi am purces în a ruga fiecare profesor să mă asculte mai repede ca să pot pleca liniștit.
Pe profesorii pe care din varii motive nu i-am putut găsi, părinții mei i-au sunat și le-au explicat care este situația și i-au rugat să mă asculte mai repede pentru ca eu să pot pleca.
Din moment ce niciunul nu s-a plâns la sindicat de situație și eu n-am rămas cu nicio situație neîncheiată niciodată, bănuiesc că toți au înțeles și nu au avut nicio problemă cu faptul că părinții mei îi sunau ca să-mi dea mie note.
De exemplu pentru doamna Bostaca eu sigur am fost un iad, dar nu cred că din cauză că într-un an a trebuit să m-asculte mai repede ca să pot eu pleca din țară.
Și-acum vine clasica incapacitate profesorală de-a-și vedea de propria pătrățică:
Capac a pus zilele astea o informatie: una dintre elevele implicate in mod activ in acea greva si-a postat pe un site de socializare poze sexy.Va dati seama ca nu aflam, daca nu izbucnea si un scandal in acest sens.
Reacția mea pentru orice informație de genul ăsta este: AȘA, ȘI?!
De când dracu au devenit școlile Poliții Morale?
Și ce dacă și-a postat poze sexy? Îi afectează cumva asta situația la învățătură? Răspunsul logic este că NU.
Dacă-și posta o poză sexy pe site-ul școlii, mai înțelegeam indignarea, dar nu e cazul!
De când și până când au dreptul profesorii să le dicteze elevilor ce să facă și ce să nu facă acasă?
Realitate: 80% dintre elevii claselor a VIII-a și 60% dintre elevele claselor a VIII-a se masturbează! Adică pică în păcatul malahiei, ca să-nțeleagă și bigoții ortodocși despre ce vorbesc.
Ce faceți în legătură cu asta stimată tovarășă profesoară? Sunteți șocată și de asta? Ați vrea cumva să le interziceți și asta?
Realitate: 1 din 5 elevi sunt de părere că profesorii sunt agresivi verbal la ore iar 1 din 10 că sunt agresivi fizic! Poate sunteți una dintre acei profesori.
3 din 10 elevi cred că profesorii nu explică bine termenii noi. Tot 3 din 10 sunt de părere că profesorii nu respectă ora de intrare și ieșire din clasă dar au pretenția ca elevii s-o facă.
3 din 5 elevi sunt de părere că profesorii fac discriminări la notare și nedreptățesc elevii. Doar jumătate din profesori explică elevilor de ce au luat anumite note.
Informațiile le-am luat din acest studiu.
Acum ia spuneți doamna profesoară, sunt oare așa de mulți elevi cretini care nu vă înțeleg, sau mai degrabă problema e la dumneavoastră?
Vedeți, dirigintele meu avea o vorbă când avea de-a face cu profesori irascibili ca dumneavoastră: ”Nu pot fi toți sau majoritatea elevilor cretini. Problema sigur vine de la profesor în situații dintr-astea”.
Un alt profesor pe care l-am avut în liceu spunea că ”Cei care bat la cap elevii din anii terminali nu-și dau seama cât de mult rău le fac acestora”.
Da, dar vedeți dv., eu am avut parte de profesori care înțelegeau că privilegiul de-a sta la catedră nu echivala deloc cu dreptul de-a face ce vor la clasă fără să țină cont de opinia elevilor. Probabil că dacă dv. v-ați întâlni cu acești profesori minunați pe care i-am citat ați spune că sunt de modă veche.
Diferența e însă că aceștia știau să fie prieteni cu elevul. Dv. știți doar să fiți un tiran intransigent!
Și stați așa că tovarășa continuă, cu tot cu greșelile de punctuație de rigoare:
Pozitia scolii fata de acest ultim scandal nu o stiu, insa ma doare faptul ca sunt mereu in centrul unor probleme si nu se ia nici o masura cu ei, saptamana trecuta un elev din acea clasa a aruncat cu creta in "dosul" unei doamne profesoare, unui profesor i-a recomandat sa-si faca o gaura cu burghiul,etc
Te doare faptul că ești în centrul unei probleme? Dar nu ți-ai pus niciodată întrebarea DE CE nu au toți profesorii probleme și doar tu?
De regulă o clasă sau un elev problematic le face probleme tuturor, nu discreționar în funcție de fața profesorului. Tot de regulă, atunci când doar un profesor de la acea clasă se plânge, problema este la profesor.
Eu știu că atunci când eram în liceu, în clasa a X-a mai precis, profesoara de română și cea de engleză se plângeau de noi cel mai des. Ocazional și popa Giușcă. Dar el avea o scuză - preda îndoctrinare teocrat-ortodoxă într-o clasă majoritar atee. Însă cele două doamne profesoare aveau o părere despre clasă diametral opusă față de profesorii de la alte obiecte precum istorie, matematică, informatică, fizică, geografie, etc. etc. Sigur, noi am spus din secunda 1 că problema e la ele, nu la noi. Diferența însă este că pe noi ne-au ascultat cei de mai sus și ne-au scăpat de respectivele profesoare cu puternice deviații comportamentale.
Ghinionul elevilor dv. e că pe ei nu-i ascultă nimeni.
În plus, aruncatul cu creta în spatele profesorului este una din micile glumițe pe care le fac elevii cam de când există învățământ obligatoriu în România. Până și Ion Creangă descrie elemente similare. Oh... sau am uitat, dv. v-ați dori ca elevii să fie niște roboței fazi fără personalitate.
Partea cu burghiul îmi amintește de o acuzație pe care a făcut-o o profesoară împotriva mea care pretindea că i-am recomandat eu să-și înfigă cuțite în cap. Sigur, n-a reușit s-aducă niciun martor, ba dimpotrivă, am depus și 10 mărturii scrise ale colegilor cu incidentul detaliat care nu includeau un asemenea element. Acel moment a fost demonstrația faptului că profesoara mea de engleză avea puternice deviații comportamentale și-și imagina lucruri.
Așa că... iertați-mă dacă am tendința de a nu vă crede. Se pare că e destul de comun ca profesoarele cu deviații comportamentale să facă acuzații șocante la adresa elevilor încercând să-i portretizeze pe-aceștia din urmă ca pe niște bestii violente.
Și-acum vine bomboana de pe colivă:
Ceea ce vreau eu sa stiu este daca elevii aveau voie sa iese de la ora, sa refuze intrarea in clasa pe motiv ca au primit note mici, dupa ce s-a constatat ca nu meritau deloc mai mult, ba din contra.Si daca nu aveau voie, ca acest lucru s-ar putea sa fie stipulat si in ROI, cine raspunde de faptele lor, ei chiar raman nepedepsiti?Cum as putea si ce as putea sa fac in aceasta situatie, pentru ca nu am primit nici macar scuze, adica e ca si cum eu as fi fost vinovata.Si NU SUNT.
Ce să facă elevii? Să ”iese” de la oră? Ce spuneați că sunteți? Gunoier la ROSAL Group? Ah nu... mă scuzați, profesor ziceați. Ahaaam... sigur? Și văd că ați descoperit semnul întrebării pe tastatură. E un pas înainte. Poate în curând veți descoperi și întrebuințarea sa corectă în limba română.
Și acum ce vreți? Pedepsirea elevilor pentru că nu sunt de acord cu dv.? Dar unde mă rog scrie că elevii trebuie să fie de acord?
În plus, spre marea dv. dezamăgire, elevii au voie să nu vină la oră! Le pui absent și gata! Altceva n-ai ce face!
Însă, dacă ar fi să-i instig eu pe elevii dv. eu i-aș instiga să nu vină niciunul deloc câteva luni la ora dv. și să vă reclame la Inspectorat. Nu v-aș vedea deloc bine!
Dacă nu vine nimeni la ora ta două luni și ai și reclamație oricine se va gândi de două ori înainte să vă creadă orice ați spune. Stai puțin, dar de ce nu vine niciunul?
Am avut și noi în liceu o profesoară de franceză care se credea Dumnezeu pe pământ dar după ce o clasă i-a evitat orele 6 săptămâni, a devenit brusc cea mai de treabă profesoară - a început să comunice cu elevii, să țină cont de opiniile lor și... ce să vezi? Anul următor a avut și un olimpic din clasa aia pentru că elevii au început să-i arate respect o dată cu schimbarea ei de atitudine!
Poate-ar trebui să încercați și dv. asta! Ah... și să-nvățați și puțină punctuație și conjugare a verbelor în limba română!
Mulți profesori au senzația că dacă au catalog la subțioară automat merită respect.
Știre: NU! Respectul se câștigă și se merită, nu se primește ca dat.
Și stați așa că mai are:
Si cea de-a doua intrebare: aceasta eleva se poate poza indecent si trebuie sa trecem din nou cu vederea?
Dar că dv. aveți deviații comportamentale ar trebui trecut cu vederea? Dumneavoastră puteți să vă comportați ca un tiran cu elevii și ei n-au voie să se pozeze în timpul lor liber cum vor și în conformitate cu dorințele lor?
Eu am fost denigrata, elevii celorlalte clase din scoala au aflat de incident, nu s-au purtat altfel, pentru ca sunt un profesor iubit, cel putin eu asa simt.Ca sa faca acea greva eu cred ca au fost manipulati, dar nu mi se pare normal sa traim sub imperiul fricii in a ne face datoria.
O da! Ești foarte iubită. Atât de iubită încât o clasă întreagă refuză să-ți vină la oră! Sigur nu-ți imaginezi asta?
Nici mie nu mi se pare normal ca elevii să trăiască sub imperiul fricii de-a-și exprima punctul de vedere ca nu cumva tovarășa profesoară să se plângă la sindicat și peste tot că vai doamne ce greu îi este ei!
Cu mult respect, ma scuzati ca m-am intins atat cu istorisirea si sper sa fi fost destul de explicita.
Da, ai fost suficient de explicită în a-ți exprima bigotismul și părerile preconcepute despre toți copiii precum și dorințele tale intrinseci de-a avea parte numai de legume pe post de elevi la clasă.
N-aș vrea să știu cum ai reacționa dacă un băiat de la clasa ta și-ar pune o poză sărutându-se cu un alt băiat. Probabil ai cere tragerea lui în țeapă în centrul curții din spatele școlii.
N-aș vrea să știu cum ai reacționa dacă un elev de-al tău ar găsi resursele să-ți spună în față ce gândește despre tine. Nu pari omul care să fie capabil să înfrunte adevărul.
Doar pentru că celelalte clase nu-ți contestă modul totalitar de a face ore, nu înseamnă deloc că ești un profesor iubit. Înseamnă doar că numai într-o singură clasă există cel puțin un elev cu personalitate proprie. Ceea ce, pentru viitorul libertăților elevilor este o veste tristă.
Un dobitoc din rubrica de comentarii de pe blogul domnului Pop cere drepturi pentru profesori. LOOOOL! De parcă n-ar avea suficiente drepturi profesorii - cum ar fi dreptul de a-i știrbi pe elevi de orice dâră de personalitate proprie.
Sau probabil ați vrea și la noi, cum e la trepanații ăia din America de Nord, să drogăm elevii ca să vă suporte deviațiile comportamentale și să instaurăm poliții ale gândirii critice în școli ca să nu cumva să-și mai permită nemernicii ăștia mici să-și dea cu părerea împotriva viziunii autorității profesorale. Este tovarășa profesoară c-ar fi bine așa?

Ca ea sunt mulți - prea mulți

Din păcate, profesori ca această tovarășă nu sunt deloc puțini. Absolut deloc puțini. Dimpotrivă - ei reprezintă majoritatea covârșitoare a corpului profesoral.
Am dedicat articole largi despre profesori semi-analfabeți sau analfabeți funcționali pe care i-am avut eu la clasă. Nu mai departe fosta mea profesoară de geografie care știa geografie un pic mai bine decât nepoata mea de 3 ani, dar se plângea că au elevii ceva cu domnia sa.
Din ce în ce mai mulți profesori au senzația că e treaba lor cu cine se întâlnesc elevii, cum se îmbracă, ce muzică ascultă, la ce spectacole se duc sau ce poze își fac și tot treaba lor e să-i pedepsească pe elevi atunci când calcă granița viziunii lor înguste asupra a ceea ce înseamnă ”normal”.
Există voci care spun că ”dom'le, înainte era altfel". Vrăjeală! Vă pot face cunoştinţă cu destul de mulţi profesori sau foşti profesori care vă pot confirma că nu era deloc "altfel". Şi "înainte", ca şi acum, existau elevi cu suficientă coloană vertebrală care să conteste profesorii care săreau masiv calul în relaţia cu propriii elevi.
Diferenţa este că atunci existau mult mai puţini profesori ca tovarăşa profesoară care se plânge la sindicat că elevilor li se rupe de ea. Lichele prin corpul profesoral erau destule şi-atunci - numai că nu reprezentau majoritatea şi nici într-un caz comportamentul lor nu era considerat normal.
Am mai spus-o şi-o repet: Nu nivelul elevilor este neapărat cel care scade, sau nici într-un caz nu e singurul, ci nivelul multora din tagma profesorimii!
Doamna Mihaela Cososchi, actualul inspector general al judeţului Vaslui, pe care nu o dată am criticat-o pe acest blog pentru deciziile administrative discutabile, poate povesti oricui - şi ne-a povestit şi nouă la oră - că dacă chiar eşti făcut(ă) pentru meseria de profesor, poţi struni orice clasă. Totul constă însă în arta de a face compromisuri şi de-a înţelege că nu eşti perfect(ă).
Doamna Cososchi, pe care o apreciez şi-acum ca profesor (pe alte segmente am eu obiecţii faţă de ea) povestea cum la începutul carierei a predat la clase de seral şi clase speciale, cu elevi depăşiţi de vârstă. Avea de-a face cu oameni deseori mai în vârstă decât ea pe care trebuia să-i strunească şi să le menţină atenţia pentru obiectul limba română care, să recunoaştem, la liceu nu e deloc un obiect atractiv pentru că literatura românească ce se studiază în şcoli nu e din cea mai calitativă.
Şi iaca nu s-a mai plâns la sindicat şi nici nu şi-a mai simţit meseria atacată şi demnitatea terfelită. Ce credeţi că dulgherii de 1,95 şi croitoresele de 110kg pe care le-avea în clasă erau foarte încântaţi să fie la şcoală? Şi totuşi cum de n-a avut probleme majore? Să fie oare pentru că ştia să nu-şi sfideze elevii şi să le fie mai degrabă prietenă decât figură de autoritate?
Când eram la liceu, am prins pe final exact când s-a impus obligativitatea uniformelor. Şi totuşi rareori se întâmpla să fie mai mult de 4 elevi care s-o şi poarte.
Iar acum, dacă mergi în liceul ăla, ai să vezi că nici acum nu se supun toţi măsurii. De ce? Pentru că elevilor nu le-a plăcut şi n-o să le placă niciodată să le spună altcineva ce să facă până în cele mai mici detalii!
Oamenii în general, şi deci şi elevii, au dorinţa intrinsecă (poate chiar înnăscută?) de a fi liberi. Că unii pun botul la propaganda că "trebuie să renunţi la libertatea ta pentru binele autorităţii", e altceva. Dar totuşi cei mai mulţi nu pun botul - şi bine fac.
De ce oare fac mai multă performanţă profesorii care ştiu să îmbine ora cu destinderea?
La liceul la care am studiat eu există profesori din ambele extreme - atât ultra-autoritarieni, precum tovarăşa profesoară a cărei emanaţie am criticat-o mai sus, cât şi profesori care ştiu să delimiteze mai clar ce se-ntâmplă la clasă cu restul timpului. Şi ghici ce? Cele mai multe performanţe le au cei din cea de-a doua categorie. Oare de ce?
Cei mai mulţi olimpici, cei mai puţini corigenţi, cei mai puţini elevi care să chiulească intenţionat doar la ora lor, cei mai inovativi elevi îi au profesorii care ştiu să strecoare o glumă la oră, care ştiu să guste o poantă făcută de elevi, care înţeleg că elevii de astăzi gândesc mai liber decât cei de-acum 30 de ani, care înţeleg că oamenii nu sunt la fel şi generaţiile nu sunt trase la xerox, care înţeleg că nu e nicio crimă dacă elevii îşi fac poze sau mai beau câte-o bere, etc. etc.
În plus, nu înţeleg de ce atâta agitaţie: Există instituţia DEMISIEI!
Când oare o să pricepem că a fi profesor nu e o chestie pe care o poate face toată lumea? Eu am avut prilejul de-a sta la catedră de vreo câteva ori. Cel mai trist a fost când am stat o dată la catedră şi a intrat dirigintele clasei respective. Ulterior dirigintele avea să mă întrebe cum am făcut de au stat toţi cuminţi căci ea când a încercat să vorbească despre aceleaşi teme, a fost luată la mişto. Era tot o clasă de a VIII-a.
Asta e, unii oameni nu sunt făcuţi să fie profesori. Sistemul face rău că nu include şi un mecansim de concediere a profesorilor incapabili.
Tovarăşă profesoară, a fi profesor este o alegere, nu o obligaţie. Aveţi libertatea de a vă da demisia şi chiar vă încurajez s-o faceţi înainte să mai tâmpiţi încă o generaţie de copii.
Unii o încurajează să schimbe şcoala. Eronat! Ce, aveţi impresia că elevii vor fi mai bătuţi în cap şi mai susceptibili să vă accepte modul totalitar de-a face educaţie? Dacă da, vă asigur că vă înşelaţi.
Ştim să ne mirăm că jumătate dintre tinerii patriei sunt analfabeţi funcţionali. Dar nu facem nimic întru eliminarea specimenelor analfabete din tagma profesorimii.
Sindicatele ar avea mult de câştigat dacă n-ar mai apăra toate lichelele cu catalog al subţioară ci dacă ar apăra doar profesorii care cu adevărat îşi merită statutul.
Am spus-o de mai multe ori, un sistem care să salarizeze profesorii în funcţie de performanţe ar face minuni. Acum e vorba să le mai crească un pic leafa tuturor bugetarilor - şi deci şi profesorilor. Ei bine, eu tovarăşei ăsteia i-aş mai tăia încă 25% din leafă pentru faptul că nu ştie să se exprime coerent şi corect în limba română şi pentru că este incompetentă.
Ce model reprezintă ea pentru elevii săi? Când nu eşti în stare să struneşti elevii, dai din mâini şi din picioare şi scrii scrisori cu greşeli gramaticale la sindicat! Da,... bun model, ce să zic.
Eleva care-şi postează poze sexy pe net mi se pare un model de-o moralitate net superioară aceste tovarăşe profesoare. Măcar aia nu scrie scrisori aberante pe net.
Doare adevărul, este? Ar fi bine dacă l-aţi şi percepe şi l-aţi şi înţelege!
Este regretabil că prea puţine voci din România îndrăznesc, deşi o ştiu şi o simt, să spună verde-n faţă că tagma profesorimii e putredă. Da' putredă rău! Şi problema nu stă numai în salarizare!
Am apreciat când domnul Pop m-a invitat şi pe mine - cunoscându-mi opiniile nu tocmai prietenoase faţă de profesorime ca întreg şi faţă de unele decizii şi acţiuni ale sindicatelor - la audierea publică pe tema educaţiei însă, de regulă, la astfel de manifestări rareori sunt prezente şi opinii care nu se conformează cu dogma "vai săracii profesorii, ce greu o duc ei - toţi sunt minunaţi, hai să le mai creştem salariul" - şi asta e rău.
Libertatea de exprimare a elevilor e la fel de moartă, sau poate "mai moartă", ca înainte de '90. Însă nu auzim decât revendicări de "mai multe drepturi pentru profesori".
Cazurile de poliţie morală şi de poliţie a gândirii critice cresc într-un ritm alarmant. Asta nu se vede? Poate ar fi cazul să înceapă să se vadă şi asta şi să vedem şi profesori sancţionaţi pentru abuz în serviciu, nu doar elevi sancţionaţi pentru nesimţirea de a spune ce gândesc.
În acest moment prea mulţi profesori au senzaţia că sunt deasupra legii şi câtă vreme lucrurile vor sta aşa, incidente vor mai tot fi. E şi normal să fie atâta vreme cât elevul vede că în orice alt colectiv este tratat ca o fiinţă umană iar la şcoală este tratat ca un nimeni-pe-lume incapabil de a avea opinii pertinente şi care nu are voie să spună decât "da, să trăiţi! Am înţeles tovarăşa profesoară!".

Acestea fiind spuse,
Vă salut cu respect.

12 comentarii:

  1. Mda ... eu vad lucrurile mai nuantat.
    Spui, de exemplu, ca "respectul se câștigă și se merită, nu se primește ca dat".
    Ei bine, iti spun ca nu e asa!
    Hai, fa un exercitiu de imaginatie si gandeste-te ca ar trebui sa predai ... ceva ... orice, unor elevi invatati sa nu invete si sa nu gandeasca rational. Dar, cum, exista astfel de elevi? O-ho!!!
    Bun, ca, din ceea ce spui, situatia era de o cu totul alta natura ... asta e altceva.
    Totusi, faptul ca respectul se castiga este, adesea, doar o dogma. Sunt oameni, sunt elevi care nu au niciun respect fata de propria persoana, cum ar putea respecta pe altcineva?
    Ei, si aici e o problema ... eu cred ca nimeni nu ar trebui invatat, sau nu ar trebui sa i se pretinda respect fata de o alta persoana, dar fata de propria persoana, da.
    Intelegi, Lucian? Daca ne intalnim, undeva, si nu ne intelegem, iar tu ma injuri, sau ma scuipi ... etc., asta inseamna, in primul rand, ca nu te respecti pe tine. Poti sa-ti exprimi opinia si altfel.
    Asa ca eu nu cred in teoria asta cu respectul care se castiga. E ... partial adevarata.
    Incearca sa castgi respectul unui delirant mistic ... si mai vb.

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am în general răbdarea necesară să citesc texte așa de lungi pe bloguri, dar scrii genial! Mi-a plăcut mult de tot ce ai scris și dacă o să îmi fac timp azi o să scriu și eu despre subiectul ăsta.

    RăspundețiȘtergere
  3. "insa ma doare faptul ca sunt mereu in centrul unor probleme si nu se ia nici o masura cu ei"

    Exprimare e aiurea dar eu cred ca se referea ca acei copii sunt mereu in centrul unor probleme nu ea insasi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, se referea la ea însăși pentru că un rând mai jos, fără să pună punct și să introducă subiect nou în frază spune că ”pare ca și cum aș fi vinovată deși nu sunt”.

      Ștergere
    2. Nu sunt de acord. La ce faci tu referire ("adica e ca si cum eu as fi fost vinovata.Si NU SUNT.") este un alt paragraf in care se refera la intamplarile in care a fost si ea implicata.
      In paragraful unde spune "insa ma doare faptul ca sunt mereu in centrul unor probleme si nu se ia nici o masura cu ei" se refera la copii ca sunt in centrul unor probleme si asta devine evident cand citesti continuarea paragrafului unde da exemple de asemenea probleme in care au fost implicati copiii aceia in raport cu alti profesori - "saptamana trecuta un elev din acea clasa a aruncat cu creta in "dosul" unei doamne profesoare, unui profesor i-a recomandat sa-si faca o gaura cu burghiul,etc"

      Nu poti sa iei franturi de text si sa-l lipesti oricum ca sa iasa referirea cum da mai bine pentru intentiile articolului.
      Sunt de acord cu articolul dar argumentul cum ca "ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru ea faptul ca ea e mereu in centrul unor probleme" cade deoarece nu asta spune, dimpotriva, spune ca la alte clase nu are probleme.

      Ștergere
  4. Excelent articolul. Faza cu pozele sexy o înțeleg, am trecut și eu printr-o situație similară când am decis toată clasa că ar merge o beută între ore :)

    Deși eram cam indignați că ne-au belit pentru ceva ce s-a întâmplat în afara liceului, ne-am adus aminte că regulile de purtare menționau un căcat cum că "elevul este reprezentantul liceului oriunde se află". Desigur că asta e o cretinitate uriașă, dar am ținut nasul în pământ pentru că unii din noi (printre care și yours truely) am fi putut fi exmatriculați. Ce vremuri, nene !

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarmana femeie, cat a muncit ea sa ajunga profesoara, iar acum elevii nu vrea sa intra la orele ei, dar vrea sa iese de la ele.
    Haideti s'o ajutam sa nu se mai chinuie aici cu 1000 roni pe luna ca profesoara, sa-i gasim ceva mai serios, baby-sitter sau femeie de serviciu prin Norvegia, unde ai naibii oameni s'au prins ca e grea conjugarea verbului si nu au decat o singura forma. Sau e doar in suedeza treaba asta? Nu-i nimic, acolo e mai simplu de ajuns, e tot o tara din m.U.E.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Svensk, norsk og dansk språk har alle det samme skjema for presens av verb.
      În altă ordine de idei, ca să fii baby sitter în Norvegia, cel puțin, trebuie să stăpânești engleza foarte bine și norvegiana măcar la un nivel începător ca să fii eligibil(ă) pentru cursurile de limbă norvegiană subvenționate de stat.

      Ștergere
  6. Poti te rog sa-mi spui ce articol al legii educationale prevede ceva legat de uniforme sau individualitatea elevilor? Am gasit legea invatamantului nr. 84/1995. , la asta te referi?


    In rest vreau sa spun ca majoritatea scolilor impun reguli nu tocmai constitutionale, pentru care exista consecinte relativ mari doar pentru ca pot, si nu ii controleaza nimeni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Legea 84/1995 nu mai este în vigoare.
      Legea 1/2011 (sau Legea Educației Naționale) este cea care guvernează interesele sistemului educațional românesc acum.
      Dacă nu găsești în ea articolul de lege, ai și tu răbdare până vineri sau sâmbătă când o să am mai mult timp și chef să caut prin lege :).

      Ștergere
  7. Rautati,rautati...
    Ma intreb cine sunt cei ce fac asfel de aprecieri.Directorii si profesorii care intretin asfel de situatii,elevii care fac jocul dirigintilor, cerindu-le sa se comporte astfel cu profesorii nedoriti in acea scoala sau poate doar niste nestiutori care nu prea iubesc scoala, ce are menirea de formare a elevilor pentru societate in modul cel mai democratic,sincer si etic.

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place cum gandesti. Si e adevarat! Sunt multe persoane in invatamant doar pentru ca nu au gasit alt job, pentru ca pare mai lejer sau pentru ca e un job sigur, in sensul ca nu te da nimeni afara. Sunt multi care se duc la munca doar ptr salariu. Pai tu ca prof. de limbi straine ii asculti pe elevi la 3 cuvinte??? Gata lectia??? Sunt multi prosti in invatamant- iau 5-6 la titularizari si tot primesc posturi in oras, pe sub mana, iar dobitocul care invata si ia 8-9 se duce ca bou la tara pe naveta 50km. Eu am spus "fuck you"! Am spus No way I'm gonna do that! I am not that LAME!!! Si... mi-am dat demisia. Desi ii adoram pe copii si le placea ora mea, desi m visez ca sunt la catedra... Nu pot! Nu pot sa ma intorc! Am crezut ca pot schimba ceva, in 2ani (am si def si eram si titulara) m-am SCARBIT!!! Oamenii desi sunt prosti m sunt si infumurati. Intotdeauna ma intrebam. De ce atata rautate? Doar toti avem acelasi salariu mizer... Cineva mi-a spus la inceput "bun venit in jungla". Avea dreptate.

    Sunt de acord cu ideea de plata dupa merit. Sa fie inspectii neasteptate, dar dak ai note bune sa primesti bani. Inspectorii sa fie din alte orase (asa sunt si astia platiti FACAND ceva- nu doar pt ca stau cu curu pe scaun, urla si dau ordine), daca faci activitati cu copiii de voluntariat, concursuri, abilitati, nu doar simple vorbe pe un proces verbal semnat de comun acord intre alti colegi. Am fost altfel si nu m-a apreciat nimeni. Am iesit si chiar ma mandresc. Viata merge inainte.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails